[VIDEO] Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:04

Lusitana schreef:
Ze pakken dieren die sowieso gejaagd worden, maar dan te voet en met geweren, dus ze maken daarin geen enkel verschil Dat er eens in de zoveel jaar oo wel een seen hond slachtoffer wordt is de verantwoording van de eigenaar van de hond een jachthond kan niets aan zijn instincten doen
Dat is trouwens ook niet echt aan de jacht verbonden, maar simpelweg aan het soort hond

Victim blaming? Dat siert je niet.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:06

Lusitana schreef:
Dus honderduizenden honden afmaken vind je okee maar als er een keer persongeluk en vos gepakt wordt die anders waarschijnijk toch dood zou gaan, dan vind je dat niet okee?

O hoor ik je zeggen, die honden kunnen toch wel een huis vinden, ja hoor, dan kunnen ze particulier gaan jagen, zonder dat er paarden bij zijn of per onegluk links en rechts wat pakken als je met ze wandelt en dat is dan wel okee?

Waarom is het zo belangrijk dat die paardensport om zeep wordt geholpen?

Nee hoor, ik zeg niet dat die honden wel een huis vinden.
Het zijn kennelhonden die gewend zijn in een groep te leven dus zeer moeilijk te herplaatsen.
Uiteraard zijn dit ook het soort honden die niet los uitgelaten kunnen worden.

Je zou kunnen denken aan een uitstervingsbeleid of de fok en selectie dusdanig aanpassen dat ze minder scherp worden.
Dat is niet ongebruikelijk.

Wat gebeurt er eigenlijk nu met de honden die te oud of te talentloos zijn om nog mee op jacht te gaan?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:07

Lusitana schreef:
Elisa2 schreef:
Hoe willen de jagers aanpassen dan?.

Ze zijn van vossenjacht naar slipjacht gegaan en ze gebruiken ook wel links en rechts bloedhonden die dus niet doden en dat is misschien de toekomst

Dat lijkt me inderdaad een goede oplossing! Honden gebruiken die niet doden.

En de andere honden hoeven uiteraard niet afgemaakt te worden maar als er minder vraag naar is zal er sowieso minder mee gefokt worden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:09

fransje23 schreef:
Dat kan met mij ook allemaal gebeuren maar dat maakt het nog niet oke dat ik aan stukken gescheurd mag worden door een meute honden.

Het is een supersnelle dood en zo gaat het ook in de natuur We hebben het niet over huisdieren of mensen
Ze hebben geen keuze in hoe ze dood gaan en dood gaan ze allemaal een keer

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:10

fransje23 schreef:
Lusitana schreef:
Dus honderduizenden honden afmaken vind je okee maar als er een keer persongeluk en vos gepakt wordt die anders waarschijnijk toch dood zou gaan, dan vind je dat niet okee?

O hoor ik je zeggen, die honden kunnen toch wel een huis vinden, ja hoor, dan kunnen ze particulier gaan jagen, zonder dat er paarden bij zijn of per onegluk links en rechts wat pakken als je met ze wandelt en dat is dan wel okee?

Waarom is het zo belangrijk dat die paardensport om zeep wordt geholpen?

Nee hoor, ik zeg niet dat die honden wel een huis vinden.
Het zijn kennelhonden die gewend zijn in een groep te leven dus zeer moeilijk te herplaatsen.
Uiteraard zijn dit ook het soort honden die niet los uitgelaten kunnen worden.

Je zou kunnen denken aan een uitstervingsbeleid of de fok en selectie dusdanig aanpassen dat ze minder scherp worden.
Dat is niet ongebruikelijk.

Wat gebeurt er eigenlijk nu met de honden die te oud of te talentloos zijn om nog mee op jacht te gaan?

Bij goede fokkers/mensen mogen die gewoon blijven. Maar die zorgen er ook echt voor dat er geen dieren gepakt worden, dat is echt niet standaard hoor. Jagen op mensengeur/spoor en krijgen daar wat te eten van degene waar ze achter aan jagen. En de ruiters die op de honden letten roepen ze ook terug als ze een verkeerde kant op gaan oid.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:12

In mijn speurtocht naar info kwam ik toch echt op meerdere anti-huntig groepen die pleiten voor jacht met bloedhonden omdat die een echt menselijk spoor volgen.

