Nieuw systeem voorkomt vallen tijdens het rijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:14

bruja schreef:
paardje1983 schreef:
Ik heb het systeem vorige week uitgeprobeerd bij een bokkend paard en ik kan het je wel aanbevelen. Vindt het een betrouwbaar systeem. En je kan het helemaal naar je eigen wensen aanpassen.

Thnx! Ik ben heel benieuwd! Hoe heb je het uitgeprobeerd?

Ben bij hem thuis langs geweest. Die had een paard die gecorrigeerd moest worden, en toen heb ik het mee uitgetest. Hij kan ook bij je thuis langs komen.

Ladyson

Re: Nieuw systeem voorkomt vallen tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:33

Meer onderzoek lijkt me absoluut handig, en ik ben ook echt niet zo maar een voorstander. Alleen het wordt zo afgekraakt op bokt terwijl dat naar mijn idee niet realistisch is. Ik vind het idee erachter goed, ik zou hem zelf voorlopig in ieder geval nog niet gebruiken.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:34

Ladyson schreef:
Meer onderzoek lijkt me absoluut handig, en ik ben ook echt niet zo maar een voorstander. Alleen het wordt zo afgekraakt op bokt terwijl dat naar mijn idee niet realistisch is. Ik vind het idee erachter goed, ik zou hem zelf voorlopig in ieder geval nog niet gebruiken.

Vooralsnog is er hier niemand die het product afkraakt. Alleen zijn er nogal wat argumenten die hier neergezet worden waarom het systeem niet handig zou zijn. Iedereen kan voor zichzelf kiezen wat ze ermee doen en of ze het product gaan gebruiken.

sj33k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:23

Zoals eerder in dit topic aangekondigd, er wordt op 29 maart 2014 een demo gegeven met de PULLITER veiligheidsgordel voor ruiters tijdens de tweedehands paardenspullenmarkt bij LR & PC Amethyst in Wijdewormer.

Afbeelding

Mocht je de PULLITER willen proberen, dan kan dat op die dag. Je kunt je opgeven via: http://www.pulliter-veiligheidsgordel.nl/demodag

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:39

Ben benieuwd naar de druk verdeling van het sjabrak, met name waar die stang.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:23

annebe schreef:

Daar zat ik ook al naar te kijken... Vindt het er erg oncomfortabel uit zien voor paard en ruiter

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:22

Ayasha schreef:
annebe schreef:

Daar zat ik ook al naar te kijken... Vindt het er erg oncomfortabel uit zien voor paard en ruiter

heb het uitgetest, en het paard en de ruiter hebben er geen last van tijdens het rijden.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:12

Sabszz schreef:
_MelisS schreef:

Precies wat ik dacht.. Maar ook dat je dan "vast" zit en alle kanten op geslingerd word.. Lijkt me ook niet bepaald bevorderlijk voor je rug ofzo...

Absoluut niet zelfs..

helemaal mee eens.

snap niet hoe het goed en veilig kan Zijn als je paard rodeo aant doen is en al jouw ingewanden en gewrichten worden alle kanten opgeshaked, kan nooit goed zijn!
en het is gevaarlijk als je paard valt, want dan lig je er wel mooi onder.

ben ik btw de enigste die het 'vallend "paard filmpje een beetje zielig eruit vind zien voor het paard? :') -O- weet verder niet hoe het gemaakt is, maar vond het er gewoon een beetje naar uitzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:35

sj33k schreef:
Zoals eerder in dit topic aangekondigd, er wordt op 29 maart 2014 een demo gegeven met de PULLITER veiligheidsgordel voor ruiters tijdens de tweedehands paardenspullenmarkt bij LR & PC Amethyst in Wijdewormer.

Ik begreep dat de demonstratie niet helemaal goed zou zijn verlopen, zou je hier meer over kunnen vertellen?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:53

Ik was vandaag bij deze demo en persoonlijk vond ik deze demo onprofessioneel en niet veilig.

