Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 10:51

Ik gok dat Tim Hofman wel door gaat spitten, maar dan is het wel handig om gedupeerde erbij te betrekken. Die ook weten hoe het contact verloopt en wat wel of niet verteld wordt bij adoptie.

Het doel is nobel, maar ik vraag me ook al jaren af wat er wel of niet naar het goede doel gaat. Dan nog nieteens het feit dat ze paarden met heftige ziektes laten adopteren met een milde omschrijving (letten op de suikers en dan is het prima). Dat neigt imo gewoon naar onbewuste verwaarlozing door de nieuwe baasjes wanneer zij zichzelf niet goed genoeg inlezen... Sneu voor alle partijen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 10:53

Ja, Paard zoekt baas is een ANBI stichting. Dat vind ik vreemd. Een ANBI moet aan strenge voorwaarden voldoen en een constructie met BV-s en zuster stichtingen lijkt mij niet aan die voorwaarden te voldoen.

Voor wie zin heeft om te lezen: hier moet een ANBI aan voldoen volgens de belastingdienst. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... 0%25%2Deis.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:12

_lauraaa_ schreef:
Komen de dontaties nu binnen bij de stichting of komen die binnen bij de BV?

Donaties komen binnen bij Hulp lot en dat is een bv (zie eerdere bericht van een donatie die is geplaatst).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:50

rien10 schreef:
Ja, Paard zoekt baas is een ANBI stichting. Dat vind ik vreemd. Een ANBI moet aan strenge voorwaarden voldoen en een constructie met BV-s en zuster stichtingen lijkt mij niet aan die voorwaarden te voldoen.

Voor wie zin heeft om te lezen: hier moet een ANBI aan voldoen volgens de belastingdienst. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... 0%25%2Deis.

Dat ligt er maar aan. Ik heb zo het vermoeden dat er alleen een ANBI heeft voor de stichting Paard zoekt Baas.
En dus alleen de jaarrekening verstrekt van Paard zoekt Baas.

De andere - commerciële - activiteiten lopen via Hulp Lot BV en de stichting Zinloos Geweld tegen Dieren of het Steunfonds dieren, die blijkbaar geen ANBI status hebben. Van de laatste zijn de jaarrekeningen niet gepubliceerd.
Ik ben dus ook benieuwd waar de donaties aan PZB nu precies binnenkomen.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 26-07-22 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:54

kiki1976 schreef:
_lauraaa_ schreef:
Komen de dontaties nu binnen bij de stichting of komen die binnen bij de BV?

Donaties komen binnen bij Hulp lot en dat is een bv (zie eerdere bericht van een donatie die is geplaatst).

Dat weet ik dus niet zeker. Als ik een donatie doe (heb een dubbeltje overgemaakt :+ ) dan gaat die via het platform Pay.nl (een stichting derdengelden). Die maken de gelden dan over naar PZB of welke organisatie dan ook geregistreerd staat op dat account. Je kunt dus zelf niet zien naar welke van de bedrijven het geld gaat: de BV, PZB of 1 van de andere stichtingen.
Ik vraag me dan ook af waarom je niet rechtstreeks aan PZB kunt doneren.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 12:12

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 12:21

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 12:22

Babootje schreef:
rien10 schreef:

Dat ligt er maar aan. Ik heb zo het vermoeden dat er alleen een ANBI heeft voor de stichting Paard zoekt Baas.
En dus alleen de jaarrekening verstrekt van Paard zoekt Baas.

De andere - commerciële - activiteiten lopen via Hulp Lot BV en de stichting Zinloos Geweld tegen Dieren of het Steunfonds dieren, die blijkbaar geen ANBI status hebben. Van de laatste zijn de jaarrekeningen niet gepubliceerd.
Ik ben dus ook benieuwd waar de donaties aan PZB nu precies binnenkomen.

Maar mag dat. Mag een ambi in een groep zitten. Onderdeel zijn van n groter geheel.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 12:23

candalisa schreef:
AmyJamess schreef:
Moderatoropmerking:
Quote verwijderd.

Moderatoropmerking:
Quote verwijderd.

