Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:27

Daarbij is soja een erg zware last voor het milieu... om van de boskap voor die sojavelden nog maar te zwijgen.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:22

Djali schreef:
Als straf mogen deze dames eens op een springpaard een rondje rijden met als opdracht het paard NIET te laten springen! Begrijpen ze misschien wat meer wat ze nou precies proberen te boycotten.

(Al leek dit mij meer een ordinaire schreeuw om aandacht, aan hun domme gezichten te zien)

Dit slaat ook nergens op . Heb je Zonik uit zich zelf weleens de hals zien strekken. Heb je de foto gezien waar Edward hm de vrije teugel geeft na het groeten en hij ‘braaf’ nageefelijk ( lees met zn kop omlaag blijft staan ) gezien?
Dat heeft niks met plezier te maken maar met iets wat aangeleerd is.
Dar geldt voor springpaarden net zo.
Er is geen enkel maar dan ook geen enkel onbeleerd paard wat uit zichzelf een parcours gaat springen .

En daar gaat het hier om bij deze actie ! Dierenleed !

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:27

de opmerking vanmiddag van de Vegan strike groep waarbij de paardensport in 1 lijn met stierenvechten werd gesteld dat vind ik kant nog wal raken. Paardensport en stierenvechten zijn toch twee totaal andere zaken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:29

Avalanche81 schreef:
bigone schreef:
Ik heb niets tegen mensen die anders leven maar heb er wel gruwelijk de schurft aan dat ze dat aan anderen op willen dringen.

Daar zitten wel 2 kanten aan. Toen ik nog fanatiek was, voelden de continue reclames voor McDonald's en andere van dat soort zaken, kiloknallers en weet ik wat niet, ook als opdringen. En nog walg ik van kiloknallers.

Maar in mijn ervaring hoefde je toen alleen maar te zeggen dat vegan was, of pescotarier (alleen vis) of vegetariër, en je kreeg al naar je hoofd dat jij het een ander vooral niet moest opdringen, terwijl andere mensen er discussies over begonnen, of me probeerden te overtuigen dat ik vooral vlees moest gaan eten, en als je dan reageert moet je het een ander niet opdringen....... :+ en sommige mensen werden echt agressief, alsof het feit dat ik geen vlees at betekende dat ik het hen ook wilde afnemen........

En dat is nu echt veel minder extreem, kiloknallers zijn er bijna uit, er is veel meer bewustzijn, steeds meer mensen die ervoor kiezen niet elke dag vlees te eten maar 2 of 3 keer per week, en dus is er ook veel meer gesprek mogelijk.

Ik kijk naar wat ik zelf wil doen en eten en wanneer iemand anders iets anders wil eten, of je nu carnivoor herbivoor of wat dan ook bent , mij maakt het totaal niets uit. Maar kan mij voorstellen dat mensen die vegetariër zijn al die reclame niet leuk vonden. En al helemaal niet de discussie aan wilden gaan met overtuigde vleeseters die dachten dat je gek was .
45 jaar geleden , toen ik op vwo zat had ik al twee vegetarische zussen in de klas dus ik ben er al jong mee in aanraking gekomen en vind het heel gewoon. Ieder moet kunnen eten waar hij/zij zich goed bij voelt. En dat is het nadeel van die extremisten want die vinden dat alleen vegans er toe doen en maken zelfs hun eigen mensen af wanneer die een boterham eten dus conclusie: Hier valt niet mee te praten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:32

Attitude schreef:
Dit slaat ook nergens op . Heb je Zonik uit zich zelf weleens de hals zien strekken. Heb je de foto gezien waar Edward hm de vrije teugel geeft na het groeten en hij ‘braaf’ nageefelijk ( lees met zn kop omlaag blijft staan ) gezien?
Er is geen enkel maar dan ook geen enkel onbeleerd paard wat uit zichzelf een parcours gaat springen .

In je profiel staat dat je jurylid endurance bent.... need I say more?

En zo is het overal wat

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:33

Het trieste vind ik dat een forum als bokt medeverantwoordelijk is dat dit nu heeft plaatsgevonden. Iedereen met weinig kennis van een paard kan hier honderden topics vinden over hoe sneu het allemaal is.

Tuurlijk is een forum als dit een fijn educatiemiddel omdat het zo veel bereik heeft. Maar aan die bereikbaarheid zit ook een keerzijde. In tegenstelling tot de woonkamer gesprekken van ruiters onderling, kan op het internet iedereen alles terugvinden en - lezen.

We leven nu eenmaal in een tijdperk waar de gezondheid van dieren in de schijnwerpers staat. Daar zou een ieder die op bokt zit, zich bij iedere post bewust van moeten zijn. Niet alleen om de sport te beschermen, maar de hele paardenhouderij an sich.

