Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:11

Ik denk dat mijn paard ook zo reageert als ik de teugels losgooi, m'n gewicht naar voren gooi en met m'n armen om d'r nek ga hangen. Hoofd omhoog om evenwicht te bewaren en dat oog naar achter terwijl ze zich afvraagt wat die rare baas nu weer doet :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:12

Sonador schreef:
Wat ik altijd zo mooi vond aan Totilas, was de band met Edward en zijn team.
Mooie kraaloogjes, lekker proesten als hij mocht piafferen.
Of hoe er trots in zijn ogen kwam als hij een klopje op de hals kreeg tijdens de proef!
Dat was altijd zo gaaf om te zien

Totilas in betere doen: "het is nog altijd een genot om die proef weer terug te zien"

https://www.youtube.com/watch?v=RZhtiCqBAGM

Of hier in Den Bosch op de keuring waar het publiek compleet uit hun dak gaan ...

https://www.youtube.com/watch?v=Dj78ubYSlak

Totilas is altijd ongelijk geweest in het achterbeen, dit is in mijn ogen volkomen normaal.
Elk paard heeft wel een "zwak" been, of een been die hij minder ver naar voren zet dan een ander been.

Bij Totilas valt het alleen meer op omdat hij zo extreem beweegt.
In de tijd van Edward hadden ze het aardig onder controle, de laatste jaren vond ik de ongelijkheid groeien, vooral in het voorbeen om 1 of andere reden. En ook vond ik van tijd tot tijd dat ze hem wel erg extreem lieten lopen (ook in trainingen).

Hij ramde zowat bij elke pas zijn voortanden eruit met vooral 1 voorbeen! Toen Sjef er zich is mee gaan bemoeien is het beter geworden gelukkig, en daar moeten we hem voor prijzen vindt ik.

Op deze wedstrijd was hij van tijd tot tijd gewoon kreupel, niet gewoon ongelijk, daar zit een groot verschil in imo!! Dat je dat als ruiter niet doorhebt, of dat dat je het "niet wil doorhebben" laat ik in het midden, ik neem aan dat de ruiter samen mijn zijn team, dus ook de bondscoach kiest om door te gaan!

Ik had ook van een instantie als de FEI verwacht, dat als er enige twijfel is over het welzijn van het paard. Er direct al dan niet letterlijk aan de bel getrokken word!
Dierenwelzijn staat boven sportprestaties, maakt niet hoeveel kaartjes er zijn verkocht, of hoe belangenrijk medaille kansen zijn.

Ik vond Rath altijd een goede sympathieke ruiter, vanwege zijn successen met Sterntaler.
Die waren samen een goede/gave combinatie!

Sport is soms erg hard, voor zowel mens als dier.
Hopelijk leert de paardensport wereld hiervan, het is alleen spijtig dat het over de rug van zo'n prachtig dier moet gebeuren ..

Een dier wat zoveel gedaan heeft voor de sport, wat je ook vind van Totilas, hij heeft zijn respect verdient!!

vooral het bovenste deel is precies wat ik dacht, totilas heeft in mijn ogen altijd een 'takt' fout achter gehad :o niet altijd even duidelijk te zien maar heb het weleens tegen mijn vader gezegd(overigens geen verstand van paarden) dat ik hem niet helemaal zuiver vond en toen was hij nog in NED.

Ik vind het gewoon erg jammer dat het deze man nu niet is gelukt om ook met deze toch wel prachtig beest verder te komen.
In het begin was er altijd veel spanning te zien tussen deze 2 maar de laatste keer dat ik iets gezien heb van hun waar hij zeker zuiver liep, was het ook prachtig tussen die 2.
en ik vind dat ook dat gezegd mag worden. maar half NED is gewoon jaloers lijkt het wel.

overigens praat ik dit niet goed want hier is duidelijk meer aan de hand dan de takt fout. overigens voor mijn wel in hetzelfde been.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:17

