Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:59

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:00

Nee die verwacht ik ook niet...maar hoop dat ze inziet dat ze echt van alles door elkaar l.lt.
En eigenlijk is het wel een soort van vermakelijk, dat geef ik toe... hoe kun je zo krom kletsen, dat is ook een kunst aan zich.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:03

Earth schreef:
loriene schreef:
https://www.facebook.com/photo?fbid=391 ... 7125463466

Waarom afstand houden?
Elite hoeft dat ook niet.

Dit zijn oude foto's.

Er is een filmpje van gisteravond, met de verkiezingsuitslagen live op tv, waar ze met veel mensen in een kleine woonkamer zitten..

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:03

DuoPenotti schreef:
Nee die verwacht ik ook niet...maar hoop dat ze inziet dat ze echt van alles door elkaar l.lt.
En eigenlijk is het wel een soort van vermakelijk, dat geef ik toe... hoe kun je zo krom kletsen, dat is ook een kunst aan zich.

Is ook een kunst hoor.
Krom is hoe jullie reageren.
Maakt niets uit hoor,ben hier nu wel klaar mee.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:04

Relaxed schreef:
Dat jullie nog serieuze antwoorden van loriene verwachten.. :')

Je hebt gelijk. Echt totaal geen zin dit :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:09

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 14:12

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:12

loriene schreef:
Is ook een kunst hoor.
Krom is hoe jullie reageren.
Maakt niets uit hoor,ben hier nu wel klaar mee.

Ja nee zeg! Ik heb nog zeker iets van 3 of 4 openstaande vragen :j
en ik ben heel benieuwd naar de antwoorden :j

Overigens denk ik niet perse dat het een trol achtig iets is, maar meer iets met het vermogen om informatie te kunnen verwerken, of samenhang ergens tussen te zien ofzo...

Citaat:
Dat jullie nog serieuze antwoorden van loriene verwachten.

Ja nou ja ik zit hier nou toch.. :')
En ik vind sommige dingen echt oprecht interessant.. zo ook hoe het werkt dat je directe vragen kunt ontwijken en dan kunt aangeven dat de andere partij 'het niet snapt'.... super fascinerend :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:14

neetoch

Re: Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:26

En toch begrijp ik wel wat loriene bedoelt te zeggen. Ik vermoed jullie trouwens ook wel, maar goed, ik ga om de lieve vrede een beetje te proberen te bewaren het toch uit proberen te leggen:

Volgens sommigen hier was het gerechtvaardigd om de demonstratie tegen de covid maatregelen etc. af te breken/uit elkaar te halen, omdat er te veel mensen kwamen en omdat er geen 1,5 meter afstand werd gehouden (zie het vb van de 2 foto's van verschillende demonstraties).

Zoals ik het lees bedoelt Loriene te vertellen dat ze in de politiek ook erg slecht zijn in afstand houden (daar zijn natuurlijk meerdere voorbeelden van in de loop van de tijd). En dat zij ook rustig ME of andere ordehandhavers (juist de mensen die daarop moeten reageren/beboeten/afslaan als die afstand niet bewaard wordt) niet direct het juiste voorbeeld geven als ze schouder aan schouder een patatje staan te eten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:30

Als dat is wat ze bedoelt, is het een ontzettend rare manier van verwoorden.. en het is, volgens mij, niet wat ze zegt.
Zij en anderen zeggen dat het hier een dictatuur is, dat ze hier het grondrecht om te protesteren van je afpakken en dat alleen de Elite samen mag komen in een besloten ruimte, oh ja en dat iedere ME-er gedwongen wordt om demonstranten in elkaar te rossen ...
Als daar vervolgens vragen over komen moeten we zelf dingen gaan uitzoeken ... ja, zo werkt dat in principe niet natuurlijk...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:44

Zo lees ik het ook niet Neetoch.
want wat je daar schrijft kan ik me namelijk wel in vinden.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:47

Tja ze is wel de enige die nog steeds haar andere mening hier durft te verkondigen. (Ik heb stiekem wel respect voor die grote ballen die zij in de broek heeft zitten ;) ).Het gaat zo tegen elkaar op dat er van beide kanten belachelijke uitspraken en meningen verkondigd worden op moment.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik dat niet zo heb gelezen zoals jij het nu schrijft Cer, maar dat kan een verschil in beleving zijn misschien.

Hoe dan ook is het mij ook wel opgevallen dat er met 2 maten wordt gemeten; Het is toch ook zo dat als die Grappenpipo doodleuk een bruiloft houd en hutje mutje op de foto staat dat weg wordt geveegd.
En zo zijn er toch legio voorbeelden.
Maar het is dan wel ok als er demonstranten die erbij zijn gaan zitten, omdat ze idd niet weg willen, want ze zijn aan het demonstreren, weggeslagen mogen worden. Ik begrijp dat ook echt niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:53

Maar dat is niet precies wat het is Neetoch.. dat is wat ik probeer aan te geven.. :j

Grapperhuis hield geen 1,5 meter afstand, hij moet dat als politicus en voorbeeldfunctie wel doen.
Hij heeft ook een boete gehad, meen ik.
Echterrrrrr, als jij als particulier bij jou thuis 9 mensen wilt uitnodigen en je veroorzaakt geen overlast, is er in principe NIEMAND die zegt dat dat niet mag.

Dus hoe werkt die vergelijking dan die jij nu geeft met Grapperhaus en de demonstranten? want imo zijn dat echt twee heel verschillende dingen.

