Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:37

henktennapel schreef:
Anderen mogen alles zeggen van diefstal en verrijking van ons zelf. Dat vat u onder een nette discussie. Dit is nu wat ik bedoel. Het klopt zeker dat er mensen geblokkeerd zijn op facebook, dat is om de zelfde reden hoe bepaalde zaken gaan.

Dat klopt "hoge Bomen" dat is het probleem zeer zeker niet, dat hoort er nu bij. Het is alleen een beetje hilarisch dat mensen verschillende zaken roepen en dit als waarheid aannemen. En dat ze binnen een uur zeggen dat de stukken wel compleet zijn en dat die net aangepast zijn. Dan mag ik toch wel zeggen dat ik er om moet lachen.

Maar meneer Ten Napel, is het dan wel zo verstandig om dit hardop te benoemen? U mag lachen wat u wilt, maar misschien is het in dit geval slimmer om dit gewoon hardop te doen en niet hier te benoemen. Ik vind dat er naar u toe best netjes wordt gereageerd, even los van wat de mensen hier inhoudelijk benoemen.
Het is namelijk jammer dat ieder topic op bokt wat over uw stichting gaat uitmond in kritische vragen en wantrouwen, omdat u daar op andere sociale media mensen niet de kans voor geeft. Dus u kunt dan wel roepen dat er een stel schreeuwende penny's (of hoe u dat in uw eigen woorden benoemd) op bokt rond hangen, maar die hangen ook op andere plekken. Maar die snoert u de mond ;)

henktennapel

Re: Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:40

Het is zoals het is...

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:47

henktennapel schreef:
Het is zoals het is...

Wat is zoals wat is? Ik probeer met u een vriendelijke discussie aan te gaan, en ja ik ben kritisch maar het is jammer dat u dan deze reactie geeft.
Waar ik nog benieuwd naar ben, is waarom mensen worden geblokkeerd op social media. Voorbeeld: Ik begrijp dat Gohya u in het verleden heeft geholpen met het op weg helpen van de stichting, maar dat u haar ook heeft geblokkeerd. Waarom is dat dan? Zijn er twee kanten aan het verhaal? Daar ben ik dan oprecht nieuwsgierig naar.

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:56

Earth schreef:
henktennapel schreef:
Het is zoals het is...

Wat is zoals wat is? Ik probeer met u een vriendelijke discussie aan te gaan, en ja ik ben kritisch maar het is jammer dat u dan deze reactie geeft.
Waar ik nog benieuwd naar ben, is waarom mensen worden geblokkeerd op social media. Voorbeeld: Ik begrijp dat Gohya u in het verleden heeft geholpen met het op weg helpen van de stichting, maar dat u haar ook heeft geblokkeerd. Waarom is dat dan? Zijn er twee kanten aan het verhaal? Daar ben ik dan oprecht nieuwsgierig naar.

Dat zou ik u wel persoonlijk uit kunnen leggen, maar ik ga daar hier niet inhoudelijk op in, dit zou gezien kunnen worden als het gooien met modder....Goya kent mij en ik ken haar, maar persoonlijke zaken laat ik liever achterwege op dit forum. Iedereen kan Googlen op internet, wat zij doet en wat zij gedaan heeft...

Het ging namelijk om een inititief dierenleed preventie. Dat was een telefoonnummer van een meldkamer waar mensen heen konden bellen. De mensen die aangesloten waren hadden een uniek nummer. Dit kon doorgegeven worden aan de meldkamer zodat de politie gelijk wist waar het weiland was en ook voorbijgangers konden dat nummer bellen. Dit is opgezet in de jaren dat er in heel Nederland paarden werden mishandeld en de jacht naar de dierenbeul die landelijk paarden mishandelde. Het had helemaal niets te maken met Paard Zoekt Baas, dit bestaat sinds enkele jaren.Zij kreeg het eerste bordje overhandigd voor de media. verder had ze er geen bemoeienis mee. Vanwaar de wrok tegen ons, ik heb geen idee, zou het haar vragen.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:13

Tja meneer henktennapel, dat is nu precies de grote reden waarom het bij mij mis gaat als ik de 2 stichtingen met elkaar vergelijk.

