Citroen22 schreef:Ik heb de beelden ook gezien, en ik wist natuurlijk dat er dierenleed is, en het is voor mij ook niet erger omdat het paarden zijn. Ik woon op de boerderij, melkveehouderij, en wij gaan hier goed met onze koeien om. Zo af en toe gaat er hier ook een koe of pink weg naar het slachthuis, vaak eten wij dan het vlees van onze koe. Ook onze koeien worden op de ''goede'' manier geslacht.
Wat ik hier mee wil zeggen,zoals andere ook zeiden, dit gebeurt niet alleen met paarden, ook met e kippen en varkens en koeien en ander vee. Alle dieren verdienen om goed behandeld te worden. Ook in de vee wagen en in het slachthuis.
Ik zou wel willen weten waar het paardenvlees van Nijkerk (paardenslachter) heen gaat. Ik heb niet heel het topic gelezen, maar ik ben daar ook geweest en gezien hoe daar geslacht word, op die manier en van dat slachthuis zou ik wel paardenvlees willen eten. Maar als ik weet dat het vlees uit buitenland komt, nee dankje. Klinkt misschien wat overdreven, maar als je kon kiezen wat voor vlees op wat voor manier werd behandeld/geslacht...
Die keus heb je in principe wel... gewoon geen paardenvlees meer in de supermarkt kopen, maar bij slagers. De slagers dié het hebben (want dat zijn er niet zo heel veel) weten waar het vlees vandaan komt, en dat kun je dus gewoon vragen.
Zo heb ik ook gevraagd waar mijn laatst aangekochte paardenbiefstukje vandaan kwam. (ik hoopte nog op Nijkerk maar dat was het toch niet haha)