Duitse Annika Schleu krijgt wind van voren na vijfkamp OS

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 16:26

Je kon er op wachten dat er een volstrekt ongenuanceerd artikel met halve waarheden verscheen van iemand die totaal niets van paarden af weet. Wat Annika Schlue heeft laten zien is natuurlijk reinste dierenmishandeling. Maar als deze vrouw die dit artikel heeft geschreven is dierwetenschapper is. Dan ben ik astronaut.

https://www.dierenrecht.nl/nieuwsartike ... che-spelen

Ayasha
Blogger

Re: Duitse Annika Schleu krijgt wind van voren na vijfkamp OS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 16:40

Jep, en dit heeft de OS en de top geheel in de hand gewerkt door haar te verdedigen en het op "het format" te steken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 20:24

Loretta schreef:
Je kon er op wachten dat er een volstrekt ongenuanceerd artikel met halve waarheden verscheen van iemand die totaal niets van paarden af weet. Wat Annika Schlue heeft laten zien is natuurlijk reinste dierenmishandeling. Maar als deze vrouw die dit artikel heeft geschreven is dierwetenschapper is. Dan ben ik astronaut.

Mja, dit is wel hoe een leek het ziet denk ik. Dwang, ongelukken, sporen, bitten, trekken in de mond. Eerlijk is eerlijk, de afgelopen Spelen waren geen reclame voor de paardensport.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:07

Zijn we de nummers 1 tot 3 vergeten bij dressuur dan? Zo ook bij individueel springen?
Alleen maar de trek ruiters herrineren is ook niet terecht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:16

DuoPenotti schreef:
Zijn we de nummers 1 tot 3 vergeten bij dressuur dan? Zo ook bij individueel springen?

Neen. Maar als de meerderheid zo triestig rijdt krijg je dat wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:25

DuoPenotti schreef:

Zeker niet. Maar wat denk je dat iemand die niet zo veel van paardensport weet/er niet zo veel om geeft herinnert? Niet de Duitse dressuurdames en de Zweedse springers. Die herinnert zich een bebloed springpaard zonder dat er consequenties aan hangen, en de schimmel die overvraagd werd en in de hindernis klapt, of het fiasco dat de moderne pentathon heet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:28

Nee maar wij weten dit wel. Dus tegengeluid bij zulke berichten mag ook gegeven worden. Ipv alle ruiters naar de slachtbank.
Vergeet niet dat dat soort organisaties alle rijden op den duur wil verbieden. Ook dat gezeligge bos ritje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:45

DuoPenotti schreef:
Nee maar wij weten dit wel. Dus tegengeluid bij zulke berichten mag ook gegeven worden. Ipv alle ruiters naar de slachtbank.
Vergeet niet dat dat soort organisaties alle rijden op den duur wil verbieden. Ook dat gezeligge bos ritje.

Ja, dat mag. Ik mag ook aangeven dat ik denk dat het artikel van Dier en Recht precies is zoals een leek het ervaart. Als je dan de officiële verklaringen van de FEI leest vwb die bloedneus, bijvoorbeeld, wat moet je dan als paardensporter nog verdedigen?

Helaas hebben we de pech dat deze Spelen een hoop negatieve beelden hebben voortgebracht, waarvan een deel ook nog eens niet verdedigbaar/uit te leggen is (bloedend paard door laten springen/niet uitsluiten, paard dat in de oxer klapt omdat het het niveau niet aankan, het afgemaakte paard bij de eventing na een val). Dan kan er door het grote deel nog zo goed gereden worden, dat wist niet al het andere uit, en juist dat blijft hangen.

En dan hebben we het nog niet eens over de moderne pentathlon... Die negativiteit komt ook nog eens (onterecht) op de schouders van de paardensporter.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:56

De eventer heeft zijn social media accounts verwijderd vanwege vele aanvallen over dat hij een moordenaar en dierenbeul is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:13

DuoPenotti schreef:

Om de topsport te verbieden zoeken ze ook steun bij de rest van de paardenwereld. Ook alle buitenrijders en NH beofenaars die zich groen en geel ergeren aan wat er op de OS is gebeurd. Als ze de topsport eenmaal kapot hebben gemaakt is het nog maar een kleine moeite om ook dat buitenritje te verbieden. Dus bedenk heel goed met wie je in zee gaat. Zodra de topsport verboden is krijg je als dank de spreekwoordelijke dolk in de rug.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:41

Dat dus.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 23:20

DuoPenotti schreef:

En heel eerlijk. Van de dressuur, hoeveel echt fijne eerlijke ritten heb jij gezien? Want ik weet niet of ik aan 15 kom.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 00:43

Loretta schreef:

Als ze een wat opjectiever artikel zou schrijven zou je hem niet quoten. Daarom zo'n artikel, dan wordt er tenminste op gereageerd :+

Denk dat de meeste springpaarden springen wel leuk vinden. Tenminste de paarden die een beetje foutloos kunnen springen.

