Tweede pony in korte tijd aangevallen in Wittelte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 16:10

Ik heb toch een artikel gelezen van een 9 jarig kind dat was gedood door de wolf. Was wel in buitenland.
Niet meer te vinden natuurlijk

Nu ook al een poes gepakt en kittens
Zijn foetsie

Moderatoropmerking:
foto verwijderd ivm telefoonnummer
Laatst bijgewerkt door xingridx op 17-10-22 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderD ivm telefoonnummer

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 16:32

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 16:46

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:25

Onali

Re: Tweede pony in korte tijd aangevallen in Wittelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 18:52

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 23:14

Hebben echt zoveel mensen geen idee hoe erg het is dan?
Echt wel een waardeloze timing van het KNHS met dat artikel.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 01:48

KNHS heeft zeker een beroerde timing. De wolf treft juist al die paardenhouders die graag 24/7 hun paard buiten houdt. Hun standaard politieke antwoord op de Facebook is nog tenenkrommender.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:24

Lees dit maar eens heel goed door.
Animal Rights schrijft hier zelf heel duidelijk wat ze willen.
Namelijk van alle gehouden dieren af.

https://www.animalrights.nl/bescherming ... gen-wolven

En dit is niet enkel en alleen Animal rights. Wakker dier, Dier en recht en ook De partij voor de dieren hangen deze ideologie aan. Al doen de laatsgenoemden dat iets minder openlijk.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:34

Nou en? Ze kunnen zo veel willen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:44

Als dit zo doorgaat zou ik ook echt geen dieren meer willen houden op deze manier. Maar dat veranderd niets aan het feit dat ik ze nu al heb en ze hopelijk nog wel een 20 jaar bij me zullen blijven. De schade die ik en vele andere met mij zouden oplopen na een aanval van een wolf is helemaal niet in geld uit te drukken.

En uiteraard is het niet de schuld van de wolf dat hij zich gedraagt als een wolf. Maar ik kan me niet voorstellen dat als je een dierenorganisatie bent dat je dan zo voorbij gaat aan het welzijn van de gehouden dieren die er nu eenmaal ook gewoon zijn. Ze zijn zo bezig geweest met een beter leven, meer ruimte, meer vrijheid, meer natuurlijk gedrag. En dan kan nu gewoon weer teruggedraaid worden, want er zijn nu wolven. :n

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:47

Citaat:
DIERENBEVRIJDING
De beste preventiemaatregel is natuurlijk om geen dieren in gevangenschap te houden. De toekomst waar Animal Rights naar streeft. Tot die tijd moet de dierhouder maatregelen nemen. Dat is zijn wettelijke verplichting.

We moeten er ook niet voor terug schrikken om als dierhouders onvoldoende maatregelen nemen, hele veehouderij systemen (schapen, herten) te verbieden. Het houden van dieren is geen mensenrecht.

Het bestrijden van ‘schade’ door een wolf te doden is op dit moment in Nederland en België in principe niet mogelijk en zou nooit een optie mogen zijn.

Citaat:
Dierhouders hebben de plicht de dieren in gevangenschap veilig te houden. Zij die dat niet kunnen of willen, horen geen dieren te houden. Dierhouders hoeven niet van wolven te houden, als ze maar genoeg van ‘hun’ dieren houden om deze te beschermen, en dat zonder klaagzangen, zonder beschuldigingen aan het adres van een roofdier dat gewoon zijn leven leeft, zonder gebedel om gemeenschapsgeld, en zonder de verantwoordelijkheid af te schuiven op de overheid.
Leer coëxisteren met de wolf, want die gaat niet meer weg.

De beste preventiemaatregel is natuurlijk om geen dieren in gevangenschap te houden. Nog een reden om te kiezen voor een plantaardig dieet.

Wow -O-

Had ook van een wolvenexpert gelezen dat een wolfwerend omheining wel gewoon wild moet doorlaten maar geen wolf.

Echt hoe dan?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:48

Mafklappers...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:49

Onali schreef:
Had ook van een wolvenexpert gelezen dat een wolfwerend omheining wel gewoon wild moet doorlaten maar geen wolf.

Echt hoe dan?

Wilde kevers kunnen er nog doorheen. :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:50

Jessix schreef:
Als dit zo doorgaat zou ik ook echt geen dieren meer willen houden op deze manier. Maar dat veranderd niets aan het feit dat ik ze nu al heb en ze hopelijk nog wel een 20 jaar bij me zullen blijven. De schade die ik en vele andere met mij zouden oplopen na een aanval van een wolf is helemaal niet in geld uit te drukken.

En uiteraard is het niet de schuld van de wolf dat hij zich gedraagt als een wolf. Maar ik kan me niet voorstellen dat als je een dierenorganisatie bent dat je dan zo voorbij gaat aan het welzijn van de gehouden dieren die er nu eenmaal ook gewoon zijn. Ze zijn zo bezig geweest met een beter leven, meer ruimte, meer vrijheid, meer natuurlijk gedrag. En dan kan nu gewoon weer teruggedraaid worden, want er zijn nu wolven. :n

En vervolgens wordt die verminderde vrijheid weer gebruikt als argument om te stijden om het houden van dieren te verbieden of in ieder geval onmogelijk te maken doormiddel van lobbyen voor wetgeving die met de wolf onmogelijke eisen stelt.

