DuoPenotti schreef:Ik ken dat Deense programma ook niet. En dat was wel een erg terechte opmerking.
Is dat een programma dat manipuleert zoals dier en recht enz beelden laat zien.
Of is het een programma die eerlijk laat zien hoe het gaat.
Bij eerlijke beelden dan is het ongeveer de enige manier om misstanden aan de kaak te stellen.
Gemanipuleerde beelden. Noem ff wat: een paard dat schrikt. Ruiter trekt in de mond die open gaat voor 5 galop sprongen en alleen dat laatste deel uitzenden als er word alleen maar aan de paarden gesjord dat kan natuurlijk niet.
Uiteraard is het beeldmateriaal van echte mishandeling dan niet zuiver gekregen. Toch is dat voor mij heel anders.
Nikass schreef:DP: Dat hangt er denk ik vanaf. Waren er andere mogelijkheden? Zijn die geprobeerd? (inspectie gestuurd?)
En hoe erg zijn de misstanden/mishandeling? (afgezet tegen welke norm?)
Is het geoorloofd om onder valse voorwendselen iemands huis binnen te dringen met een verborgen camera?
Dan moet er imo wel een zeer ernstig vermoeden zijn van een behoorlijk ernstige overtreding.
Als dat beide kan worden aangetoond, ja dan kan mogelijk het doel de middelen heiligen.
Maar is het doel om de paardensport in een kwaad daglicht te stellen en is daarvoor een suggestieve film in elkaar gezet, dan wordt het een ander verhaal wmb.
Dat zeg ik toch ook?