ruitje schreef:Gypsy schreef:Ben je zelf bij lady62, zo'n DA help ik wel even het erf af.
Maar bij een pensionstal ben je er toch ook zelf bij?
Als ze te weinig hooi krijgen zeg je op en ideaal gezien heeft die stal over 5 jaar geen klanten meer...
Ohnee wacht, dat gebeurd natuurlijk nooit, want mensen staan graag goedkoop of vinden een binnenbak belangrijker..
Zo dan, over een kam scheren gesproken. Het probleem van een pensionstal is juist dat je (een deel van) de zorg voor je paard over draagt aan een ander. Daar ben je dus niet altijd zelf bij, en als die ander dan de gemaakte afspraken niet nakomt...

Maar goed, mijn paard staat heel tevreden te wezen op een stal met binnenbak (en wasplaats en meer van dat soort zaken), voldoende weidegang en ruwvoer. In de winter 's nachts op stal, en in de zomer 's nachts op de paddock. Een paardvriendelijke stal hoeft echt niet altijd zonder voorzieningen te zijn.
Maar ook op deze stal is het voor gekomen in het begin dat mijn paard niet voldoende ruwvoer kreeg. En omdat ik er niet altijd bij was, kreeg ik dat later door dan ik had gewild. Vervolgens het gesprek aangegaan, het belang van ruwvoer uitgelegd (best gek, want volgens een aantal in dit topic hebben pensionstaleigenaren veel meer verstand van paarden dan ik, de simpele klant die slechts 24 jaar in de paardenwereld meeloopt) en vervolgens is dat aangepast.
Oh ja, en ik kan ook zelf zien of mijn paard kreupel is ja. Maar liever voorkom ik kreupel, en bel de dierenarts, hoefsmid, of de osteopaat als ik een onregelmatigheid zie. Wie ik bel, is afhankelijk van het beeld. En ja, bij twijfel bel ik de dierenarts, natuurlijk. Maar overdrijf niet wat die kan doen, want dat is vaak behoorlijk beperkt.