EK Aken: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:39

spicegirl schreef:
tong beet ?
wie was erbij ?
is er een zichtbare wond op zn tong ?
dat is wat hij zegt, natuurlijk.
op i-net gaan al foto's voorbij a la rollkür.
kan ook daarbij gebeurd zijn, toch ?
laten we niet speculeren word er altijd gezegd..

Ik heb veel ervaring met op de tong bijten, en ik kan je met 100% zekerheid zeggen, dit was een beet op de tong. Als het ergens anders in de mond is bloed het niet zo hevig. :n
Als je de hele mond kapot trekt heb je amper bloed, alleen bij een beet op de tong krijg je dat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:39

Geen 1 paard kiest ervoor om bereden te worden.

Dierenleed zie ik bij mijn buurman op de dijk, die ieder jaar een aantal (misvormde) mini's fokt en deze op transport eindigen naar Italië.
Of bij naturals die hun paard 24/7 in de blub laten staan met als gevolg mok.
Of meisjes die hun pony niet goed en tijdig ontwormen of hoefbevangenheid niet op tijd herkennen enz.

Undercover had bloed in zijn mond en dat is vervelend, maar niet het gevolg van dierenmishandeling, zoals sommigen hier stellen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:42

listiglistje schreef:
fransje23 schreef:
En ik weet dat mijn laatste in een dooddoener is, maar helaas wel waar :+

Dat is ook zo....maar dat doet ie anders nooit :D

sommige zaken kun je vooraf niet voorspellen! In de gewone kur liep ie super en was hij relaxed

Kijk maar bij de NOS op de video.. op 3.26-3,27 in de stap zie je ineens een rode blitz rechts.
de zenuwlijer.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:45

Coloured schreef:
Of gewoon niet starten als je paard zó gestresst is. Je kunt geen oefening normaal rijden zo. Hij heeft kilo's in zijn handen, en begrijpelijk.

Zelfs tijdens een proef kun je spanning laten afvloeien, dus om nou helemaal niet te starten...

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:46

Het was net op ned 1 en hij edward wilde niet reageren en dat begrijp ik helemaal. Nu over Totilas.

xRodrigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:50

spicegirl schreef:
tong beet ?
wie was erbij ?
is er een zichtbare wond op zn tong ?
dat is wat hij zegt, natuurlijk.
op i-net gaan al foto's voorbij a la rollkür.
kan ook daarbij gebeurd zijn, toch ?
laten we niet speculeren word er altijd gezegd..

Zag ook net de fotos ( als je deze bedoeld https://www.facebook.com/DeineStimmeGeg ... gefilter=3 ) .

Maar het zal vast Daar niet aan liggen toch(?)

Heeft iemand het filmpje van toen het gebeurde (afgebeld) ?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:52

xRodrigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:53

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:54

ceasario schreef:
Kijk maar bij de NOS op de video.. op 3.26-3,27 in de stap zie je ineens een rode blitz rechts.
de zenuwlijer.

Na het appuyement naar rechts is het al mis.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:55

R12312 schreef:
Als je paard zo heet is..........( Ik ken het gevoel helaas, bij mij was het of de proef winnen of afgroeten omdat je op ontploffingsgevaar zat, en dan zal Undercover nog 20 tandjes heter zijn) is het echt vreselijk moeilijk rijden en duurt die proef ernstig lang.

Onwijs knap hoe hij dat oplost, en ja, tuurlijk heeft hij de handrem erop, je hebt weinig andere mogelijkheden op dat moment. Ja of je moet de snelste tijd willen hebben en eindigen op de renbaan.

Ik kan me hier bij aansluiten. Het is echt onwijs knap hoe hij dit aangepakt heeft& hoe sportief zijn reactie na het uitbellen. Kan je van rijstijl/training/ topsport vinden wat je wil. Ik heb voor dit huzarenstukje diep respect. Een paard zo op/over het randje is echt geen lolletje. Ik spreek helaas uit ervaring, en dan was dat nog een simpele vergelijken bij de echte toppers.
Echt respect voor het stuk wat hij heeft kunnen laten zien voor de bel ging.

de hele topsport discussie is niet aan mij besteed. Verbeter de wereld begin bij jezelf, zou ik daarover willen zeggen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:00

CharleyT schreef:
Vraag aan iedereen hier: Nu treft het Edward en het merendeel loopt over van begrip, bewondering , medeleven,medelijden en nog zo wat.
Maar stel je deze situatie voor met een andere ruiter en ander paard, wat was er dan gebeurd? Ook begrip etc, of genadeloos afmaken?

Dan krijg ik net zo'n adrenaline kick als nu, hoop altijd zo dat ze onder controle blijven. Vind het vaak knap gereden.

Waarschijnlijk als het bijv. iemand anders op bokt of Facebook zou zijn, zou er wel moord en brand geschreeuwd worden

Puppetje

Re: EK Aken: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:03

Dan had ik net zo veel bewondering. Zo vind ik het ook sneu voor de ruiter waarvan het paard zijn tong over het bit gooide. Ik vind het ook sneu voor Mar en Totilas. Ik vind het voor iedereen vervelend. Dit gun je niemand en al helemaal niet op een EK.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:03

R12312 schreef:
fransje23 schreef:
En ik weet dat mijn laatste in een dooddoener is, maar helaas wel waar :+

Inderdaad een dooddoener, vroeger liepen die paarden voorop in de oorlog, toen hadden ze pas spanning.

En politiepaarden hebben eerst ook training gehad voor ze bom-proof worden hoor...

