Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Djali schreef:Als straf mogen deze dames eens op een springpaard een rondje rijden met als opdracht het paard NIET te laten springen! Begrijpen ze misschien wat meer wat ze nou precies proberen te boycotten.
(Al leek dit mij meer een ordinaire schreeuw om aandacht, aan hun domme gezichten te zien)
Avalanche81 schreef:bigone schreef:Ik heb niets tegen mensen die anders leven maar heb er wel gruwelijk de schurft aan dat ze dat aan anderen op willen dringen.
Daar zitten wel 2 kanten aan. Toen ik nog fanatiek was, voelden de continue reclames voor McDonald's en andere van dat soort zaken, kiloknallers en weet ik wat niet, ook als opdringen. En nog walg ik van kiloknallers.
Maar in mijn ervaring hoefde je toen alleen maar te zeggen dat vegan was, of pescotarier (alleen vis) of vegetariër, en je kreeg al naar je hoofd dat jij het een ander vooral niet moest opdringen, terwijl andere mensen er discussies over begonnen, of me probeerden te overtuigen dat ik vooral vlees moest gaan eten, en als je dan reageert moet je het een ander niet opdringen.......en sommige mensen werden echt agressief, alsof het feit dat ik geen vlees at betekende dat ik het hen ook wilde afnemen........
En dat is nu echt veel minder extreem, kiloknallers zijn er bijna uit, er is veel meer bewustzijn, steeds meer mensen die ervoor kiezen niet elke dag vlees te eten maar 2 of 3 keer per week, en dus is er ook veel meer gesprek mogelijk.
Attitude schreef:Dit slaat ook nergens op . Heb je Zonik uit zich zelf weleens de hals zien strekken. Heb je de foto gezien waar Edward hm de vrije teugel geeft na het groeten en hij ‘braaf’ nageefelijk ( lees met zn kop omlaag blijft staan ) gezien?
Dat heeft niks met plezier te maken maar met iets wat aangeleerd is.
Dar geldt voor springpaarden net zo.
Er is geen enkel maar dan ook geen enkel onbeleerd paard wat uit zichzelf een parcours gaat springen .
En daar gaat het hier om bij deze actie ! Dierenleed !
Attitude schreef:Djali schreef:Als straf mogen deze dames eens op een springpaard een rondje rijden met als opdracht het paard NIET te laten springen! Begrijpen ze misschien wat meer wat ze nou precies proberen te boycotten.
(Al leek dit mij meer een ordinaire schreeuw om aandacht, aan hun domme gezichten te zien)
Dit slaat ook nergens op . Heb je Zonik uit zich zelf weleens de hals zien strekken. Heb je de foto gezien waar Edward hm de vrije teugel geeft na het groeten en hij ‘braaf’ nageefelijk ( lees met zn kop omlaag blijft staan ) gezien?
Er is geen enkel maar dan ook geen enkel onbeleerd paard wat uit zichzelf een parcours gaat springen .
LadyMadonna schreef:Attitude schreef:Dit slaat ook nergens op . Heb je Zonik uit zich zelf weleens de hals zien strekken. Heb je de foto gezien waar Edward hm de vrije teugel geeft na het groeten en hij ‘braaf’ nageefelijk ( lees met zn kop omlaag blijft staan ) gezien?
In je profiel staat dat je jurylid endurance bent.... need I say more?
En zo is het overal wat
Attitude schreef:Er is geen enkel maar dan ook geen enkel onbeleerd paard wat uit zichzelf een parcours gaat springen .
LadyMadonna schreef:Wat is precies mijn aanname?
Ik bedoel alleen aan te geven dat je wijst naar de springsport, terwijl er in de endurance ook genoeg misstanden zijn....
Attitude schreef:996981 schreef:Edit* ook hier in dit topic zie je dat de beoefenaars van de ene tak van sport andere paardensporten uitmaken voor zielig.... moeten dat soort zaken op een openbaar forum gezet worden?
Waar zie jij dat staan ?
996981 schreef:Het trieste vind ik dat een forum als bokt medeverantwoordelijk is dat dit nu heeft plaatsgevonden. Iedereen met weinig kennis van een paard kan hier honderden topics vinden over hoe sneu het allemaal is.
Attitude schreef:996981 schreef:Edit* ook hier in dit topic zie je dat de beoefenaars van de ene tak van sport andere paardensporten uitmaken voor zielig.... moeten dat soort zaken op een openbaar forum gezet worden?
Waar zie jij dat staan ?
Loretta schreef:996981 schreef:Het trieste vind ik dat een forum als bokt medeverantwoordelijk is dat dit nu heeft plaatsgevonden. Iedereen met weinig kennis van een paard kan hier honderden topics vinden over hoe sneu het allemaal is.
Zo simpel is het helaas niet. Binnen dit wereldje wordt er al jarenlang alles in het werk gezet om de publieke opinie te beinvloeden. Dat ging echter met zeer uitgekiende media strategieën. Dat is heel goed gelukt tot nu toe. Nu krijgt de beweging last van haar eigen ongeleide projectielen die het gecreëerd heeft. Deze twee komen nu op mij over alsof ze de smaak nu goed te pakken hebben.
bigone schreef:Ik kijk naar wat ik zelf wil doen en eten en wanneer iemand anders iets anders wil eten, of je nu carnivoor herbivoor of wat dan ook bent , mij maakt het totaal niets uit. Maar kan mij voorstellen dat mensen die vegetariër zijn al die reclame niet leuk vonden. En al helemaal niet de discussie aan wilden gaan met overtuigde vleeseters die dachten dat je gek was .
45 jaar geleden , toen ik op vwo zat had ik al twee vegetarische zussen in de klas dus ik ben er al jong mee in aanraking gekomen en vind het heel gewoon. Ieder moet kunnen eten waar hij/zij zich goed bij voelt. En dat is het nadeel van die extremisten want die vinden dat alleen vegans er toe doen en maken zelfs hun eigen mensen af wanneer die een boterham eten dus conclusie: Hier valt niet mee te praten.
Attitude schreef:Geen enkel paard doet vrijwillig een piaffe , een parcours of een endurance loop
Geen enkele
Attitude schreef:Er is geen enkel maar dan ook geen enkel onbeleerd paard wat uit zichzelf een parcours gaat springen .
JudithGigi schreef:Attitude schreef:Er is geen enkel maar dan ook geen enkel onbeleerd paard wat uit zichzelf een parcours gaat springen .
Nee, jij KENT er geen, dat is wat anders. Overigens laat mijn merrie in een drukke bui wel vrijwillig passages zien, en op terugweg naar stal kan ze best een leuke piaffe laten zien hoor, ik vraag haar niet meer dan me niet voorbij rennen op zo'n moment, of is dat ook mishandeling?