PVDD: Paard alleen in de wei moet verboden worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:34

Nikass schreef:
Ik geef het op :roll:
De discussie blijft hier gaan over de PVDD of over paarden die niet samen met een ander paard op de wei kunnen staan.
Beide volledig off topic.
Verbaasd me dat er nog geen reactie is gekomen van de modjes >;)

Ik snap niet wat er off-topic aan is.
PVDD wil dat een paard alleen verboden wordt. (wat ik overigens een goeie wet zou vinden, maar wel met ruimte voor uitzonderingen).
Daar kun je dan over discussiëren, want het blijkt wel dat niet alle paarden samen kunnen staan.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:04

Nikass schreef:
De discussie blijft hier gaan over de PVDD of over paarden die niet samen met een ander paard op de wei kunnen staan.

Waar wil je dan over praten? Het topic gaat over dat paarden niet (meer) alleen mogen staan van de PVDD. Dus wanneer er over de PVDD word gepraat of over paardjes die alleen staan is dat dus niet off topic. Weet je wel wat off topic in houdt?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:05

Er zijn echt wel paarden die ik niet bij de mijne in de wei wil hebben. Van die rotzakken die achter anderen aan gaan jagen en ze kreupel trappen. Dan zegt de eigenaar dat dat de natuur is,kuddegedrag, de rangorde bepalen,etc. Maar die betalen niet de veearts voor mijn gewonde paard.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:23

Shaggy09 schreef:
Nikass schreef:

Waar wil je dan over praten? Het topic gaat over dat paarden niet (meer) alleen mogen staan van de PVDD. Dus wanneer er over de PVDD word gepraat of over paardjes die alleen staan is dat dus niet off topic. Weet je wel wat off topic in houdt?

Dus hoeft A: niet de PVDD als partij te worden besproken, en B: het gaat erom dat er paarden in zicht staan. Dus paarden die niet samen kunnen maar over een draadje een ander kunnen zien, is prima. Hoevaak moet dit nog herhaald worden?
Wat is in hemelsnaam het probleem met deze campagne?

Waar ik dan over wil praten? Heb ik gezegd dat ik ergens over wil praten? Je zou verwachten dat bokt op dit bericht reageert met: heel fijn dat het welzijn van paarden wordt verbetert. Punt. Dat er überhaupt een discussie over ontstaat is heel bijzonder ja.
Dat mensen er allerlei complottheorieën over de PVDD op na houden is ook heel bijzonder.

(nb: neerbuigende opmerkingen mag je achterwege laten, die halen alleen jezelf onderuit).

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:53

Amen Nikass!

Ik lees dit topic echt met stijgende verbazing. Zijn sommige Bokkers nu zo dom dat ze nooit begrijpend lezen hebben geleerd :7 ?

Léés nu eens wat er staat in het persbericht.
Het betreft een campagne (geen wet en geen regel) waarin wordt opgeroepen paarden sociaal contact te geven door ze i.i.g. binnen 8 meter zicht te geven op een soortgenoot.

Wat is daar in godsnaam op tegen :roll:

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:16

Nee het gaat mij om het feit dat praten over de PVDD gewoon niet off topic is. Het is een discussie forum dus dat er een discussie ontstaat over het alleen staan van paarden is niet off topic. Ik snap niet dat je doet alsof wij er een probleem van maken dat deze campagne er is, want wat er enkel word gedaan is discussiëren en meningen delen.
What the hell is daar mis mee?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:22

Shaggy09 schreef:
Het topic gaat over dat paarden niet (meer) alleen mogen staan van de PVDD.

Nou nog één keer dan.
Lees je eigen tekst.
Wat je daar zegt is niet waar, en is alleen proberen de PvdD in een slecht daglicht te plaatsen.

Shaggy09

Re: PVDD: Paard alleen in de wei moet verboden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:50

:') :')
Dus je denkt dat we discussiëren over dit onderwerp om de PVVD in een slecht daglicht te zetten?
Of omdat sommigen het niet met al hun standpunten eens zijn?
Mogen we geen meningen meer hebben tegenwoordig?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:54

Shaggy je bent erg vermoeiend. Kun je gewoon on topic gaan?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:10

_O-

Ik was on topic jij was degene die zo nodig moest klagen.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:22

Nies_ schreef:
Dat paarden "steeds hoger" moeten springen is ook helemaal niet waar. De wedstrijden wie het hoogst springt zie je al niet meer vaak en als het dan georganiseerd wordt, worden de hoogtes van vroeger bij lange na niet gehaald. De vlugge en wendbare paarden van tegenwoordig hebben daar ook helemaal de kracht niet voor.

