Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
aslo schreef:Succesvolle communicatie ontstaat als het verschil tussen wat door de zender (Greve/horses.nl/pk) wordt bedoeld en wat de ontvanger (de lezer) interpreteert zo klein mogelijk is.
Communicatie gaat altijd gepaard met interpretatie.
Geen communicatie zonder interpretatie. Iedereen interpreteert alles anders. Een heel klein beetje anders, of totaal anders. Alle gradaties zijn mogelijk.
Conclusie: een niet zo'n succesvolle communicatie??
R12312 schreef:ohjajoh6 schreef:Ik trek mij maar terug uit deze discussie, want jullie pikken er maar steeds enkele zinnetjes uit.
Ik heb geen probleem met bot en lomp. Maar ik heb wel een probleem, met uitspraken doen over zaken waar men niet eens is bij geroepen. Ik kan dat niet serieus nemen.
Ooit weleens aangedacht dat die man zo vreselijk veel expertise heeft dat hij op basis van een foto een oordeel kan geven?
Het is geen pietje puk veearts.......
aslo schreef:Succesvolle communicatie ontstaat als het verschil tussen wat door de zender (Greve/horses.nl/pk) wordt bedoeld en wat de ontvanger (de lezer) interpreteert zo klein mogelijk is.
Communicatie gaat altijd gepaard met interpretatie.
Geen communicatie zonder interpretatie. Iedereen interpreteert alles anders. Een heel klein beetje anders, of totaal anders. Alle gradaties zijn mogelijk.
Conclusie: een niet zo'n succesvolle communicatie??
ohjajoh6 schreef:Maar dan vind ik nog altijd dat mensen en vooral DA's daar best een beetje rekening mee kunnen houden met die emoties.
En ik vind gewoon dat niemand zulk soort uitspraken hoort te doen, al helemaal een DA niet, wat nu als hij door de politie ook serieus genomen word?
Kelly_ann schreef:Waarom? Omdat moedwillig verminken van dieren minder erg is dan noodlottige ongevallen?
In beide gevallen is het een vreselijke verwonding.
Janine1990 schreef:Ik ben wel een beetje klaar met de discussie van wie het gelijk meer gegund krijgt; de dierenartsen die aangeven dat er mogelijk niet in alle gevallen sprake is van verwondingen door menselijk toedoen, of de mensen die bij hoog en laag beweren dat er een paardebeul rondloopt.
Ik ben nieuwsgierig naar de verklaringen van de mensen die het verhaal van Greve kunnen volgen, met betrekking tot de aantallen meldingen die binnenkomen sinds zomer 2013. Wat voor verklaring kunnen jullie hiervoor bedenken?
Vanavond tijdens het eten kwam mijn vader ook met het nieuws, hij kon zich ook wel vinden in de redenering van de dierenartsen, maar vroeg zich net als ik af: Waar komt dat hoge aantal vandaan?
Ik zag gisteren op Horses een verklaring, die ik wel een beetje kan volgen, maar die naar mijn idee ook niet het grote aantal verklaart.
ohjajoh6 schreef:Dan open je toch zelf een nieuw topic daarover janine1990? Dit topic gaat nu eenmaal wel over mishandeling door paardenbeulen.
Suusje1986 schreef:Janine1990 schreef:Ik ben wel een beetje klaar met de discussie van wie het gelijk meer gegund krijgt; de dierenartsen die aangeven dat er mogelijk niet in alle gevallen sprake is van verwondingen door menselijk toedoen, of de mensen die bij hoog en laag beweren dat er een paardebeul rondloopt.
Ik ben nieuwsgierig naar de verklaringen van de mensen die het verhaal van Greve kunnen volgen, met betrekking tot de aantallen meldingen die binnenkomen sinds zomer 2013. Wat voor verklaring kunnen jullie hiervoor bedenken?
Vanavond tijdens het eten kwam mijn vader ook met het nieuws, hij kon zich ook wel vinden in de redenering van de dierenartsen, maar vroeg zich net als ik af: Waar komt dat hoge aantal vandaan?
