Toch geen 1 april-grap, KNHS lanceert online proeven-app

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kara

Re: Toch geen 1 april-grap, KNHS lanceert online proeven-app

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:20

Dat in de app van gelukt heb ik gezien.
Alleen is zo jammer dat je dan niet ziet in je account, van datum zus en zo is geüpload een bestand voor datum X
Zou wat mij betreft net wat vollediger zijn

Zal de knhs een mailtje doen met feedback, is immers een pilot. Weet allen niet of ze het echt waarderen-;)

affy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:57

Bij een stalgenootje van mij ging er iets mis met uploaden, ondanks dat de app zei dat het wel gelukt was en die kreeg wel netjes een mailtje of ze hem opnieuw wou sturen omdat het niet gelukt was

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:32

Flower033 schreef:
FriesWytske schreef:
Maar ik denk dat wij als Z-ruiters buiten de boot gaan pissen. Erg jammer, want ik zou heel graag een paar keer een Z1 proef willen rijden, deze zomer. Zodat we weten waar wij aan moeten blijven werken. Plus het motiveert het trainen ook.

Ik las ergens, denk op de site vd Knhs, dat er geen Z-proeven online komen. Dit omdat met winst in Z-proeven paarden predicaten krijgen.

Dat is geen goede reden, heb ik ze ook gemeld. Want er zijn ook stamboeken waar ze bij winstpunten in het M al het sportpredikaat hebben. En dan nog kunnen ze dat kortsluiten met de stamboeken. Dat online verdiende winstpunten daar niet voor gelden.
De Z rijders betalen ook voor hun startpas. Zou fraai zijn, dat iedereen tot de M2 gewoon kan starten. En de Z rijders maar mogen wachten tot er weer officieel mag worden gestart, wat nog wel eens pas in het indoorseizoen kan gebeuren.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:55

De bak is vanaf 40m al amper te zien, oefeningen vanaf 60m zouden helemaal niet te beoordelen zijn. Komt nu al voor soms, krijg je standaard een onvoldoende. En dan is het weer niet goed. Je kan nou eenmaal niet iedereen tevreden houden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:03

SweetVanille schreef:
De bak is vanaf 40m al amper te zien, oefeningen vanaf 60m zouden helemaal niet te beoordelen zijn. Komt nu al voor soms, krijg je standaard een onvoldoende. En dan is het weer niet goed. Je kan nou eenmaal niet iedereen tevreden houden.

Als je net als nu 2 meter vanaf de C filmt. Zie je net zoveel als dat een jury in zijn/haar auto ziet als hij live de proef beoordeelt. Dus deze reden is geen reden.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:04

Ik weet niet of ik het daarmee eens ben. Ik vind de video's zonder inzoomen toch aanzienlijk onduidelijker dan wanneer je met het blote oog kijkt.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:13

_Lorette_ schreef:
Ik weet niet of ik het daarmee eens ben. Ik vind de video's zonder inzoomen toch aanzienlijk onduidelijker dan wanneer je met het blote oog kijkt.

Valt wel mee. Heb al een keer een Z1 proef laten filmen. Maar je ziet evenveel als bij een M2 proef. Plus je kunt nu filmen als het ook nog eens goed weer is, dus geen regen e.d.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:28

_Lorette_ schreef:

Dat vind ik dus ook :o

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:45

ik vermoed zomaar dat ze eerst eens de feedback op deze huidige proeven willen afwachten. Of je echt een goede beoordeling op 40 meter afstand kunt geven van een video. En daarna eens willen bekijken of dat ook haalbare kaart is op 60 meter.

De vergelijking met het blote oog gaat niet helemaal op. Je kunt last hebben van tegenlicht en verschillende camera kwaliteiten. Vind het best logisch dat ze eerst eens een bult beoordelingen op 40 meer willen hebben gedaan voor je beslist of 60 meter ook een voldoende betrouwbare optie is.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:48

En ik vraag me af of elke z ruiter wel een baan van 60m ter beschikking heeft om de proef in te rijden?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:53

Genoeg haken en ogen dus om het niet meteen in je pilot op te nemen.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:08

kara schreef:
En ik vraag me af of elke z ruiter wel een baan van 60m ter beschikking heeft om de proef in te rijden?