Mijn huis tuin en keuken kruising new forest/ engels volbloed kon ook staan te springen en dansen als er buiten mensen met parapluus liepen en het waaide en regende flink... Dan was het ook heel stil zitten en bezig houden of op een ractisch moment snel er af springen zodat hij niet met mij er op zou ontploffen... Teveel druk van voor en hij bokte me er genadeloos af...

Sommige paarden hebben nu eenmaal temperament en karakter en ze zijn echt niet bomproof geboren. Dat wordt getraind.

voorbeeld wat met topdressuurpaarden van nu getraind kan worden...

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:07

Billy schreef:
Arabesk schreef:
Zo ontzettend veel stress kun je een beest niet aandoen. Als ze echt zo psychisch doordraaien moet je je afvragen of topsport met paarden nog wel zo eerlijk is.......

Maar ja dit is bokt, dus _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ bij 'onze'dressuur ruiters. Ach en wee, wat sneu allemaal en jee wat zeuren die Duitsers toch telkens over onze manier van rijden, poe poe is allemaal jaloezie peeuw peeuw.

Had jouw pony niet een extra gang toen hij stokkreupel was?
Tot zover jouw paardenkennis.....
Ik vind dat Edward geweldig gereden heeft. Om het gemiddelde in een paar onderdelen van 40 naar 75% te krijgen is reteknap!!

En niet alleen die pony... :(:)

Arabesk is wel de laatste die je op dit vlak moet geloven, spijt me zeer.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:07

Wellicht Undercover een tijdje bij Tristan Tucker in training :D :)* voor Horse event moet wel lukken :+

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:08

denisesilver schreef:
Coloured schreef:
Of gewoon niet starten als je paard zó gestresst is. Je kunt geen oefening normaal rijden zo. Hij heeft kilo's in zijn handen, en begrijpelijk.

Zelfs tijdens een proef kun je spanning laten afvloeien, dus om nou helemaal niet te starten...

Niet starten. . Dat zal hij niet gauw doen.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:09

Azmay schreef:
FriesWytske schreef:
En daar gaan we weer ;( . Als je lang genoeg zoekt zijn dit soort foto's van iedereen te vinden. Alles wordt aangegrepen om het gelijk maar te krijgen dat er met zeer harde hand wordt gereden.
Wie weet zat er net een daas of vlieg op de borst van Undercover.
Nog even een trap nageven ook nog.

Kijk even in mijn link hierboven wil je, hoeveel "momentopnames" wil je hebben?

Precies, heel veel dazen en vliegen achter elkaar. _O- :D

Evy

Re: EK Aken: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:11

Voor de mensen die het nog eens willen zien, nu is de herhaling bezig op ziggo net 502. HP is op dit moment z'n proef aan het rijden en Edward komt daarna. ;)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:13

My lord wat een overtrokken reacties. Omdat hij op hoog niveau presteerd mag hij niet een keer gespannen zijn en kan hij meteen het hoge niveau niet aan.

Het zijn paarden, die hebben wel eens een slechte dag. Als de tinker van de buren een keer niet langs de bakkabouter durft vinden we dat ook niet raar :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:14

Cinnepin schreef:
@joska nou aan zijn training is weinig veranderd.....paarden lopen ook nog steeds geregeld in rollkurr getrokken....zullen de paarden idd een fijne manier van trainen vinden :j

Oké heb je een bron dan?

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:14

Neonlight schreef:
Erg jammer dat hij op zijn tong beet, wat overigens al veel eerder dan de uitgestrekte stap gebeurde, volgens mij al bij de uitgestrekte draf die voor het appuyement naar rechts kwam. Kan het helaas niet meer goed terugzien op internet, maar thuis op tv had ik het al veel eerder gezien. Mijn man kwam thuis van het werk, en het eerste wat ik zei was "oliebol, hij heeft op zijn tong gebeten". Stapgedeelte moest toen nog komen. Het duurde erg lang voordat het echt rood kleurde, dat vond ik nog erg opvallend.

Op tong bijten heeft niets met teugels strak houden te maken, kan wel, hoeft niet. De reden dat ik het al heel snel zag is omdat wij zelf ook heel vaak uitgesloten zijn vanwege een merrie die op de tong bijt (hackney in de aangespannen sport). Zij doet het zelden tijdens het rijden, meestal wanneer ze opgesteld staat, stilstaat met de teugels los. Heeft bij haar wel met de spanning te maken.

Het kleurt pas goed rood als je het bit wat loslaat, zoals hij in de uitgestrekte stap deed. Dan is er pas weer doorstroming van bloed door de tong mogelijk en kan de wond echt bloeden zodat het duidelijk zichtbaar wordt. Je kunt je afvragen hoeveel gevoel een paard nog in zijn tong heeft als die tong een tijd is afgekneld door een bit waarmee je krachtig wordt tegen gehouden. Kom zelf maar eens bij de tandsarts vandaan met een verdoofde tong. Daar bijt je ook veel sneller op een tong die normaal aanvoelt.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:17

Evy schreef:
Voor de mensen die het nog eens willen zien, nu is de herhaling bezig op ziggo net 502. HP is op dit moment z'n proef aan het rijden en Edward komt daarna. ;)

Ha ga nog s kijken :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:17

Dus als ik zeg wat Arabesk zegt (waar ik het volledig mee eens ben) wordt het wel serieus genomen? Wat een rare opmerking zeg.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:19

joyce B schreef:
Sommige paarden hebben nu eenmaal temperament en karakter en ze zijn echt niet bomproof geboren. Dat wordt getraind.

voorbeeld wat met topdressuurpaarden van nu getraind kan worden...
[ Video ]

Leuk om te zien! Bewonderingswaardig!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:20

Nee, ingedebruijn, als jij hetzelfde zegt als Arabesk, wordt jij ook niet serieus genomen . ;)