Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Loretta schreef:Je kon er op wachten dat er een volstrekt ongenuanceerd artikel met halve waarheden verscheen van iemand die totaal niets van paarden af weet. Wat Annika Schlue heeft laten zien is natuurlijk reinste dierenmishandeling. Maar als deze vrouw die dit artikel heeft geschreven is dierwetenschapper is. Dan ben ik astronaut.
https://www.dierenrecht.nl/nieuwsartike ... che-spelen
DuoPenotti schreef:Zijn we de nummers 1 tot 3 vergeten bij dressuur dan? Zo ook bij individueel springen?
Alleen maar de trek ruiters herrineren is ook niet terecht.
DuoPenotti schreef:Nee maar wij weten dit wel. Dus tegengeluid bij zulke berichten mag ook gegeven worden. Ipv alle ruiters naar de slachtbank.
Vergeet niet dat dat soort organisaties alle rijden op den duur wil verbieden. Ook dat gezeligge bos ritje.
DuoPenotti schreef:Nee maar wij weten dit wel. Dus tegengeluid bij zulke berichten mag ook gegeven worden. Ipv alle ruiters naar de slachtbank.
Vergeet niet dat dat soort organisaties alle rijden op den duur wil verbieden. Ook dat gezeligge bos ritje.
Loretta schreef:Je kon er op wachten dat er een volstrekt ongenuanceerd artikel met halve waarheden verscheen van iemand die totaal niets van paarden af weet. Wat Annika Schlue heeft laten zien is natuurlijk reinste dierenmishandeling. Maar als deze vrouw die dit artikel heeft geschreven is dierwetenschapper is. Dan ben ik astronaut.
Anne_GTI schreef:De cross was heel fair gebouwd vond ik. Veel alternatieven, breekpennen en zeker niet hoog. Wel heel technisch waardoor stuurmanskunst vereist was en een meedenkend paard. Want een langsloper was heel snel gemaakt. De tijd stond scherp dus alleen de beste combinaties reden de optimale tijd. Een blessure van JetSet had op iedere ander plek kunnen ontstaan, ook gewoon in de wei of met een bosritje.
imaudy schreef:Loretta schreef:Je kon er op wachten dat er een volstrekt ongenuanceerd artikel met halve waarheden verscheen van iemand die totaal niets van paarden af weet. Wat Annika Schlue heeft laten zien is natuurlijk reinste dierenmishandeling. Maar als deze vrouw die dit artikel heeft geschreven is dierwetenschapper is. Dan ben ik astronaut.
Als ze een wat opjectiever artikel zou schrijven zou je hem niet quoten. Daarom zo'n artikel, dan wordt er tenminste op gereageerd![]()
Denk dat de meeste springpaarden springen wel leuk vinden. Tenminste de paarden die een beetje foutloos kunnen springen.
Eventing vind ik behoorlijk ruig voor paarden. De cross op de OS vond ik te zwaar. Meedere paarden struikelden in het water. Was ook een paard die echt compleet op was een paar hindernissen voor het eind. Neem aan dat het paard een redelijke conditie had.
Ayasha schreef:DuoPenotti schreef:Nee maar wij weten dit wel. Dus tegengeluid bij zulke berichten mag ook gegeven worden. Ipv alle ruiters naar de slachtbank.
En heel eerlijk. Van de dressuur, hoeveel echt fijne eerlijke ritten heb jij gezien? Want ik weet niet of ik aan 15 kom.
Ayasha schreef:DuoPenotti schreef:Nee maar wij weten dit wel. Dus tegengeluid bij zulke berichten mag ook gegeven worden. Ipv alle ruiters naar de slachtbank.
En heel eerlijk. Van de dressuur, hoeveel echt fijne eerlijke ritten heb jij gezien? Want ik weet niet of ik aan 15 kom.
Elisa2 schreef:ik blijf dan ook hardnekkig reageren onder artikelen van oa D&R om hun leugens te ontkrachten en hoop zo een tegengeluid te kunnen geven. Het vervelende vind ik wel dat er echt wel dingen zijn die anders mogen in de sport in het kader van dierenwelzijn en ik hoop echt dat de conservatieve sportbonden dit eens gaan oppakken.
Elisa2 schreef:. De meeste artikelen zijn geschreven door mensen die zo wat nog geen kop van kont kunnen onderscheiden van een paard en die totaal niets weten over dierengedrag en staan vol met tenenkrommende leugens waar de algemene leek die zich nergens in verdiept direct intrapt en met hun oordeel en vingertje klaar staan.
Cer schreef:Elisa2 schreef:En ik denk, ivm dierenwelzijn, woke en social media, dat daar een keer een eind aan gaat komen.. Er is altijd wel een actiegroep die ergens iets van vindt.
Na de paarden worden het de huisdieren, etc...
DuoPenotti schreef:Ik denk dat een hele grote massa dat al lang beu is. Maar die kleine groepjes krijgen zoveel podium dat het er erg veel lijken.