En goed gelovige mensen.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

superpony

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 12:27

Maar als mensen nu zien hoe luxe ze gaan zitten, gaan toch meer mensen nadenken??

Je leest reacties dat mensen het niet kunnen missen, dus donaties lopen terug. En wat dan? Als je op zo een plek gaat zitten en je wil de investeringen doen die ze aangeven. dan moet je toch ergens zekerheid hebben van inkomsten?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 13:07

Ze denken zelf dat de donaties terug lopen omdat mensen het niet meer kunnen betalen om aan hun te doneren en vragen om juist wel te doneren. Maar dat het wellicht komt omdat ze nu op een luxe locatie zitten zien ze niet in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 13:10

[
Moderatoropmerking:

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:24

Is dit niet iets wat de FIOD kan/hoort uit te zoeken? Dan komt er van zelf wel aan het licht of er zaken niet kloppen?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:39

Ik ben ooit voor mijn werk bezig geweest met lege bv's controleren. Ik schrok gewoon hoeveel er zijn. Mensen zijn handig en slim en de belasting dienst heeft niet de tijd, mensen en middelen om alles te controleren helaas. Denk sowieso dat de paardensport daar niet vrolijk van zou worden als er gecontroleerd zou worden.

PZB doet ook een beetje Los Caballos Luna in Spanje na. Die schrijven hele zielige verhalen, melden wat ze nodig hebben en welk bedrag. Daarop storten toch elke keer weer mensen geld en halen ze duizenden binnen.
Mooi, maar heb ook daar vraagtekens bij en ook daar mag je niet kritisch zijn.

En daarop zag ik een andere handelaar ook proberen om een crowdfunding op te zetten met tikkie mogelijkheid etc.
Je vraagt je af wie er zo in trappen.

Ik ben echt tegen dierenleed en er moet ingegrepen worden bij verwaarlozing en mishandeling. Maar er moet ook gewoon op tijd gestopt worden met het redden van alle paarden.

Heb weleens ergens gestaan waar paarden neergezet werden die ergens waren opgehaald. Was toch maanden verdienen en er werd verder niet naar omgekeken. Ze mochten er niks mee, behalve noodzakelijke zorg en je kon meer vragen dan all in pension voor de extra zorg. Dat heeft vast mensen aan het denken gezet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:41

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door xingridx op 23-02-23 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 15:41

PZB heeft in zijn statuten staan:

Moderatoropmerking:
Foto verwijderd vanwege copyright

Dan is het toch heel raar, dat de overeenkomsten voor adoptiepaarden met een andere rechtspersoon worden gesloten en dat ook de omzet niet bij de stichting PZB landt?
Laatst bijgewerkt door Muiz op 09-02-25 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 15:57

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:05

Je hoeft ook geen paarden op te vangen of aangeboden te krijgen om paarden te vinden met flink achterstallig onderhoud en verzorging.

Ruim een maand geleden een shet merrie met veulen gekocht, waar flink achterstallig onderhoud was. Mensen vinden zichzelf wel goede fokkers, maar ze kregen daar slecht te eten en gebit was een ramp. Maar niet duidelijk genoeg voor de buitenwereld als ze een ronde buik hebben.

Mijn oude merrie was ergens aangeboden en zocht men nieuw huisje voor. Was graatmager, had ook een gebit om te huilen en hoefsmid had ze al even niet gezien. Dat kan gewoon in Nederland.

Zelfs toen bij ons op stal melding werd gedaan omdat een ouder paard echt brood en brood mager was en krullende hoeven had, kwam de dp en die wilde dat een veearts kwam. Hoeven moesten gedaan, maar verder was het normaal dat een ouder paard mager was.
Er was net hooi neergelegd en water gevuld, dus niks om aan te merken.

Zoiets kopen, maakt je geen opvang.

Als je gaat bemiddelen voor mensen die zelf niet meer voor hun paard kunnen zorgen, ben je ook geen opvang.

Blijf het ook raar vinden dat zij in korte tijd meerdere nette plekken aangeboden kregen, waar serieuze ruiters die iets willen huren om te starten of te groeien daar wel moeite mee hebben.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:11

Babootje schreef:
Koekie73 schreef:
Moderatoropmerking:
Quote verwijderd.