Het gaat niet om wedstrijden wie het hoogst springt. Waarom moeten hindernissen in de olympische spelen tussen de 1m40 en 1m60 liggen? Denk je dat dit goed is voor het lichaam van een paard? Zo'n hoge hindernissen springen is gewoon belastend en onnodig, enkel voor het plezier van de mens. Mensen vinden het nog steeds 'stoer' om zo hoog te kunnen springen, of het goed is voor het paard, dat doet er niet toe.

Maar weet je, misschien maken jullie beter een apart topic aan over de PVDD. Het zit blijkbaar hoog bij sommige mensen.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:38

Praten over PvdD is zonde van je tijd.
Deze partij doet niks voor dieren.
Ze zijn voor verhongering op de OVP.
Ze zijn voor Halal slacht.

De enigste partij die zich in zet voor het belang voor dieren is de PVV.
Dank zij deze partij bestaat er de dierenpolitie .

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:47

DezeNaam schreef:
Nies_ schreef:
Dat paarden "steeds hoger" moeten springen is ook helemaal niet waar. De wedstrijden wie het hoogst springt zie je al niet meer vaak en als het dan georganiseerd wordt, worden de hoogtes van vroeger bij lange na niet gehaald. De vlugge en wendbare paarden van tegenwoordig hebben daar ook helemaal de kracht niet voor.

Het gaat niet om wedstrijden wie het hoogst springt. Waarom moeten hindernissen in de olympische spelen tussen de 1m40 en 1m60 liggen? Denk je dat dit goed is voor het lichaam van een paard? Zo'n hoge hindernissen springen is gewoon belastend en onnodig, enkel voor het plezier van de mens. Mensen vinden het nog steeds 'stoer' om zo hoog te kunnen springen, of het goed is voor het paard, dat doet er niet toe.

Maar weet je, misschien maken jullie beter een apart topic aan over de PVDD. Het zit blijkbaar hoog bij sommige mensen.

Ja en die hoogte is al jaren hetzelfde. Kortom paarden die "steeds hoger" moeten springen is een leugen. Het gemiddelde toppaard springt gemiddeld eerder lager dan 20 jaar geleden.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:20

pompadour schreef:

Ze zijn niet voor Halal slachten, als je even opzoekt dan zie je dat direct. Snap niet waar iedereen dat plots vandaan haalt. Ik ken de partij zelf niet zo goed, maar zag het hier zo vaak voorbij komen dat ik dacht, zal het maar eens opzoeken...

https://www.partijvoordedieren.nl/downl ... opinie.pdf
https://www.omroepwest.nl/nieuws/372379 ... ieren-boos

Ze worden in bepaalde artikelen zelfs 'anti-semitisch' genoemd omdat ze er een verbod op willen. :+ Ze zijn ook niet voor 'verhongering', ze willen dat de dieren meer ruimte krijgen zodat ze voldoende eten kunnen vinden.
Wordt er van PVDD gezegd dat ze dingen verdraaien, maar op Bokt kunnen ze er ook wat van blijkbaar...
"De Partij voor de Dieren heeft fel tegen dit barbaarse en wrede plan gestreden en pleit al jarenlang zowel in de Tweede Kamer als in de Provinciale Staten van Flevoland voor de meest diervriendelijke oplossing: het verbinden van de Oostvaardersplassen met andere natuurgebieden en het bieden van voldoende schuilplekken en rust, zodat de dieren tijdens de wintermaanden voorzichtig kunnen omgaan met hun vetreserves."

Check de volgende keer even of wat je post, ook echt waar is. Ik ken de partij niet eens, en op twee minuten tijd kan je genoeg vinden..

