Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Ik kan het gewoon lezen, een hoop gezever van een journalist die niet verder dan de keuken bij Lootsma gekeken heeft.
De paarden worden zelfs raspaarden genoemd, teken van goede voorbereiding door een echte kenner dus
sarabande schreef:Ik kan het gewoon lezen, een hoop gezever van een journalist die niet verder dan de keuken bij Lootsma gekeken heeft.
De paarden worden zelfs raspaarden genoemd, teken van goede voorbereiding door een echte kenner dus
hoera schreef:Ik ben al de gemoederen bedaard zijn wel bereid om te gaan kijken ....
Ik ga niet bellen van te voren ... maar ga onaangekondigd erheen ...
Niet om te rellen maar gewoon om te kijken ....
Dito schreef:Precies of elke journalist weet alles over al waar hij over schrijft..
sarabande schreef:Dito schreef:Precies of elke journalist weet alles over al waar hij over schrijft..
Dat is wel de bedoeling of hij/zij past hoor en wederhoor toe.
Het is de taak om mensen te informeren, niet om eenzijdige leugens neer te kalken.
Marigold schreef:hoera schreef:Ik ben al de gemoederen bedaard zijn wel bereid om te gaan kijken ....
Ik ga niet bellen van te voren ... maar ga onaangekondigd erheen ...
Niet om te rellen maar gewoon om te kijken ....
geef je tzt door wat je er aantrof?
Dito schreef:
Dan wil ik wel eens zien hoeveel journalisten dan eenzijdige leugens neer kalken.Trouwens, het ging van in het begin om friezen en bonte paarden, waarom zou die niet aannemen dat het raspaarden zijn én wie zegt dat hij dat zomaar aanneemt en is het hem zo verteld? Waar jij over struikeld.. jij weet toch ook niet álles.
orange1 schreef:silvana schreef:
Daar heb jij helemaal gelijk in.
Maar hij had natuurlijk beter op tijd wel wat gedaan![]()
Dan waren er niet zoveel paarden verdronken
tja maar hij kon het ook niet ruiken
slimmerik schreef:sarabande schreef:Ik kan het gewoon lezen, een hoop gezever van een journalist die niet verder dan de keuken bij Lootsma gekeken heeft.
Geen enkel begrip voor andere meningen dan je eigen mening hè? Is dus een beetje moeilijk discusieëren zo. Maar steeds herhalen heeft ook weinig zin toch? De standpunten zijn nu wel duidelijk.
slimmerik schreef:Geen enkel begrip voor andere meningen dan je eigen mening hè? Is dus een beetje moeilijk discusieëren zo. Maar steeds herhalen heeft ook weinig zin toch? De standpunten zijn nu wel duidelijk.
slimmerik schreef:*zucht* Ik veroordeel alleen maar iemand als ie schuldig bevonden is..... En dan voor een "normale" rechtsinstelling en niet "Het Volksgericht" Lijken de Middeleeuwen wel hier...
Edit: BTW onder Volksgericht bedoel ik dus penny's, watjes en dom volk maar ook makkelijk beïnvloedbare mensen...... uiteraard niemand persoonlijk....
hoera schreef:
Slimpie slimpie ...... *zucht*
sarabande schreef:LucyB schreef:in de winter staan ze beschut, krijgen voldoende eten en staan bij hun kuddegenoten. Ok, ze staan in grote naar mijn idee niet schone hokken, het eten dat ze krijgen is niet bepaald pavo te noemen
Nou wordt ik toch nieuwsgierig, waar haal je die info vandaan, ben je er een keer in de winter langs geweest????
LucyB schreef:ik heb me een stukje door dit topic proberen te worstelen, tja wat moet je er nou van zeggen...
