Paardenhouder moet vanaf april de paarden registreren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 09:51

Poosje81 schreef:
Dat ligt ook deels aan systeem RVO, maakt paspoort absoluut niet ongeldig vermits daar wel juiste datum in staat.

Aan dat probleem wordt gewerkt met die data, in ieder geval hebben wij van een kleine 3000 paarden de juiste dob moeten doorgeven :+

Oké top, Thanks voor de bevestiging allemaal :)

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:00

Gelukkig is het een probleem waar aan gewerkt wordt!
Probleem met paspoort/ chip shetlander ben ik ook achter. Paspoort was er eerder dan de chip :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 13:20

Ik had gisteren al de stickers van de overschrijving in de brievenbus van het Tinker stamboek. Echt super snel en fijn geregeld! Blij mee! +:)+

Oriotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 13:42

Jessix schreef:
Ik had gisteren al de stickers van de overschrijving in de brievenbus van het Tinker stamboek. Echt super snel en fijn geregeld! Blij mee! +:)+

Hier ook snel binnen, echter op de site van RVO staat er nog steeds niks bij zijn chipnummer. Weet iemand hoe lang dat ongeveer duurt?

Jessix

Re: Paardenhouder moet vanaf april de paarden registreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 13:49

Die van mij staan wel al op de website van de RVO.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:21

Oriotti schreef:
Jessix schreef:

Hier ook snel binnen, echter op de site van RVO staat er nog steeds niks bij zijn chipnummer. Weet iemand hoe lang dat ongeveer duurt?

Normaal enkele werkdagen. Sommige vergen iets meer werk ivm afwijkende gegevens (bijvoorbeeld geen chip maar DNA profiel).

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:19

Ik hoop dat de site van rvo makkelijker is als een paar jaar geleden. Was voor mij altijd een dagtaak om koeien of geboortes of slacht te melden.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:28

Birdie60 schreef:
Ik hoop dat de site van rvo makkelijker is als een paar jaar geleden. Was voor mij altijd een dagtaak om koeien of geboortes of slacht te melden.

Ik doe het voor schapen en de standaard meldingen zijn niet moeilijk (menu optie 'veel gebruikte meldingen'). Alleen als het bijzondere meldingen zijn (ooit 1x inenting voor schapen moeten vastleggen), dan zoek je je een ongeluk :+

Bij schapen zoek je op oormerk nummer, die allemaal op elkaar lijken. Hopelijk kan je bij paarden gewoon op de naam zoeken (ipv chipnummer).

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:46

Birdie60 schreef:

Die melden we gewoon af/aan via CRV :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:49

Kwam toevallig gisteren bij welsh stamboek uit en daar staat bij tarieven lijst allang overzetten buitenland naar Nederland 15€ dus weet niet of dit is als je lid bent maar anders is dus niet alleen het nsvt die 15 euro hanteert (overigens Hanteren zei de prijs maar tm 31 maart)
Welsh stamboek staat de prijs gewoon tussen tarieven lijst 2021

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:09

Ik heb de mijne net aangemeld bij het nsvt. Kreeg een mailtje dat ze zo spoedig mogelijk contact opnemen. Iemand ervaring hoe lang dat duurt en wat de stappen zijn?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:16

Saskia9 schreef:
Ik heb de mijne net aangemeld bij het nsvt. Kreeg een mailtje dat ze zo spoedig mogelijk contact opnemen. Iemand ervaring hoe lang dat duurt en wat de stappen zijn?

Deze week afgerond en je hoeft, vermits alle gegevens compleet zijn, niets meer te doen.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:10

trustHim schreef:
net RVO gesproken

ik heb namelijk al een ubn nummer voor mijn schapen en huur een stuk grond van de boer. Het stuk waar ze lopen moet ik ze intekenen qua grond (dat raakt de boer dus kwijt in zijn grond en zal niet iedere boer blij mee zijn i.v.b. met de mestboekhouding etc... )
De paarden individueel registreren kan nog niet, ik heb wel al kunnen aanvinken dat ik dus paarden hou in mijnrvo.nl . de individuele registratie kan waarschijnlijk pas rond 21 april. Kosten wist hij mij ook nog niet te vertellen.

edit:

ik heb mijn afrekening van 2019 er even bijgepakt van rvo. (2020 heb ik nog niet)

ik betaalde toen:
€ 26,00 voor het ubn
€ 0,25 per aangevoerd schaap of geboren lam

Het bedrag voor het ubn zal waarschijnlijk niet heel veel gaan verschillen, maar wat ze per paard gaan rekenen is dus nog afwachten

Dat intekenen van de grond, hoe gaat dat in zijn werk? Ik huur nl ook een klein stukje.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 07:55

Samantha89 schreef:
Toen ik mijn paard en pony op ging zoeken via de site van de rvo stond bij beide de geboortedatum ook op 1-1-1900. Geboortedatum staat wel juist in het paspoort. De andere gegevens klopte wel gewoon wat omhoog kwam bij de rvo.

Ik heb gemaild met knhs en die datum komt omdat er in het verleden bij rvo niet geregistreerd werd met geboortedatum en vanaf dat dat wel gedaan werd heeft het rvo daar een fictieve datum van 1-1-1900 aan gegeven bij mij heeft het knhs het aangepast na mijn mail. Maar ze gaf aan dt dat niet persee gedaan hoeft te worden.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 08:42

Ik wil iedereen hier echt bedanken voor de tip van het tinker stamboek.

