Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:Over dat afstaan als je geen verdere behandeling wilt: dan behandelt de kliniek dus voor eigen rekening? En daarna gaat dier naar asiel? Lijkt me nou ook niet echt economisch.
MissyNr1 schreef:mysa schreef:Over dat afstaan als je geen verdere behandeling wilt: dan behandelt de kliniek dus voor eigen rekening? En daarna gaat dier naar asiel? Lijkt me nou ook niet echt economisch.
Niet perse asiel maar soms om een ander baasje zoeken (kennis van de assistente, iemand weet nog een lieve buurvrouw, etc). Niet economisch nee, toont dus juist dat dierenartsen om dieren geven
Nyaleti schreef:Laatst zag ik iets voorbij komen van een zieke pup. Bleef vanalles mankeren en het ging om duizenden euro's. Eigenaren konden het niet meer betalen en hadden het dier afgestaan, volgens mij aan een stichting.
Het asiel heeft financieel bijgedragen en de dierenarts heeft aanzienlijk de kosten omlaag gedaan (echt 40% ofzo).
Vond ik ook heeeeel dubbel. Dierenarts is geen liefdadigheidsinstelling en als de ene het gratis / goedkoop krijgt wil iedereen dat maar hoe klote moet dat voor die eigenaren zijn geweest..
Hannanas schreef:Hebben jullie deze aflevering van meldpunt al bekeken over Evidensia en de andere partijen en de gestegen kosten?
https://npo.nl/start/serie/meldpunt/sei ... YUjbowASKg
Wintu schreef:Ik haal dit topic even omhoog, want dit kwam vandaag in het nieuws.
https://nos.nl/artikel/2569254-keten-ev ... -personeel
Personeel loopt massaal weg bij Evidensia uit onvrede.
moonfish13 schreef:![]()
moonfish13 schreef:Heet nu zover ik weet puur anders, Figo.
Ik zag zoiets passeren en de premie liegt niet.
Maar ik vind ze sinds overname niet meer zo vriendelijk als bij Petplan.
Ook enkel verzekeringen voor zeer vergaande zorg die ik nooit zou willen.
Toen ik zei ik vind het jammer dat er geen mogelijkheid is om chemo uit te sluiten en nog wat zaken.
Dan kan de prijs omlaag, was het veel mensen willen dat dus is de prijs omhoog:
Ik ken niémand die chemo wil met alles wat erbij kijken komt hoor.
Bleek inderdaad onder evidensia of anicura te vallen zelfde investeerder.
Ik vind het waardeloos als dat klopt.
Maar kiezen voor meer basis was niet mogelijk want oh zoveel eigenaren wilden dit wel.
En ik ken er geen een!
mysa schreef:Dat kan toch op veel meer plaatsen, zou je denken.
Kidde schreef:mysa schreef:Dat kan toch op veel meer plaatsen, zou je denken.
Zou je denken inderdaad. Maar ik weet dat mijn dierenarts ook een poging heeft gedaan, maar dat er toch niet echt interesse was bij dierenartsen. Geen idee wat daar achter zit? Misschien toch bang dat klanten mogelijk naar een ander overstappen als ze er met spoed geweest zijn?
MissyNr1 schreef:mysa schreef:Over dat afstaan als je geen verdere behandeling wilt: dan behandelt de kliniek dus voor eigen rekening? En daarna gaat dier naar asiel? Lijkt me nou ook niet echt economisch.
Niet perse asiel maar soms om een ander baasje zoeken (kennis van de assistente, iemand weet nog een lieve buurvrouw, etc). Niet economisch nee, toont dus juist dat dierenartsen om dieren geven
Babootje schreef:In Den Haag is er nu een samenwerking van allemaal zelfstandige dierenartsen in Dierenartsen Kring Haaglanden. https://dierenartsenkringhaaglanden.nl/
Lieser schreef:MissyNr1 schreef:
Echt? Een dier bij zijn vertrouwde baasje weghalen zodat de dierenarts de operatie toch kan uitvoeren en daarvoor betaald wordt, is een bewijs dat de dierenarts om het dier geeft? Dat zie ik heel anders