russel schreef:Nee, zekers niet, maar daar gaat het topic toch over?
Wat er in de mond zit, is niet van buitenaf te zien, de sporenplekken zullen echt niet weken lang bloederig zijn, als dat al zo was...overigens ken ik genoeg paarden met kale plekken met eelt, ga maar eens kijken op wedstrijdterrein...
En mager? Hoe lang zit er tussen die periode? Ondervoed kan ook een ernstig min.vit tekort zijn..
Iets wat meer paarden hebben, maar niet wordt gezien..zien een bolle hooi of grasbuik en denken Hollands welvaren te zien....
Wat er in de mond zit, zal je niet van buitenaf kunnen zien, maar een paard met een kapotte mond doet het echt zo leuk niet meer met een bitje in kan ik je vertellen. Als je bedenkt hoeveel paarden er al onrustig in de mond zijn op het moment dat ze haken hebben, kan ik me niet voorstellen dat een paard met een verwoeste kaak z'n bit nog netjes inhoudt en aanneemt.
Ook met betrekking tot de flanken die open zijn en ondervoed/mager: ik zie op de filmpjes en foto's niks anders dan een idioot glanzend paard.. Een paard dat danwel mager of ondervoed is, glimt echt niet als een spiegeltje tegen je op, en als je dan bedenkt dat ze hem dus eind januari als ik het goed begrijp, heeft opgehaald, dan istie toch verdomd snel weer op een wel héél mooi gewicht...
Ik reageerde enkel op Joost, die een heel mooi verhaal heeft afgestoken over paarden die over hun eigen kunnen heen moeten, wat ik inderdaad ook wel ken, want er zijn zoals ik al zei genoeg paarden die over hun grens heen moeten dag in, dag uit. Alleen klaagt deze mevrouw aan wegens mishandeling (kaak, ondervoed, sporen) op haar specifieke geval (haar paard) en niet alle paarden in het algemeen. Het is een mooie manier om zichzelf mooi in de publiciteit te brengen ('we gaan het veranderen voor álle toppaarden', al denk ik dan tegelijk; en al die HTK knollen dan die net zo zielig zijn als ze over hun eigen kunnen mogen..).
Joost bracht het over alsof het de schuld van de Bartels was dat het paard niet succesvol genoeg was, en naar mijn weten ben je daar nog altijd zelf bij