Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:Ja, Paard zoekt baas is een ANBI stichting. Dat vind ik vreemd. Een ANBI moet aan strenge voorwaarden voldoen en een constructie met BV-s en zuster stichtingen lijkt mij niet aan die voorwaarden te voldoen.
Voor wie zin heeft om te lezen: hier moet een ANBI aan voldoen volgens de belastingdienst. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... 0%25%2Deis.
kiki1976 schreef:_lauraaa_ schreef:Komen de dontaties nu binnen bij de stichting of komen die binnen bij de BV?
Donaties komen binnen bij Hulp lot en dat is een bv (zie eerdere bericht van een donatie die is geplaatst).
Babootje schreef:rien10 schreef:Ja, Paard zoekt baas is een ANBI stichting. Dat vind ik vreemd. Een ANBI moet aan strenge voorwaarden voldoen en een constructie met BV-s en zuster stichtingen lijkt mij niet aan die voorwaarden te voldoen.
Voor wie zin heeft om te lezen: hier moet een ANBI aan voldoen volgens de belastingdienst. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... 0%25%2Deis.
Dat ligt er maar aan. Ik heb zo het vermoeden dat er alleen een ANBI heeft voor de stichting Paard zoekt Baas.
En dus alleen de jaarrekening verstrekt van Paard zoekt Baas.
De andere - commerciële - activiteiten lopen via Hulp Lot BV en de stichting Zinloos Geweld tegen Dieren of het Steunfonds dieren, die blijkbaar geen ANBI status hebben. Van de laatste zijn de jaarrekeningen niet gepubliceerd.
Ik ben dus ook benieuwd waar de donaties aan PZB nu precies binnenkomen.
Babootje schreef:Koekie73 schreef:Moderatoropmerking:Quote verwijderd.
Die heb ik wel gekregen (niet van PZB), in ieder geval van 2019. Die roepen nog veel meer vragen op.
Bijvoorbeeld, hoe je het voor elkaar krijgt met dit verdienmodel een negatief eigen vermogen van 1,5 ton op te bouwen en een schuld van 2 ton.
In de BV zit het niet. Ook niet bij PZB. Waar zit het geld dan wel? (Geldstromen zijn in deze balans natuurlijk niet te zien).
[ [url=m/umblRU.png]Afbeelding[/url] ]
superpony schreef:Je hoeft ook geen paarden op te vangen of aangeboden te krijgen om paarden te vinden met flink achterstallig onderhoud en verzorging.
Ruim een maand geleden een shet merrie met veulen gekocht, waar flink achterstallig onderhoud was. Mensen vinden zichzelf wel goede fokkers, maar ze kregen daar slecht te eten en gebit was een ramp. Maar niet duidelijk genoeg voor de buitenwereld als ze een ronde buik hebben.
Mijn oude merrie was ergens aangeboden en zocht men nieuw huisje voor. Was graatmager, had ook een gebit om te huilen en hoefsmid had ze al even niet gezien. Dat kan gewoon in Nederland.
Zelfs toen bij ons op stal melding werd gedaan omdat een ouder paard echt brood en brood mager was en krullende hoeven had, kwam de dp en die wilde dat een veearts kwam. Hoeven moesten gedaan, maar verder was het normaal dat een ouder paard mager was.
Er was net hooi neergelegd en water gevuld, dus niks om aan te merken.
Zoiets kopen, maakt je geen opvang.
Als je gaat bemiddelen voor mensen die zelf niet meer voor hun paard kunnen zorgen, ben je ook geen opvang.
Blijf het ook raar vinden dat zij in korte tijd meerdere nette plekken aangeboden kregen, waar serieuze ruiters die iets willen huren om te starten of te groeien daar wel moeite mee hebben.
_lauraaa_ schreef:In deze link is de utigebreidde balans en w&v van 2017 zichtbaar.
https://docplayer.nl/149266140-Jaarvers ... ieren.html
Grootste deel van de schulden zit in de groepsmaatschappijen (hulp lot?) die schuld wordt met het jaar ook alsmaar groter.
Ik wil trouwens best wel voor €3,15 de jaarrekening van 2019 van hulp lot downloaden. Ben alleen bang dat dit de zeer beknopte versie is waar je niet veel mee kan.
Ailill schreef:Moderatoropmerking:Quote verwijderd.
Echwel schreef:_lauraaa_ schreef:In deze link is de utigebreidde balans en w&v van 2017 zichtbaar.
https://docplayer.nl/149266140-Jaarvers ... ieren.html
Grootste deel van de schulden zit in de groepsmaatschappijen (hulp lot?) die schuld wordt met het jaar ook alsmaar groter.
Ik wil trouwens best wel voor €3,15 de jaarrekening van 2019 van hulp lot downloaden. Ben alleen bang dat dit de zeer beknopte versie is waar je niet veel mee kan.
Had bij de kvk dat al gedaan en doorgestuurd
Dus hou je geld maar in je zak