Picasso schreef:Ik zeik je niet af, ik ben het alleen niet met je eens. Ben ook niet van gisteren; weet heus wel dat er dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen.... Maar totdat je dat zeker weet, kan je beter oppassen met het zwartmaken van iemand.... Laat ze het maar onderzoeken, kan je dan zeggen; 'zie je wel ik had gelijk' en zal ik de eerste zijn die het dan met je eens is of het tegendeel blijkt waar. En totdat er een psycholoog op deze dame is losgelaten, weet jij niet meer of minder dan wie dan ook.... Het enige wat ik wil zeggen is dat er zo makkelijk geoordeeld wordt over dingen die niet zichtbaar zijn maar dat er in de hoofden van mensen een beeld gevormd wordt en als waarheid naar buiten gebracht wordt. Dat kan iemand heel veel schade berokkenen... En waarom? Voelt men zich daar echt beter door?
Ik wil niet stellen dat er een psycholoog op los gelaten moet worden, zo ernstig zal het ook wel niet met haar gesteld zijn. Het is gewoon wetenschappelijk bewezen dat mensen zich in publiek meer aan "de norm" houden. Dat is een instinctieve reactie. Iemand zal zich over het algemeen in groep simpelweg "netter" gedragen dan wanneer ie alleen is, dingen die niet "geaccepteert zijn" (zoals een paard op deze manier behandelen) zal elk mens op wedstrijd of met publiek eerder laten omdat er mensen bij staan te kijken en men weet dat dit niet hoort en men de gevolgen kent.
De schade die ze hierdoor op loopt heeft ze alleen aan haar zelf te danken.