Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BMHP schreef:Kimmej schreef:Het is een hengst, in de bloei van zijn leven. Wat denk jij dat er gebeurt als je zo'n dier alleen maar op stal laat staan (afgezien van wat voor schade hij al aangericht heeft)? Plus wat het mentaal doet.
Gelukkig heeft hij niet alleen maar op stal gestaan. Hij kwam elke dag uit zijn box om de benen te strekken. En hij wordt sinds kort ook weer gereden dus.
Wat bedoel jij trouwens met 'wat voor schade hij al aangericht heeft'?
Dat bedoel ik dus, BMHP heeft het over dat eigenaar daar nooit opdracht voor heeft gegeven, vandaar.
Hij is al eens uit zijn box gekomen en in de box van een andere merrie. Niet echt leuk.
Er is een juridisch aspect waarop ik dit aangegeven heb.
Uit de reportage bleek dat de stal aangaf wederom met training te zijn begonnen en hoopt op een aanstaande verkoop van het paard.
Juridisch en financieel komt er bv ook een moment dat je moet overwegen om het paard op straat te zetten. Zeker als de kansen op betaling minimaal worden. Maar hoe reageer je als paarden liefhebber?
Dat dit niet bepaald eerlijk is tegen het paard is een heel ander verhaal.
Ik weet niet of je de veiling bij Tara Manda herinnerd?
De paarden daar stonden de laatste weken op een minimum.
Geen fysio, medicatie of DA of HS en krachtvoer meer, vaste verzorgers waren naar huis gestuurd.
Er komt een moment dat minimum gaat grenzen aan dieren mishandeling.
Ik vind juridisch de stal niet slim bezig, op het gebied van verzorging heb ik een heel ander gevoel en geen commentaar geleverd.
anneliesdj schreef:Die stal kreeg 5000 euro van haar, denk dat zij er vanuit gaan dat het paard verkocht/geveild mag worden en dat dat (veel) meer oplevert dan die 5000 en dat ze dus kosten die ze er nu nog aan hebben ook vergoed worden.
Maar met dit geval alleen, zal een rechter niets doen imo.
Op het moment dat duidelijk wordt dat niet bekend is wie de echte eigenaar is van het paard, zullen zij dat eerst uitgezocht willen hebben. Dus moet er een nieuwe zaak komen.
Ik denk dat het paard van Linda en stiefvader is, gezien daar een aankoopbon van is (hetzij een vage) en Judith en de andere 2 dames aangeven dat het paard niet van hen is.
En als dat de uitkomst is, mag het paard dus helemaal niet verkocht worden maar moet het terug naar Linda/stiefvader en moeten zij op een andere manier hun geld zien te krijgen.
Aartje schreef:anneliesdj schreef:Die stal kreeg 5000 euro van haar, denk dat zij er vanuit gaan dat het paard verkocht/geveild mag worden en dat dat (veel) meer oplevert dan die 5000 en dat ze dus kosten die ze er nu nog aan hebben ook vergoed worden.
Maar met dit geval alleen, zal een rechter niets doen imo.
Op het moment dat duidelijk wordt dat niet bekend is wie de echte eigenaar is van het paard, zullen zij dat eerst uitgezocht willen hebben. Dus moet er een nieuwe zaak komen.
Ik denk dat het paard van Linda en stiefvader is, gezien daar een aankoopbon van is (hetzij een vage) en Judith en de andere 2 dames aangeven dat het paard niet van hen is.
En als dat de uitkomst is, mag het paard dus helemaal niet verkocht worden maar moet het terug naar Linda/stiefvader en moeten zij op een andere manier hun geld zien te krijgen.
Denk dat deze conclusie uit eindelijk het dichtst bij de uitspraak zal komen.
anneliesdj schreef:Dat denk ik ook idd, als er 2 ruzie maken doet de politie daar geen uitspraak in, ookal is het nog zo duidelijk.