Ik vind dat je overal wat van mag vinden, maar je moet wel eerlijk blijven. Je moet niet zeggen "allle ME-ers worden gedwongen om mensen in elkaar te rossen" en "we zitten in een dictatuur" en iets over grondrechten.
ALS je dat al zegt, dan mag je dat best uitleggen toch :j
En ze verkondigd een mening, maar zonder toelichting of interactie. Dat zijn geen ballen, dat is imo een bord :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:53

Ik heb ook van niemand gehoord dat wat Grapperhaus deed goed was, of wel?
Van mij had hij direct af mogen treden ook. Kan imo niet in die functie.

Maar als de politie ongeveer al een uur bezig is met zeggen vertrekken en je komt niet van je kont..wat moeten ze dan? Op hun knieën gaan smeken?
Echt wat moeten ze op een gegeven moment?
Dan zijn het toch gewoon een stel dwarse kleuters.

En dan hebben het uiteraard niet eens over de mensen die thuis moorwapens maken en meenemen.
Die mogen van mij echt levenslang de bak in, heel sober, zonder gebruik te mogen maken van de sportschool en het naaikamertje.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:55

neetoch schreef:
Tja ze is wel de enige die nog steeds haar andere mening hier durft te verkondigen. (Ik heb stiekem wel respect voor die grote ballen die zij in de broek heeft zitten ;) ).Het gaat zo tegen elkaar op dat er van beide kanten belachelijke uitspraken en meningen verkondigd worden op moment.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik dat niet zo heb gelezen zoals jij het nu schrijft Cer, maar dat kan een verschil in beleving zijn misschien.

Hoe dan ook is het mij ook wel opgevallen dat er met 2 maten wordt gemeten; Het is toch ook zo dat als die Grappenpipo doodleuk een bruiloft houd en hutje mutje op de foto staat dat weg wordt geveegd.
En zo zijn er toch legio voorbeelden.
Maar het is dan wel ok als er demonstranten die erbij zijn gaan zitten, omdat ze idd niet weg willen, want ze zijn aan het demonstreren, weggeslagen mogen worden. Ik begrijp dat ook echt niet.

Hoezo is dat ingewikkeld?
Demonstreren is een absoluut grondrecht en wordt daarom ook nu met corona nog toegestaan.
De burgemeester bepaalt hoe en waat en bepaalt ook wanneer het klaar is. Dat is vrijwel altijd als er problemen ontstaan (en in een groep van duizenden mensen kan het best zijn dat jij daar niets van merkt of medeschuldig aan bent, maar de politie kan moeilijk omroepen: willen alle brave mensen gaan zitten en de lijers blijven staan?
Dus leuk of niet, je bent onderdeel van een groep en als het beendigd wordt pak je je boeltje op en vertrek je..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:57

Citaat:
Demonstreren is een absoluut grondrecht en wordt daarom ook nu met corona nog toegestaan

volgens mij las ik ergens dat dat niet perse zo is, toch?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:01

Grappendrol is gewoon het hand boven zijn glimmende kale kop gehouden. En het strafblad is ook van tafel geveegd toen hij betrapt werd.

Ik kan er dan ook niet bij dat iedereen het zat is met de maatregelen, maar wel stemt voor behoud van de maatregelen. En dat al die slachtoffers van dit kabinet worden ook aan de kant geveegd.

Maar goed, het zij zo.

Maar wat ik wel kwijt wil. Ik vind dan wellicht dat de politie eindelijk ballen heeft gekweekt, maar dat houdt niet in dat ik Grappendrol steun.

Ik ben slechts van mening dat je geen klappen krijgt als je je gedraagt. Zo simpel is het.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:02

Over dat dictatuur gedoe heb ik geen uitspraken over, die houd ik heel verstandig voor mij zelf. Zoals ook de rest van mijn mening over hoe dat het gaat in NL.

Ik heb idd de mening dat ik het meten met 2 maten vind zoals het gaat in dit en andere gevallen. Ik vind het zeker niet correct dat demonstranten uit elkaar geslagen mogen worden omdat ze niet snel genoeg naar de zin opstaan (ik heb het nu dan ook echt alleen maar over de foto's die ik heb gezien van zittende mensen met meppende ME erboven). Als je dat dan met meerder voorbeelden vanuit de politiek en de handhaving/politie/me gaat vergelijken, vind ik zeker dat er met 2 maten wordt gemeten.
Dat gezegd hebbende denk ik stiekem ook dat die Grappenhaus die eventuele boete lachend betaald heeft. Terwijl het gross van de demonstranten dit ook wel doet uit wanhoop, er zitten er zat tussen die baan kwijt zijn bv en demonstreren om hun leven weer terug te kunnen krijgen. Ook die vind ik dan persoonlijk meer ballen hebben dat ze dit allemaal riskeren met boetes die ze niet zo makkelijk en weglachend zullen kunnen betalen als dat Grappenhaus deed.

@ Duo ik geef alleen maar mening en ik noem daar wat voorbeelden bij om de vergelijking te maken.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:03

Slotje voor overleg.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 23:12

Bij deze komt er op dit topic en definitief slotje. Er is door ons gevraagd om dit topic over het nieuwsbericht te laten gaan en eventuele discussie over corona te voeren op het tabblad [CV]CoronaVragen welke speciaal voor deze discussies is geopend. Helaas blijkt dat hier geen gehoor aan gegeven kan worden en blijft daarom dit topic op slot.