Andreas Helgstrand verliest sponsor na ophef om foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Re: Andreas Helgstrand verliest sponsor na ophef om foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:49

hmm dreigen vind ik eerlijk gezegd te ver gaan. wat hij heeft gedaan de hele tijd met zijn paarden kan niet door de beugel, maar daar hoef je een persoon niet mee te gaan bedreigen. als iemand zijn vrijheid en veiligheid verliest is misschien wel het ergste wat je kan overkomen. ik weet het, hij heeft het er zelf naar gemaakt dat er ophef is ontstaan, maar bedreigen dat is in wat voor geval dan ook niet eerlijk.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:54

Heb net de foto's bekeken maar idd een ernsig beknelde tong....wist niet dat een paard hierdoor nog fijn te rijden valt,en er zijn wel degelijk flinke prikken in zijn buik te zien,of hij wrijft heel erg met zijn hak....
Tja dit hoord nu eenmaal niet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:55

Wordt hij met de dood bedreigd dan?

Urielle, zo is het exact hoe ik het bedoel. Ik ga geen tomaten naar Helgstrand gooien en ik ga de tomatengooiers niet ophitsen of toejuichen, daarenboven ga ik geen tomaten aan de tomatengooiers leveren.
Maar wat ik ook niet ga doen is zeggen: arme arme Helgstrand, nu hangt die helemaal vol tomaat.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:05

Molfre schreef:
ombrado,

Is dat niet die madame die al lang en breed door de man gevallen is? Haar trainingsmethodes van voor deze video waren ook niet om over naar huis te schrijven :n

was deze vraag aan mij gesteld?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:08

Gini schreef:

Urielle, zo is het exact hoe ik het bedoel. Ik ga geen tomaten naar Helgstrand gooien en ik ga de tomatengooiers niet ophitsen of toejuichen, daarenboven ga ik geen tomaten aan de tomatengooiers leveren.
Maar wat ik ook niet ga doen is zeggen: arme arme Helgstrand, nu hangt die helemaal vol tomaat.

Dat laatste zeg ik ook niet. Ik vind de bedreigingen enkel triest.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:08

pft..ik denk eerder dat meneer bang is om naar Nederland te komen.
Bedreigen geloof ik niets van. Overigens denk ik niet dat we er rauwig om moeten zijn dat ie niet komt........ Kzie hem liever niet meer op een paard (ja, zonder zadel en hoofdstel en sporen misschien hahahahahaha) Dan kan zijn paard hem eens het vuur aan de schenen leggen :-)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:13

Ik denk ook dat het verstandig van hem is om nu geen show te rijden, ik denk dat de kans riant is dat hij uitgejouwd wordt.
Ik ben ook benieuwd naar de mening van de eigenaren die er nog paarden hebben staan, zoals bijv. de hengstenhouder waarvoor hij een hengst zou voorstellen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:14

Gini schreef:

Ik bedoelde het inderdaad zoals Urielle het uitlegt. Zijn alleen doodsbedreigingen erg dan? Je hoort iemand gewoon niet te bedreigen, maar dat is mijn mening.

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:34

Ik denk als ze op alle "grote' stallen gaan filmen dat er nog wel eens meer ruiters niet zo vriendelijk rijden....

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:47

Nynke1 schreef:
Ik bedoelde het inderdaad zoals Urielle het uitlegt. Zijn alleen doodsbedreigingen erg dan? Je hoort iemand gewoon niet te bedreigen, maar dat is mijn mening.

Ik denk dat we beiden inderdaad bedoelden wat Urielle zei en daardoor langs elkaar heen aan het praten zijn.
Verder zijn er voor mij inderdaad gradaties in bedreigingen, waarbij ik
'stomme slungel, ik hoop dat zijn paard hem eens goed trapt'
milder vind dan
'ik kom 's nachts je hart uitrukken, ik haat je'.

De eerste soort bedreigingen zijn van dezelfde aard die je op bokt voorbij ziet komen wanneer er weer eens een zaak van dierenmishandeling of verwaarlozing aan het licht komt. Ze komen voort uit een volkse woede en machteloosheid, maar betekenen eigenlijk weinig tot niets.
De tweede soort zijn voor mij van zorgwekkender aard, ja. Zeker als ze persoonlijk gericht zijn en niet via een algemene site zoals Facebook verspreid worden.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:48

En Freedon. bij amateurs thuis ook echt genoeg te filmen hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:06

Freedom30 schreef:
Ik denk als ze op alle "grote' stallen gaan filmen dat er nog wel eens meer ruiters niet zo vriendelijk rijden....

Ach niet alleen op grote stallen....soms wordt er tijdens de les dingen gevraagd waar men maar aan mee doet, maar niet echt dier vriendelijk is...zeker al die hulpstukken die het hem moeten laten doen.

Goed dat de discussie over rijtechnieken en diervriendelijkheid zo goed op gang is.....maakt mensen zich bewust van zijn eigen fouten..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:08

Urielle schreef:
Ik denk ook dat het verstandig van hem is om nu geen show te rijden, ik denk dat de kans riant is dat hij uitgejouwd wordt.
Ik ben ook benieuwd naar de mening van de eigenaren die er nog paarden hebben staan, zoals bijv. de hengstenhouder waarvoor hij een hengst zou voorstellen.