De stichting tegen dierenleed was een fantastisch initiatief, waar u in eerste instantie heel veel goodwill bij de paardenliefhebbers bij heeft opgedaan.
Maar het hele Paard zoekt baas concept, staat daar zo ongeveer lijnrecht tegen over.
Want u verkoopt, ok, laat adopteren, paarden met in veel gevallen niet de minste gebreken. En voor veel te veel geld, want 2500 voor een paard met op meerde plaatsen artrose en dan adoptie, dus als het binnen een maand of half jaar niet meer bereden kan worden (wat er dik inzit) je geld niet terug krijgen is gewoon dikke handel. En handel en stichting die het in het belang van de arme paardjes doet, gaat niet samen punt.

Ook ik kan mij meerdere gevallen herinneren van paarden die u nog als recreatiepaard weg probeerde te zetten, waarvan ik persoonlijk ze nog niet eens als weidemaatje zou willen houden (en ik laat alles lopen wat ik heb als dat zonder pijn kan, lees pijn is hier het grote toverwoord, van foto's af was te zien dat er te veel paarden niet zonder pijn waren), ik ben namelijk zon hersenloze uber penny van bijna 50.
Wat heeft dit in hemelsnaam nog met welzijn te maken dan?

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:25

neetoch schreef:
Tja meneer henktennapel, dat is nu precies de grote reden waarom het bij mij mis gaat als ik de 2 stichtingen met elkaar vergelijk.

De stichting tegen dierenleed was een fantastisch initiatief, waar u in eerste instantie heel veel goodwill bij de paardenliefhebbers bij heeft opgedaan.
Maar het hele Paard zoekt baas concept, staat daar zo ongeveer lijnrecht tegen over.
Want u verkoopt, ok, laat adopteren, paarden met in veel gevallen niet de minste gebreken. En voor veel te veel geld, want 2500 voor een paard met op meerde plaatsen artrose en dan adoptie, dus als het binnen een maand of half jaar niet meer bereden kan worden (wat er dik inzit) je geld niet terug krijgen is gewoon dikke handel. En handel en stichting die het in het belang van de arme paardjes doet, gaat niet samen punt.

Ook ik kan mij meerdere gevallen herinneren van paarden die u nog als recreatiepaard weg probeerde te zetten, waarvan ik persoonlijk ze nog niet eens als weidemaatje zou willen houden (en ik laat alles lopen wat ik heb als dat zonder pijn kan, lees pijn is hier het grote toverwoord, van foto's af was te zien dat er te veel paarden niet zonder pijn waren), ik ben namelijk zon hersenloze uber penny van bijna 50.
Wat heeft dit in hemelsnaam nog met welzijn te maken dan?

Toch wel bijzonder dat u dit kunt zien vanaf een foto, als er bepaalde zaken zijn die spelen overleggen we dit met Arthur uit Wierden. Ook hij bepaald voor ons wanneer het nog paard-waardig is voor een paard, als deze ernstig ziek is, of bepaalde gebreken heeft.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:33

Ja, wel eens gehoord van een pijn face bij paarden? En probeert u mij nu serieus te vertellen dat Arthur (want ja die ken ik idd) serieus dat grote paard van een paar jaar geleden met die gebroken heup die zo gigantisch scheef was gegroeid als zijnde pijnloos heeft goedgekeurd voor recreatie? En dus bereden kon worden?

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:40

[quote="neetoch"]Ja, wel eens gehoord van een pijn face bij paarden? En probeert u mij nu serieus te vertellen dat Arthur (want ja die ken ik idd) serieus dat grote paard van een paar jaar geleden met die gebroken heup die zo gigantisch scheef was gegroeid als zijnde pijnloos heeft goedgekeurd voor recreatie? En dus bereden kon worden?[/quote

Zou zo niet weten over welk paard u het heeft, we hebben paarden met een gebroken shoft gehad, spondilose, CPL, PSSM , ondervoeding, pees klap, en zo kan ik nog wel even doorgaan. U vind dat al deze paarden geen tweede kans verdienen als weidemaatje. Dat is nu eenmaal wat wij doen. Het geeft ons een super goed gevoel dat de paarden na de tijd weer opknappen en een goed tehuis vinden. Sommige mensen vinden dat we niet snel genoeg in laten slapen, anderen vinden dat te snel in laten slapen, een ander vind dat er geen ijzers onder mogen, terwijl anderen weer zweren bij ijzers. Tja zo heb je altijd wel wat en heeft iedereen een andere mening over hoe zaken moeten gaan. Het geeft ons in ieder geval een super goed gevoel dat een zak met botten weer opknapt en naar een goed tehuis toe gaat, die deze paarden een tweede kans willen geven.
Afbeelding

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:50

Nou ik ben persoonlijk helemaal geen NH aanhanger, heeft een paard ijzers nodig dan krijgt die die als vb.

