Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:58

Erg naar en ontzettend vervelend voor zowel tatiana als de eigenaar ;( maar had idd overal kunnen gebeuren... ik heb het ook een keer van dichtbij zien gebeuren :\ dat beeld blijft je nog wel ff bij...

Verder heeft Marie ook pech vandaag :\ 1st teruggegaan ivm geen match met paard en nu paard verloren toen moest plassen := Balen! Nu hopen dat ze morgen haar zadel met spullen terug heeft...

kim345

Re: Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:03

Via twitter nog een paar mensen die zich teruggetrokken hebben?
Chips CBR en ACJ anna Christina. Lastig lezen die tweets...

En de uitvallers rijden er nu achteraan met een yak? :')

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:12

haha ja soms weer cryptisch vandaag :') maar volgens mij klopt het wel wat je zegt :D

Volgens mij zaten ze al 2 dagen daar omdat bezemwagen kapot is/ vast zit?! en daarom achter op een kar met Yak ervoor :D Ook een ervaring 8-)

Las eerder ook al iets over kapotte bezemwagen waar Babs in mee rijdt en dat ze nog moeten haasten om op tijd de finish te halen voor de ruiters er zijn :oo maar volgens mij rijden ze nu weer en hopelijk halen ze het gewoon nog (ruim) op tijd.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:13

Heb al twee keer op twitter gevraagd naar nieuws over Josephine, maar ik geloof dat ze het nogal druk hebben. Kom haar initialen ook echt nergens tegen in hun berichten. Toch jammer.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:14

Ik doe nog weer even een vertaling. Vandaag is wel extra tricky though.

Inderdaad hebben cbr en acj zich teruggetrokken. Acj beweert nog weer te willen rijden, misschien doelt ze op volgend jaar?

De foto met de Jak is naar ik begrijp genomen 2 dagen voor het begin van de race toen men nog even de toerist kon uithangen. Er wordt gegrapt dat het een alternatief kan zijn voor de 'blood wagon', de wagen van alle uitvallers.

Verder is er bericht van u29. Dit is blijkbaar de schuilnaam van de sos-dokterspost. Hier worden de uitgevallen ruiters eerst behandeld, als ziekenhuis niet nodig is als ik het goed begrijp. Jst en ft zijn blijkbaar ok. Valt voor mijn medische kennis niet te vertalen wat ze hebben, maar er is dus een diagnose gesteld en benodigde behandeling gestart en niet echt ernstig.

Verder lange verhalen over het paard dat tijdens het plassen kwijt is geraakt, de herder gaat morgen zoeken. Komt het paard niet terug, dan morgen met een ander zadel op een nieuw paard.

Ook wat nieuws over de achtervolgers, de race gaat daar goed.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:15

Citaat:
Mongol Derby ‏@mongolderbylive · 37 min.37 minuten geleden

...motorcycle come sun-up 2moro. We shd be able to remount MG frm 23 2moro with another saddle etc. Unless the little punks trots in with it

Ze krijgen toch maar 1 zadel? Maar het zou wel mooi zijn, want het is toch balen als je paard er vandoor gaat als je moet plassen :=

Bedankt voor het vertalen, ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen goed te volgen is ;)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:20

Eentje was zn paard verloren tijdens plaspauze.. paard was t bos in gelopen.. Katy zegt ooit kunnen we hierom lachen maar vandaag niet.. De eigenaar van t paard zei overigens.. Ow ja dat doet hij soms :')
Die is nu helpen zoeken op de motor

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:21

Ik moest ook lachen, het staat er zo droog :')

Edit: nog een retirement:

Krista KDO also retired today. Did someone say World's Toughest Horse Race? That takes the Blood Wagon tally to 14.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:24

2122 Krista KDO also retired today. Did someone say World's Toughest Horse Race? That takes the Blood Wagon tally to 14.

O oeps was net te laat met posten :+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:25

Tegelijk :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:27

Geweldig leuk om zo ook te volgen :-)

Selectie van de paarden lijkt mij inderdaad wel tricky, je moet het toch 35km met elkaar uithouden :=

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:29

Ja volgens mij doelt ze op volgend jaar: dan wil ze meer "bull riding" en meer eelt/spek op der billen :')

hmm er is toch echt een "bloodwagen" met stukken...
https://www.facebook.com/mongolderby201 ... 78/?type=3
https://www.facebook.com/mongolderby201 ... =3&theater

maar inderdaad ik lees verkeerd :o ze rijden nu door "home of de Yak" en dan de foto ter illustratie :D

U29 is de kliniek in Ulaanbaatar toch :) en er is geen blijvende schade FT heeft kneuzing aan stuitje?! en JST lies verrekt ;)

Ik dacht ik vertaal niet alles is ook leuk om straks in Chris blog verder te lezen :o 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:30

Denk je rustig te plassen gaat je paard ervandoor :')

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:31

horsies5 schreef:
Eentje was zn paard verloren tijdens plaspauze.. paard was t bos in gelopen.. Katy zegt ooit kunnen we hierom lachen maar vandaag niet.. De eigenaar van t paard zei overigens.. Ow ja dat doet hij soms :')

Schitterend. :') Op het moment kan je zo'n dier wel vervloeken, maar inderdaad, later lig je hier toch dubbel om.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:32

haha ja dat was dus die Marie waar ik t over had, die dus eerder terug is gegaan om paard te ruilen en vervolgens de 2e dus kwijt raakt met plassen :\ :=
Laatst bijgewerkt door grid op 10-08-16 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:33

Hoe is eigenlijk de bezetting van een urtuu geregeld? Kun jij daar meer uitleg over geven Chris?

