Ruiter rijdt expres in op kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Ruiter rijdt expres in op kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 23:49

Huertecilla schreef:
Heel bedenkelijk is dat uit dit topic blijkt dat het merendeel van de ruiters het verschil niet weet tussen schelden door een kind en een misdrijf met lichamelijk letsel tot gevolg.

Het is daarom voor hele ruiterij te hopen dat dit opgelost wordt.

HC

Tuurlijk manneke.....hoop voor je dat je wél kunt slapen vannacht Ach gut
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 15-04-07 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 00:19

slimmerik schreef:
Huertecilla schreef:
Heel bedenkelijk is dat uit dit topic blijkt dat het merendeel van de ruiters het verschil niet weet tussen schelden door een kind en een misdrijf met lichamelijk letsel tot gevolg.

HC

Tuurlijk meiske.....hoop voor je dat je wél kunt slapen vannacht Ach gut

HC is een volwassen vent..

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 00:24

Wie zegt dat dit paard niet schrok van iets en per ongeluk op de voet van die jongen ging staan, het is gewoon ookzo dat veel mensen niet weten hoe ze moeten reageren als ze ruiters tegenkomen, als dat meisje er echt bewust op in is gereden is dat niet goed te praten hoor, maar ik vraag me af wat er werkelijk is gebeurd, mijn eigen paard zal ook nooit bewust op iemand gaan staan, maar als hij schrikt dan weet je het nooit natuurlijk.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 00:26

ROFL ROFL ROFL echt?......volwassen?..... Afbeelding

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 08:37

Als blijkt dat ze er echt bewust op in gereden is, vind ik dat ze het als poging tot doodslag moeten zien.
Bijbehorende straf hoeft niet direct, een boete of iets lijkt me dan wel voldoende.
Maar het signaal naar buiten toe, naar andere ruiters is het belangrijkst.
Hoe er ook naar je geschreeuwd wordt, je rijdt gewoon niet op iemand in.
Niet met je paard, niet met een auto, nergens mee.

Als je echt in een bedreigende situatie zonder vluchtweg zit is het wat anders, maar dan is het ook zelfverdediging.

Maar helaas kennen we van dit verhaal nog maar 1 kant.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:48

Een poging tot doodslag kom op! *zucht* dit bedoelde ik nu met het wordt opgeblazen. Rolleyes

Verder over m'n vorige bericht, ik was 12 ofzo toen. Ik zou het nu absoluut niet meer doen en ik had het inderdaad toentertijd beter niet kunnen doen. Maar afijn het is gebeurt en het verleden valt niet meer te veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:00

Vergeet verder niet dat het meisje ook nog onder de 18 is
Poging tot doodslag..ppppfff....dan kunnen we bumberkleven daar voortaan ook wel onder gaan gooien, dat risico is groter

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:31

poging tot doodstraf door rijden op een voet wat misschien ook wel perongeluk was en zoals Rk zegt bumperkleven gebeurt meer en vaak ook expres door dat ze de voorganger willen wegjagen oid vanwege haast ...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:34

Het zou het paard tot "moordwapen" maken hè.... en we mogen geen wapens in ons bezit hebben Haha! Haha! Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:37

Duivel

HC is wel een grappige (volwassen) vent ROFL

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:47

Stennisje schreef:
Als blijkt dat ze er echt bewust op in gereden is, vind ik dat ze het als poging tot doodslag moeten zien.

Ik moet geloof ik nu voor levenslang dan...
Ik heb 4 jaar lang door woonwijken heen gereden. Mijn pony poepte overigens nooit buiten..alleen op de wei.
Vaak ook gewoon doorgereden zelfs in draf/galop als er weer eens kindjes keihard naar je toe kwammen rennen want ze moesten en zouden aaien...

Heb een keer een bizar geval meegemaakt.
Was aan het rijden, langs een speelplaats, kinderen blij "mogen we dr even aaien misschien?" met grote ogen, ach ja tuurlijk. Als je bij de voorkant blijft en het netjes vraagt heb ik daar absoluut geen problemen mee. Blijf ik wel even 10 min stilstaan hoor.
Komt er ineens iemand uit een huis gerend net terwijl ik weer wel verder rijden "HE!! zet dat knol va n je es stil! Ik wil een foto ervan met mijn dcohter erop!!" (en ja letterlijk zo..die zin vergeet ik nooit meer..waar je het lef vandaanhaalt... )

eerste wat er dan gebeurt is dat je mond open valt van verbazing en je negeert en doorstapt.
Nahjah, er voorgespongen hoop gezeur.
UIteindelijk heb ik hem verteld dat ie als de sodemieter op moest rotten omdat ik anders gewoon kei hard door zou rijden..hij bleef staan, ik spoorde aan in draf..hij sprong gelukkig opzij..maar kom op nou. Hoe haal je het in je hoofd????