Het was een heel groot geloof richting de 1.75 of 1.80 , bruin paard, die een gebroken heup had die scheef was vast gegroeid, wat ik mij nog kan herinneren. Die deden jullie dus weg als zijnde recreatiepaard en dus kon die bereden worden volgens jullie.

Maar u noemt idd een aantal voorbeelden van ziektes en mankementen die je zeker niet meer moet doorverkopen als recreatie paard: Pssm 1 kan misschien nog net met heel veel aanpassingen, de Pssm 2 varianten zou je toch als je liefde voor paarden hebt niet meer aan een ander overlaten, die kosten zo gruwelijk veel aan de supplementen en uiteindelijk is het een progressieve ziekte. CPL hetzelfde verhaal als de P2 varianten.

En laat het duidelijk zijn: Ik heb het over de paarden die verkocht, "geadopteerd" worden als zijnde recreatie paard en dus bereden kunnen worden volgens jullie. Niet mijn woorden gaan omdraaien in uw eigen voordeel.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:54

Sorry neetoch, maar puur naar dat punt gekeken ben je in mijn ogen tegen de verkeerde aan het schreeuwen. Achter ieder paard zit een eigenaar die niet (genoeg) meer om het beestje gaf en er niets beter op vond dan het bij Paard zoekt Baas te dumpen.
Dat maakt niet alles wat deze stichting doet meteen helemaal goed en er zijn genoeg vragen in dit topic die wachten op een antwoord, maar puur op dat punt zou ik dan eerder tegen die zogenaamde paardenliefhebbers gaan roepen dan tegen Paard zoekt Baas.

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:57

neetoch schreef:
Nou ik ben persoonlijk helemaal geen NH aanhanger, heeft een paard ijzers nodig dan krijgt die die als vb.

Het was een heel groot geloof richting de 1.75 of 1.80 , bruin paard, die een gebroken heup had die scheef was vast gegroeid.

Maar u noemt idd een aantal voorbeelden van ziektes en mankementen die je zeker niet meer moet doorverkopen als recreatie paard: Pssm 1 kan misschien nog net met heel veel aanpassingen, de Pssm 2 varianten zou je toch als je liefde voor paarden hebt niet meer aan een ander overlaten, die kosten zo gruwelijk veel aan de supplementen en uiteindelijk is het een progressieve ziekte. CPL hetzelfde verhaal als de P2 varianten.

En laat het duidelijk zijn: Ik heb het over de paarden die verkocht, "geadopteerd" worden als zijnde recreatie paard en dus bereden kunnen worden volgens jullie. Niet mijn woorden gaan omdraaien in uw eigen voordeel.

Volgens u moet dus de hele koudbloeden populatie ingeslagen worden die CPL hebben, hoe vaak gaan mensen wel niet door met doodzieke dieren, terwijl de dierenarts al gezegd heeft dat de hond of kat ingeslapen moet worden. Hoe vaak worden deze dieren door de eigenaar in het leven gehouden voor eigen gevoel. Wij hebben een dierenarts als hij bepaald dat iets paard-onwaardig is wij het paard in laten slapen, ook al zicht ons hart, dat we het nog willen proberen.

U mag uw mening hebben, maar gelukkig is dat onze mening niet. Er zijn ook sommige mensen die een bit afzweren, omdat er in de mond van een paard gerukt wordt, dit omdat door ondeskundige wijze van het gebruik van een bit de mondhoeken uitscheuren. Ik heb onlangs foto's gezien van paarden in de sport met een bit in hun mond.....mijn maag draaide om ... Maar u mag uw mening hebben, niet iedereen hoeft het eens te zijn met wat we doen.
Laatst bijgewerkt door henktennapel op 31-10-20 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:59

henktennapel schreef:
Het is zoals het is...

.
Er staat nu weliswaar een W&V rekening op de website, maar die roept nog wel wat vragen op. En de balans is natuurlijk niet in balans en het beeld onjuist. Dat is geen onterechte constatering.

Even diagonaal door de W&V rekening heen lezend.

Bijvoorbeeld de volgende vragen:

Omzet:
Waarom zijn er bedragen steun aan ZGTD afgetrokken van de omzet in 2018 als (zoals jullie zelf laten weten, pas in 2019 de steun stopt en de schuld tot in 2020 is opgelopen tot 180.000 (in 10 jaar tijd af te lossen?)
Waar vind ik de omzet uit jullie social media (Youtube, Facebook, TikTok, Instagram)? Youtube moet met 62000 abonnee's en Instagram met 101000 volgers toch wel wat opleveren?
Waar vind ik de waarde van de giften (zadels en aanverwante artikelen). Dit is ook omzet. Staat overigens ook niet op jullie balans.