Zal dat degene die wil kloten om te kloten tegen houden, vast niet.
Maar niet iedereen die tegen foxhunting is, is ook een extremist.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:15

Lusitana schreef:
fransje23 schreef:
Dat kan met mij ook allemaal gebeuren maar dat maakt het nog niet oke dat ik aan stukken gescheurd mag worden door een meute honden.

Het is een supersnelle dood en zo gaat het ook in de natuur We hebben het niet over huisdieren of mensen
Ze hebben geen keuze in hoe ze dood gaan en dood gaan ze allemaal een keer

Dood gaan we allemaal een keer!

Eerst achter na gejaagd worden is natuurlijk al niet supersnel.

Supersnel is een goed gemikte kogel als je onbevangen ergens loopt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:19

fransje23 schreef:
In mijn speurtocht naar info kwam ik toch echt op meerdere anti-huntig groepen die pleiten voor jacht met bloedhonden omdat die een echt menselijk spoor volgen.

Zal dat degene die wil kloten om te kloten tegen houden, vast niet.
Maar niet iedereen die tegen foxhunting is, is ook een extremist.

Dat wordt dus al gedaan he? Maar die krijgen nog steeds activisten op de route als ze pech hebben en als ze nog meer pech hebben ook echt incidenten waarbij paard en ruiter de dupe zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:21

Avalanche schreef:
Lusitana schreef:
Ze pakken dieren die sowieso gejaagd worden, maar dan te voet en met geweren, dus ze maken daarin geen enkel verschil Dat er eens in de zoveel jaar oo wel een seen hond slachtoffer wordt is de verantwoording van de eigenaar van de hond een jachthond kan niets aan zijn instincten doen
Dat is trouwens ook niet echt aan de jacht verbonden, maar simpelweg aan het soort hond

Het gebeurt gelukkig maar heel weinig omdat de jacht plattelanders niet vreemd is en ze weten wat handig en verstandig is, maar jachten worden van te voren aangekondigd, en je kunt als baas je hond beschermen door er niet heen te gaan
Als je bewust risicos op zoekt dan zijn de gevolgen dus ook deels jouw schuld ja, en voor het andere deel aan de whipper- ins ,de ruiters die de controle over de honden hebben
Je kunt niet je handen van je eigen verantwoording over je hond aftrekken, lijkt mij?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:23

MyWishMax schreef:
Bij goede fokkers/mensen mogen die gewoon blijven. Maar die zorgen er ook echt voor dat er geen dieren gepakt worden, dat is echt niet standaard hoor. Jagen op mensengeur/spoor en krijgen daar wat te eten van degene waar ze achter aan jagen. En de ruiters die op de honden letten roepen ze ook terug als ze een verkeerde kant op gaan oid.

Dit is dan niet bij een goede fokker -O-

Het is in ieder geval wel een sneller dood dan die van een vos.
Uiteindelijk is het ook gewoon,deels, een industrie. Dieren die niet meer van nut zijn moeten dan opgeruimd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:26

Lusitana schreef:
[
Het gebeurt gelukkig maar heel weinig omdat de jacht plattelanders niet vreemd is en ze weten wat handig en verstandig is, maar jachten worden van te voren aangekondigd, en je kunt als baas je hond beschermen door er niet heen te gaan
Als je bewust risicos op zoekt dan zijn de gevolgen dus ook deels jouw schuld ja, en voor het andere deel aan de whipper- ins ,de ruiters die de controle over de honden hebben
Je kunt niet je handen van je eigen verantwoording over je hond aftrekken, lijkt mij?

Paar jaar terug kwam de veluwe hunt hier langs huis, maar die hadden toch echt niets gemeld.
Mijn paarden door de binnenste draad, wat ik simpel had kunnen voorkomen als ik het geweten had.
Door ons hekwerk kan de meute niet hier op het erf komen en onze honden er niet uit.
Maar was wel behoorlijk pissed.
Dus of dat melden overal zo goed gaat?

