’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: ’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:28

Nadya schreef:
Mee eens, Painted Black.
En wat ik vorige week op TV gezien heb, kon echt niet meer qua veiligheid bij diverse stallingen en maneges. Daar moet gewoon naar gekeken worden, vind ik.

Is precies wat ik bedoel Nadya.

Wij hebben een combi ponymanege en pensionstal. Doordat er alleen kinderlessen zijn hebben wij pensionklanten ruim de tijd in bakken etc. Op het erf is het wel druk en best wennen aan de kinderen. Gelukkig is het er overzichtelijk. Er zijn ook plekjes gemaakt voor kinderen om te spelen (speeltuintje) en binnen in de kantine ligt er volop kinderspeelgoed. Het gaat eigenlijk best wel goed, ook al is het soms opletten. De meeste ouders letten best goed op hun kinderen en soms moet je wat zeggen. Sommigen die het niks vinden, vertrekken dus weer. Maar er staan bij ons ook mensen met jonge paarden, die het prima vinden want die paarden wennen aan alles.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:01

Ja idd, mijn jonge paard went ook behoorlijk goed aan van alles, dus wat dat betreft, zie ik er ook voordelen bij dat het soms wat hectisch kan zijn om hem heen. Maar schreeuwen, rennen of met zweepjes rondzwiepen gaat mij dan te ver en dan zeg ik er ook meteen wat van (en dan luisteren ze prima, hoor).

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:09

Nadya
ik ben het met je eens als je wat ervan zegt , kinderen die lopen te klooien op een stal bij een jong paard .... van mij zou je ze gerust een veeg uit de pan mogen geven, dat zouden meer mensen moeten doen het voorkomt een hoop ongelukken
Vreemde ogen dwingen dus laten ze het de volgende keer misschien wel uit hun hoofd

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:12

Tuurlijk moet je kinderen ook terecht zetten als ze iets doen, maar geef ze dan een duidelijk reden daarvoor, vertel dat een paardje daar erg van kan schrikken ofzow, dan begrijpen kinderen het snellen en doen ze het niet zo gauw meer, als ze genoeg respect hebben voor paarden wat ze meestal krijgen als ze maar veel met de paardjes omgaan!

mijn broertje is een keer getrapt door een jaarling van ons, stomme pech, maar dat zegt toch niet meteen dat mijn ouders onverantwoordelijk zijn,,

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:19

Jouw broertje heeft er waarschijnlijk wel iets van geleerd..... Haha! en respect voor paarden gekregen

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:21

haha dat is een ding dat zeker is Tong uitsteken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:22

Ik leg die kinderen bij ons ook uit waarom ik bepaald gedrag rondom mijn paard niet wil hebben. Ik heb zelf een dochter en heb kinder- en jeugdpsychologie gestudeerd, dus ik weet ze echt wel te benaderen. Maar er zitten er tussen, die leren gewoon niet snel, die zijn stronteigenwijs naar mijn idee.
Maar het is wel waar, naar een vreemde luisteren ze wel sneller en kinderen vanaf een bepaalde leeftijd kun je als ouder niet 24 uur p.d. in de gaten houden. Zo reeel moeten we ook wel zijn hier, vind ik.
Kinderen doen nou eenmaal dingen, ze zijn jong en onbezonnen. En soms loopt het helaas verkeerd af......

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:24

indd dat is wat ik bedoelde! het is als ouder echt niet mogelijk om 24 uur per dag een kind in de gaten te houden, zeker niet op een leeftijd dat ze alles willen onderzoeken, zoals dit jongetje.. Dat is gewoon de werkelijkheid, en dus vinnik het onfair dat mensen hier roepen dat de ouders onverantwoordelijk zijn geweest!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:33

Sommige mensen denken blijkbaar dat ouders 24 uur per dag zien wat hun kinderen doen Verward . Helaas, vanaf een bepaalde leeftijd gaat dat niet meer op. Soms zou ik als moeder niet anders willen dan mijn kind de hele dag in de gaten houden, haar los laten is nu al niet mijn sterkste kant. Ik weet wat de buitenwereld een kind kan aan doen, hoor, zeker bij meisjes.
Maar ja, het zou ook knap ongezond zijn als ik haar tot haar 18e in de gaten blijf houden, dat gaat gewoon niet, dus.....
Maar goed, heel makkelijk praten als mensen zonder kinderen dat beweren. Dat vind ik ook, ja. Ja

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:38

jaah niks zo irritant als een overbezorgde moeder die constant op je let Tong uitsteken haha ik vind het al irritant als ik niet eens alleen naar huis mag fietsen zaterdag avond nadat we uit zijn geweest, haha noujah eigenlijk zondag ochtend.. dan moet ik nog een km alleen fietsen Tong uitsteken maarjah nu fiets mn lieve vriendje altijd meej.. maar anders moest ik serieus samen met mn broers terug naar huis Tong uitsteken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:47

Mijn ouders lagen niet echt wakker als ik alleen door het donker moest fietsen, dat vond ik toen wel makkelijk. Nu heb ik zelf een jonge dochter, die voorlopig nog lang niet uitgaat (godzijdank!! Haha! ), maar waarvan ik nu al merk hoe moeilijk ik haar los kan laten. Ik laat ook niet jan en alleman op haar passen, ik blijf nog liever zelf thuis, en met opvang e.d. heb ik al helemaal niets (ben dan ook gestopt met werken).