Kosten:
Wat valt er onder inkoopwaarde omzet van ca 19.000? Is dit alleen merchandise, en zo ja als er nog merchandise niet verkocht is, waar vind ik dit dan terug op de balans als waarde bij de vlottende activa.
Wat valt er precies onder de opvangkosten en de overige opvangkosten?
(Niet de overige bedrijfskosten en de huisvesting van de paarden want die wordt apart erbij opgeteld)
Bij de omzet zie ik de omzet uit bruikleen bijdragen paarden van ca 40.000. Dat zijn neem ik aan de adoptiebijdragen. Die vertegenwoordigen een bepaalde (kortlopende) waarde in je bedrijf. Waarom vind ik die niet terug bij de vlottende activa op de balans?
Hoeveel paarden betreft dit? Hoeveel adoptiepaarden en hoeveel weidemaatjes zijn er dit jaar geplaatst?

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:01

Sorry Gini maar waar ben ik dan aan het schreeuwen volgens jou?

Ik kan het inderdaad niet begrijpen dat je aan de ene kant een stichting tegen zinloos geweld tegen paarden/dieren opzet en vervolgens zelf paarden als zijnde bereden kunnen worden gaat verkopen, die dat eigenlijk echt niet meer kunnen in een andere stichting.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:06

henktennapel schreef:
neetoch schreef:

Het was een heel groot geloof richting de 1.75 of 1.80 , bruin paard, die een gebroken heup had die scheef was vast gegroeid.

Volgens u moet dus de hele koudbloeden populatie ingeslagen worden die CPL hebben, hoe vaak gaan mensen wel niet door met doodzieke dieren, terwijl de dierenarts al gezegd heeft dat de hond of kat ingeslapen moet worden. Hoe vaak worden deze dieren door de eigenaar in het leven gehouden voor eigen gevoel. Wij hebben een dierenarts als hij bepaald dat iets paard-onwaardig is wij het paard in laten slapen, ook al zicht ons hart, dat we het nog willen proberen.

U mag uw mening hebben, maar gelukkig is dat onze mening niet. Er zijn ook sommige mensen die een bit afzweren, omdat er in de mond van een paard gerukt wordt, dit omdat door ondeskundige wijze van het gebruik van een bit de mondhoeken uitscheuren. Ik heb onlangs foto's gezien van paarden in de sport met een bit in hun mond.....mijn maag draaide om ... Maar u mag uw mening hebben, niet iedereen hoeft het eens te zijn met wat we doen.

Nee hoor dat zeg ik helemaal niet dat dan een complete populatie ingeslapen moet worden. Ik zeg alleen maar als u daadwerkelijk paarden met PSSM en bv CPL gewoon verkoopt als recreatiepaard en dus bereden kunnen worden er iets heel erg mis gaat in uw organisatie. Hier schrik ik behoorlijk van inderdaad. Ik heb het helemaal niet over weide maatjes, dat doet u steeds.

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:08

Nee toch, nogmaals dat is uw mening.

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:12

beste mensen ga nu nog even naar stal paardjes knuffelen een fijn weekeinde toegewenst!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:15

Zo he wat een reacties

Geeft hij de mogelijkheid om vragen te beantwoorden is het nog niet goed

Iedereen die het wil kan toch dat gaan doen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:22

Babootje schreef:
henktennapel schreef:
Het is zoals het is...

.
Er staat nu weliswaar een W&V rekening op de website, maar die roept nog wel wat vragen op. En de balans is natuurlijk niet in balans en het beeld onjuist. Dat is geen onterechte constatering.

Omzet:
Waarom zijn er bedragen steun aan ZGTD afgetrokken van de omzet in 2018 als (zoals jullie zelf laten weten, pas in 2019 de steun stopt en de schuld tot in 2020 is opgelopen tot 180.000 (in 10 jaar tijd af te lossen?)
Waar vind ik de omzet uit jullie social media (Youtube, Facebook, TikTok, Instagram)? Youtube moet met 62000 abonnee's en Instagram met 101000 volgers toch wel wat opleveren?
Waar vind ik de waarde van de giften (zadels en aanverwante artikelen). Dit is ook omzet. Staat overigens ook niet op jullie balans.

