Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 16:36

Ja bijzonder hoe de mens ontwikkeld door de tijd.
En hoe we evolueren maar ook hoe sommige gebieden in de bovenkamer toch nog heel primair en primitief zijn

Kaus

Re: Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 17:29

Pedofilie is in principe alleen kinderen die nog niet in de puberteit zijn geweest. Dat heeft dus vanuit de natuur geen enkel nut en werd vroeger (of tegenwoordig in andere landen) dus ook niet gedaan.

Een dertigjarige die op een veertienjarige valt vinden we in Nederland (en meer landen) niet oké maar vanuit natuurlijk aspect is er niks mis mee.

Seks met een dier slaat natuurlijk nergens op, daar gaat niks uit voortkomen en is wat dat betreft echt een stoornis, wat dat betreft kun je daar bijvoorbeeld ook homoseksualiteit onder scharen maar aangezien dat niemand schaadt is daar geen bezwaar tegen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 17:30

Ik vraag me af of de dames die het gedrag van deze Australier nu goedpraten, het ook okay zouden vinden als dit hun eigen man\vriend zou betreffen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 17:31

ik ben dan wel benieuwd wie degenen zijn die dit goedpraten volgens jou Anjali?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 17:32

Dan moet je even opnieuw lezen want het gedrag wordt door niemand goedgekeurd. Er worden alleen vraagtekens gezet bij het daadwerkelijke misbruik van dit paard als je dit bijvoorbeeld vergelijkt met rijden of insemineren.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 17:34

anjali schreef:
Ik vraag me af of de dames die het gedrag van deze Australier nu goedpraten, het ook okay zouden vinden als dit hun eigen man\vriend zou betreffen?

Quote even welke mensen het nu goedpraten?

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 17:37

anjali schreef:

Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend sex
zou hebben met een ander persoon.
Maar er zijn ook mensen die daar geen problemen mee hebben.
Dat is denk ik heel persoonlijk en staat er dan ook los van

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 17:57

Kaus schreef:
Seks met een dier slaat natuurlijk nergens op, daar gaat niks uit voortkomen en is wat dat betreft echt een stoornis, wat dat betreft kun je daar bijvoorbeeld ook homoseksualiteit onder scharen maar aangezien dat niemand schaadt is daar geen bezwaar tegen.

Ik word soms echt een beetje moe dat homoseksuelen constant vergeleken worden met pedofielen en nu ook met mensen die blijkbaar graag seks met dieren hebben.
Zijn heteroseksuelen ook gestoord voor het gebruik van voorbehoedsmiddelen zodat je seks kan hebben voor de fun? Als het blijkbaar dus enkel voor de voortplanting gedaan 'mag' worden zodat het niet een stoornis genoemd word.
Aangezien mensen het graag met het dierenrijk blijven vergelijken; genoeg diersoorten waarin homoseksualiteit voorkomt, ook bij intelligentere dieren.

Om ook even te zeggen dat pedofilie regelmatig voort kan komen uit trauma. Voor zover ik weet worden mensen niet homoseksueel door trauma. Ik heb even op zitten te zoeken, en ik kan geen enkel wetenschappelijk onderbouwd artikel vinden dat homoseksualiteit een stoornis zou zijn.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:01

Pedofilie wel? Ik weet het niet precies hoor, heb er nooit echt onderzoek naar gedaan, maar ik dacht altijd dat je gewoon als pedofiel werd geboren, dat dat dus je seksuele geaardheid/fetish is.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:17

Sheran schreef:
Pedofilie wel? Ik weet het niet precies hoor, heb er nooit echt onderzoek naar gedaan, maar ik dacht altijd dat je gewoon als pedofiel werd geboren, dat dat dus je seksuele geaardheid/fetish is.

Ja, er zijn mensen die kinderen gaan misbruiken omdat ze vroeger zelf ook seksueel misbruikt zijn.

De oorzaak van pedofilie is ook nog niet helemaal duidelijk, er zijn wel speculaties en onderzoeken die een beetje 'uitwijzen' waarom mensen pedofiel 'worden' of zo geboren worden.
Of pedofilie een seksuele 'geaardheid' is is veel discussie over. Voor zover ik weet ging geaardheid altijd over tot welk geslacht je je aangetrokken voelt, niet de leeftijd.
Hoe graag sommige mensen ze blijkbaar wel bij de LGBT willen gooien, nee dankje. Dan kan je alle mensen die aangetrokken zijn tot vreemde dingen erin gooien. Zo zijn er ook mensen die blijkbaar graag seks hebben 'met' een boom... Tja... Hoe dat komt? Geen idee of daar al onderzoek naar gedaan is en of het ooit gaat komen.

