Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:48

Ik heb hem nu bekeken

Ik ben heel benieuwd en vind het vooralsnog een kwalijke zaak

Celebi

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 21:30

Leuke vent wel.. Crimineel verleden, mensen neergestoken (uit zelfverdediging?), vaker in een cel gezeten. Nu ook roepen dat hij niet netjes omgaat met anderen en hun geld. Nee hoor, dat vind ik dus echt not done.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 21:39

Ik vind dat dit echt een hele nare wending heeft gekregen..

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 21:40

Het verhaal word vreemder en vreemder. Zeker dat laatste bericht. :\

Ik las dat er screenshots gepost waren van equitom's reactie? Wat zeiden die? Ik heb geen insta.. |o

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 21:40

Gigixponys schreef:
Het verhaal word vreemder en vreemder. Zeker dat laatste bericht. :

Ik las dat er screenshots gepost waren van equitom's reactie? Wat zeiden die? Ik heb geen insta.. |o

Het beste wat je kan doen is inslapen was hun reactie, helaas heeft hij de screenshots al verwijderd

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 21:44

Fijn om te weten dat je geld hebt gedoneerd aan een crimineel die blijkbaar álles doet op zichzelf en het paard te redden. Schijt aan de wet etc. Sommige mensen hebben €200 gedoneerd :=
(Eigen schuld want het is al sketchy sinds dag 1)

Hoe zit het met de grenzen overgaan? Kan hij daar nog controles krijgen dat een officier denkt wtf is dit?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 21:47

Er zit toch eigenlijk al een steekje bij je los als je van Spanje naar China wil gaan wandelen!?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:00

Gigixponys schreef:
Het verhaal word vreemder en vreemder. Zeker dat laatste bericht. :

Moderatoropmerking:
Het delen van privécommunicatie is niet toegestaan op Bokt.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 02-05-24 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:02

Er zijn volgens mij op de route geen gesloten grensovergangen, neemt niet weg dat er weleens controles staan. Maar of ze ook gestopt worden..

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:08

cursebreaker schreef:
Het schijnt dus ook helemaal geen auto ongeluk te zijn geweest las ik, maar in hoeverre dit nu allemaal klopt weet ik ook niet. Iemand zei dat het paard dus weer los was en zelf er vandoor is gegaan en toen ongelukkig tegen een kar aan is gelopen en het dus zelf heeft aangericht. Maar of dit echt klopt weet ik niet, maar dat werd door iemand geschreven op ik geloof instagram een aantal dagen terug.

Ik las (in een post van hem denk ik, gisteren of zo) dat ze aan de kant gegaan waren voor een voorbijkomende koets. Toen de koets voorbij was, wou Furion erachteraan (geen idee of hij zich dan losgerukt had) en zou zo aangereden zijn (ik ging er toch van uit door een auto).

Maar inderdaad, ben blij dat ik het topic niet gevolgd heb, die vent is een achterlijke idioot en zou eigenlijk geen paarden mogen houden, hij is er te dom voor (sorry, grof gezegd voor iemand die dik in de shit zit, maar hij heeft het zelf gezocht. Had hij het paard laten ruinen - of gelijk een ruin gekocht - dan was het misschien wel goed gekomen.)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:25

Had gewoon helemaal geen paard gekocht en thuis gebleven. Buikpijn verhaal dit

Mensen neergestoken?
Hoe wat waar

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:27

GabberGill schreef:

Mensen neergestoken?
Hoe wat waar

Heeft hij een keer op zijn insta gepost, geloof omdat die man zijn paard “aanviel” ofzo

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:30

Nyaleti schreef:
Fijn om te weten dat je geld hebt gedoneerd aan een crimineel die blijkbaar álles doet op zichzelf en het paard te redden. Schijt aan de wet etc. Sommige mensen hebben €200 gedoneerd :=
(Eigen schuld want het is al sketchy sinds dag 1)

Hoe zit het met de grenzen overgaan? Kan hij daar nog controles krijgen dat een officier denkt wtf is dit?

Het is nog raarder: hij schijnt beweerd te hebben dat hij op een gegeven moment niet in Europa was, maar in China... toch waren er ooggetuigen die hem, met paard en al, in Europa hebben gezien, op het moment dat hij beweerde in China te zijn geweest. Voor wie me niet gelooft: https://radii.co/article/xu-zhixian-chinese-cowboy

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:05

LiannePuthzy schreef:
GabberGill schreef:

Mensen neergestoken?
Hoe wat waar

Heeft hij een keer op zijn insta gepost, geloof omdat die man zijn paard “aanviel” ofzo

Heb echt teveel gemist denk ik. Wat een rare snijboon

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:37

Kennis die hem volgt had hem een berichtje gestuurd dat ruinen/hengsten ook uitschachten wanneer ze pijn hebben en zo endorfine aanmaken en niet alleen om te dekken. Zijn antwoord: dus van pijn krijg ik een beter libido .
Wat een verschrikkelijk figuur.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 01:23

Gaaadver :r
Yikes wat een raar figuur.