Edit* ook hier in dit topic zie je dat de beoefenaars van de ene tak van sport andere paardensporten uitmaken voor zielig.... moeten dat soort zaken op een openbaar forum gezet worden?
Laatst bijgewerkt door 996981 op 26-08-19 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:33

Attitude schreef:
Djali schreef:
Als straf mogen deze dames eens op een springpaard een rondje rijden met als opdracht het paard NIET te laten springen! Begrijpen ze misschien wat meer wat ze nou precies proberen te boycotten.

(Al leek dit mij meer een ordinaire schreeuw om aandacht, aan hun domme gezichten te zien)

Euhm, niet veel misschien, geen idee.
Maar geen enkel moet ik toch echt tegenspreken.

Ik had zon idioot.

Niet dat ze lijntjes echt precies deed zoals die bedoeld waren, ik bedoel ze ging niet netjes van 1 naar 2, naar 3 etcetera.

Maar staart erop, kop erop en de ene na de andere hindernis, zónder dat ze opgejaagd werd of wat ook.

Jáwel, het bestaat...

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:37

LadyMadonna schreef:
Attitude schreef:

In je profiel staat dat je jurylid endurance bent.... need I say more?

En zo is het overal wat

Haha en ook jurylid dressuur en zelf Z2 gereden.
En inderdaad , ook loopt er geen enkel paard vrijwillig een endurance wedstrijd

Wat met need I say more
Vertel het maar hier wat je denkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:40

Wat is precies mijn aanname?
Ik bedoel alleen aan te geven dat je wijst naar de springsport, terwijl er in de endurance ook genoeg misstanden zijn....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:42

Attitude schreef:

Die heb ik... als veulen verzon hij hele parcoursen in de bak en in het weiland en hij sprong zelfs uit de wei om maïs te jatten. Pas toen de omheining op 1.60 stond met een flinke klap stroom kon ik hem in de wei houden.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:43

LadyMadonna schreef:
Wat is precies mijn aanname?
Ik bedoel alleen aan te geven dat je wijst naar de springsport, terwijl er in de endurance ook genoeg misstanden zijn....

Ik heb het er helemaal niet over dat er wel of geen misstanden zijn.

Ik reageer op een bericht dat die activisten dan maar een rondje moet rijden en ze niet moeten laten springen maar dat het die activisten gaat om dierenleed
Elke topsport met dieren is dierenleed
Geen enkel paard doet vrijwillig een piaffe , een parcours of een endurance loop
Geen enkele

En jij denkt nu iets te kunnen zeggen over mij ? :+

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:44

996981 schreef:
Edit* ook hier in dit topic zie je dat de beoefenaars van de ene tak van sport andere paardensporten uitmaken voor zielig.... moeten dat soort zaken op een openbaar forum gezet worden?

Waar zie jij dat staan ?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:47

Attitude schreef:
996981 schreef:

Waar zie jij dat staan ?

Ik ga niet alles quoten i.v.m. het juist vergroten van de vindbaarheid.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:51

996981 schreef:
Het trieste vind ik dat een forum als bokt medeverantwoordelijk is dat dit nu heeft plaatsgevonden. Iedereen met weinig kennis van een paard kan hier honderden topics vinden over hoe sneu het allemaal is.

Zo simpel is het helaas niet. Binnen dit wereldje wordt er al jarenlang alles in het werk gezet om de publieke opinie te beinvloeden. Dat ging echter met zeer uitgekiende media strategieën. Dat is heel goed gelukt tot nu toe. Nu krijgt de beweging last van haar eigen ongeleide projectielen die het gecreëerd heeft. Deze twee komen nu op mij over alsof ze de smaak nu goed te pakken hebben.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:55

Attitude schreef:
996981 schreef:

Waar zie jij dat staan ?

996981 doelt erop dat er binnen de paardenwereld altijd discussie is over de manier waarop anderen om gaan met hun paarden. dat is ook zo, hier op Bokt zijn er door de jaren heel veel topics voorbij gekomen waarin we elkaar flink bekritiseerden op de manier van rijden. Ik zelf denk niet dat dat een erg grote rol heeft gespeeld. Deze beweging is al jaren op de achtergrond bezig.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:56

Topsport is dierenleed en de gewone wedstrijdsport niet misschien? Ik zag laatst nog een meid op een pony die zeker 30kg te zwaar was, ik zie zat pony's moddervet in het land staan,... en tuurlijk zijn er ook zat mistoestanden in de topsport. Nog geen reden om als een halve debiel door de ring te gaan rennen en mensen en dieren in gevaar te brengen.