Ik waarschuw al jaren voor de dubbele agenda van dierenrechtenorganisaties. Maar ze laten nu toch steeds duidelijker zelf zien waar ze werkelijk voor staan.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:51

Dus tot dieren niet meer in gevangenschap gehouden worden vind deze organisatie het best dat de dieren gepakt worden en levend opgevreten worden of voor dood worden achter gelaten. Want de wolf heeft recht op jagen. Dat die schapen, paarden enzovoort er eerder waren maakt dan even niet uit zeg maar. En die hebben dus niet het recht om veilig te zijn op een plaats waar zij eerder waren dan de wolf...

Is even heel zwart wit hoor maar zo debiel komt hun boodschap op mij over.
Laatst bijgewerkt door Mellow op 21-10-22 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:52

mysa schreef:
Nou en? Ze kunnen zo veel willen.

Vergeet niet dat deze organisaties gezamenlijk een zeer sterke politieke lobby hebben. Dat gaat verder dan enkel de Partij voor de dieren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:55

Mellow schreef:
Dus tot dieren niet meer in gevangenschap gehouden worden vind deze organisatie het best dat de dieren gepakt worden en levend opgevreten worden of voor dood worden achter gelaten. Want de wolf heeft recht op jagen. Dat die schapen, paarden enzovoort er eerder waren maakt dan even niet uit zeg maar. En die hebben dus niet het recht om veilig te zijn op een plaats waar zij eerder waren dan de wolf...

Uh niet helemaal, want jij en ik zijn als eigenaar verantwoordelijk om onze gehouden dieren te beschermen en als we dat niet kunnen dan horen we ze niet te hebben. Misschien moeten we ze dan maar massaal een spuitje geven dan beschermen we ze voor een afschuwelijke dood of levenslange opsluiting. :')

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:59

Jessix schreef:
Mellow schreef:

Uh niet helemaal, want jij en ik zijn als eigenaar verantwoordelijk om onze gehouden dieren te beschermen en als we dat niet kunnen dan horen we ze niet te hebben. Misschien moeten we ze dan maar massaal een spuitje geven dan beschermen we ze voor een afschuwelijke dood of levenslange opsluiting. :')

Oh ja, dat is ook zo. Heel veel geld uitgeven aan wolfwerende shit die toch niet helpt. Maar dan nog is het je eigen schuld. Had je paard/schaap/geit daar maar niet moeten staan.
(Sarcasme modus).

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:04

Mellow schreef:
Oh ja, dat is ook zo. Heel veel geld uitgeven aan wolfwerende oliebol die toch niet helpt. Maar dan nog is het je eigen schuld. Had je paard/schaap/geit daar maar niet moeten staan.
(Sarcasme modus).

Precies. :j
Nou scheelt het dat ik dus hengsten heb en die kunnen dan wel met de wolf in gevecht gaan, volgens het artikel. 8)7 Als ze het dan overleven met de nodige verwondingen dan is dat helemaal niet erg, daar leren ze alleen maar van en de wolf ook.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:05

Dan nog even ter herinnering dit korte filmpje gemaakt op dierendag.

https://fb.watch/gigQ_fLqQ5/

Zegt de partij voor de dieren ook niet voorstander te zijn van weidegang?
Wordt het ook je niet opvallend stil wanneer iemand de partij voor de dieren hierover om uitleg vraagt?

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:12

Maar mensen en partijen mogen toch ook gewoon tegen het houden van dieren zijn? Een opinie, niets meer of minder dan de mening dat je wel dieren mag houden. Je kunt het er niet mee eens zijn maar ze van van alles beschuldigen of ze uitschelden, dat kan niet door de bocht.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:14

Tegen zijn mag, eigenaren beschuldigen van dit wolvenleed omdat ze naar hun ogen niet goed gehandeld hebben, dan noem ik ze mafklappers ja.
Want het enige toereikende is ze op stal zetten met de deuren dicht 24/7. En dat willen ze ook niet.
Nogmaals: mafklappers

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:15

Uit de tekst van het bovengenoemde artikel

". Dat betekent paardengroepen met merries en meerdere hengsten bij elkaar".

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:17

josien_m_ schreef:
Maar mensen en partijen mogen toch ook gewoon tegen het houden van dieren zijn? Een opinie, niets meer of minder dan de mening dat je wel dieren mag houden. Je kunt het er niet mee eens zijn maar ze van van alles beschuldigen of ze uitschelden, dat kan niet door de bocht.

Natuurlijk mag dat. Maar ik vind het wel belangrijk dat mensen beseffen waar een dierenorganisatie of partij werkelijk voor staat. Dat mensen iets verder kijken dan enkel maar de facade van "Ze komen zo sympathiek voor de diertjes op"

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:18

Nee geen mafklappers, je redeneert naar jezelf toe.
Mensen met een duidelijke mening en een streven om dat te bereiken. Willen of kunnen we ze niet beschermen, dan doen we ze weg. En doen we te weinig, dan ligt de verantwoordelijkheid nog steeds bij ons als eigenaar in de huidige situatie. Dat is eenzelfde waarheid als die van jou: het is niet mogelijk ze 100 % te beschermen, dus de wolven moeten weg. (waarbij ik persoonlijk ook de wolven weg wil hebben, maar dat doet er even niet toe)