Yessy schreef:
Ik denk dat mijn paard ook zo reageert als ik de teugels losgooi, m'n gewicht naar voren gooi en met m'n armen om d'r nek ga hangen. Hoofd omhoog om evenwicht te bewaren en dat oog naar achter terwijl ze zich afvraagt wat die rare baas nu weer doet :D

Die van mij ook. En heb nog weer even naar het filmpje gekeken, maar daarna stapt hij vrij relaxed weg, geen paniek ofzo. Dit is echt zo'n momentfoto.
Plus dat met een echt blauwe tong gediskwalificeerd wordt. Ze worden namelijk direct uit de ring gecheckt op bloed en kleur van tong. Tong kan niet zo snel terug in de normale kleur komen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:22

En dit is nu het jammere van de sport op dit moment.

Als het gewoon netjes zou gaan zoals dressuur bedoeld is en beschreven wordt in de reglementen, dan zou het niet zo loos gaan op internet zoals nu.

Je zal echt nooit iedereen tevreden krijgen, maar zoveel heftige reacties en controverse als de sport nu oproept, das toch allemaal niet nodig?

Ik vraag me ook af of het toeval was dat gister de scores tijdens de proef niet zichtbaar waren, als er zulke verschillen te zien zijn, gaat het publiek toch rumoerig worden en dat geeft onrust tijdens de proef.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:28

Wat er ook besloten is voor de proef..... Ik was er niet bij en kan niet oordelen over de artsen.

Tijdens de proef hebben de juryleden gehandeld naar de regels in het reglement.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:29

Wat zonde zeg

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:54

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:55

Is er nog nieuws ergens over hoe het nu met totilas is? Of gaat dat in de doofpot?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:02

Lotus83 schreef:
Is er nog nieuws ergens over hoe het nu met totilas is? Of gaat dat in de doofpot?

Ik las net op teletekst dat Totilas een botontsteking zou hebben (heeft)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:04

Jasses arm paard :(

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:08

damian23 schreef:
Heel erg sneu. Maar ik denk dat het voor het paard beter is dat hij met pensioen gaat.

Citaat:
Voor de Grand Prix werd er al getwijfeld over de gezondheid van de hengst. Keuringsdierenartsen vonden het linker achterbeen niet in orde. Één van de twee dierenartsen gaf aan om Totilas niet direct goed te keuren, maar voorzitter van de jury, Katrina Wüst, besloot hem te passeren. "Voor mij is Totilas fit genoeg om te concurreren tijdens de keuring. Het was tenslotte geen kwestie van een verkoopkeuring."

Maar ik vind dit echt te bizar voor woorden. In de proef zie je ook dat het paard pijn heeft. In verzet gaat als hij dat linker achterbeen moet belasten.

Ik vond het ook een vreemde uitspraak. Is er al ergens een filmpje online?

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:11

Die Wüst daar ben ik wel klaar mee nu, die gaat ook over lijken.

Dallista

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:14

Zag net ook de update op nos.nl
Botontsteking. :-(

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:18

Dat paard moet heerlijk met pensioen op de wei en verder lekker niks meer. Maar ja.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:21

Dekken mag niet natuurlijk, moet op zo'n nep ding... zou hij wel in de wei mogen?
Doodzonde, maar als ie nu lekker met pensioen mag, lekker in de wei met vriendjes... dat verdiend hij.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 15-08-15 13:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:22

Dallista schreef:
Zag net ook de update op nos.nl
Botontsteking. :-(

En daar hebben ze dan een zware proef mee gereden.. Ontzettend triest. Dier loopt niet voor niets zo, hij geeft aan dat ie pijn heeft..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:23

Ik ben niet bekend met een botontsteking. Is het behandelbaar, komt het ooit nog goed met toot?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:23

EskeGirl schreef:
Dekken mag niet natuurlijk... zou hij wel op wei mogen?