PaysBas schreef:Vanaf 21 minuten: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1412503
Die komt in paardenland nooit meer aan de bak als je zo'n smet op je blazoen hebt....
tagger schreef:*knip*
tagger schreef:Ik heb eigenlijk wel een probleem met dit soort uitzendingen.
Het gaat in mijn ogen heel vaak om mensen met een stoornis. Ook in dit geval heb ik toch ook wel medelijden met de "dader" Ze heeft zichzelf enorm in de nesten gewerkt en ik heb niet de indruk dat het haar te doen is om er met het grote geld vandoor te gaan.
Ze is onhandig en overschat haar kwaliteiten als amazone en handelaar. Ik denk dat ze de bedoeling heeft gehad om een bloeiende handelsstal te hebben, maar uiteindelijk het ene gat met het andere aan het dichten is.
Ze komt er gewoon niet meer uit en zou eigenlijk geholpen moeten worden.
Ik denk dan: 'heeft zo'n meisje geen vader of partner die haar een helpende hand kan toesteken?'
Nu is ze door "Tros opgelicht" openbaar terechtgesteld. Ik heb soms het gevoel dat alleen mevrouw Hertsenberg volledig bevredigd achterblijft.
[***] schreef:tagger schreef:Ik heb eigenlijk wel een probleem met dit soort uitzendingen.
Het gaat in mijn ogen heel vaak om mensen met een stoornis. Ook in dit geval heb ik toch ook wel medelijden met de "dader" Ze heeft zichzelf enorm in de nesten gewerkt en ik heb niet de indruk dat het haar te doen is om er met het grote geld vandoor te gaan.
Ze is onhandig en overschat haar kwaliteiten als amazone en handelaar. Ik denk dat ze de bedoeling heeft gehad om een bloeiende handelsstal te hebben, maar uiteindelijk het ene gat met het andere aan het dichten is.
Ze komt er gewoon niet meer uit en zou eigenlijk geholpen moeten worden.
Ik denk dan: 'heeft zo'n meisje geen vader of partner die haar een helpende hand kan toesteken?'
Nu is ze door "Tros opgelicht" openbaar terechtgesteld. Ik heb soms het gevoel dat alleen mevrouw Hertsenberg volledig bevredigd achterblijft.
Mmmm ik begrijp je gedachtegang, maar eerlijk gezegd ben ik het niet met je eens. In mijn ogen is ze gewoon een geslepen figuur, die over de rug van anderen denkt veel geld te kunnen verdienen.
En om mevrouw Hertsenberg nu te beschuldigen, vind ik een beetje ver gaan. Ik ben erg blij dat er dergelijke programma's zijn. Dus medelijden met Judith Bok? Nee.
Een stoornis? Zou best kunnen, maar dat wil niet zeggen dat ze zomaar met dit soort praktijken weg mag komen.
Nicky1963 schreef:En het mens JB liegt werkelijk overal over, zelfs over de reden waarom haar hengst geen ggk dekhengst is en ze gelooft zelf in haar eigen onzinnige onzinverhalen..
R12312 schreef:Nicky1963 schreef:En het mens JB liegt werkelijk overal over, zelfs over de reden waarom haar hengst geen ggk dekhengst is en ze gelooft zelf in haar eigen onzinnige onzinverhalen..
Ik ben t helemaal eens met [***]. Dat meisje heeft hulp nodig omdat het er sterk op lijkt sta ze een persoonlijkheidsstoornis heeft. Dat is erg genoeg voor haar.
R12312 schreef:Nicky1963 schreef:En het mens JB liegt werkelijk overal over, zelfs over de reden waarom haar hengst geen ggk dekhengst is en ze gelooft zelf in haar eigen onzinnige onzinverhalen..
Ik ben t helemaal eens met [***]. Dat meisje heeft hulp nodig omdat het er sterk op lijkt sta ze een persoonlijkheidsstoornis heeft. Dat is erg genoeg voor haar.