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:16

Loretta schreef:
996981 schreef:

Zo simpel is het helaas niet. Binnen dit wereldje wordt er al jarenlang alles in het werk gezet om de publieke opinie te beinvloeden. Dat ging echter met zeer uitgekiende media strategieën. Dat is heel goed gelukt tot nu toe. Nu krijgt de beweging last van haar eigen ongeleide projectielen die het gecreëerd heeft. Deze twee komen nu op mij over alsof ze de smaak nu goed te pakken hebben.

Ik krijg de indruk dat de media strategieën ook niet meer het gewenste resultaat scoren. De grote supermarkten lijken zich steeds minder aan te trekken van de campagnes van o.a. Wakker Dier, ze trekken hun eigen plan en dat blijven ze doen.

Dat deze secte last zou krijgen van hun eigenhandig gehersenspoelde activisten zat er dik in, zulke figuren kicken gewoon op de aandacht en zijn allang vergeten waar het eigenlijk om gaat. Gewoon geen aandacht geven dan is de lol er snel genoeg af, er zijn genoeg manieren om vermeende misstanden onder de aandacht te brengen. Mensen die dat op een normale manier doen krijgen echt wel gehoor mits zij een achterban van voldoende omvang vertegenwoordigen. Ik vraag me echt af hoe groot de werkelijke achterban van dit Vegan Strike clubje nu echt is en of die omvang groot genoeg is om hier serieus mee in gesprek te gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:18

De man in kwestie is gewoon Peter Janssen, de “goeroe” van de sekte...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:20

bigone schreef:
Ik kijk naar wat ik zelf wil doen en eten en wanneer iemand anders iets anders wil eten, of je nu carnivoor herbivoor of wat dan ook bent , mij maakt het totaal niets uit. Maar kan mij voorstellen dat mensen die vegetariër zijn al die reclame niet leuk vonden. En al helemaal niet de discussie aan wilden gaan met overtuigde vleeseters die dachten dat je gek was .
45 jaar geleden , toen ik op vwo zat had ik al twee vegetarische zussen in de klas dus ik ben er al jong mee in aanraking gekomen en vind het heel gewoon. Ieder moet kunnen eten waar hij/zij zich goed bij voelt. En dat is het nadeel van die extremisten want die vinden dat alleen vegans er toe doen en maken zelfs hun eigen mensen af wanneer die een boterham eten dus conclusie: Hier valt niet mee te praten.

Met mensen zoals jij heb ik nooit ruzie gehad ook.
Attitude schreef:
Geen enkel paard doet vrijwillig een piaffe , een parcours of een endurance loop
Geen enkele

Dat ligt er maar aan hoe je traint. Als ik het idee had dat ik mijn paard zou pesten met rijden, deed ik het niet. Er zijn heel vriendelijke methoden om een paard te trainen, en er zijn paarden die werken gewoon leuk vinden. Daar is imo helemaal niets mis mee.

Zoals ik al eerder zei: je kunt niet dingen ongenuanceerd wegzetten. Het is maar hoe je het doet.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:22

Jup, mister vegan streaker himself.

Net niet helemaal streaker ooit, bij Paul de Leeuw.

Die dat stukje inconsequent zijn op zijn geheel eigen wijze wist op te lossen.

Tè veel aandacht bleek ook niet zo leuk...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:18

haha ja bij Paul de Leeuw zal hij niet zo snel meer verschijnen denk ik zo, gezien wat hij de vorige keer meemaakte :D

Die pakte dat goed aan.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:28

c'est le ton qui fait le music heb ik ooit geleerd. En in dit geval geld het voor beide situaties; Danwel bij het trainen van dieren, danwel bij het brengen van je boodschap..

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:33

Attitude schreef:

Nee, jij KENT er geen, dat is wat anders. Overigens laat mijn merrie in een drukke bui wel vrijwillig passages zien, en op terugweg naar stal kan ze best een leuke piaffe laten zien hoor, ik vraag haar niet meer dan me niet voorbij rennen op zo'n moment, of is dat ook mishandeling? :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:42

Er zijn zat filmpjes van veulens die geheel vrijwillig over hekjes en heggen springen.
Vrijwillig bestaat zeker wel.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:50

JudithGigi schreef:
Attitude schreef:

Nee, jij KENT er geen, dat is wat anders. Overigens laat mijn merrie in een drukke bui wel vrijwillig passages zien, en op terugweg naar stal kan ze best een leuke piaffe laten zien hoor, ik vraag haar niet meer dan me niet voorbij rennen op zo'n moment, of is dat ook mishandeling? :')

Dat lijkt me logisch, dressuur is niets anders dan het op commando zetten van natuurlijk gedrag. Het verschil is dat als je je paard loslaat in een bak en een muziekje aanzet, ze geen kür zal lopen. Net zo goed als dat een veulen wat springt om mais te jatten niet uit zichzelf een parcours zal springen. Dat is logisch, want dat kost energie, die je dan verbruikt voor niets.