DuoPenotti schreef:Ik begrijp wel dat hij voor de sponsors rijd, zijn brood. Dus moet het knallen.
Maar hoe zit dat met de andere? Waarom rijden die wel meer op safe? In mijn ogen meer voor het welzijn.
Maar dat op safe rijden moet wel kunnen hè. Het temperament en karakter van het paard moet zich daarvoor lenen.
Ik heb zelf ook een hele hete druktemaker. Als die van mij zo heet is kan ik op niet "op safe" rijden want dan ben ik weg. Letterlijk.... Die moet je aan het werk zetten om de aandacht vast te houden. Ja, en dan ontstaat er hectiek, helaas.
Ik vond dan ook het bewonderingswaardig dat EG er nog zo'n fijne stap uit wist te rijden.
En daarmee zeg ik niet dat ik dat mooi vind, maar ik snap het wel. Maar mijn ervaring is dus anders en ik kijk dus ook anders.
En dan kan je zeggen van dat hij niet had moeten starten, maar op dergelijke kampioenschappen conformeer je jezelf aan een startverplichting en zitten daar vaak consequenties aan vast als je zonder veterinaire oorzaak verstek laat gaan. Denk aan schorsing, boetes of wegstrepen van het team resultaat. De bal ligt dan bij de jury om te beoordelen of het welzijn in het geding is. EG was 6e, dus oordeel jury daarover lijkt me duidelijk.
Ik heb ook genoten van Jessica en wat mij betreft had ze ook 98% mogen krijgen. En ik zou het fantastisch vinden als EG (en anderen) tzt met vergelijkbare vanzelfsprekendheid kunnen rijden.