Die is mede-eigenaar van Goldfinger en die wordt gewoon gepresenteerd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:14

Ja, maar ik neem aan dus door een stalruiter oid. Ik kan me zo voorstellen dat die nu ook niet amused zijn dat een ruiter die hun paarden rijdt zo negatief in de pers komt :=

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:43

De dierenarts is geweest en er zijn foto's gemaakt.

http://www.rideforbund.dk/Information/N ... dager.aspx

Jammer dat alles in het Deens is.

Zelf word ik weinig wijs uit de foto's.
Ik zie wel een iets beschadigde mondhoek, stel ik ene vraag bij het donkere weefsel dat je ziet bij de duim van de DA en aan de linkerkant van het paard lijk ik we een sporen plek zien.

Maar ja hoeveel dagen zitten er tussen de rijfoto's en de foto's van de DA?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:47

Bericht gelezen en er staat eigenlijk niks nieuws in, hetzelfde als wat in dit topic al wordt genoemd uit onderzoek van een (andere?) dierenarts.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:08

nombrado schreef:
anneliesdj schreef:

Die zie ik anders ook geregeld de mond open doen, tong uitsteken ed.
Maar ondanks dat het prachtig is om te zien, denk ik dat je de echte puntjes op de i alleen krijgt wanneer je directere en gedetailleerdere aanwijzingen kunt geven.

Ja, klopt, maar niet doordat een ruiter extreem met hand op bit inwerkt.
mijn paarden staan in vrijheid ook vaak met mond even open of tong eruit. Niets mis mee toch?
gedetailleerde aanwijzingen kan je geven met je zit. Als je met je zit het paard aanwijzingen geeft, is dit niet meer zo ingewikkeld

Met je zit kun je directe inwerking geven op het lichaam, maar niet op het hoofd.
En wat Urielle al zegt; in bv het appuyement is te weinig lengtebuiging, ik denk niet dat je dat met zit ooit voor elkaar krijgt, dan zul je toch iets moeten hebben om die aanwijzing op hoofd/hals over te brengen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:22

Cowgirl schreef:
De dierenarts is geweest en er zijn foto's gemaakt.

Jammer dat alles in het Deens is.

Zelf word ik weinig wijs uit de foto's.
Ik zie wel een iets beschadigde mondhoek, stel ik ene vraag bij het donkere weefsel dat je ziet bij de duim van de DA en aan de linkerkant van het paard lijk ik we een sporen plek zien.

Maar ja hoeveel dagen zitten er tussen de rijfoto's en de foto's van de DA?

Je ziet duidelijk littekenweefsel en op de 2e foto ligt een lapje los/zit een scheurtje.
Ik vind die flanken er ook niet helemaal lekker uitzien, er lijken donkere vlekken te zijn ter hoogte van het been vd ruiter, maar hoe bedrieglijk is dat met zo'n vlekkerig vachtpartoon?

En wat ik me ook afvraag, hoeveel dagen zitten er tussen de gemaakte foto's en het onderzoek?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 06:06

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 06:31

listiglistje schreef:

geen schokkende foto's, doorgespoord zie ik al helemaal niet...

vind het wel heel apart dat daar nog steeds een baucher als onderlegtrens inhangt :o

Brr wat een indrukwekkende hoeveelheid ijzer hangt daarin.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:16

Volgens mij moet het paard eens in de MRI scan want dan zie je ook de schade onder de huid en de botten.

Op facebook las ik dat er een week tussen de foto's zitten.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:19

nombrado schreef:
Molfre schreef:
ombrado,

Is dat niet die madame die al lang en breed door de man gevallen is? Haar trainingsmethodes van voor deze video waren ook niet om over naar huis te schrijven :n

was deze vraag aan mij gesteld?

EDIT: vergeten mijn reactie te typen :+

Anyway, ja Nombrado :)

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 01:51

Freedom30 schreef:

Grote of kleine stallen, er gebeurd veel wat men niet weet.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 06:15

krackertje schreef:
Freedom30 schreef:

Grote of kleine stallen, er gebeurd veel wat men niet weet.

Ik zie hier op Bokt ook vaak slecht gereden paarden en ruiters die tegenzitten/werken....eigenlijk vind ik dat net zo erg :o

En het ligt altijd aan wat anders...ach ja goed voor de portemonee
van de veerartsen, fysio's en osteo's , zadelhandel, tandartsen en andere goeroes die het wel ff kunnen fixen :7

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 06:31

Klopt LL, maar vaak is dit onkunde.... Je zou verwachten dat als je topsport beoefend je wel beter zou moeten weten.. En bij de topsporters gaan de paarden in de categorie "ongeschikt" snel weer terug naar herkomst of het nu komt omdat de combinatie niet klikt of medische achtergrond.. Maar de privépaarden blijven, en ondergaan idd allerlei behandelingen om op de been te blijven maar wel uit liefde voor het paard. En dan is het jammer dat sommige niet zien dat het vanuit het rijden ook veel veranderd kan worden. Maar ik ben van mening, en heb helaas ook genoeg gezien dat een topsporter moet weten waar hij mee bezig is!