Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gigixponys schreef:Het verhaal word vreemder en vreemder. Zeker dat laatste bericht.![]()
Ik las dat er screenshots gepost waren van equitom's reactie? Wat zeiden die? Ik heb geen insta..
cursebreaker schreef:Het schijnt dus ook helemaal geen auto ongeluk te zijn geweest las ik, maar in hoeverre dit nu allemaal klopt weet ik ook niet. Iemand zei dat het paard dus weer los was en zelf er vandoor is gegaan en toen ongelukkig tegen een kar aan is gelopen en het dus zelf heeft aangericht. Maar of dit echt klopt weet ik niet, maar dat werd door iemand geschreven op ik geloof instagram een aantal dagen terug.
Nyaleti schreef:Fijn om te weten dat je geld hebt gedoneerd aan een crimineel die blijkbaar álles doet op zichzelf en het paard te redden. Schijt aan de wet etc. Sommige mensen hebben €200 gedoneerd![]()
(Eigen schuld want het is al sketchy sinds dag 1)
Hoe zit het met de grenzen overgaan? Kan hij daar nog controles krijgen dat een officier denkt wtf is dit?
pmarena schreef:Mja..... maar even anders bekeken hè, uitgaande van het goede in de medemensch. Kan ik me dus ook best wel voorstellen dat als je in deze situatie zit, en je toch ook best veel te horen krijgt in de trant van "mijn paard doet het weer prima nadat zijn been gebroken was!" en "ze kunnen tegenwoordig zoveel" en "mensen maak je toch ook niet af als ze hun been gebroken hebben" en "hij verdient het om voor te vechten" enzo.
En er is dan een arts van een mooie kliniek die zegt: "breng hem hierheen, wij kunnen dit fixen". Dat je dàt dan het liefste wilt geloven en je vriend die kans wilt geven. Dat je elk dingetje aangrijpt om te zien "hij wil blijven leven" want hij wriemelt met zijn lippen over je gezicht "om om hulp te vragen" (kan ook zijn van "joh laat me maar gaan, het is okee"....) en dat hij met zijn ding staat te spelen, hee dat is een teken dat hij wil leven. Enz.
En als je het besluit hebt genomen van "we gaan ervoor" dat je dan ervoor kiest om de andere weg af te sluiten en alleen positief 100% de gekozen weg wilt bewandelen. Dat vind ik wel begrijpelijk
Ik vind het antwoord van EquiTom wel jammer eigenlijk..... je kan hier net iets te makkelijk "wij kunnen het niet" (maar een ander wellicht wel) in lezen. Het zou handiger zijn om iets meer uit te wijden over het waarom ze het niet kunnen / willen doen / ethisch vinden.... niet om hen nou iets in de schoenen te schuiven ofzo, maar ik vind het een beetje een gemiste kans.
Ann schreef:Ik verwacht dat er voor een eventuele operatie al zoveel complicaties gaan zijn die het paard niet gaat overleven. Het vervoer alleen al is eigenlijk niet verantwoord. Vraag me echt af hoe dat zal gaan. Met een speciale paarden ambulance of een gewone trailer.