Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:25

germie schreef:
Ik heb begrepen dat het niet meegaan als reserve in overleg met de bondscoach gebeurd is, dus dan kun je niet 1 persoon de schuld geven.

tja de bc kan je niet verplichten om te gaan ..van overleg is weinig sprake

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:27

Ayasha schreef:
En dat risico bereken je op de mogelijke voordelen. Zijn die niet hoog genoeg is het je goed recht om te zeggen "dit doe ik niet."
Om ze dan meteen uit te sluiten van kampioenschappen enz vind ik zwaar overdreven. Vrees je dan voor de volgende OS geen team meer hebt.

nee ???
er zijn slechts een paar enkelingen die aan hun eigen "belang " denken ..in alle andere gevallen is team plek een "eer "

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:39

besita schreef:
germie schreef:
Ik heb begrepen dat het niet meegaan als reserve in overleg met de bondscoach gebeurd is, dus dan kun je niet 1 persoon de schuld geven.

tja de bc kan je niet verplichten om te gaan ..van overleg is weinig sprake

Hij had wel net zo lang door kunnen gaan tot er eentje wél meewilde. Maar ja als de drie 'beste' nee zeggen.. Wie dan? Moet Gal of Happie tweemaal gaan starten? :D

Cer

Re: Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:40

Wie betaald dat eigenlijk, als die lui afreizen? Sponsoren?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:43

Cer schreef:

Yes, daar zijn ze helemaal van afhankelijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:46

Volgens mij betaalt het KNHS en het NOC ook wel een 'deeltje'.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:46

je kan lachen Sammie maar Dirk Hafemeister had in Seoul 2 paarden die OS waardig en gekwalificeerd waren
het tweede paard is toen meegenomen als reserve ..en jawel Beerbaum zijn paard raakte geblesseerd en die heeft toen "the freak " van Dirk ter beschikking gekregen ..en team won goud !!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:47

_Reneee schreef:
Cer schreef:

Yes, daar zijn ze helemaal van afhankelijk.

nee hoor
elk land zijn NOC / NF is verantwoordelijk voor de betalingen van de kosten van hun atleten
paard laten vliegen kost al 25.000 €

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:54

besita schreef:
je kan lachen Sammie maar Dirk Hafemeister had in Seoul 2 paarden die OS waardig en gekwalificeerd waren
het tweede paard is toen meegenomen als reserve ..en jawel Beerbaum zijn paard raakte geblesseerd en die heeft toen "the freak " van Dirk ter beschikking gekregen ..en team won goud !!

Ja in Atlanta dacht ik had Anky ook een 2e paard mee als reserve. Die was dan eventueel voor iedereen te rijden. Ik wist niet dat dit mocht maar blijkbaar wel.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:55

germie schreef:

Inderdaad in overleg, maar het had absoluut niet de voorkeur van de bondscoach hoor!
Die wilde gewoon dat ze meegingen.
Maar nee, ze wilde niet!!!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:56

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:57

besita schreef:

Die smilie was meer bedoeld om het niet al te ernstig over te laten komen. Ik zit er niet bepaald om te lachen... :+ Onze absolute top is niet zo breed nu, die laag er onder is breed zat maar voor medaillekansen in de OS te weinig. Maar drie ruiters wilden niet, bc is daar mee akkoord gegaan en dus is het een gezamenlijke beslissing geweest.

Bovendien denk ik dat een rondje springen op een ander paard (is standaard op de WEG) niet te vergelijken is met een finetuning dat de dressuur verwacht. Dat is niet een kwestie van opstappen en wegrijden. Dat vind ik bij het springen eigenlijk al heel knap.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:59

Een rondje springen over hindernissen van 1.50+????
Dat noem ik geen rondje hoor!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:00

haha ja dat weet ik wel hoor ;)
nou nou ik vind het zelfs met springen bijzonder

https://www.knhs.nl/media/9863/algemene ... t-2016.pdf
De deelnemer zet zich volledig in voor het bereiken van de best mogelijke sportprestatie in het kader van
het Nationale Team van de KNHS en het bewaren van een goede teamgeest hiervan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:01

@Tendance Hier de slakken en daar het zout???

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:01

Tendance schreef:
Een rondje springen over hindernissen van 1.50+????
Dat noem ik geen rondje hoor!

OS is dik 1.60 en vermits er daar geen paardenwissel plaatsvind zijn de parcoursen loodzwaar
op een WEG bouwt men voor laatste onderdeel -de wissel - heel combinatievriendelijk :j

lolifantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:15

Wat me meer zorgen baart is hoe het niet paardenminnende publiek over deze kwestie denkt.
Zij zien alleen een paard met de tong uit de mond en horen een verhaal over starten met een ziek paard.
Een gemiddelde leek zal dan toch de conclusie trekken dat paardensport maar helemaal niet meer op de olympische spelen moet worden toegestaan.
Koren op de molen van alle tegenstanders zou ik zeggen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:27

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:33

besita schreef:
nee hoor
elk land zijn NOC / NF is verantwoordelijk voor de betalingen van de kosten van hun atleten
paard laten vliegen kost al 25.000 €

Maar het kost de atleten zelf dus niets, behalve het eventuele risico wat ze nemen met hun dieren?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:40

Als je die lijst van besita bekijkt krijgen ze bepaalde vergoedingen, maar ik geloof niet dat dat echt alle onkosten zou dekken. Dan heb je weer iets van een sponsor nodig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:48

Want ik kan me voorstellen dat wanneer je als reserve inschat dat je niet aan start komt dat je dan niet het hele circus naar Rio (of all places) gaat verhuizen, met de risico's en de kosten van dien.

ja als je alleen je hardloopschoenen moet inpakken misschien wel, maar de hele paardentoestand.. dus vandaar dat ze niet meegegaan zijn misschien?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:55

De discussie over dat de reserve er niet was is juist wel relevant in dit topic, Warboel. Dat heeft namelijk mede bepaald dat Adelinde is gaan starten.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:00

Sammie schreef:
Als je die lijst van besita bekijkt krijgen ze bepaalde vergoedingen, maar ik geloof niet dat dat echt alle onkosten zou dekken. Dan heb je weer iets van een sponsor nodig.

zowel van knhs noc zijn er tal van vergoedingen
als ik beide lijsten zo bekijk valt er zelf weinig te bekostigen
en dan nog ik mag hopen dat je er toch wel iets voor over hebt :D

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:01

Deze gebeurtenis kent alleen maar verliezers..
Heel jammer!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:04

Bloodymary schreef:
De discussie over dat de reserve er niet was is juist wel relevant in dit topic, Warboel. Dat heeft namelijk mede bepaald dat Adelinde is gaan starten.

De eerdere discussie over de reserve die een Facebook reactie had geplaatst en of de reserve überhaupt in het team past is niet van toepassing.
Uiteraard mag er gesproken worden over reserves die er niet waren en dat daardoor Adelinde moest rijden.