Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:33

En kun je @MaxineRehl dan niet vertellen of haar pony nog daar is, of dat die weg/overleden is, desnoods via PB, als je zo goed van al het reilen en zeilen afweet.
Dat zou je sieren, ipv triomfantelijk te doen over "jouw paarden en ponies".

fishie55

Re: Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:39

Het zijn niet mijn paarden en pony's en om welk paard of pony gaat het??

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:18

Ben blij dat er 1 terug is naar de rechtmatige eigenaar, dat is allemaal vast en zeker prima gecheckt en terrecht alleen kan j***** dat niet hebben. en waar ze nu zit komt of is ook wel bovenwater. Ben benieuwd of ze nu wel een fatsoenlijke plek heeft voor de paarden.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 27-10-13 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen verwijderd die niet in de OP genoemd worden.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:21

@fsihie: het gaat om SORAYA, kruising arabier, dit heeft poster @ MaxineRehl nog maar enkele posts terug (zeer uitgebreid!) zelf verteld omdat ze graag wil weten hoe het met haar pony is (of is afgelopen).
Misschien kun of wil jij haar al dan niet via PB daarover meer vertellen.

MaxineRehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:39

Ik weet gelukkig al via via dat het laatste bericht is dat ze er nooit echt slecht aan toe is geweest, ze ook niet in beslag was genomen en een tijdje verderop op de dijk op een goede plek heeft gedaan. Als ze het maar goed heeft, en zou haar graag terug kopen, al moet ik er de hoofdprijs voor geven. Hier zou ze lekker de wei op kunnen met een grote stal en minivriendjes. Zou er alles voor over hebben (hoop dat j**** dit te horen krijgt). Ik heb haar nooit weg gedaan omdat ze weg moest. Ik hoorde dat de stichting zich inzette voor gehandicapte, en omdat ik er zelf niet meer op kon rijden vond ik dit de ideale plek voor haar. Lekker de zomer op het land. En toen was alles nog goed. Toen ze haar weven kreeg, wist ik dat het fout zat. Dat had ze op jonge leeftijd ook, en toen we haar naar een andere plek verhuisde was het over. Er is dan te veel stress (van mens of dier) om haar heen. J*****, alsjeblieft. Ik kom met een goed hart en geld om de andere paarden weer te helpen. En s***** krijgt echt een goed ontspannen leven, heerlijk met de minis op het land en mijn vriend wil haar graag ook terug om te knuffelen en te verzorgen (mijn knoeperd van 1.84 plus veulen zijn en worden wat te groot voor hem haha).

Alle spullen die ik mee gegeven heb mag je ook houden, en als je meer wilt zeg je het maar. Ik wil zo krijg mijn allereerste liefste pony terug. En de enige die me dat kan geven ben jij. Ik weet dat je altijd je best heb gedaan om haar een zo goed mogelijk leven te geven, en dat ik hoorde dat ze er nooit slecht aan toe is geweest dat vind ik heel fijn om te horen.

Asjeblieft J*****, ik weet niet hoe ik je anders moet bereiken.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 19-10-13 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Friescentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:55

Beste Maxine,

Ik lees uw verhaal het is erg triest allemaal, als de pony op een andere plek heeft gestaan tijdens de inbeslagname kan het dan niet zo zijn dat deze hier nog staat?
Zo niet, realiseer u zelf dan dat u de nodige troef in handen kan hebben om de pony terug te vorderen.

Iemand die besluit een stichting op te richten en deze ook voert heeft namelijk verplichtingen.
Een stichting heeft doelstellingen te maken en te overleggen met de bestuurders, nu zal de enige bestuurder mevrouw zelf zijn. Dit betekend dat zij een ieder openheid van inzage dient te geven.
Iedereen weet met welk doel deze stichting toen stand is gekomen, echter de doelstelling is nooit tot zijn recht gekomen. Dit betekend dat u uw pony heeft afgegeven met de doelstelling die de stichting stelde. De stichting heeft niet aan deze eisen voldaan, hun woorden niet omgezet in de praktijk.
Hierdoor is uw pony niet gebruikt voor het doel waar u deze voor geschonken heeft gehandicapte mensen plezier te laten hebben. Echter is er nu sprake van een wan prestatie en zijn er denk ik diverse donaties gedaan, ik lees op internet zelfs iets over een benefiet avond in Overijssel.
U zou kunnen vragen waar de donaties aan besteed zijn als ik lees dat er weinig tot geen huishouding was voor het aantal dieren dat de stichting in bezit had/heeft.
Waar zijn dan de gelden aan uitbesteed.

Hoe staan de donateurs hierin, zouden zij ook niet meer openheid willen hebben.
Was uw pony toegewijd aan de stichting stond deze in de boeken van de stichting?

U kan smeken om de pony tegen een vergoeding terug te krijgen, ik denk dat het spijtig genoeg ter vergeefs zal zijn.
Als u in het bezit bent van een rechtsbijstand verzekering zou ik als ik u was hier aanspraak opmaken.
Breng de situatie goed in kaart en bezorg de rechtsbijstand verzekering de juiste informatie en misschien zijn er meerdere mensen met u.