Eventing vind ik behoorlijk ruig voor paarden. De cross op de OS vond ik te zwaar. Meedere paarden struikelden in het water. Was ook een paard die echt compleet op was een paar hindernissen voor het eind. Neem aan dat het paard een redelijke conditie had.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 02:43

De cross was heel fair gebouwd vond ik. Veel alternatieven, breekpennen en zeker niet hoog. Wel heel technisch waardoor stuurmanskunst vereist was en een meedenkend paard. Want een langsloper was heel snel gemaakt. De tijd stond scherp dus alleen de beste combinaties reden de optimale tijd. Een blessure van JetSet had op iedere ander plek kunnen ontstaan, ook gewoon in de wei of met een bosritje.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 06:27

Anne_GTI schreef:
De cross was heel fair gebouwd vond ik. Veel alternatieven, breekpennen en zeker niet hoog. Wel heel technisch waardoor stuurmanskunst vereist was en een meedenkend paard. Want een langsloper was heel snel gemaakt. De tijd stond scherp dus alleen de beste combinaties reden de optimale tijd. Een blessure van JetSet had op iedere ander plek kunnen ontstaan, ook gewoon in de wei of met een bosritje.

Maar dat zie en weet jij als kenner. Een leek ziet een martelgang van hoge en zware hindernissen in een langgerekt parcours.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 07:08

Ik denk uiteindelijk dat paardensport onder publieke druk uiteindelijk verdwijnt.. want Gerda die zich druk maakt om opgehokte koeien gaat zich ook druk maken om opgehokte paarden :j laat staan als daar nog eens op gereden gaat worden... Geen idee hoe snel het gaat, maar het gaat
Dat wij het leuk vinden, doet daar niks aan af.
Sociale media is een duveltje uit een doosje wat dat betreft denk ik.. Zodra de toetsenbordridders zich op profielfotos van ruiters gaan storten... brrrr...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 07:28

imaudy schreef:
Loretta schreef:

Als ze een wat opjectiever artikel zou schrijven zou je hem niet quoten. Daarom zo'n artikel, dan wordt er tenminste op gereageerd :+

Denk dat de meeste springpaarden springen wel leuk vinden. Tenminste de paarden die een beetje foutloos kunnen springen.

Eventing vind ik behoorlijk ruig voor paarden. De cross op de OS vond ik te zwaar. Meedere paarden struikelden in het water. Was ook een paard die echt compleet op was een paar hindernissen voor het eind. Neem aan dat het paard een redelijke conditie had.

Wanneer D&R een genuanceerde organisatie zou zijn dan zou ik ze zelfs steunen. Maar het probleem met D&R is dat ze dus totaal niet genuanceerd zijn en dat ze tegen alle ruiters zijn of je nu Parelli of traditioneel rijdt. Dat ik hier de link naar hun artikel plaats dat is om te laten zien dat ze totaal niet weten waar ze over praten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 07:41

Ayasha schreef:
DuoPenotti schreef:

En heel eerlijk. Van de dressuur, hoeveel echt fijne eerlijke ritten heb jij gezien? Want ik weet niet of ik aan 15 kom.

En dan twee topruiters die het format de schuld geven, wanneer een ruiter niet voor het welzijn van zijn paard kiest... Sja.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 08:52

Ayasha schreef:
DuoPenotti schreef:

En dat mogen we dan ook zeker uitspreken.
Maar ik heb dit jaar wel genoten van de top 3. Dat mogen we ook niet vergeten. Laat ook zo andere ruiters dat willen gaan evenaren. Dat is ook sport, niet alleen het slechte!

