katiavl schreef:ze hadden toestemming van mevrouw in kwestie om rond te kijken, dus van binnevallen is er niet echt spraken.
kvind echt dit goedpraten door een post van één paard die in men ogen ook niet erg gezond lijkt maar heel.... hipocriet zucht
Ik had het over de post van FlairS, waarbij iemand hun huis was binnengegaan om eenbriefje neer te leggen.
@Huisman. De andere ongeveer 50 paarden die daar 90/120 en 160km liepen, waren er bij lange na niet zo aan toe. Ik wilde hier alleen maar even mee aantonen dat er soms met 2 maten gemeten wordt en even vaak niet verder dan de neus lang is, gekeken wordt.
Citaat:
Mensen bekijken paarden alsof het fotomodellen zijn, maar goed dat ze ons niet horen anders zouden ze er eetstoornissen van krijgen. Ik zie paarden waarvan je bij sommige de ribben op de weide met gezelschap. Volgens mij hebben deze paarden het beter dan de paarden die op 3x3 binnen staan en hun soortgenoten alleen voorbij zien komen op het gangpad of tijdens de les, maar qua uiterlijk wel voldoen aan ONS schoonheidsideaal
En zo zijn er nog een paar ernstige vormen van paardenmishandeling die door het gros als volkomen normaal worden gezien
Citaat:
Wat ik jammer vind is dat de paarden zijn weggehaald en dat Wanda geen begeleiding ter plekke heeft gekregen met dagelijkse controle.Dat zou voor de beesten wel wat fijner zijn geweest
En dat bedoel ik nou ook...ik heb het nl. nog steeds over die dieren. Als je (als bevoegde instantie) dan besluit dat de verzorging op dat moment niet voldoende is, probeer dáár er dan wat aan te doen en ga niet met toch al getraumatiseerde dieren slepen. Vooral omdat er dus ook gewoon goed gezonde paarden staan. Het is wat anders als ze alle 46 in deplorabele staat hadden verkeerd.