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:51

Of iemand nou met een auto of een paard bewust op je instuurt, de afloop kan in beide gevallen dodelijk zijn.
Dus das voor mij poging tot doodslag, hoe overdreven dat ook mag klinken.

Als dat meisje meerderjarig is en ze is inderdaad bewust op die jongen ingereden, hoeft ze van mij heus de bak niet in.
Maar het mag toch wel even duidelijk gemaakt worden dat dit echt niet kan.

Het ventje heeft nu een zere voet, maar wat als ie echt onder het paard was gekomen en een hoef tegen z'n hoofd krijgt?

Gelukkig is dit niet gebeurd, en we weten eigenlijk nog steeds niet goed wat er aan vooraf is gegaan.

@lotteke: Jouw geval is wel even anders, iemand belemmert jou om weg te rijden en is daarbij ook nog eens opdringerig.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:49

Ook al vinden sommigen hier het belachelijk, Huertecilla en Stennisje h ebben gelijk ... mijn 2 tantes + nonkel zijn bij de politie, ik zal hen straks eens vragen hoe dit geval opgelost zou worden moest de dame zich melden (of gevonden word natuurlijk, zo moeilijk is ze nu ook weer niet te vinden!)

OP

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 14:12

Huertecilla schreef:

HC

Hehe, eidelijk iemand die het zelfde denk! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 14:32

We weten het verschil wel, maar enkele vragen zich af of het wel opzet was.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 14:44

Dat vraag ik me ook af, hebben mensen in de omgeving al wat meer gehoord?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 14:47

Volgens haar eerdere post woont tesss er vlak bij.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 14:49

Je hoort het verhaal maar van 1 kant, dus oordeel ik er niet over.Er kan van alles gebeurd zijn, de jeugd van tegen woordig zijn ook niet heilig hoor.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:14

ik ken ook 12 jarige knulletjes die voor de lol zo'n verhaal aan de politie zouden vertellen .. (denk niet dat dat hiet het geval is )
maar het geeft wel aan waar de jeugd tot in staat is

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:17

Het is inderdaad de vraag of het expres was, maar ben je als ruiter niet ALTIJD verantwoordelijk voor wat je paard doet?

OP

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:29

Huertecilla schreef:

HC

Heb je er ooit bij nagedacht hoe gemeen schelden kan zijn... en misschien waarmee gescholden is?! Daar heb jij dus denk ik niet bij nagedacht en in welke situatie het meisje misschien thuis zit.. denk aan bepaalde ziektes.... Dan kan schelden soms duizend keer harder zijn dan lichamelijk letsel. Ze zijn allebei minderjarig en ik denk allebei fout geweest. Poging tot doodslag zal echt niet als aanklacht komen... anders mogen ze de bereden politie ook weleens stop zetten want die rijden ook op mensen in...allemaal poging tot doodslag.. ik dacht het niet.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:33

Lovely1 schreef:
Heb je er ooit bij nagedacht hoe gemeen schelden kan zijn... en misschien waarmee gescholden is?! Daar heb jij dus denk ik niet bij nagedacht en in welke situatie het meisje misschien thuis zit.. denk aan bepaalde ziektes.... Dan kan schelden soms duizend keer harder zijn dan lichamelijk letsel. Ze zijn allebei minderjarig en ik denk allebei fout geweest. Poging tot doodslag zal echt niet als aanklacht komen... anders mogen ze de bereden politie ook weleens stop zetten want die rijden ook op mensen in...allemaal poging tot doodslag.. ik dacht het niet.

Als de vader van de jongen per ongeluk advocaat of dergelijke is, weet die best wel dat hij kan aanklagen voor poging tot doodslag. Het meisje moet een paard niet gebruiken als weering tegen iets dat thuis gaande is, als ik thuis een probleem heb zoals jij nu aanhaalt moet ik ook niet zomaar mijn hond afsturen op iemand en daarna zeggen "jamaar, ik heb thuis problemen en die jongen had een gezicht als mijn vader" ... dan zullen ze mij ook wel uitlachen en daarna aanklagen.
Politie is een instelling van de overheid, die zijn er net om te voorkomen dat burgers de wet overtreden, en ze krijgen de opdracht dit te doen *of daar nu iemand voor moet sterven of niet*.

OP

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:39

Mensen kunnen elkaar hele kwetsende dingen naar het hoofd slingeren, maar voor de wet is dat geen excuus.
Tenzij je het voor elkaar krijgt jezelf ontoerekeningsvatbaar te laten verklaren.

Als de bereden politie op een horde losgeslagen supporters inrijdt is dat geen poging tot doodslag, maar handhaving van de wet.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:07

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:13

We zitten hier nog steeds over alsen te praten. Lachen