Als dat paard niet meer op de wei mag, kortom helemaal.niets meer. Dan is het beter om afscheid te nemen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:26

Denk dat hij wel gewoon in de wei mag hoor, of nouja, nu met die bot ontsteking misschien niet,
maar sportpaarden hebben het echt niet zo slecht als wij altijd denken.
Die dieren van Glock staan ook altijd gewoon buiten en de paarden van Carl en Charlotte hebben het ook zeker niet slecht. Denk dus ook dat Totilas niks te kort zal komen.

Eeuwig zonde, maar misschien wel beter als ze hem inderdaad, zoals Sjef het al zei, hem zijn oude dag gunnen.

Dit paard heeft zijn respect meer dan genoeg verdient, hij heeft zichzelf bewezen.

Joscaa

purny schreef:
Ik ben niet bekend met een botontsteking. Is het behandelbaar, komt het ooit nog goed met toot?

Staat in de opening update: Duurt 4 tot 5 maanden.

NathalietjeB

Wat praat sjef zichzelf tegen zeg bot oedeem zogezegd niet zichtbaar tijdens t keuren, geloof t ook ja

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:27

purny schreef:

Vraag ik mij ook af...zijn er hier mensen die verstand hebben van die zaken ? En hoe krijg je botontsteking eigenlijk ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:30

*komt onder meeleesrots vandaan*

Ik heb net het interview gezien, en krijg ergens wel een rare nasmaak. Sjef geeft ten eerste aan dat ze hem hebben ingeschakeld omdat ze er alleen nergens mee kwamen, dat hij hen wel weer op de rit heeft gekregen maar toen dus ene blessure na de andere.
Komt op mij beetje over alsof het in de periode dat hij geen trainer was allemaal is veroorzaakt en dat hij de boel mocht oplossen. Tevergeef.

Dan komt het tegelijk ook best hard aan als je hem hoort zeggen "een DA twijfelde wat maar ook de juryleden vonden 'm goed" en dan ook nog "er was geen andere keus dan hem te starten, anders had Duitsland helemaal geen (kans op) medaille gehad, en hij toonde niks bij het inrijden".
Dan wéét je toch dat er wat (goed) mis is en ga je toch bewust de gok nemen in de hoop dat het niet opvalt, of dat je net die 10 minuten geluk hebt dat het paard de pijn wegbijt.

Al bij al krijg ik na dit interview alleen maar de indruk "alles voor de roem"...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:34

Varekaj schreef:
*komt onder meeleesrots vandaan*

Ik heb net het interview gezien, en krijg ergens wel een rare nasmaak. Sjef geeft ten eerste aan dat ze hem hebben ingeschakeld omdat ze er alleen nergens mee kwamen, dat hij hen wel weer op de rit heeft gekregen maar toen dus ene blessure na de andere.
Komt op mij beetje over alsof het in de periode dat hij geen trainer was allemaal is veroorzaakt en dat hij de boel mocht oplossen. Tevergeef.

Dan komt het tegelijk ook best hard aan als je hem hoort zeggen "een DA twijfelde wat maar ook de juryleden vonden 'm goed" en dan ook nog "er was geen andere keus dan hem te starten, anders had Duitsland helemaal geen (kans op) medaille gehad, en hij toonde niks bij het inrijden".
Dan wéét je toch dat er wat (goed) mis is en ga je toch bewust de gok nemen in de hoop dat het niet opvalt, of dat je net die 10 minuten geluk hebt dat het paard de pijn wegbijt.

Al bij al krijg ik na dit interview alleen maar de indruk "alles voor de roem"...

Jeetje, ben gewoon sprakeloos.. Zo'n uitspraak, dat kán toch gewoon niet!? Je werkt met een dier, een atleet!?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:35

Tillie20 schreef:
Jeetje, ben gewoon sprakeloos.. Zo'n uitspraak, dat kán toch gewoon niet!? Je werkt met een dier, een atleet!?
Eerlijk, ik sta hier ook van te kijken. Leuke reclame voor de NL'se sport, waarmee we wel goud halen, maar vervolgens deze woorden van een NL'er komen. _O-