Jans schreef:Ik meende dat ze in de docu zeiden dat de laatste blessure ook door het dekken kwam, achterhandblessure
ja spronggewricht, volgens Sjef een hele ernstige blessure...twijfel niet aan zijn eerlijkheid daarin.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Die is nogal 'straight to the point' volgens mij 

het zou een prachtige soap zijn, jammer dat het paard toch wel lijdend voorwerp is. vur schreef:Wat ik me wel afvraag: bij Edward dekte hij niet. Volgens mij wel even geprobeerd (of overwogen), maar is uiteindelijk volledig voor de topsport gekozen. Ik vroeg me toen al af waarom en nu vraag ik me dat nog steeds af.
.
bliver schreef:hij heeft 1 jaar gedekt bij edward maar beperkt. de merries werden bekeken en uitgekozen en dan ook nog eens dekgeld van 5000.
@knakker klopt dat ie bij Rath wat dunner is aangezien het logisch is dat een paard spieren verliest als hij geblesseerd is dus dat is niks geks.
Knakker schreef:bliver schreef:hij heeft 1 jaar gedekt bij edward maar beperkt. de merries werden bekeken en uitgekozen en dan ook nog eens dekgeld van 5000.
@knakker klopt dat ie bij Rath wat dunner is aangezien het logisch is dat een paard spieren verliest als hij geblesseerd is dus dat is niks geks.
nou, ik vind juist de recente beelden van Aken dat hij daar dunner in zijn buik is.
Hij is nu weer volop in training dus zijn spieren zijn wel in orde.

Jillsil schreef:Er is toch "iets" wat er niet klopt aan het verhaal. Al die vage klachten, rare ijzers onder het paard, een ruiter wiens hart eigenlijk bij een ander paard ligt en die over enthousiaste stiefmoeder die koste wat kost het paard wil houden, ondanks dat hij niet topfit is. Misschien is het egoïsme dat dat het "iets" wat ik tussen de regels door lees en voel.
Ik hoop dat het paard zijn gezondheid en geluk weer zal vinden en mag gaan genieten in de ring. En dan stiekem hoop ik dat hij terug mag naar Nederland naar zijn vertrouwde omgeving.
jirina schreef:Hoe is het eigenlijk met het vallen van de bok bij de hengsten?
Werd gezegd dat het best vaak voorkomt..
Is het dan te glad of zo?
of zijn de hengsten zo onhandig geworden?
Ze vallen in de natuur niet van de merries, toch?![]()
Heeft iemand een idee?
Dan komt het wel eens voor dat ze zich verstappen. Bij een natuurlijke dekking is het dan ook zaak om de hengst direct achter de merrie weg te trekken, want anders krijgen ze nog een trap na. Dus ja, ze zijn na het dekken echt nog even in extase en dus een beetje onoplettend/onhandig. bliver schreef:zoals in de docu ook wel gezegd werd: bij dekhengsten die geblesseerd zijn is het altijd erg gemakkelijk om het dekken te noemen als oorzaak, ook als dit niet zo is. ze vallen of van de laadklep of van de dekbok.
R12312 schreef:vur schreef:Wat ik me wel afvraag: bij Edward dekte hij niet. Volgens mij wel even geprobeerd (of overwogen), maar is uiteindelijk volledig voor de topsport gekozen. Ik vroeg me toen al af waarom en nu vraag ik me dat nog steeds af.
Hij dekte het laatste jaar wel degelijk en ook niet kinderachtig weinig ondanks de selectiecriteria.
KaylOdi schreef:Erg fascinerende documentaire!
Mijn mening sluit aan bij heel veel van jullie, dat ie bij Gal had moeten blijven!