Bij mijn Bwp staat het chipnummer geschreven (met stempel erover) en daarom moest voor de knhs het paspoort opgestuurd én dierenarts verklaring erbij.
Zaterdag het formulier op de site van tinker stamboek ingevuld, gister chip geregistreerd bij rvo _/-\o_

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:39

Hier hetzelfde, kreeg nog wat aanvullende vragen per email maar toen was het ook direct geregeld. Echt superfijn! Als ik nu op haar chipnummer zoek dan staat ze keurig geregistreerd :D Nu nog even de sticker in het paspoort plakken en dan zijn we er!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:59

Maaike_Ma schreef:
ik heb via de rvo mijn 3 paarden opgezocht. 2 kon ik wel vinden was alleen het geboorte datum 1-1-1900??
Nummer 3 is niet te vinden maar deze heeft wel een paspoort van het shetlander stamboek (waarschijnlijk niet op mijn naam)

Hier hetzelfde.
De laatst aangekochte (stamboek) shetlander, kan ik niet vinden op haar levensnummer, maar wel op chipnummer zie ik net.
De andere 2 staan er wel in, waarvan erbij de jongste staat 'niet geschikt voor humane consumptie'. Niet dat ik dat van plan was, maar dat heb ik niet erbij gezet.
Bij de andere pony (shetlander maar in irish cob stamboek geregistreerd) staat dat niet bij.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:03

Berdien schreef:
Hier hetzelfde, kreeg nog wat aanvullende vragen per email maar toen was het ook direct geregeld. Echt superfijn! Als ik nu op haar chipnummer zoek dan staat ze keurig geregistreerd :D Nu nog even de sticker in het paspoort plakken en dan zijn we er!

Hoe lang heeft het geduurd voordat het zichtbaar was bij de rvo? Die van mij is een dikke week geleden al op naam gezet en nog niet zichtbaar op website rvo. Terwijl ik de sticker en alles al in huis heb.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:47

MarloesHJ schreef:
Berdien schreef:

Hoe lang heeft het geduurd voordat het zichtbaar was bij de rvo? Die van mij is een dikke week geleden al op naam gezet en nog niet zichtbaar op website rvo. Terwijl ik de sticker en alles al in huis heb.

Er waren er afgelopen week 2 die RVO erin gezet moeten zelf ivm afwijkende gegevens van normaal, verwachting is dat deze komende week ook geregistreerd staan

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:39

Isapaardje schreef:
Maaike_Ma schreef:
ik heb via de rvo mijn 3 paarden opgezocht. 2 kon ik wel vinden was alleen het geboorte datum 1-1-1900??
Nummer 3 is niet te vinden maar deze heeft wel een paspoort van het shetlander stamboek (waarschijnlijk niet op mijn naam)

Hier hetzelfde.
De laatst aangekochte (stamboek) shetlander, kan ik niet vinden op haar levensnummer, maar wel op chipnummer zie ik net.
De andere 2 staan er wel in, waarvan erbij de jongste staat 'niet geschikt voor humane consumptie'. Niet dat ik dat van plan was, maar dat heb ik niet erbij gezet.
Bij de andere pony (shetlander maar in irish cob stamboek geregistreerd) staat dat niet bij.

Paspoort te laat aangevraagd 6maanden na geboorte? Dan zijn ze namelijk sowieso uitgesloten

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 17:19

Net even uit nieuwsgierigheid gekeken of ik mijn pony kon vinden in de database van RVO. Maar zowel op levensnummer als chipnummer kan ik niks vinden. Snap er echt niks van :oo -O- .
Raspony ingeschreven bij stamboek, in Nederland geboren en op keuringen/wedstrijden en alles geweest. Had toch verwacht dat die wel bekend was }:0 . Ga dus maar eventjes contact opnemen met het stamboek.

Dit is niet wat je stalhouder moet registreren toch?

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:07

Weet iemand hoe het zit als je een wei huurt en zelf de dagelijkse verzorging doet? Moet ik dan een perceelnummer registreren ofzo? Die optie van huren kun je nl weinig info over vinden.

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:14

haukieboy schreef:
Weet iemand hoe het zit als je een wei huurt en zelf de dagelijkse verzorging doet? Moet ik dan een perceelnummer registreren ofzo? Die optie van huren kun je nl weinig info over vinden.

Dit wil ik ook graag weten. We huren met een paar eigenaren een perceel zonder postcode of adres. Weet iemand al wat je als paardeneigenaar dan in die situatie moet doen?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:41

StalNollie schreef:
Paspoort te laat aangevraagd 6maanden na geboorte? Dan zijn ze namelijk sowieso uitgesloten

Ja dat bleek het inderdaad te zijn. 6 Dagen 'te laat'. Fokker gaat hier toch nu op letten want dit wist zij helemaal niet. Mij maakt het niet uit, maar kan me indenken dat het niet voor iedereen fijn is met name als men handelt in die beestjes.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:13

PeelSlowly schreef:
haukieboy schreef:

Dit wil ik ook graag weten. We huren met een paar eigenaren een perceel zonder postcode of adres. Weet iemand al wat je als paardeneigenaar dan in die situatie moet doen?

Dan moet je even inloggen met DigiD, kijk in mijn dossier, daar staat je relatienummer. Met dat relatienummer moet je even bellen naar RVO en zeggen dat je een UBN wil aanvragen op een locatie waar geen woonadres is gevestigd. Dan maken ze een UBN aan op basis van de coordinaten voor je.