Maar hoe dan ook is zo'n slip jacht verder prachtig om te zien.
En ja als er eens een konijn onderweg word gevangen.... zullen we stoppen met auto rijden vanaf vandaag en met de fiets gaan?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:28

Nee, maar dat heb je serieus niet alleen bij jachthonden. Ook showhonden worden afgemaakt als ze niet meer geschikt zijn of fout als pup. Dat zijn helaas gewoon de vreselijke dingen die slechte mensen doen. Dat heeft niks met de jacht zelf te maken.

Helaas zijn er slechte mensen die dus slechte dingen doen in alles waar zij mee te maken hebben. Paarden, honden, katten, andere mensen, kinderen...

Dp, in Engeland wordt het wel aangegeven. Daar gaat het hier vooral over.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:31

MyWishMax schreef:
Nee, maar dat heb je serieus niet alleen bij jachthonden. Ook showhonden worden afgemaakt als ze niet meer geschikt zijn of fout als pup. Dat zijn helaas gewoon de vreselijke dingen die slechte mensen doen. Dat heeft niks met de jacht zelf te maken.

Helaas zijn er slechte mensen die dus slechte dingen doen in alles waar zij mee te maken hebben. Paarden, honden, katten, andere mensen, kinderen...

Dp, in Engeland wordt het wel aangegeven. Daar gaat het hier vooral over.

ik weet dat het over Engeland gaat, maar omdat Nederland het land van meldingen en regeltjes is en het hier dus ook niet correct gaat vraag ik me hardop af of het daar wel zo perfect gaat betreft melden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:31

MyWishMax schreef:

Daarom schrijf, het is ook een industrie.
We leven in een wegwerp maatschappij waar voor sommige mensen dieren ook als producten worden gezien.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:40

fransje23 schreef:
MyWishMax schreef:

Daarom schrijf, het is ook een industrie.
We leven in een wegwerp maatschappij waar voor sommige mensen dieren ook als producten worden gezien.

Ja, verschrikkelijk...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:41

Bij mijn vorige huis kwam de slipjacht altijd voorbij, werd netjes van tevoren gemeld..gingen door de wei en sprongen over het prikkeldraad. Ik vond het wel machtig om te zien zo'n grote groep honden en paarden maar zou zelf zulke hindernissen nooit durven te springen.

Biij mijn weten (maar ik weet niet alles, blijf een outsider) werd dat allemaal gewoon netjes van tevoren geregeld en georganiseerd.

De jachtpaarden kregen altijd vakantie in het voorjaar en de zomer in de wei.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:42

Lusitana schreef:
Lusitana schreef:
Avalanche schreef:

Joh, ik heb een hek om het terrein.
Maar uiteindelijk is het 100% hun verantwoordelijkheid dat ze die hond in gevaar brengen in de eerste plaats. Als er iemand aangereden wordt is de automobilist ook altijd fout. Iets met kwetsbare weggebruikers.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:47

Elisa2 schreef:
Oke ook even de rest bekeken...het probleem zit als ik het goed begrijp in dat de honden dus toch zo nu en dan (per ongeluk?) een vos te pakken krijgen en deze doden. Ondanks dat dit niet de bedoeling (lijkt?) te zijn. Omdat deze door de jacht uit hun schuilplaatsen gelokt kunnen worden en de honden dan achter een echt spoor aan gaan.

Op het filmpje is te zien dat de honden een rennende vos in het vizier krijgen en er achteraan gaan. Op het filmpje is niet te zien of de honden teruggeroepen worden en er is ook niet te zien of ze de vos te pakken krijgen en er is zeker niet te zien dat de vos gedood en verscheurd wordt. Op 1.42 van het filmpje gaat het over het bijna vangen van de vos.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:51

DuoPenotti schreef:
Dus of dat melden overal zo goed gaat?