Toen het paard steigerde en viel lag ze toch met haar been onder het paard en zat nog vast. Toen het paard omhoog kwam klikte hij pas los.
Daarnaast zat ze ook nog eens goed vast met haar voet in de beugel.
Ze heeft 100% geluk gehad dat het paard rustig bleef staan.
Ik kreeg het gevoel dat ze expres het paard opfokte zo dat hij in protest ging

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:02

pinkie87 schreef:
Ik was vandaag bij deze demo en persoonlijk vond ik deze demo onprofessioneel en niet veilig.

Toen het paard steigerde en viel lag ze toch met haar been onder het paard en zat nog vast. Toen het paard omhoog kwam klikte hij pas los.

:oo
Dus er werden geen paarden gebruikt die hebben geleerd te vallen (stuntpaarden etc.)?
Gevaarlijke situaties expres veroorzaken vind ik zowieso al een no-go, maar een paard over de zeik helpen voor dit soort dingen?
Amai, ik ben er niet bij geweest. Maar mocht het echt zo erg zijn zoals je omschrijft is dat misschien maar beter ook :=

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:20

pinkie87 schreef:

Dat klinkt niet plezierig voor zowel de ruiter als het paard. Wel laat het zien dat het slimme deel van het systeem dus niet op het juiste moment opent (raar maar ik had dat ook niet verwacht, dat het deel echt slim was).
En ja, als je wilt laten zien hoe een antival-systeem werkt, zal je een gevaarlijke situatie moeten creëren. Dit betekent dus dat je het paard of heel angstig moet maken of heel pissed off. Niet echt paardvriendelijk.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:48

Als je achter je product staat kun je dit ook op andere manier laten zien zonder een paard pistoff of angstig te maken. Er lijden meer wegen naar Rome om iets te laten zien. En de ruiter die vond het alleen maar geweldig om in de belangstelling te staan. Oeffff die dacht dat ze het heetst en gevaarlijkste paard te wereld had

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:14

Ik heb de demo vanmiddag ook gezien. Voor mij bevestigde het ook dat het systeem gevaarlijk is.
Het paard steigerde en klapte om met de ruiter nog vast in de veiligheidsgordel. Deze lag met haar been onder het paard. Het systeem klikte later bij het opstaan van het paard pas los.

Ik vond het ook jammer dat er geen uitleg gegeven werd. Je zag eigenlijk alleen maar iemand (onverantwoord) rondrijden met die veiligheidsgordel om.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:20

Tot zover laat het dus los bij een bepaalde hellingsgraad :) Nu verbaast het mij niets dat als een paard wild en plotseling achterover valt dat dat systeem te laat reageert. Het komt dan soms op minder dan secondes aan hoe de situatie uitdraait en of je überhaupt nog kan reageren als ruiter. Laat staan dat je moet wachten op je gordeltje dat niet even snel open wil..

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 02:31

toch blijf ik in het systeem geloven, en zoek ik nog steeds iemand die het voor mij wil sponsoren bij de aankoop.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 07:30

Jij maakt paarden zadelmak met die dingen vind ik het juist nog gevaarlijker!
Als je dan soms bokken krijgt is het beter dat je je er beter van af kan laten vallen en dit kan dan echt niet.

En inderdaad het gaat om seconde werkt dus hij is volgens mijn altijd te laat

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:17

paardje1983 schreef:
toch blijf ik in het systeem geloven, en zoek ik nog steeds iemand die het voor mij wil sponsoren bij de aankoop.

:= als je zo'n sponser hebt, geef z'n nummer dan even, heb ook nog wel wat dingen die ik gesponsord wil krijgen.