Het is ons eigen allerliefste kind en wij zorgen heel graag voor haar. Ok, ze gaat nu wel naar de peuterspeelzaal, hoor, maar wat ik daar vorige week weer voor staaltje onkunde heb gezien, bevestigt maar weer dat ik zelf beter alles kan doen. (Ze hadden haar geen luier omgedaan na het verschonen en ze is 2 jaar, dus toen ik thuis kwam plaste ze in de kamer dwars door haar kleren heen. Hoe dom kun je dan zijn als leidsters????? Wat was en ben ik kwaad!!!!).
Maar goed, da's erg off topic.

Dat jongetje was toch 8 jaar? Die hou je niet meer 24/7 in de gaten, hoor....

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:49

neej indd! zeker niet als het ook nog us een lekker kwajongen is Knipoog tja.. van die luier is indd heel stom! zeker als dat je beroep is!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:52

Geloof me, dat ze het hebben geweten dat ze een hele domme fout gemaakt hebben. Ze is nota bene de jongste daar Koe . Het kost al een hoop geld om je kind daar te laten spelen en je geeft niet voor niets elke keer 2 luiers mee met haar naam er zelfs op geschreven. Hoe moeilijk kan het zijn, he? Haha! Vork

Maar goed, off topic was dat dus, en ik ga nu eens kijken wat ik ze zo te eten voor kan zetten, whoeha.... En dan lekker naar mijn paardje toe vanavond. Lachen

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:55

haha jaah indd.. ik ga hetzelfde doen Tong uitsteken Eten en dan paardrijden Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:16

Het valt op dat er nog steeds twee soorten meningen zijn - die van moeders en van niet-moeders.

Ik blijf er bij dat je - als je daar bewust voor kiest om ze te krijgen - op je kinderen moet letten, en in sommige situaties nu eenmaal méér dan in andere situaties. Iemand zegt dat het onmogelijk is om 24/7 je kind in de gaten te houden en dat is ook niet nodig, op momenten dat het niet van belang is. Als kinderen in gevaarlijke omgevingen verkeren, moeten ze extra toezicht hebben, punt.

Anders krijg je dus idd situaties zoals nu maar voorgekomen is met de tredmolen en dat jongetje... dikke pech ja, en had zéker voorkomen kunnen worden als de ouders in kwestie beter opgelet hadden. Klinkt hard? Ja, best wel, maar dat ben ik van mening, ik vind niet dat de tredmolen of de manege hier de schuld aan heeft, enkel de ouders.

Nogmaals - als je dan kinderen wilt, moet je er voor zorgen, en ja, dat is je "plicht" als moeder/vader. Mijn mening: pappa en mamma ben je 24/7 en als je dat niet wilt, moet je ook geen kinderen willen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:31

barmat hoe je het ook went of keert, of je er nu voor gekozen hebt of niet.. een kind van 8 en zeker een jongetje kan je niet 24/7 in de gaten houden, dat is gewoon echt onmogelijk.. belachelijk om dan te zeggen dat je maar geen kinderen moet nemen!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:37

Als je goed zou lezen, dan zou je zien dat ik zeg dat het niet in alle gevallen noodzakelijk is om een kind 24/7 in de gaten te houden!

Echter een kind van 8 is jong, of wil je beweren dat het al "een hele leeftijd is?" In dergelijke gevallen is een extra oplettend oog zeker niet verkeerd! Zorg houdt niet op als kinderen groter worden uiteindelijk....

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:45

Je zegt dat het niet te doen is om een kind 24 uur in de gaten te houden?? je zult wel moeten je bent niet voor 12 uur op een dag moeder en alleen als het jou uit komt.. iemand zei dat je op een bepaalde leeftijd gewoon geen toezicht meer hebt.. die leeftijd licht wat bij betreft rond de 10 a 12 niet rond de 8!!

ook ik vind dat je het kind soms alleen kunt laten, maar niet op een manege met paarden, tractoren en in dit geval een stapmolen om mee te spelen....... laat het kind dat even alleen met een vriendje naar de speeltuin om de hoek, maar op een manege kan er nou eenmaal van ALLLES gebeuren!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:46

doerakje schreef:
Je zegt dat het niet te doen is om een kind 24 uur in de gaten te houden?? je zult wel moeten je bent niet voor 12 uur op een dag moeder en alleen als het jou uit komt.. iemand zei dat je op een bepaalde leeftijd gewoon geen toezicht meer hebt.. die leeftijd licht wat bij betreft rond de 10 a 12 niet rond de 8!!

ook ik vind dat je het kind soms alleen kunt laten, maar niet op een manege met paarden, tractoren en in dit geval een stapmolen om mee te spelen....... laat het kind dat even alleen met een vriendje naar de speeltuin om de hoek, maar op een manege kan er nou eenmaal van ALLLES gebeuren!

Dat bedoel ik ook te zeggen Ja En ben het dus roerend met je eens Lachen

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:48

Dank u ! Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:12

Misschien eens GOED LEZEN!!!! hoe ik het gezegd heb, want ik neem aan dat jullie het over mij hebben????? Kijk, zo krijg je nou die 2 kampen. Kinderachtig, zeg. Scheve mond

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:16

Nadya, "we" hebben het niet over jou Lachen

Maar klaarblijkelijk voel je je dus wel degelijk aangesproken, anders zou je niet zo reageren Lachen

Misschien dat het topic interessant blijft zonder steeds dat gehak- en gemiep Knipoog

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:21

neej ik bedoel dat 8 jaar een leeftijd is dat een kind gaat onderzoeken om het zo maar even te noemen, het word ontzettend nieuwschierig!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:22

En daarom des te meer redenen om extra op te letten Lachen

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:24

jah dat is zo! maar ik bedoel dat het moeilijk is om op die leeftijd dus 24/7 in de gaten te houden! ik zeg niet dat je ze maar lekker moet laten gaan! maar ik kan het wel begrijpen dat het gebeurt is!