Er zijn bv 2 medische teams.. ik neem aan dat die elkaar nu niet tegen komen nu t veld zover uit elkaar ligt? Maar uit eerdere blogs was dat in t begin wel het geval?

Zijn er dan meer vets? Want bij iedere urtuu waar iemand vertrekt en aankomt moet een vet zijn toch? Hoe doen ze dat als t veld zover uit elkaar ligt? Zijn er dan zoveel vers?

En wat voor personen zijn er nog meer aanwezig bij een urtuu? Reizen die ook mee?

De Blood wagon rijdt helemaal achteraan en pikt de uitgevallen ruiters op? Moet een ruiter die vooraan rijd dan wachten tot de Blood wagon er is? Of krijgt die ander vervoer?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:34

Unseen schreef:
horsies5 schreef:

Schitterend. :') Op het moment kan je zo'n dier wel vervloeken, maar inderdaad, later lig je hier toch dubbel om.

Vooral die reactie van de herder ook :')
Echt zo droog..

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:36

horsies5 schreef:
Vooral die reactie van de herder ook :')
Echt zo droog..

Haha ja die was ook humor :') hij zal toch niet expres zo'n eigenwijze hebben meegegeven nadat ze terug is gekomen om te ruilen :o O:)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:37

Zodra je geleerd hebt de Twitter te ontcijferen is die ook gewoon heel leuk geschreven :) buiten de radiostiltes dan

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:39

horsies5 schreef:
Hoe is eigenlijk de bezetting van een urtuu geregeld? Kun jij daar meer uitleg over geven Chris?

Er zijn bv 2 medische teams.. ik neem aan dat die elkaar nu niet tegen komen nu t veld zover uit elkaar ligt? Maar uit eerdere blogs was dat in t begin wel het geval?

Zijn er dan meer vets? Want bij iedere urtuu waar iemand vertrekt en aankomt moet een vet zijn toch? Hoe doen ze dat als t veld zover uit elkaar ligt? Zijn er dan zoveel vers?

Volgens mij was dat toen ook de reden dat de wedstrijd stil gelegd werd? Omdat ze niet genoeg medici 'vrij' hadden? Of ging dat niet ook over de vets? En worden om deze reden niet ook soms mensen vooruit geplaatst? Kan mij dat van vorig jaar herinneren dat dat nog wel eens gebeurde... Maar Chris kan ons hier vast meer over vertellen.

Nog niemand gefinisht dus vandaag! Zal dan toch dag 8 worden. :)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:39

mirriezz schreef:
Zodra je geleerd hebt de Twitter te ontcijferen is die ook gewoon heel leuk geschreven :) buiten de radiostiltes dan

Ja de twitter is leuk! Ook echt wel hilarische grapjes tussendoor

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 14:42

Jeutje wat een hoop berichten als je even niet kijkt. ;) Ik moet zeggen dat ik merk dat ik erg aangeslagen ben door de dood van het paard. Had toch even tijd nodig dat te verwerken, dus vandaar mijn afwezigheid in dit topic. Mongolië en die wedstrijd en de paarden natuurlijk ook hebben toch een speciaal plekje in mijn hart, en hoewel dit een ongeluk was, dat waarschijnlijk niet had kunnen worden voorkomen, raakt het me toch behoorlijk.

Over de bezetting van de Urtuu's zal ik straks even wat extra uitleg geven.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:44

Dankje Chris!

En begrijpelijk dat het je raakt! Neem rustig je tijd hoor!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:48

Waarom kiezen de meeste de route door de bergen ipv door de vallei zijn de bergen beter te rijden ?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:53

Chris heel begrijpelijk :(:) is ook niet niks ;( en jij staat er nog veel dichter bij...

Gelukkig is tatiana er niet onder gekomen ( :o toen ik het las moest ik meteen ook even terug denken aan een verhaal hier op bokt van iemand die minder geluk heeft gehad ;( )
Ik begreep ook dat het 1 vd racepaarden vd herder was, dat lijkt me ook echt behoorlijk heftig als eigenaar dat je dan dus ineens op deze manier 1 van je beste paarden kwijt bent :(:)
en het beeld raak je ook niet zomaar kwijt als je dit eenmaal ooit gezien hebt... het komt bij mij dus ook weer naar voren als ik zoiets lees, maar weet daardoor dus wel hoe enorm snel het kan gaan en dat je daar niks aan kan doen en er op dat moment ook alleen met verbazing naar kunt kijken...zo onwerkelijk...
en hier dus juist de behoefte om vooral veel andere zaken van vandaag te lezen om weer een ander beeld in mijn hoofd te krijgen :o
Laatst bijgewerkt door grid op 10-08-16 14:59, in het totaal 2 keer bewerkt