Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
calippe schreef:Zolang je nog voor een paard moet betalen, staat het paard niet in nood.
Een eigenaar zal het toch prefereren om zijn paard weg te geven aan iemand die hem voert, i.p.v. hem zelf dood te laten hongeren?
Focussed schreef:http://www.ad.nl
Ingezonden door speurneusc
Redde haar stichting aanvankelijk vooral kruisingen, paarden met een vader en moeder van een ander ras, de afgelopen maanden kwamen daar steeds meer raspaarden met papieren bij. 'De meeste eigenaars zijn middenstanders die nu ook zwaar getroffen worden door de crisis. Er is gewoon he-le-maal geen geld meer.'
Bij gebrek aan opvang kloppen steeds meer paardenbezitters aan bij de slachthuizen maar ook daar zijn wachtlijsten, weet Hoitema. 'Een paard heeft hier geluk als hij naar de slacht mag. Dat scheelt veel hongerleed,' zegt de Almeerse met een diepe zucht.
Bij gebrek aan opvang en andere alternatieven worden paarden meer en meer aan hun lot overgelaten, constateert Hoitema. Vooral paarden zonder chip zijn volgens haar het slachtoffer. 'Die komen het slachthuis niet binnen en worden door hun wanhopige baasjes steeds vaker opgesloten om de hongerdood te sterven. Als we ter plekke komen is het vaak al te laat,' zegt de paardenliefhebster met een brok in haar keel.
Ze vraagt zich af hoe het verder moet. 'Paardenbezitters komen hier huilend aan de poort, niet meer wetende wat te doen. Daarom luiden wij de noodklok. Dit kan zo niet langer. Wij hebben dringend donaties nodig om de naam van onze stichting eer aan te kunnen doen en paarden in nood te helpen. Zodra ze weer gezond zijn, gaan de dieren naar een nieuw baasje die hun verzorging wél kan betalen.'
Klik hier voor foto's.
Ceriadwen schreef:Dan is er in de slachthuizen branche dus goed geld te verdienen. Open een paardenslachthuis en je hebt helemaal niks met de crisis te maken, verdien je echt je zenten wel.
Dat verhaal geloof ik dus echt, echt niet dat er meer aanbod is dan de slachthuizen aankunnen

L_Love_Horse schreef:Beste mensen,
Ik zou jullie aanraden om zelf eens te komen kijken en meelopen bij deze stichting. zodat jullie er een ander beeld van krijgen. er staan inmiddels 96 paarden HENGSTEN EN MERRIES apart!! en er zijn er nog zoveel meer die gered kunnen worden. De merries worden hier niet gedekt door de hengsten dit is erg vervelend om te lezen. De paarden geen kwaliteit van leven meer hebben worden uit hun lijden verlost. het is erg zwaar om zoveel paarden op te vangen en te verzorgen en daarbij ook nog eens meldingen krijgen van nieuwe paarden. ik loop bij deze stichting stage en wat deze stichting doet voor de paarden is ongeloofelijk. ook heb ik bewust gekozen om dit team te gaan versterken. Het zijn zulke lieve warme mensen die dag en nacht klaarstaan voor de beestjes. Die willen dat er nog meer paarden geholpen worden.
Ik hoop dat dit bericht inzicht geeft in de situatie. iedereen mag zijn eigen mening hebben en zelf kiezen of ze doneren of er in geloven of niet. maar mensen die deze stichting niet kennen zouden het beste eerst informatie kunnen zoeken voordat ze hier iets plaatsen.
calippe schreef:L_Love_Horse schreef:Beste mensen,
Ik zou jullie aanraden om zelf eens te komen kijken en meelopen bij deze stichting. zodat jullie er een ander beeld van krijgen. er staan inmiddels 96 paarden HENGSTEN EN MERRIES apart!! en er zijn er nog zoveel meer die gered kunnen worden. De merries worden hier niet gedekt door de hengsten dit is erg vervelend om te lezen. De paarden geen kwaliteit van leven meer hebben worden uit hun lijden verlost. het is erg zwaar om zoveel paarden op te vangen en te verzorgen en daarbij ook nog eens meldingen krijgen van nieuwe paarden. ik loop bij deze stichting stage en wat deze stichting doet voor de paarden is ongeloofelijk. ook heb ik bewust gekozen om dit team te gaan versterken. Het zijn zulke lieve warme mensen die dag en nacht klaarstaan voor de beestjes. Die willen dat er nog meer paarden geholpen worden.
Ik hoop dat dit bericht inzicht geeft in de situatie. iedereen mag zijn eigen mening hebben en zelf kiezen of ze doneren of er in geloven of niet. maar mensen die deze stichting niet kennen zouden het beste eerst informatie kunnen zoeken voordat ze hier iets plaatsen.
Is het niet mogelijk om de paarden die jullie niet kunnen opvangen omdat het er te veel zijn, met een vrachtwagen hierheen te sturen, dus opvang voor mensen alhier te zoeken? Dat die mensen dan de transportkosten en zo vergoeden? Misschien ben ik nu wel heel naief hoor....
calippe schreef:L_Love_Horse schreef:Beste mensen,
Is het niet mogelijk om de paarden die jullie niet kunnen opvangen omdat het er te veel zijn, met een vrachtwagen hierheen te sturen, dus opvang voor mensen alhier te zoeken? Dat die mensen dan de transportkosten en zo vergoeden? Misschien ben ik nu wel heel naief hoor....
upendo schreef:Misschien is het dan een idee om de paarden eerst op te knappen en weg te doen voor je er nieuwe bij haalt?
upendo schreef:Dat je het kan, moet niet altijd zeggen dat je het MOET.
Als je de financiële middelen niet hebt, moet je dat ook toe durven geven......
Als dat punt nog niet duidelijk was ga ik nu heel hard huilen.
upendo schreef:96 paarden als je de middelen niet hebt om te onderhouden.. Waarom doe je dat?
upendo schreef:Misschien is het dan een idee om de paarden eerst op te knappen en weg te doen voor je er nieuwe bij haalt?