Ik dacht dat ze stuntpaarden gebruikte voor die demo's maar niet dus? Vroeg me al af of ie echt op tijd zou lossen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:13

Demo goed geslaagd dus :+). Oepsieee. Maar goed bevestigd inderdaad wat ik al dacht. Zulke dingen gebeuren in secondes. Voordat ze om slaan maken dat je eraf komt, en dat gaat zo dus niet handig en vlug lukken.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:43

zijn er filmpjes gemaakt tijdens de demo?
Ben wel erg benieuwd naar de situatie die is ontstaan.
als dat zo is gegaan zoals hierboven beschreven vind ik het erg onprofessioneel (dan neem je getrainde paarden en geef je met een headset duidelijke beschrijvingen bij wat er te zien valt) en erg risicovol.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:30

Jah zijn wel gemaakt maar denk niet dat die op Internet zullen verschijnen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:07

ook niet door bezoekers van de demo? O:)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:38

misschien wel ik had er helemaal niet bij stilgestaan dat er dit kon en zou gebeuren. ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:41

Dit was een van mijn eerste horror visioenen die ik kreeg bij dit ding, wat als je met paard valt, paard echt lomp achterover gaat, en als je er vlug afmoet om een of andere reden. Brrrrr

sj33k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:21

Ik was zaterdag op de tweedehands paardenspullenmarkt aanwezig om een demo met de Pulliter Veiligheidsgordel te geven.

Jammer dat er hier wordt geschreven dat de gordel pas openging toen het paard opstond. Dat is niet waar. Dit is mijn versie van wat er gebeurde:

De ruiter hield haar paard teveel tegen waardoor de merrie in verzet kwam en steigerde. Dit deed ze niet met opzet maar uit onervarenheid. Tijdens het naar beneden komen van het steigeren, draaide het paard naar de zijkant en viel. De Pulliter hield de ruiter in het zadel en ging open toen de afgestelde hellingsgraad was overschreden. Daardoor landde de ruiter heel zacht in het zand. Het paard stond onmiddellijk weer op, de gordel was toen al open. Helaas droeg de ruiter geen geschikte schoenen en bleef ze met haar voet in de stijgbeugel steken. Gelukkig bleef het paard heel rustig staan en kon ze haar voet uit de beugel halen.

Ik zal aan de ruiter vragen om hier op bokt ook haar reactie op te tekenen. Zij was bereid de Pulliter voor ons te demonstreren en heeft verder niets met Pulliter te maken.

Tegenstanders zullen er altijd zijn dat is niet erg. Ik vind het wel jammer als er onwaarheden worden geschreven.

Ik heb vanmorgen een Pulliter Veiligheidsgordel afgeleverd bij een mevrouw die ook aanwezig was bij de demo en het incident ook heeft gezien. Zij heeft vanmorgen weer voor het eerst na hele lange tijd durven gaan paardrijden met een Pulliter gordel om. Na een ongelukkige val met als gevolg een gebroken rug en opnieuw een val bij de allereerste keer weer opstappen na het herstel van de rug, durfde zij de afgelopen tijd niet meer te rijden. Maar ze miste het paardrijden vreselijk totdat zij ons product op het spoor kwam. Trillend als een rietje, stapte zij vanmorgen op het paard en ontspande zodra de gordel dicht ging.

Ze vond het heel heftig om het paard tijdens de demo te zien vallen maar omdat ze heeft gezien dat de gordel op het gewenste moment open ging heeft zij de dag erna zelf met de Pulliter veiligheidsgordel gereden. Met wat zij allemaal al aan valpartijen heeft meegemaakt, zou ze nooit opnieuw zijn gaan paardrijden met de Pulliter om als ze geen vertrouwen had gehad in dit veiligheidssysteem.

Ik zal aan haar ook vragen hier in dit topic een reactie te geven. Ook zij zal bevestigen dat de gordel open is gegaan bij de demo op het moment dat de gordel moest opengaan.

Nogmaals wat hierboven geschreven is, klopt dus niet. Je mag natuurlijk allemaal een eigen mening hebben over het product maar onwaarheden opschrijven vind ik niet terecht.

Er is een filmpje maar de filmer stond in het midden van de bak en het paard viel de andere kant op waardoor het dus geen zin heeft om de video hier te plaatsen. Anders had ik het zeker gedaan.