Ik hoop dat u hier iets mee kan.

Succes

fishie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:24

Goede tip aan Maxine, Friescentrum maar Maxine weet hoe het echt zit en nu ik die trieste verhalen lees dat ze ze zo mist had ze Soraya niet in de weide moeten zetten in Ridderkerk en dit paard is aan haar zelf afgegeven zonder gegevens en papieren dus niet aan de stichting zelf jammer dat de verhalen van een kant komen en de mensen blijven speculeren over het hoe of wat ik heb ook een bericht aan Maxine gestuurd dat dit gezeur haar niet ten goede komt en de onderhandelingen over het paard dankzij deze berichten over en uit is
Friescentrum schreef:
Beste Maxine,

Ik lees uw verhaal het is erg triest allemaal, als de pony op een andere plek heeft gestaan tijdens de inbeslagname kan het dan niet zo zijn dat deze hier nog staat?
Zo niet, realiseer u zelf dan dat u de nodige troef in handen kan hebben om de pony terug te vorderen.

Iemand die besluit een stichting op te richten en deze ook voert heeft namelijk verplichtingen.
Een stichting heeft doelstellingen te maken en te overleggen met de bestuurders, nu zal de enige bestuurder mevrouw zelf zijn. Dit betekend dat zij een ieder openheid van inzage dient te geven.
Iedereen weet met welk doel deze stichting toen stand is gekomen, echter de doelstelling is nooit tot zijn recht gekomen. Dit betekend dat u uw pony heeft afgegeven met de doelstelling die de stichting stelde. De stichting heeft niet aan deze eisen voldaan, hun woorden niet omgezet in de praktijk.
Hierdoor is uw pony niet gebruikt voor het doel waar u deze voor geschonken heeft gehandicapte mensen plezier te laten hebben. Echter is er nu sprake van een wan prestatie en zijn er denk ik diverse donaties gedaan, ik lees op internet zelfs iets over een benefiet avond in Overijssel.
U zou kunnen vragen waar de donaties aan besteed zijn als ik lees dat er weinig tot geen huishouding was voor het aantal dieren dat de stichting in bezit had/heeft.
Waar zijn dan de gelden aan uitbesteed.

Hoe staan de donateurs hierin, zouden zij ook niet meer openheid willen hebben.
Was uw pony toegewijd aan de stichting stond deze in de boeken van de stichting?

U kan smeken om de pony tegen een vergoeding terug te krijgen, ik denk dat het spijtig genoeg ter vergeefs zal zijn.
Als u in het bezit bent van een rechtsbijstand verzekering zou ik als ik u was hier aanspraak opmaken.
Breng de situatie goed in kaart en bezorg de rechtsbijstand verzekering de juiste informatie en misschien zijn er meerdere mensen met u.

Ik hoop dat u hier iets mee kan.

Succes

MaxineRehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:36

Dan had ik haar niet daar in de wei moeten zetten? Waar slaat dat nu op. Die pony hoefde van mij nooit meer de sport in. Ze was jong, en ik kreeg tijdens het gesprek constant te horen dat de stichting zich inzette voor gehandicapte, en dat ze daar voor gebruikt zou worden. Ik gunde haar het allerbeste, en op dat moment was ze daar het beste af leek mij. Ik was niet in staat om aan een weiland te komen. Ze was gechipt, verzekerd en noem maar op, maar nee geen paspoort en papieren omdat ik haar zelf ook gered heb toen zij op 2 jarige leeftijd een veulen heeft gekregen en vanaf dat moment alleen is gelaten. Ik heb haar toen weer helemaal opgebouwd, en ja met een hoog stressniveau wat in de verkeerde omstandigheid snel naar boven komt. Jaren niet gehad, dus toen ik gelijk na een aantal weken alles verweten kreeg, toen brak ik. Ik wist toen al dat het niet goed zat, maar er werd van alle kanten gezegd dat het goed met haar ging, want ikzelf mocht niet bij haar.

Het breekt me echt dat dit nu zo gezegd wordt. Heb ik gereageerd op de adviezen? Nee. Ik heb het prive geprobeerd met je/jullie. Ik trok me niets aan van de reacties. En dan krijg ik dit... je weet niet half hoe me dit pijn doet. Alles gedaan voor een goed huis, en altijd verwijten gekregen.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:40

fishie55, je laatste bericht vind ik echt grof.
Voor mij was het al duidelijk dat je **** bent, maar nu helemaal want iemand met een goed hart en iemand die niks met deze paarden heeft ( het van een afstandje bekijkt of bevriend zou zijn met )zou zo nooit reageren.
Dit is gewoon ziek machtsvertoon. En wie ben jij om zulke berichten namens ****** te gaan plaatsen, als jij haar niet bent. Wat heb jij hier mee te behalen tenslotte. Je bent nu duidelijk door de mand gevallen.

