Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Bedankt voor de link! ik had hem gisteren gemist en was heel erg benieuwd..en wat swingen ze er overheen. Die uitgestrekte draf ook super! jammer van die taktfout? maar beter dan menig kwpn/ duitsers die ik heb gezien. Stap is ook gewoon goed. In de galop mist hij inderdaad wat ruimte en pakt hij wat minder "bodem". Erger me wel een beetje aan die dwarse stang..denk dat er nog wel ruimte voor verbetering is inderdaad.
pol013 schreef:Deze iberier is hier al even voorbij gekomen geloof ik. (maar dan in een negatieve context)
https://www.facebook.com/1106372102/vid ... 7768808717
ik kan niet anders zeggen dan dat dit paard er uit ziet als een droom om te rijden. (of de ruiters slaagt er goed in om dat zo te doen lijken). Alsof je zo zelf kunt opstappen en het zelfde kunt nadoen.
Zoeen ligt wel al veel dichterbij een KWPNer dan die schimmel.
pol013 schreef:Deze iberier is hier al even voorbij gekomen geloof ik. (maar dan in een negatieve context)
https://www.facebook.com/1106372102/vid ... 7768808717
ik kan niet anders zeggen dan dat dit paard er uit ziet als een droom om te rijden. (of de ruiters slaagt er goed in om dat zo te doen lijken). Alsof je zo zelf kunt opstappen en het zelfde kunt nadoen.
Zoeen ligt wel al veel dichterbij een KWPNer dan die schimmel.
Met deze mooie (niet helemaal foutloze proef) niet bij de beste 15 voor de kur. Maar het is me wel duidelijk dat dit paard echt wel iets te zoeken heeft op dit niveau.
Asl dat karakter dan echt zo heerlijk is als lijkt kan ik me van dit type kruising dan nog wel iests voorstellen.
Oh een PSL? Een Lusitano blijkbaar.
Evelienepien schreef:Elisa: (en eventueel andere nieuwsgierige): in mijn profiel, de donkerschimmel was ook zo’n kruising!
(Zie nu wel dat profiel erg verouderd is ); hij is gestorven als witte
Sizzle schreef:Ik ken meerdere fokzuivere lippizaners maar die vind ik wel echt heel anders dan „het“ sportpaard hoor.
Hun hele beweging is veel „economischer“, maar wel krachtiger. Daar bouw je naar mijn mening niet even een dressuurpaard van zoals we dat bij het kwpn kennen.