Kosten:
Wat valt er onder inkoopwaarde omzet van ca 19.000? Is dit alleen merchandise, en zo ja als er nog merchandise niet verkocht is, waar vind ik dit dan terug op de balans als waarde bij de vlottende activa.
(Niet de overige bedrijfskosten en de huisvesting van de paarden want die wordt apart erbij opgeteld)
Bij de omzet zie ik de omzet uit bruikleen bijdragen paarden van ca 40.000. Dat zijn neem ik aan de adoptiebijdragen. Die vertegenwoordigen een bepaalde (kortlopende) waarde in je bedrijf. Waarom vind ik die niet terug bij de vlottende activa op de balans?
Hoeveel paarden betreft dit? Hoeveel adoptiepaarden en hoeveel weidemaatjes zijn er dit jaar geplaatst?

Ben vooral benieuwd naar een antwoord hier op.

En doet Arthur alles belangenloos? Ik zie die kosten helemaal niet voorbij komen op de balans namelijk.

citrusvrucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:23

Henk wat een hilarisch antwoord' Paardjes knuffelen.
Beantwoord eens de vragen van de mensen, en ja inderdaad paarden met gebroken heupen en atrose zijn echt niet meer te berijden.
Als zon dier pijnvrij is, dan kan het als weidemaatje door anders is de hemel een goede keuze.

Een paard dat niet meer pijnvrij kan leven, maak je echt niet gelukkig als weidemaatje hoor.
Maar das mijn mening.

Lijkt mij niet dat Arthur alles gratis doet, hij moet immers ook zijn brood verdienen.
Ik vind het maar een raar iets, en bovendien las ik ergens een schuld van 110K das nogal.
Laatst bijgewerkt door citrusvrucht op 31-10-20 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:24

Kunnen de sessies niet worden opgenomen en later worden gedeeld? Dan is er ook geen verwarring met betrekking tot vragen & antwoord. Kan er ook niet van een muis een roze olifant gemaakt worden. Ik had zelf graag deelgenomen maar ik ben helaas dan nog aan het werk.

Hoewel ik zeker mijn vragen en twijfels heb bij het reilen en zeilen van deze organisatie(s) zou ik ook wel oprecht geïnteresseerd zijn in de antwoorden en het hoe en waarom.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:27

citrusvrucht schreef:
Henk wat een hilarisch antwoord' Paardjes knuffelen.
Beantwoord eens de vragen van de mensen, en ja inderdaad paarden met gebroken heupen en atrose zijn echt niet meer te berijden.
Als zon dier pijnvrij is, dan kan het als weidemaatje door anders is de hemel een goede keuze.

Een paard dat niet meer pijnvrij kan leven, maak je echt niet gelukkig als weidemaatje hoor.
Maar das mijn mening.

Grappig dat jij vanaf je beeldscherm kunt beoordelen of een paard nog pijnvrij kan leven of niet.

Henk, ik denk dat in het topic reageren geen zin heeft. In de ogen van de de meeste Bokkers die hier reageren kan PZB niks goed doen en kun je ook niks reageren wat wel goed genoeg is.

Mensen die wel serieuze vragen hebben en niet uit zijn op zeiken om het zeiken omdat het PZB is, kunnen hem misschien het beste privé benaderen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:40

Change3x schreef:
Grappig dat jij vanaf je beeldscherm kunt beoordelen of een paard nog pijnvrij kan leven of niet.

Als je een filmpje krijgt waarop duidelijk te zien is dat het paard kreupel loopt en hun zeggen (als je vraagt; goh hij lijkt niet helemaal rad) dat het een trekje is en dat het paard pijnvrij verklaard is en je hem als recreatiepaard kan gebruiken; weet ik toch echt wel zeker dat het paard pijn heeft.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:42

Dat heb ik gemist. Maar kan me niet voorstellen dat Arthur zo’n paard pijnvrij zou verklaren of als recreatiepaard zou goedkeuren. Hij is toevallig ook mijn dierenarts en als er iemand alles ziet, heel eerlijk (en dus soms ook heel hard) en objectief is, is hij het wel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:44

Babootje schreef:
henktennapel schreef:
Het is zoals het is...

.

Omzet:

Kosten:

Nou ik hoop toch dat Henk nog gaat reageren want ik ben toch wel benieuwd naar het antwoord op mijn vragen.

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:52

Over de inkomsten van YouTube, ik meende dat die voor Calijn zelf zijn, en niet naar de stichting gaan. Maar kon het zo 123 even niet terug vinden.