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:58

DezeNaam schreef:
pompadour schreef:

Ze zijn niet voor Halal slachten, als je even opzoekt dan zie je dat direct. Snap niet waar iedereen dat plots vandaan haalt. Ik ken de partij zelf niet zo goed, maar zag het hier zo vaak voorbij komen dat ik dacht, zal het maar eens opzoeken...

Ze worden in bepaalde artikelen zelfs 'anti-semitisch' genoemd omdat ze er een verbod op willen. :+ Ze zijn ook niet voor 'verhongering', ze willen dat de dieren meer ruimte krijgen zodat ze voldoende eten kunnen vinden.
Wordt er van PVDD gezegd dat ze dingen verdraaien, maar op Bokt kunnen ze er ook wat van blijkbaar...
"De Partij voor de Dieren heeft fel tegen dit barbaarse en wrede plan gestreden en pleit al jarenlang zowel in de Tweede Kamer als in de Provinciale Staten van Flevoland voor de meest diervriendelijke oplossing: het verbinden van de Oostvaardersplassen met andere natuurgebieden en het bieden van voldoende schuilplekken en rust, zodat de dieren tijdens de wintermaanden voorzichtig kunnen omgaan met hun vetreserves."

Check de volgende keer even of wat je post, ook echt waar is. Ik ken de partij niet eens, en op twee minuten tijd kan je genoeg vinden..

Jij komt uit Belgie .

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 00:53

pompadour schreef:
Jij komt uit Belgie .

In België heeft de PvdD toch echt dezelfde website als in Nederland hoor :')
DezeNaam heeft gewoon gelijk. := Of de PvdD 'pro verhongeren' is kun je misschien met wat fantasie nog wel op uitkomen (bijvoeren is ook echt geen goed idee, er zijn andere oplossingen maar die worden tegengehouden door partijen als het VVD en het CDA) maar voor halal slachten? Dat is gewoon niet waar _O- (En echt extreem offtopic trouwens.)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 00:54

pompadour schreef:
DezeNaam schreef:
[i]

:= Wat heeft België nu weer te maken met valse beschuldigingen richting de PvdD dat ze voor Halal vlees zouden zijn _O-

Vooral fijn op de PVV stemmen :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 02:54

_O-

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:07

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... den-worden

Als paardenliefhebber kan je hier toch onmogelijk tégen zijn? Zullen we het dáár over hebben ipv over politieke standpunten? Het gaat dus NIET om het feit dat paarden met meerdere soortgenoten in de wei moeten, maar dat er paarden in het zicht zouden moeten zijn. Iets wat dus heus te realiseren is met wat fantasie en goede wil, ook al is je paard niet sociaal naar andere paarden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:01

Ja maar dan rent het paard weer door de omheining dus dat kan ook niet... :+

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:24

pompadour schreef:
DezeNaam schreef:

Jij komt uit Belgie .

Mooi argument, en nu nog tegenargumenten waarom wat ik zeg niet zou kloppen volgens jou..? :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:56

pompadour schreef:

Dat maakt het juist belangrijk om over de PVDD te praten. Mensen bewust maken waar de PVDD werkelijk voor staat is zeer belangrijk om het tij op tijd te keren.
Over de OVP heb je inderdaad gelijk. de PVDD was er inderdaad voor om de dieren in de OVP te laten verhongeren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:27

Ik ben juist lid van de PvdD geworden omdat zij ritueel slachten wilden verbieden. Dat was ze ook bijna gelukt maar het kwam wel door de tweede kamer maar niet door de eerste.Zodat deze dierenmishandeling nu gewoon doorgaat.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:30

Loretta schreef:
pompadour schreef:

Dat maakt het juist belangrijk om over de PVDD te praten. Mensen bewust maken waar de PVDD werkelijk voor staat is zeer belangrijk om het tij op tijd te keren.
Over de OVP heb je inderdaad gelijk. de PVDD was er inderdaad voor om de dieren in de OVP te laten verhongeren.

8)7

Jemig, het klinkt alsof je over een nationalistische partij praat die op het punt staat een voorstel te doen voor ethnische zuivering.

Men begrijpt nog niet dat wanneer je de natuur dient, je je eigen voortbestaan dient.... de huidige regering is in de stellige overtuiging dat je geld kunt eten en is destructief in haar korte termijn visie.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:31

Houd dat politieke heen en weer gekat ergens anders.