Hoop dat die kliniek in Frankrijk voorbereid (ingelezen) is op zijn komst.. Al die bedreigen, "ik ben voor niemand niet bang en overtreed gerust de wet om Furion te redden".. kan nog wel eens een flinke soap worden als het niet gaat zoals meneer wilt..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 07:11

Ik vraag me steeds meer af of de kliniek wel weet dat hij komt. Of dat hij contact heeft gehad met de arts en dat die iets heeft gezegd in de trant van "het kan gerepareerd worden, maar het dier zal nooit meer volledig pijnvrij zijn", en waar Xu alleen maar heeft gehoord "breng hem nu, dan opereer ik hem".

Bij eerdere opmerkingen dacht ik nog dat hij een apart gevoel voor humor had. Nu vind ik hem meer psychotisch. Wat een engnek.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 07:17

En wat gaat die Xu doen als de operatie mislukt en paard sterft?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 07:23

Mja..... maar even anders bekeken hè, uitgaande van het goede in de medemensch. Kan ik me dus ook best wel voorstellen dat als je in deze situatie zit, en je toch ook best veel te horen krijgt in de trant van "mijn paard doet het weer prima nadat zijn been gebroken was!" en "ze kunnen tegenwoordig zoveel" en "mensen maak je toch ook niet af als ze hun been gebroken hebben" en "hij verdient het om voor te vechten" enzo.

En er is dan een arts van een mooie kliniek die zegt: "breng hem hierheen, wij kunnen dit fixen". Dat je dàt dan het liefste wilt geloven en je vriend die kans wilt geven. Dat je elk dingetje aangrijpt om te zien "hij wil blijven leven" want hij wriemelt met zijn lippen over je gezicht "om om hulp te vragen" (kan ook zijn van "joh laat me maar gaan, het is okee"....) en dat hij met zijn ding staat te spelen, hee dat is een teken dat hij wil leven. Enz.

En als je het besluit hebt genomen van "we gaan ervoor" dat je dan ervoor kiest om de andere weg af te sluiten en alleen positief 100% de gekozen weg wilt bewandelen. Dat vind ik wel begrijpelijk :j

Ik vind het antwoord van EquiTom wel jammer eigenlijk..... je kan hier net iets te makkelijk "wij kunnen het niet" (maar een ander wellicht wel) in lezen. Het zou handiger zijn om iets meer uit te wijden over het waarom ze het niet kunnen / willen doen / ethisch vinden.... niet om hen nou iets in de schoenen te schuiven ofzo, maar ik vind het een beetje een gemiste kans.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 07:23

cariena1 schreef:

Boos worden op de arts gok ik

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 07:29

pmarena schreef:
Mja..... maar even anders bekeken hè, uitgaande van het goede in de medemensch. Kan ik me dus ook best wel voorstellen dat als je in deze situatie zit, en je toch ook best veel te horen krijgt in de trant van "mijn paard doet het weer prima nadat zijn been gebroken was!" en "ze kunnen tegenwoordig zoveel" en "mensen maak je toch ook niet af als ze hun been gebroken hebben" en "hij verdient het om voor te vechten" enzo.

En er is dan een arts van een mooie kliniek die zegt: "breng hem hierheen, wij kunnen dit fixen". Dat je dàt dan het liefste wilt geloven en je vriend die kans wilt geven. Dat je elk dingetje aangrijpt om te zien "hij wil blijven leven" want hij wriemelt met zijn lippen over je gezicht "om om hulp te vragen" (kan ook zijn van "joh laat me maar gaan, het is okee"....) en dat hij met zijn ding staat te spelen, hee dat is een teken dat hij wil leven. Enz.

En als je het besluit hebt genomen van "we gaan ervoor" dat je dan ervoor kiest om de andere weg af te sluiten en alleen positief 100% de gekozen weg wilt bewandelen. Dat vind ik wel begrijpelijk :j

Ik vind het antwoord van EquiTom wel jammer eigenlijk..... je kan hier net iets te makkelijk "wij kunnen het niet" (maar een ander wellicht wel) in lezen. Het zou handiger zijn om iets meer uit te wijden over het waarom ze het niet kunnen / willen doen / ethisch vinden.... niet om hen nou iets in de schoenen te schuiven ofzo, maar ik vind het een beetje een gemiste kans.

Maar ethische redenen boeien hem ook niets helaas

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 07:32

LiannePuthzy schreef:
cariena1 schreef:

Boos worden op de arts gok ik

Hem neersteken

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 07:36

Ik verwacht dat er voor een eventuele operatie al zoveel complicaties gaan zijn die het paard niet gaat overleven. Het vervoer alleen al is eigenlijk niet verantwoord. Vraag me echt af hoe dat zal gaan. Met een speciale paarden ambulance of een gewone trailer.

Edit: typos.
Laatst bijgewerkt door Ann op 24-04-24 08:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 07:44

Ann schreef:
Ik verwacht dat er voor een eventuele operatie al zoveel complicaties gaan zijn die het paard niet gaat overleven. Het vervoer alleen al is eigenlijk niet verantwoord. Vraag me echt af hoe dat zal gaan. Met een speciale paarden ambulance of een gewone trailer.

Niets ten nadele van Bulgarije maar zo te zien wordt het gedaan door iemand daar, een kennis/vriend. Als dier met ductape staat in de kliniek denk ik niet dat Furion heel chique vervoerd gaat worden

Maar hopelijk zit ik er volledig naast

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 07:48

Zou dat ducktape niet zijn zodat de polsterwatten niet losgetrokken kunnen worden