pipo schreef:Klopt mamamier, net als dat je verantwoordelijk bent voor je dieren, al dan niet thuis.
Mijn tank is ook een koppig ding en ongeveer net zoiets als jouw haffje Ness77. Het gaat hier niet om de wettelijke verantwoordelijkheid voor ongelukken het gaat om de verantwoordelijkheid van de stalling. ik heb gelezen dat je al 1,5 jaar op de wachtlijst staat, maar er zijn heus wel andere stallingen. Roep s waar ongeveer, wie weet krijg je wel een aanbod of tips. Een boer een particulier, hoeft niet een hit actiefstal te zijn, dat is wederom een ideaal van jou. Maar ik heb eerder gezegd dat je je niet aangevallen hoeft te voelen.. je bent niet de enigste. Maar je neemt t nogal persoonlijk op.
Ik neem het niet persoonlijk op maar, ik vind het allemaal zo zwart wit gezegd.
Er zijn daadwerkelijk mensen die wel het beste voor hebben met hun dier maar ze toch door omstandigheden grotendeels (zeker in de winter) op stal hebben staan maar er wel uitstekend voor zorgen en er zijn ook mensen die hun paard op een wei donderen en 1 x in de maand gaan kijken of waar dan 114 voor gebeld moet worden omdat het dier hoefbevangen of verwaarloosd is en al tijden geen hoefsmid of dierenarts gezien heeft bijvoorbeeld.
Er wordt veelal slechte stalling met goede weide vergeleken en het is nu eenmaal niet zo zwart/wit
Wat je hier in de winter mogelijk aan weide kunt vinden, daar wil je echt je paard niet op hebben.
Rhoon, Barendrecht (waar het de afgelopen jaren zo vol gebouwd is door 2 Vinexwijken), er moet in ieder geval een bak bijzitten vanwege het hierboven genoemde en las het verder weg is moeten ze ook binnen en buiten gezet worden (dagelijks) en als het paard wat makeert moeten zijn ook medicijnen kunnen toedienen etc. want dan kan ik er niet twee keer per dag (wat ik nu wel doe) naar toe.
In het andere topic kreeg ik 1 in Dordrecht geopperd (maar dat is eigenlijk een fokkerij volgens mij, en de dame die hem stuurde wist ook verder niet hoe en wat), verder kwam er helemaal niemand met een goede optie, alleen maar het verhaal dat het nooit zo moeilijk kan zijn. Als je dan vraagt om een paar adressen dan geeft niemand meer respons.
Het zou er dan 1 moeten zijn met flinke paddocks want weidegang wordt hier in dit seizoen echt niet aangeboden, zelf niet op de hitactief stal.
De hit heeft mijn eerste voorkeur omdat mijn paard snel dichtgroeit dus 24/7 buiten, met name in het weideseizoen, is geen optie. Hier wordt de voeding goed afgestemd, is er een buitenbak, veilige uitrij mogelijkheden en wordt beheerd door paardenmensen. Daarnaast heeft mijn paard littekenweefsel ten gevolge van chronische mok (opgelopen tijdens zijn manegecarriere) en is in de blub staan ook geen optie.
Ook zijn hier vrijwel altijd mensen aanwezig zodat mijn dochter ook zonder mij op haar paard kan rijden (hoewel elke dag rijden geen must meer is als hij in de hit staat).
Overigens is steeds verhuizen ook niet best voor je paard, daarom wil ik wachten tot het (in mijn ogen) meest geschikte plekje vrijkomt. Tot die tijd heeft mijn dochter dagelijks les, en ik 1 x per week en maken we er het beste van (dat is dus meestal 2x per dag naar stal en met nog twee kinderen, een verantwoordelijke en fulltime baan en huishouden en inmiddels ZONDER verder sociaal leven want het hiervoor genoemde slokt al mijn tijd en energie op).
Van de zomer gaat hij de wei weer op, dan kan ik weer eens wat afspreken met iemand of iets voor mezelf doen