Maar goed, een beetje off topic misschien.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:27

Het ging om het punt je aangetrokken voelen tot iets waarmee je niet kan voortplanten. Dat kan een volwassen man/vrouw niet met een kind van negen. Een mens niet met een dier en een man niet met een man of vrouw met een vrouw. Dus ja, ik vind dat die vergelijking wel opgaat. Dat er dan niks mis is met homoseksualiteit is een heel ander discussiepunt.

En ik zeg nergens dat homoseksualiteit niet natuurlijk is, dat is het wel namelijk. Maar ook pedofilie is natuurlijk. Ik ken een boer waarbij de stier niet bij de kalfjes met hun mamas kon staan omdat hij ook de pasgeboren kalfjes wilde dekken en dat deed hij ook.

Er zullen ook dieren zijn die wel seksen met een andere soort, daar ken ik persoonlijk geen voorbeelden van (behalve muildieren en lijgers en zo natuurlijk) dus dat weet ik niet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:28

Mijn konijntje bespringt ook knuffels _O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:30

Kaus schreef:
Het ging om het punt je aangetrokken voelen tot iets waarmee je niet kan voortplanten. Dat kan een volwassen man/vrouw niet met een kind van negen. Een mens niet met een dier en een man niet met een man of vrouw met een vrouw. Dus ja, ik vind dat die vergelijking wel opgaat. Dat er dan niks mis is met homoseksualiteit is een heel ander discussiepunt.

En ik zeg nergens dat homoseksualiteit niet natuurlijk is, dat is het wel namelijk. Maar ook pedofilie is natuurlijk. Ik ken een boer waarbij de stier niet bij de kalfjes met hun mamas kon staan omdat hij ook de pasgeboren kalfjes wilde dekken en dat deed hij ook.

Er zullen ook dieren zijn die wel seksen met een andere soort, daar ken ik persoonlijk geen voorbeelden van (behalve muildieren en lijgers en zo natuurlijk) dus dat weet ik niet.
Waarom vergelijk je een pedofiel dan niet met heterofiele mensen? Daar lijken de meeste immers meer op.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:33

Kaus schreef:

En het grappige is, meestal in uitvoering v.d. mens. Je kunt mij niet wijsmaken dat die dieren daar dan wél toestemming voor hebben gegeven.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:35

Het ging mij alleen om het aspect je aangetrokken voelen tot iets waar je wel of niet mee kunt voortplanten. Een man en een vrouw kunnen dat, tenzij er iets mis is. Een pedofiel niet omdat het kind nog niet door de puberteit is gegaan en daardoor niet vruchtbaar is. Niet te vergelijken dus. Zelfde geldt voor een mens en een dier, daar gaan ook geen baby's van komen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:37

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:42

Ja kijk, en sommige dieren eten hun zieke baby's en moeder spinnen eten het mannetje op na de daad, moeten mensen dat ook allemaal imiteren?

Diersoorten die intelligenter zijn hebben sneller social boundaries. Andere diersoorten zullen inderdaad met 'baby dieren' baby's proberen te maken, ook al zijn ze van hunzelf. Al deden mensen vroeger ook graag aan incest maar nu is dat vies.
Bij dieren kan je dit ook geen pedofilie noemen, dat dieren dit doen wilt niet zeggen dat het daarom natuurlijk voor mensen is, zeker als je het vergelijkt met minder intelligente diersoorten. Of anders kan je zeggen dat het net zoals met de spin, het natuurlijk zou zijn dat je je man op eet na de seks.. Zou ik toch niet zo proberen uit te leggen als je voor het gerecht zit. :')

Als je mensen gaat vergelijken met dieren die intelligenter zijn zoals orka's bijvoorbeeld. Die dieren kunnen wel het onderscheid maken tussen moeder etc. Geen mannelijke orka die met zijn moeder gaat paren, ondanks dat ze vaak heel hun leven bij elkaar blijven. Ze hebben net als (sommige) mensen ontzettend sterke familiebanden en ook hun eigen regels. Die dieren zullen ook niet proberen om een orka kalf 'aan te randen'..

En de voorbeelden van muildieren en lijgers komt door menselijke invloed, dat is niet natuurlijk. (Alleszins voor zover ik weet toch.) Maar deze dieren behoren vaak wel nog tot dezelfde 'familie'.