Ik zag gisteren op Horses een verklaring, die ik wel een beetje kan volgen, maar die naar mijn idee ook niet het grote aantal verklaart.
Sneeuwbaleffect in combinatie met een overload aan meldingen door het nieuws en verschillende social media denk ik.
Joanieke schreef:Kelly_ann schreef:Waarom? Omdat moedwillig verminken van dieren minder erg is dan noodlottige ongevallen?
Waarom? Ik las t net nog...
NOS :
Henk ten Napels wens om de paardenbeulen op te sporen komt voort uit eigen ervaringen. "In 2001 werd mijn eigen paard mishandeld. De man die dat heeft gedaan, heeft later mensen mishandeld voordat hij uiteindelijk kon worden opgepakt."
En dat niet alleen, er zijn ook therapeutische paarden die veel voor mensen betekenen, die ook getroffen kunnen worden en vervolgens er een enorm trauma aan over houden. Genoeg redenen te bedenken waarom een mensen daad erger is dan kudde gedrag?
Janine1990 schreef:Ik ben nieuwsgierig naar de verklaringen van de mensen die het verhaal van Greve kunnen volgen, met betrekking tot de aantallen meldingen die binnenkomen sinds zomer 2013. Wat voor verklaring kunnen jullie hiervoor bedenken? .
Joanieke schreef:Kelly_ann schreef:Waarom? Omdat moedwillig verminken van dieren minder erg is dan noodlottige ongevallen?
Waarom? Ik las t net nog...
NOS :
Henk ten Napels wens om de paardenbeulen op te sporen komt voort uit eigen ervaringen. "In 2001 werd mijn eigen paard mishandeld. De man die dat heeft gedaan, heeft later mensen mishandeld voordat hij uiteindelijk kon worden opgepakt."
En dat niet alleen, er zijn ook therapeutische paarden die veel voor mensen betekenen, die ook getroffen kunnen worden en vervolgens er een enorm trauma aan over houden. Genoeg redenen te bedenken waarom een mensen daad erger is dan kudde gedrag?
Suusje1986 schreef:Ik bedoel met sneeuwbaleffect dat iedereen waarvan het paard verwondingen heeft die mogelijk gedaan zijn door 'de paardenbeul' hier gelijk een melding van maakt. Voor de hype werd er misschien niet eens gedacht aan menselijk handelen en werd er geen aangifte gedaan of dit op social media gegooid.
Janine1990 schreef:Suusje1986 schreef:Ik bedoel met sneeuwbaleffect dat iedereen waarvan het paard verwondingen heeft die mogelijk gedaan zijn door 'de paardenbeul' hier gelijk een melding van maakt. Voor de hype werd er misschien niet eens gedacht aan menselijk handelen en werd er geen aangifte gedaan of dit op social media gegooid.
Oooh zo, sorry, verkeerd begrepen.
Maar als dat het is, waarom is er dan nooit een tegengeluid in de media geweest? Of een 'goh, dat is jaren geleden ook bij onze merrie gebeurt....'
Janine1990 schreef:Suusje1986 schreef:Ik bedoel met sneeuwbaleffect dat iedereen waarvan het paard verwondingen heeft die mogelijk gedaan zijn door 'de paardenbeul' hier gelijk een melding van maakt. Voor de hype werd er misschien niet eens gedacht aan menselijk handelen en werd er geen aangifte gedaan of dit op social media gegooid.
Oooh zo, sorry, verkeerd begrepen.
Maar als dat het is, waarom is er dan nooit een tegengeluid in de media geweest? Of een 'goh, dat is jaren geleden ook bij onze merrie gebeurt....'
safina schreef:De agenda van journalistieke media wordt trouwens in toenemende mate bepaald door social media. Dus misschien pikken ze dit tegengeluid eerdaags een keer op en komt er binnenkort ook buiten de hippische media meer aandacht voor.