Loslopend paard in castricum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fiorile

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:06

Je kan een paard huren bij Manege Heemskerk (zonder begeleiding) en bij Manege de Groot en Manege de Hoef (weet niet of dat met of zonder begeleiding kan)

bambi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:07

Ja ik heb wel gehoord dat het op veronica is gemeld (zelf niet de uitzending gehoord)

CarinaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:08

morgen worden er opnamens gemaakt door hart van NL

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:11

Als mijn ouders het toelaten kom ik morgen vanuit Groningen jullie kant op!

BianCatjee

Re: Loslopend paard in castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:14

hallo iedereen,
Ik heb net alle berichten gelezen!! (37 pagina's)
Ik vind het echt super erg!!
Helaas woon ik in Odijk, heb geen eigen paard en kan er niet komen,,
ik moet ook naar school!! Ik kan helaas weinig doen ik heb mailtje gestuurd naar mensen uit mijn msn,, die vinden het ook heel erg!! ze zouden het naar zoveel mogelijk mensen sturen!!
Ik wens Femke hééél veel sterkte!! en ik hoop dat jullie Sicco hééél snel vinden!! ik wil niet dat dat arme beestje iets overkomt!!
Hééél veel succes en sterkte met zoeken!!! ik zal alles in de gaten houden en morgen aan klasgenoten vragen of ze misschien iets weten!!
Ik hou het in de gaten,,
XxXxX BianCatjee

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:15

Okaaa, ze vinden het goed mits er nog minimaal 1 persoon vanuit het Noorden erheen gaat.. Wie??!

daizers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:22

hallo allemaal,

we hebben vandaag tevergeefs naar sicco gezoekt. het spoor van de speurhond liep dood en ook het zoeken met mijn paarden was tevergeefs. hopelijk lukt het morgen met het vliegtuig!!!! iedereen die heeft geholpen bedankt! en zoek en vertel het verder! als veel mensen ervan weten kun je eventuele diefstal namelijk makkelijker uitsluiten... en femke en mira, heel veel sterkte!!!!

groetjes Daisy

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:33

Ik heb een kaart van Egmond aan Zee e.o bekeken en ik heb het idee dat er het best in de buurt van Castricum gezocht kan worden.Als hij richting Bergen gegaan is kan dat eigenlijk alleen via het strand.Een andere mogelijkheid is door het dorp.Een ingang van het duin vinden is niet zo heel makkelijk.Hij was dan in ieder geval een weg tegengekomen.
http://www.plattegronden.nl/egmond/

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:38

ik geloof dat ik wel 10 x per dag hier kijk of het paard al gevonden is. Hopelijk levert de zoekactie van morgen iets op!

BianCatjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:42

ik ga nu slapen ben moe, ik hou het zeker in de gaten!!
ALS ik kan komen zal ik zeker helpen!!
héél veel sterkte voor Femke (en familie) en Sicco!!
en succes met zoeken!!

wizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:47

waar word er voor morgen afgesproken en hoelaat? dan kan ik kijken met hoeveel man ik kan komen.
kan ik ook komen met mijn hengst?

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:57

sammy schreef:
haden jullie ook geen drollen gezien?

nee geen drollen gezien enkel op de normale paarden paarden wel drollen...
maarja ga morgen weer zoeken dit keer zonder me zusje te fiets met verrekijker en halster+halster touw...ik ken ook me oude vz pony'tje lenen (wel een shet maarja maakt niet uit)
ik ga morgen eens vragen waar mijn buurman heeft gehardloopt en ga daar eens opzoek naar sporen in het duin...
hopelijk vinden we haar snel...
begin nu best enge dingen te denken...

en femke hou vol we vinden haar wel...t moet wel...ik blijf toch zoeken in de omgeving egmond binnen aangezien mijn buurman de hardloper daar iets verdachts tegen is gekomen (zoals paard met een man)

omdat richting egmond niet t doen is omdat het paardje daar dan toch op een gegeve moment de weg over moet...en dan moet iemand hem wel gezien hebben...
en dan nog lukt t dan niet om richting schoorl te gaan omdat hij dan best een stuk in egmond aan zee langs de weg moet...en t lijkt mij dat iemand hem dan wel moet hebbben gezien...

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:58

ik denk dat ik morgen de water plekken(de vennetjes) t allereerste langs ga ik bedoel het paardje moet toch drinken...
hoe je t ook went of keert hij zal een keertje dorst hebben..

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:02

Ik heb dat stukje tekst op de voorpagina inmiddels naar mensen uit mijn adreslijst gemaild, misschien een idee als meer mensen dat doen? (hoe meer mensen het weten hoe beter lijkt mij)

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:07

ik denk niet dat ie nog ergens rondloopt nu. dan had iemand hem allang gezien. ben bang dat iemand hem heeft gevonden en hem wil houden... sorry maar dat lijkt me het meest logisch als ie na drie dagen nog weg is...