Die heb ik wel gekregen (niet van PZB), in ieder geval van 2019. Die roepen nog veel meer vragen op.
Bijvoorbeeld, hoe je het voor elkaar krijgt met dit verdienmodel een negatief eigen vermogen van 1,5 ton op te bouwen en een schuld van 2 ton.
In de BV zit het niet. Ook niet bij PZB. Waar zit het geld dan wel? (Geldstromen zijn in deze balans natuurlijk niet te zien).

[ [url=m/umblRU.png]Afbeelding[/url] ]

Als de huidige cijfers in het verlengde hiervan liggen; hoe huren ze dan het huidige complex?
Kunnen we aannemen dat Calijn en Henk inkomen genereren uit deze BV?
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:13

superpony schreef:
Je hoeft ook geen paarden op te vangen of aangeboden te krijgen om paarden te vinden met flink achterstallig onderhoud en verzorging.

Ruim een maand geleden een shet merrie met veulen gekocht, waar flink achterstallig onderhoud was. Mensen vinden zichzelf wel goede fokkers, maar ze kregen daar slecht te eten en gebit was een ramp. Maar niet duidelijk genoeg voor de buitenwereld als ze een ronde buik hebben.

Mijn oude merrie was ergens aangeboden en zocht men nieuw huisje voor. Was graatmager, had ook een gebit om te huilen en hoefsmid had ze al even niet gezien. Dat kan gewoon in Nederland.

Zelfs toen bij ons op stal melding werd gedaan omdat een ouder paard echt brood en brood mager was en krullende hoeven had, kwam de dp en die wilde dat een veearts kwam. Hoeven moesten gedaan, maar verder was het normaal dat een ouder paard mager was.
Er was net hooi neergelegd en water gevuld, dus niks om aan te merken.

Zoiets kopen, maakt je geen opvang.

Als je gaat bemiddelen voor mensen die zelf niet meer voor hun paard kunnen zorgen, ben je ook geen opvang.

Blijf het ook raar vinden dat zij in korte tijd meerdere nette plekken aangeboden kregen, waar serieuze ruiters die iets willen huren om te starten of te groeien daar wel moeite mee hebben.

Ja dat laatste probeer ik ook te begrijpen. Dit pand is van een investeringsmaatschappij volgens mij, dus zullen het ongetwijfeld niet om niet verhuren omdat ze zo te doen hebben met de paarden van PZB?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:17

In deze link is de utigebreidde balans en w&v van 2017 zichtbaar.

https://docplayer.nl/149266140-Jaarvers ... ieren.html

Grootste deel van de schulden zit in de groepsmaatschappijen (hulp lot?) die schuld wordt met het jaar ook alsmaar groter.

Ik wil trouwens best wel voor €3,15 de jaarrekening van 2019 van hulp lot downloaden. Ben alleen bang dat dit de zeer beknopte versie is waar je niet veel mee kan.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:23

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door xingridx op 23-02-23 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:26

_lauraaa_ schreef:

Grootste deel van de schulden zit in de groepsmaatschappijen (hulp lot?) die schuld wordt met het jaar ook alsmaar groter.

Ik wil trouwens best wel voor €3,15 de jaarrekening van 2019 van hulp lot downloaden. Ben alleen bang dat dit de zeer beknopte versie is waar je niet veel mee kan.

Had bij de kvk dat al gedaan en doorgestuurd
Dus hou je geld maar in je zak :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:29

Ailill schreef:
Moderatoropmerking:
Quote verwijderd.

Hier ga ik ook in mee.
Ik wist al een poosje dat het daar niet lekker gaat, teveel rode vlaggen steeds.
Maar hier zo onder elkaar.... :roll:
Hopelijk mag het blijven staan hier
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:32

Echwel schreef:
_lauraaa_ schreef:

Had bij de kvk dat al gedaan en doorgestuurd
Dus hou je geld maar in je zak :D

ohh haha mooi :D Dan wacht ik op de jaarrekeningen van 2020 en 2021. Of zijn dit de zeer beknopte versies die bij de kvk te downloaden zijn?