Dorine92 schreef:denisesilver schreef:Denk dat dat stiekem wel een mooie vergelijking is, Dorine
Ja sowieso is dansen altijd wel een hele goede vergelijking. Ik doe een partnerdans en dan ben je eigenlijk als vrouw net het paard. Je moet je 100% overgeven en dan gaan je voeten nog sneller dan je hersenen. Het gaat echt vanzelf als de "ruiter" (leider) het goed aangeeft. En de ene man haalt iets heel anders bij je naar boven dan de andere. Je beweegt ook gewoon niet hetzelfde en bij sommigen is het echt een gevecht terwijl anderen precies snappen hoe jouw lichaam bestuurd moet worden
Ik kan me trouwens ook nog wel voorstellen dat het voor een slim paard zwaar frustrerend moet zijn om een mindere ruiter te krijgen nadat je eerst een hele goede had
Dit is wel een mooie metafoor, en bij het dressuur rijden vind ik dan dat het nooit een gevecht zou moeten zijn. Dan gaat er iets mis, hetzij in de training, hetzij dat een paard niet geschikt is voor het doel. Maar zowel paard als ruiter zouden nergens "pijn" moeten krijgen tijdens een training en rijden moet niet op vechten lijken.
MCE, Isabell is natuurlijk ook wel wat anders..Satchmo denk ik ook wel qua talent en aanleg. OS paard en amazone en iemand die net GP startgerechtigd is. Denk wel dat Yvette ook buitengewoon veel paardengevoel heeft.