Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sonador schreef:Wat ik altijd zo mooi vond aan Totilas, was de band met Edward en zijn team.
Mooie kraaloogjes, lekker proesten als hij mocht piafferen.
Of hoe er trots in zijn ogen kwam als hij een klopje op de hals kreeg tijdens de proef!
Dat was altijd zo gaaf om te zien
Totilas in betere doen: "het is nog altijd een genot om die proef weer terug te zien"
https://www.youtube.com/watch?v=RZhtiCqBAGM
Of hier in Den Bosch op de keuring waar het publiek compleet uit hun dak gaan ...
https://www.youtube.com/watch?v=Dj78ubYSlak
Totilas is altijd ongelijk geweest in het achterbeen, dit is in mijn ogen volkomen normaal.
Elk paard heeft wel een "zwak" been, of een been die hij minder ver naar voren zet dan een ander been.
Bij Totilas valt het alleen meer op omdat hij zo extreem beweegt.
In de tijd van Edward hadden ze het aardig onder controle, de laatste jaren vond ik de ongelijkheid groeien, vooral in het voorbeen om 1 of andere reden. En ook vond ik van tijd tot tijd dat ze hem wel erg extreem lieten lopen (ook in trainingen).
Hij ramde zowat bij elke pas zijn voortanden eruit met vooral 1 voorbeen! Toen Sjef er zich is mee gaan bemoeien is het beter geworden gelukkig, en daar moeten we hem voor prijzen vindt ik.
Op deze wedstrijd was hij van tijd tot tijd gewoon kreupel, niet gewoon ongelijk, daar zit een groot verschil in imo!! Dat je dat als ruiter niet doorhebt, of dat dat je het "niet wil doorhebben" laat ik in het midden, ik neem aan dat de ruiter samen mijn zijn team, dus ook de bondscoach kiest om door te gaan!
Ik had ook van een instantie als de FEI verwacht, dat als er enige twijfel is over het welzijn van het paard. Er direct al dan niet letterlijk aan de bel getrokken word!
Dierenwelzijn staat boven sportprestaties, maakt niet hoeveel kaartjes er zijn verkocht, of hoe belangenrijk medaille kansen zijn.
Ik vond Rath altijd een goede sympathieke ruiter, vanwege zijn successen met Sterntaler.
Die waren samen een goede/gave combinatie!
Sport is soms erg hard, voor zowel mens als dier.
Hopelijk leert de paardensport wereld hiervan, het is alleen spijtig dat het over de rug van zo'n prachtig dier moet gebeuren ..
Een dier wat zoveel gedaan heeft voor de sport, wat je ook vind van Totilas, hij heeft zijn respect verdient!!
niet altijd even duidelijk te zien maar heb het weleens tegen mijn vader gezegd(overigens geen verstand van paarden) dat ik hem niet helemaal zuiver vond en toen was hij nog in NED. Yessy schreef:Ik denk dat mijn paard ook zo reageert als ik de teugels losgooi, m'n gewicht naar voren gooi en met m'n armen om d'r nek ga hangen. Hoofd omhoog om evenwicht te bewaren en dat oog naar achter terwijl ze zich afvraagt wat die rare baas nu weer doet
damian23 schreef:Heel erg sneu. Maar ik denk dat het voor het paard beter is dat hij met pensioen gaat.Citaat:Voor de Grand Prix werd er al getwijfeld over de gezondheid van de hengst. Keuringsdierenartsen vonden het linker achterbeen niet in orde. Één van de twee dierenartsen gaf aan om Totilas niet direct goed te keuren, maar voorzitter van de jury, Katrina Wüst, besloot hem te passeren. "Voor mij is Totilas fit genoeg om te concurreren tijdens de keuring. Het was tenslotte geen kwestie van een verkoopkeuring."
Maar ik vind dit echt te bizar voor woorden. In de proef zie je ook dat het paard pijn heeft. In verzet gaat als hij dat linker achterbeen moet belasten.
Varekaj schreef:*komt onder meeleesrots vandaan*
Ik heb net het interview gezien, en krijg ergens wel een rare nasmaak. Sjef geeft ten eerste aan dat ze hem hebben ingeschakeld omdat ze er alleen nergens mee kwamen, dat hij hen wel weer op de rit heeft gekregen maar toen dus ene blessure na de andere.
Komt op mij beetje over alsof het in de periode dat hij geen trainer was allemaal is veroorzaakt en dat hij de boel mocht oplossen. Tevergeef.
Dan komt het tegelijk ook best hard aan als je hem hoort zeggen "een DA twijfelde wat maar ook de juryleden vonden 'm goed" en dan ook nog "er was geen andere keus dan hem te starten, anders had Duitsland helemaal geen (kans op) medaille gehad, en hij toonde niks bij het inrijden".
Dan wéét je toch dat er wat (goed) mis is en ga je toch bewust de gok nemen in de hoop dat het niet opvalt, of dat je net die 10 minuten geluk hebt dat het paard de pijn wegbijt.
Al bij al krijg ik na dit interview alleen maar de indruk "alles voor de roem"...