Maxine, ik zou een advocaat inschakelen. De politie bellen, de dierenbescherming en weet ik veel wat nog meer, heel eerlijk dit liet ik niet zo maar aan me voorbij gaan.
Alles wat Fishie55 hier neer gezet heeft even uitprinten allemaal ook je PB, en ik hoop voor jou dat deze bedreigend was dan zal ik even contact opnemen met bokt en de politie.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:47

Ja, ik weet het nu zeker: fishie55 is J***** zelf.
Wat een raar antwoord zeg. Maar wel verhelderend.

Maxine wil die pony terugkopen, maar omdat het hier op bokt staat, kan dat niet?!?
Maxine zegt niets verkeerds, dus dat lees jij duidelijk verkeerd.
Friescentrum geeft alleen eventueel tips aan Maxine.
Jij gaat gelijk in de aanval, waarom?
Jij hebt toch niks te maken met Friescentrum?
Oh, je voelt je aangevallen, omdat de pony is verkregen op valse voorwendselen en de vorige eigenaar daar best een zaak kan hebben.
Verkoop die pony gewoon terug en klaar!
Geld in de knip voor de andere pony's of voor jezelf en iedereen blij.

@ Maxine: doe wat je moet doen. :(:)
Laatst bijgewerkt door LindyH op 27-10-13 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MaxineRehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:16

Dankjewel voor jullie steun. Ik ben nog steeds niet boos of wat dan ook. Ik wil gewoon dat het goed zit. Dat ik j***** kan helpen door mijn pony terug te kopen en haar een goed leven hier te geven. Misschien heeft ze het daar ook goed, maar waarom is het zo erg om een pony terug te geven als je weet dat ze het super krijgt? Daar doen jullie het toch voor? En dat extra geld is meegenomen, en daar kun je de paarden en ponies die het meer nodig hebben goed mee helpen.

Ik wil verder niet veel zeggen want ik ben letterlijk ingestort en zal niet echt helder nadenken nu. Maar ik wilde jullie toch bedanken voor de steun. En ik hoop dat het alsnog goed komt, en dat ik mijn meisje in mn armen kan sluiten.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 27-10-13 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:38

Google is idd je beste vriend :-)
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Friescentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:45

Ik heb niets met de persoon in kwestie te maken dat wil ik even ophelderen. Ik weet wie het is en heb lang geleden 10 jaar ongeveer een aantal keer wat voer gebracht. Dit was toen nog op een pension stal en had toen al mijn twijfels of paarden houden toen een goed idee was.

Maxine, doe wat jij denkt dat je moet doen.
Ik denk dat je als je een rechtsbijstand verzekering hebt de zaak voor moet leggen.
Laat hun je kans bepalen en handel van hier uit verder.

Laat je in je emotie en woorden niet te veel gaan over een forum.
Sommige personen schrijven berichten die meer zeggen over hun zelf als over jouw.

Ik begrijp alleen niet dat mensen die zeggen de persoon in kwestie niet te zijn wel duidelijk kunnen antwoorden op verhalen die niet aan hen zelf gericht zijn.

Als je eventueel verder zou willen discussiëren stuur dan een PB.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:22

Wauw wat een bericht van fishie/madame zelf. Ik kan hier alleen maar uit op maken dat er iets niet goed zit daarbinnen. Als wat er staat waar is, zie ik totaal geen vrouw die het beste met de paarden en dus de eigenaren voor heeft, maar iemand die ziek is en teveel trots heeft. Waar ze die vandaan haalt weet ik ook niet. Ik snap trouwens ook niet waar ze het geld dan nu wel ineens vandaan zou kunnen halen, ben benieuwd hoe de paarden er nu bij staan maar verwacht niet dat dit op rolletjes loopt/blijft lopen. Wat enorm hard, om zoiets zo te zeggen. En wat kinderachtig.. ''Vanwege deze berichten zijn de onderhandelingen over dit paard ook over en uit'' Maxime, ik zou als ik jou was zou ik goed op de hoogte proberen te blijven. Wie weet komt er weer een kort moment om je kans te pakken, wanneer er uit komt dat J het niet redt. Doe wat je moet doen, via J zelf ga je er niet komen ben ik bang..

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:28

Weet iemand waar ze nu zit afgezien dat iemand een berichtje hier neer zette van belgie of zeeland ?

fishie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:31

Ja Lonan ik dus

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:39

Goh meen je

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:17

Brrr wat ben jij een eng type Fishie55! Je zou denken dat het welzijn van de paarden voorop staat en dat J***** alleen maar blij is als sommige van "haar" paarden ergens anders een goed tehuis kunnen krijgen zodat zij weer ruimte heeft voor zielige gevallen die dit geluk niet hebben. Als een oude eigenaar aangeeft een paard graag terug te willen en hier zelfs voor wil betalen, zou je verwachten dat J***** een gat in de lucht springt want het hoofddoel: een goede oude dag voor het paard is dan gehaald en dat is toch waar het allemaal om gaat.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 27-10-13 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:26

Omdat er weer namen genoemd worden die niet in de OP genoemd worden, en omdat de discussie te persoonlijk wordt, hier een slotje.