Bij mensen kan pedofilie 'natuurlijk' zijn, dus aangeboren. Maar het kan ook ontstaan door trauma. Mede ook om die reden vind ik het dus niet vergelijkbaar.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:44

Kaus vroeg zich af of dieren wel eens paren met andere soorten. Het antwoord is ja. Ik wil er verder niets mee zeggen

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:47

Qimm schreef:
Kaus vroeg zich af of dieren wel eens paren met andere soorten. Het antwoord is ja. Ik wil er verder niets mee zeggen

Onder dwang van de mens ja. Maar muilezels, lijgers en alle speciale dieren gemaakt door de mens kunnen zich niet met elkaar voortplanten (hiermee bedoel ik dus muilezel x muilezel bv). Daar zal ook wel een reden voor zijn.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:48

DezeNaam schreef:
Qimm schreef:

Onder dwang van de mens ja. Maar muilezels, lijgers en alle speciale dieren gemaakt door de mens kunnen zich niet met elkaar voortplanten (hiermee bedoel ik dus muilezel x muilezel bv). Daar zal ook wel een reden voor zijn.

https://www.bnr.nl/nieuws/10007479/zeeh ... g-pinguins

Ik weet niet hoe de mens dit afdwingt?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:51

DezeNaam, zie link hierboven. Verschillende diersoorten hebben dus wel seks met elkaar zonder dwang van de mens. Denk alleen niet dat die pinguïn er nou van ligt te genieten... :=

Maar goed, de originele discussie was denk ik of het piemeltje van de man in het paard steken nou echt zoveel erger is dan paardrijden of bijvoorbeeld insemineren. Mijn antwoord zou zijn nee. Maar alsnog keur ik het niet goed omdat voor ons als mens seks een hele lading heeft en dat niet zonder consent moet worden uitgevoerd. Of insemineren en dergelijke dan wel gewoon gedaan moet worden spreek ik me niet over uit.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:52

Zijn daar baby's uit gekomen? Als je mijn vorige posts las, zei ik dat je minder intelligente dieren niet met mensen kan vergelijken. Dit is gewoon een natuurlijke uiting van gedrag, iets wat die dieren waarschijnlijk wel meer doen. Ben geen kenner van pelsrobben.
Net zoals honden uit frustratie soms op een kussen gaan rijden of tegen mensen hun been, heeft niks met seks te maken, maar met gedragingen.
Ik betwijfel het dat deze rob aangetrokken is tot pinguins of het idee had baby's te maken.
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 29-07-18 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:52

Qimm schreef:
DezeNaam schreef:

https://www.bnr.nl/nieuws/10007479/zeeh ... g-pinguins

Ik weet niet hoe de mens dit afdwingt?
Dit in ieder geval wel:

http://www.slate.com/articles/health_and_science/science/2015/06/zonkeys_ligers_the_sad_truth_about_animal_hybrids.html?via=gdpr-consent

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:53

Even inhakend op pedofilie, pedoseksualiteit net zo goed een geaardheid als dat homoseksualiteit en heteroseksualiteit dat zijn. Een pedofiel valt op jongere personen, maar niet alle pedofielen zijn kindermisbruikers die ook iets dóen met deze gevoelens.
Tevens zijn niet alle kindermisbruikers persé pedofielen.
Sterker nog, de meeste kindermisbruikers geilen eerder op het machtsspel dat er bij komt kijken dan op het feit dat het slachtoffer jong is, en zijn juist géén pedofiel.
Kijk voor de gein even deze aflevering van spuiten en slikken: https://youtu.be/lmBNhg6qsrA

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:01

Kan ik het volgens sommige hier zo stellen:

Moord weegt bij een mens zwaarder dan verkrachting (zo staat het immers in de wet), echter bij dieren staat verkrachting boven moord? Althans, het dier door een soortgenoot laten verkrachten mag wel. Ook mag de mens een dier met z'n arm wel verkrachten maar niet met z'n geslachtsdeel?

Wat denk je dat de meeste dieren vanuit hun perspectief zouden kiezen (over hen gaat het immers)? Als ze überhaupt al iets met ons te maken willen hebben, de meeste redden zich (voorheen nog) prima zonder ons mensen.

Ik denk persoonlijk dat als de dieren het voor het zeggen zouden hebben, die wat zaken aan zouden passen. Zouden wij mensen ook moeten doen. En nee, ik bedoe hiermee niet dat mensen verkrachten zwaarder moet gaan wegen dan moord. En nee, ik bedoel ook niet dat we seks met dieren moeten gaan toestaan.

Wat ik dan wel hypocriet vind, is moord een beetje van tafel afvegen en verkrachting zwaarder veroordelen.