Dat is toch niet het probleem van de KNHS? Dat is natuurlijk mensen hun eigen zorg :o
Of ze moeten de z proeven in 20x40 weer in het leven roepen.
Maar het lijkt mij inderdaad erg lastig om te beoordelen vanaf een video.. Ben benieuwd hoe het voor de juryleden is bevallen.

Vandaag zou er weer een wedstrijd online komen, zie hem wel staan maar kan nog niet inschrijven.. is het iemand al wel gelukt?
Laatst bijgewerkt door Flicka12 op 28-04-20 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:09

Vroeger waren er voor indoor Z toch ook 20x40 proeven?

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:15

@Flick12 ik heb me vanmorgen om 9:15 ingeschreven, zag dat er op de deelnemerslijst toen al ontzettend veel inschrijvingen stonden.. Dus mss al vol?

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:16

Oh gek! Heb de hele tijd lopen refreshen maar kon er nooit bij :Y)

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:17

Site was ook ontzettend traag... Denk dat er veel op dit moment zaten te wachten haha bij mij liep de site ook 4x vast

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:18

Jammuuurrr ;(

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:28

Blijkbaar is er dus flink animo voor. 800 plekken al vergeven na een paar uur

Heb ik toch een beetje het SGW gevoel :Y) Op tijd klaar moeten zitten om je in te schrijven om dan na 5 minuten na opening van de inschrijving al op op de wachtlijst te belanden. :wow:
Zie je, ze doen ook iets voor de eventing ruiters

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:35

pol013 schreef:
Blijkbaar is er dus flink animo voor. 800 plekken al vergeven na een paar uur

Heb ik toch een beetje het SGW gevoel :Y) Op tijd klaar moeten zitten om je in te schrijven om dan na 5 minuten na opening van de inschrijving al op op de wachtlijst te belanden. :wow:
Zie je, ze doen ook iets voor de eventing ruiters

Haha, dat is precies hetzelfde wat ik dacht. Ik snap dat mensen het vervelend vinden dat het snel vol zit. Maar dit is dus bij bijna iedere eventingwedstrijd zo.. :') :j

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:36

Is het dan niet eerlijker om de ruiters die zich nog niet eerder hebben kunnen inschrijven voorrang te geven? Of zouden de 800 deelnemers al 'nieuw' zijn?

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:38

Daar zat ik ook aan te denken inderdaad, dan krijgt iedereen een gelijke kans :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:56

_Lorette_ schreef:
Is het dan niet eerlijker om de ruiters die zich nog niet eerder hebben kunnen inschrijven voorrang te geven? Of zouden de 800 deelnemers al 'nieuw' zijn?

Ik vind het vooral opmerkelijk dat sommige mensen dus (bijna) elk evenement mee rijden. Dus niet mensen die 2 keer ofzo mee doen. Maar echt bijna elke keer.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:00

Evony schreef:
_Lorette_ schreef:

Ik vind het vooral opmerkelijk dat sommige mensen dus (bijna) elk evenement mee rijden. Dus niet mensen die 2 keer ofzo mee doen. Maar echt bijna elke keer.

Of met meerdere paarden

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:01

Evony schreef:
_Lorette_ schreef:

Dat zal met eventing niet anders zijn. You snooze, you lose. Net als mensen die iedere editie van Pinkpop of Lowlands wél kaartjes hebben.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:06

De veronderstelling dat de mensen die zich steeds niet in kunnen schrijven nog liggen te 'snoozen' vind ik wel een beetje jammer. Ik snap de 'wie het eerst komt...' insteek, maar je kent de thuissituatie van die mensen niet, daarnaast is het niet gebruikelijk dat het zó lastig is om je in te schrijven voor een dressuurproef.