Want zoals loretta al zegt, deze soort organisaties moet je voor oppasen.
Netjes met lange teugel in het bos zit er dan dadelijk ook niet meer bij, want dat heeft het paard ook niet voor gekozen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:04

Het is mij eigenlijk enorm opgevallen dat alleen maar negativiteit gedeeld wordt! Op Facebook heb ik filmpjes gezien van de russische trek dressuurruiters, Annika, een schimmel in het parcours die gevallen is etc. Ik heb werkelijk nog geen EEN keer een filmpje gezien van Jessica met Dalera. Het is alleen maar negatief bashen tegen de paardensport en de hele media lijkt mee te doen. Persoonlijk wordt ik er kotsmisselijk van. De meeste artikelen zijn geschreven door mensen die zo wat nog geen kop van kont kunnen onderscheiden van een paard en die totaal niets weten over dierengedrag en staan vol met tenenkrommende leugens waar de algemene leek die zich nergens in verdiept direct intrapt en met hun oordeel en vingertje klaar staan.

Zo dat was even mijn frustratie, ik blijf dan ook hardnekkig reageren onder artikelen van oa D&R om hun leugens te ontkrachten en hoop zo een tegengeluid te kunnen geven. Het vervelende vind ik wel dat er echt wel dingen zijn die anders mogen in de sport in het kader van dierenwelzijn en ik hoop echt dat de conservatieve sportbonden dit eens gaan oppakken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:22

Elisa2 schreef:
ik blijf dan ook hardnekkig reageren onder artikelen van oa D&R om hun leugens te ontkrachten en hoop zo een tegengeluid te kunnen geven. Het vervelende vind ik wel dat er echt wel dingen zijn die anders mogen in de sport in het kader van dierenwelzijn en ik hoop echt dat de conservatieve sportbonden dit eens gaan oppakken.

Dat is het lastige er van. Op de OS hebben ze echt iets laten zien waar je als paardenliefhebber gewoon niet achter kunt staan. En ja, de sportbonden komen maar moeizaam in beweging. Verbeteringen worden zeer lang tegen gehouden. Ondertussen krijgen kwaadwillende organisaties steeds meer munitie om te schieten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:39

Elisa2 schreef:
. De meeste artikelen zijn geschreven door mensen die zo wat nog geen kop van kont kunnen onderscheiden van een paard en die totaal niets weten over dierengedrag en staan vol met tenenkrommende leugens waar de algemene leek die zich nergens in verdiept direct intrapt en met hun oordeel en vingertje klaar staan.

Maar dat is toch meestal zo? Dat is met veeboeren ook zo.. daar worden ook alleen de wanpraktijken eruit gelicht.
Denken dat de paardensport hieraan ontkomt is echt een illusie denk ik?
het zijn ook de enige dieren die op deze manier voor 'sport' gebruikt worden, op dit niveau (met deze geldbedragen en bekendheid, denk ik). En ik denk, ivm dierenwelzijn, woke en social media, dat daar een keer een eind aan gaat komen.. Er is altijd wel een actiegroep die ergens iets van vindt.

Na de paarden worden het de huisdieren, etc...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:14

Cer schreef:
Elisa2 schreef:
En ik denk, ivm dierenwelzijn, woke en social media, dat daar een keer een eind aan gaat komen.. Er is altijd wel een actiegroep die ergens iets van vindt.

Na de paarden worden het de huisdieren, etc...

Ik vraag me de laatste tijd wel steeds meer af hoe lang het nog gaat duren dat de massa helemaal flauw wordt van die soort clubjes. Ik bedoel het gaat net zo lang door dat elke kleur uit de maatschappij verdwenen is en dat bijna iedereen wel in meer of mindere mate last gaat krijgen van dit soort belangenclubjes. Iedereen doet wel iets wat dit soort zure mensen niet aan staat.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:19

Ik denk dat een hele grote massa dat al lang beu is. Maar die kleine groepjes krijgen zoveel podium dat het er erg veel lijken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:23

DuoPenotti schreef:
Ik denk dat een hele grote massa dat al lang beu is. Maar die kleine groepjes krijgen zoveel podium dat het er erg veel lijken.

Die kleine groepjes zijn heel goed georganiseerd. Om te beginnen is het goed dat daar eens licht op geworpen wordt. Allerlei stichtingen hebben ook enkelen mensen uit het wereldje op de loonlijst. Hun salaris wordt betaald door alle donaties die er binnen komen. Sommige dierenrechten activisten zijn dan ook professionals en leven van het activisme. De meeste vrijwilligers zijn meelopers, vaak met een groot hart maar doorzien niet dat ze feitelijk gebruikt worden.