Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Friescentrum schreef:Beste Maxine,
Ik lees uw verhaal het is erg triest allemaal, als de pony op een andere plek heeft gestaan tijdens de inbeslagname kan het dan niet zo zijn dat deze hier nog staat?
Zo niet, realiseer u zelf dan dat u de nodige troef in handen kan hebben om de pony terug te vorderen.
Iemand die besluit een stichting op te richten en deze ook voert heeft namelijk verplichtingen.
Een stichting heeft doelstellingen te maken en te overleggen met de bestuurders, nu zal de enige bestuurder mevrouw zelf zijn. Dit betekend dat zij een ieder openheid van inzage dient te geven.
Iedereen weet met welk doel deze stichting toen stand is gekomen, echter de doelstelling is nooit tot zijn recht gekomen. Dit betekend dat u uw pony heeft afgegeven met de doelstelling die de stichting stelde. De stichting heeft niet aan deze eisen voldaan, hun woorden niet omgezet in de praktijk.
Hierdoor is uw pony niet gebruikt voor het doel waar u deze voor geschonken heeft gehandicapte mensen plezier te laten hebben. Echter is er nu sprake van een wan prestatie en zijn er denk ik diverse donaties gedaan, ik lees op internet zelfs iets over een benefiet avond in Overijssel.
U zou kunnen vragen waar de donaties aan besteed zijn als ik lees dat er weinig tot geen huishouding was voor het aantal dieren dat de stichting in bezit had/heeft.
Waar zijn dan de gelden aan uitbesteed.
Hoe staan de donateurs hierin, zouden zij ook niet meer openheid willen hebben.
Was uw pony toegewijd aan de stichting stond deze in de boeken van de stichting?
U kan smeken om de pony tegen een vergoeding terug te krijgen, ik denk dat het spijtig genoeg ter vergeefs zal zijn.
Als u in het bezit bent van een rechtsbijstand verzekering zou ik als ik u was hier aanspraak opmaken.
Breng de situatie goed in kaart en bezorg de rechtsbijstand verzekering de juiste informatie en misschien zijn er meerdere mensen met u.
Ik hoop dat u hier iets mee kan.
Succes