Ik had het ook over mensen die dan met honden gaan kijken

Als je overvallen wordt door een passerende jacht en er gebeurt wat, dan tref je uiteraard totaal geen blaam

En schade door een passerende jacht is ook klote maar kun je naar mijn weten gewoon claimen

Avalanche

Re: [VIDEO] Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:54

Daarmee heb je je hond niet terug.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:55

Ik heb zelf weleens 1.5 uur in de auto moeten zitten wachten omdat ik overvallen werd door de passerende jacht. Maar was mijn eigen schuld, want ik wist wel dat het er was maar was het alweer vergeten.

Ik denk niet dat mensen die een jacht zien passeren beseffen dat dit een risico kan zijn voor hun hond eigenlijk.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:58

Veronica2 schreef:
Elisa2 schreef:
Oke ook even de rest bekeken...het probleem zit als ik het goed begrijp in dat de honden dus toch zo nu en dan (per ongeluk?) een vos te pakken krijgen en deze doden. Ondanks dat dit niet de bedoeling (lijkt?) te zijn. Omdat deze door de jacht uit hun schuilplaatsen gelokt kunnen worden en de honden dan achter een echt spoor aan gaan.

Op het filmpje is te zien dat de honden een rennende vos in het vizier krijgen en er achteraan gaan. Op het filmpje is niet te zien of de honden teruggeroepen worden en er is ook niet te zien of ze de vos te pakken krijgen en er is zeker niet te zien dat de vos gedood en verscheurd wordt. Op 1.42 van het filmpje gaat het over het bijna vangen van de vos.

Maar die meute had daar in de eerste plaats al niet mogen zijn.

Bij schade (wat een ruim begrip is) mag je met een terriër een vos uit een hol halen. Deze vos moet vervolgens snel geschoten.

Toevallig kwamen er een meute jachthonden langs en die bleef voor de gezelligheid staan kijken?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 13:02

Avalanche schreef:
Daarmee heb je je hond niet terug.

Nee en het is verschrikkelijk, echt traumatisch, maar echt niet de bedoeling
Maar ik ga niet zitten verdoezelen dat het niet af en toe voorkomt, en ik had et er over in verband met het feit dat het lastig is om een hond zuiver 1 soort spoor te laten volgen er zulen altijd ongehoorzame honden zijn die een eigen agenda volgen
Maar dit zijn echt zeldzame gebeurtenissen hoor, zoiets haalt ook de krant Ik weet zelf van maar twee gevallen (in mijn leven en ik ben over de zestig) Kan wel even gaan speuren, maar ik denk niet dat het schering en inslag is

Avalanche

Re: [VIDEO] Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 13:08

Nee, maar het gebeurt wel. En dat het niet de bedoeling was zal de eigenaar van die hond niet veel interesseren.
En ik geloof 100% dat een getrainde jachthond veel minder schade aanricht dan je huishond die je niet terug kunt roepen, en ik geloof ook nog dat dit voor de honden, mensen en paarden echt wel leuk is. Maar de vossen die wel (bedoeld of niet) gepakt worden, dat kan ik simpelweg niet verdedigen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 13:15

Ruiters die slipjachten rijden staan daar ook niet achter Maar nogmaals, als ze zo niet gedood worden, dan komen ze wel op een andere manier aan hun eind, ze mogen nl ook gewoon geschoten worden, en vallen slachtoffer aan ziektes en verkeer, het is niet zo dat ze anders volkomen veilig zitten en beschermd zijn ofzo! Laten we dat niet uit het oog verliezen!

Kom trouwens neteen al een bericht tegen van een boete voor een hunstman wiens honden een kat hebben gedood en een man gebeten

Als je naar de taal kijkt die saboteurs gebruiken in verslaggeving, zegt dat veel over hun mentaliteit
Dingen als the lie that is so-called ‘trail hunting en
We’ll never know how many animals ‘out of control’ hunt hounds have killed this ‘season’ so far (and that’s despite the heroic efforts of monitors and hunt sabs to steer wildlife to safety week in, week out), but mainstream journalists are now at least reporting some of the horrors inflicted on animals by the ‘hooligans on horseback’.

ik kan echt geen sympatie opbrengen voor die oproerkraaiers

Die gemelde dieren ging trouwens om vossen en dus een kat