Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
superwoman schreef:Als je door dat ruiterbewijs meer aandacht krijgt bij de andere rijbewijzen. (bijv theorie autorijbewijs en eventueel op basisscholen) Dan ben ik voor!
superwoman schreef:Maar die stap zal lang duren denk ik!
Ook moet de normale politie ook weer een opleiding krijgen om de ruiterbewijzen te kunnen controleren... Dus het zal aan 2 kanten geld kosten..

superwoman schreef:Nu denk ik niet dat ik rustig mijn papiertje aan de agent kan geven en weer terug ontvangen, zonder dat mijn paard gaat flippen.
Als we een redelijk tempo aanhouden komen we overal langs, maar ga niet treuzelen, want dan krijgen we paniek.
(natuurlijk rij ik niet op drukke wegen)
Gemma_Luuvv schreef:En als je het bewijs moet afleggen met een brave pony/paard dan heeft het toch geen zin?
smit_ilse schreef:wat ook zo krom is in de regeltjes. Als je 16 jaar bent mag je je trekker rijbewijs gaan halen. Je moet theorie doen en vervolgens beetje vooruit/achteruit/pionnetjes/ wagen erachter en een stukje op de weg. Vervolgens hebben ze dan dat papiertje. Ze worden 18 rijden al een paar jaar met de grootste wagens erachter maar als ze hun autorijbewijs gehaald hebben dan mogen ze niet met een trailer/ grote aanhanger rijden. Sommige die rond de 12 zijn gaan nog beter op de weg dan dat ik hier soms oudere zien gaan. Het zegt gewoon niks zo'n bewijs.
Gemma_Luuvv schreef:En als je het bewijs moet afleggen met een brave pony/paard dan heeft het toch geen zin?
Alane schreef:superwoman schreef:Maar die stap zal lang duren denk ik!
Ook moet de normale politie ook weer een opleiding krijgen om de ruiterbewijzen te kunnen controleren... Dus het zal aan 2 kanten geld kosten..
Volgens mij kunnen die mensen wel lezen hoor![]()
land te worden.
je kan er namelijk niets aan doen als het gebeurt. En ja, jonge paarden moeten ook gewoon op een fietspad kunnen lopen anders leren ze het namelijk nooit. In tegenstelling tot ons kun je je knol namelijk geen theorieles geven over "verkeersmak" zijn.
superwoman schreef:Gemma_Luuvv schreef:En als je het bewijs moet afleggen met een brave pony/paard dan heeft het toch geen zin?
Het gaat er toch om dat je de regels leert en hopelijk door onze goede stap ook meer begrip krijgt van andere verkeersgebruikers (door ook meer voorbeelden met paarden in het basisverkeer rijbewijs (brommer - auto- vrachtauto) te verwerken)

Citaat:Geachte mevrouw ....,
Bedankt voor uw e-mail met kenmerk 287146.
De afdeling Publieksvoorlichting van het ministerie van Verkeer en
Waterstaat beschikt helaas niet over de gewenste informatie.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Peggy van Bleyswijk
Postbus 51 Informatiedienst
Namens het ministerie van Verkeer en Waterstaat
Citaat:Geachte mevrouw Smits,
Bedankt voor uw e-mail met kenmerk 287111.
Wij hebben uw e-mail met aandacht gelezen. U vraagt daarin specifiek aandacht voor de verplichte wa-verzekering die aan het ruiterbewijs gekoppeld is. Uw e-mail wordt door de betreffende beleidsafdeling verder behandeld.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
naam, functie
Namens het ministerie van Verkeer en Waterstaat
roxiie schreef:laten we dan ook een fiets en loop bewijs invoeren, want als je zo gebruik maakt van het verkeer moet je ook de regels kennen.
superwoman schreef:roxiie schreef:laten we dan ook een fiets en loop bewijs invoeren, want als je zo gebruik maakt van het verkeer moet je ook de regels kennen.
Als het goed is krijg je die basis al op de basisschool mee!
Ik wel iig!

de wa verzekering die er zogezegd aan gekopeld wordt stelt niets voor. als ze al het geld dat ze met deze campanje gebruiken om de andere weggebruikers te informeren hoe zij een paard paseren in het verkeer, zou veel zinvoller zijn.de wa verzekering die er zogezegd aan gekopeld wordt stelt niets voor. als ze al het geld dat ze met deze campanje gebruiken om de andere weggebruikers te informeren hoe zij een paard paseren in het verkeer, zou veel zinvoller zijn.