Die paarden hebben in de zomer een mooi leven, in de winter staan ze beschut, krijgen voldoende eten en staan bij hun kuddegenoten. Ok, ze staan in grote naar mijn idee niet schone hokken, het eten dat ze krijgen is niet bepaald pavo te noemen, ik zou mijn dier daar niet heen brengen. Maar hebben ze het zoveel slechter dan een dier wat vastgebonden staat in een stand, of helemaal alleen staat in een klein hok en er 1 of twee keer als een fiets uit wordt gehaald en in t zweet gereden wordt of een dier dat niet te eten krijgt of juist veel te veel??? Ik weet het niet.
Als het mijn paarden waren zou ik hun stallen beter schoon houden en ze in elk geval beter verzorgen. Aan de andere kant zou ik er nooit zoveel willen-probeer maar eens elke dag zo'n 200 paarden te poetsen. Ik denk dat ze niet bij hem worden weggehaald omdat in hun levensbehoeften wordt voorzien, ze zijn lekker dik en mankeren verder niks-ze zijn hooguit vies en klitterig en hebben hoeven die niet netje zijn bekapt. Ze worden niet geslagen of wat ook. Ze zijn trouwens vaak wel erg goed bruikbaar als gebruikspaard want juist omdat ze niet in handen zijn geweest en alleen natuurlijk kuddegedrag kennen, zijn ze niet ''verpest''. Je kan een jong paard in handen hebben en er een prachtig liefdevol opgevoed diertje van maken maar er zijn helaas ook zat mensen die er niet goed mee omgaan en een jong dier totaal verzieken-de volgende eigenaar krijgt dat stukje wel mee als hij /zij het dier koopt. Ik heb wel eens dieren van Lootsma gekocht en ze waren heel snel hastermak en konden snel voetjes geven en meelopen juist omdat ze nog helemaal blanco zijn. De eerste dag liet ik ze bekomen en wennen dat ze ergens anders waren en dan ging ik er rustig bij zitten en wachten tot het dier nieuwsgierig genoeg was om zelf bij me te komen. Stukje bij beetje kwam dan het eerste gesnuffel aan mij en de eerste aai over de neus en zo werd het contact verder uitgebouwd. Als ik het vertrouwen had dan had ik het ook helemaal en liepen ze als een mak schaap met me mee. Meestal had ik binnen een week een beestje dat voetjes geeft en dat ik normaal kon poetsen, aaien en meevoeren aan een halster (ik was er wel elke dag bij en heel rustig mee bezig).Kopschuw zijn ze ook niet want ze hebben weinig tot geen ervaring met mensen, dus ook geen slechte ervaring. Ik vind het persoonlijk heel mooi om met een helemaal puur en blanco dier bezig te zijn ,alles wat je ze meegeeft is het eerste wat ze leren van een mens en dat blijft de rest van hun leven bij ze . Als je dat met gevoel en beleid doet dan heb je een dier dat vol vertrouwen is.
Of het verdrinkingsdrama Lootsma 's schuld is.... Hij had ze eerder moeten binnenhalen vind ik.Aan de andere kant is het wel zo dat hij er geen baat bij heeft om ze expres te laten verdrinken en daardoor heel nederland over zich heen te krijgen. Ik weet het allemaal niet meer, ik ben in elk geval erg blij dat de resterende paarden gered zijn.
Stennisje schreef:Misschien is ze er geweest toen ze de paarden ging kopen en heeft zo kunnen zien hoe het er toe gaat?
sarabande schreef:
Kan me niet voorstellen dat ze echt in de loodsen geweest is waar die dieren normaal s winters staan, haar beschrijving (waar ik idd overheen gelezen had, dank je) klopt niet helemaal met de waarnemingen van anderen.
orange1 schreef:met deze zin ben ik het eens "waren die paarden varkens dan had er geen haan om gekraait"
Sjoert schreef:pascha7 schreef:de eigenaar ook niet schuldig dan
Moet die man per se schuldig zijn dan?
sarabande schreef:orange1 schreef:met deze zin ben ik het eens "waren die paarden varkens dan had er geen haan om gekraait"
Denk je, als er opeens 15 dode varkens aangespoeld waren????