Torfi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:14

Heb nu dit helemaal gelezen en gevolgd. Helaas ken ik die omgeving niet, maar woon wel in de buurt. Donderdag kan ik samen met een vriendin te paard komen (met trailer) en helpen zoeken. De meeste zeggen dat hij een weg over moet, maar paarden nemen vaak rare wegen en zijwegen. Gezien het paard ook niet door mensen is gesignaleerd lijkt het mij steeds meer dat het paard eregens vast is komen te staan/liggen. Die omgeving heeft natuurlijk veel duin, bunkers, vennetjes, waters, sloten ect.. Gezien hij zijn harnachement om heeft is het risico groot dat hij vast staat/ligt. Is er al gericht gezocht in minder begaanbare wegen?? ect.

Nog een optie is om met ploegjes van 2 a 3 mensen en een kaart met een bepaald gebied te gaan zoeken. Zo zoekt niemand dubbel en is het gebied goed uitgekamt, en ook de minder doorgaanbare wegen en velden.Als het paard daadwerkelijk vast zit moet er nu wel echt hulp komen, anders is het te laat. Zomaar in de verte kijken heeft weinig zin. Ik geef dit niet aan als kwaad bedoeld, maar echt als tip. We leven hier mee en iedereen die geen internet heeft vraagt steeds aan mij of er al iets bekend is.

Wie kan mij meer info geven over exate plaats van weglopen en welke richting? en een kaart van het gebied? Hij is nadat hij is vertrokken door niemand meer gezien? behalve de geruchten dat hij naar zijn oude stal zou lopen in schoorl/bergen??

Michelle

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:14

Verschrikkelijk dat ie nog niet gevonden is

paardenmaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:19

Zazoo schreef:
ik denk niet dat ie nog ergens rondloopt nu. dan had iemand hem allang gezien. ben bang dat iemand hem heeft gevonden en hem wil houden... sorry maar dat lijkt me het meest logisch als ie na drie dagen nog weg is...

ja deze gedachte kwam ook in mij op..... hoe kan een paad drie dagen kwijt zijn en met zoveel zoekende mensen nog niet gesignaleerd.... hij zal toch wel ergens aan zijn komen lopen??
Meeste paarden keren op den duur ook terug naar hun eigen stal...
als dat kan dan...

Vind het echt heel erg hoor ik zou er niet aan moeten denken!!! Ik hoop en duim dat ie nog in de duinen rondstruind en niet in verkeerde handen is gelopen blijft dit topic volgen....

Heb overigens vanuit hoek van holland nog niets vernomen dus daar is 'ie denk ik ook niet??

he getsie wat erg man....

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:19

ik hoop maar dat ie nog leeft
en dat er geen rare of gekke dingen zijn gebeurd met het paard

paardenmaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:20

Torfi schreef:
Heb nu dit helemaal gelezen en gevolgd. Helaas ken ik die omgeving niet, maar woon wel in de buurt. Donderdag kan ik samen met een vriendin te paard komen (met trailer) en helpen zoeken. De meeste zeggen dat hij een weg over moet, maar paarden nemen vaak rare wegen en zijwegen. Gezien het paard ook niet door mensen is gesignaleerd lijkt het mij steeds meer dat het paard eregens vast is komen te staan/liggen. Die omgeving heeft natuurlijk veel duin, bunkers, vennetjes, waters, sloten ect.. Gezien hij zijn harnachement om heeft is het risico groot dat hij vast staat/ligt. Is er al gericht gezocht in minder begaanbare wegen?? ect.

Michelle

Dat is inderdaad ook een optie!! ogos... misschien ligt dat kind al uren vast ergens

jepsica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 01:01

IK blijf steeds kijiken of ie al gevonden is. dit is echt vreselijk!! hoop dat ie morgen wordt gevonden!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 01:04

Hierbij het verzoek om in het duin op de paden te blijven. Anders krijgen we ruzie met de boswachter! En ja, die mogen hoge boets uitdelen!
Als je iets ziet buiten de paden neem dan contact op met de boswachter! Radnah2 en Femke hebben hier een nummer van. Ik heb Radnah2 hierbij trouwens gebombadeerd tot vast contactpersoon voor de boswachters!

Verder gaf de boswachter de goede tip om zeker niet met paarden van de ruiterpaden af te gaan. Door de vele hoefafdrukken zijn die van Sicco straks niet meer terug te vinden!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 01:24

ik weet niet wat jullie al allemaal hebben gedaan hoor maar is miss een tip: kunnen we niet de huizen afgaan om tekijken of ie miss daar ergens op stal staat of is dat ook al gedaan

Apollo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 01:59

ik denk misschien niet eerder dat iemand hem heeft opgevangen..bij mij steken de gedachtes op dat het paard dadelijk ergens is gestruikeld en..najaa aan de rest wil ik helemaal niet denken. hopelijk wordt ie zo snel mogelijk gewoon gevonden!

Solide

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 02:21

Pffff verschrikkelijk dat ie nog steeds niet terecht is. Hopelijk dat ie morgen gevonden wordt. Goh echt verschrikkelijk, de gekste gedachtes komen nu naar boven. Maar we hopen op het beste.