Merel Blom al enkele uren vast op Franse snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:41

Er is niets verandelijker dan het weer :P
En Merel kennende zal ze heus geen onnodige risico's nemen.

Laten we blij zijn dat het weer rijd, al is het langzaam, en dat ze veilig thuis komen!!

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:42

Kunnen we niet een Bokt-hulpdienst oprichten?
Voor iedereen die plotseling op de snelweg vast komt te zitten met paarden. :')

Gelukkig verbeterd de situatie. Ik hoop dat iedereen veilig thuis komt. :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:48

Djilna schreef:
Harry Smolders stond blijkbaar ook vast in Frankrijk.

Hoe staat het er bij hem voor dan?

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:51

[/quote]
Euh die wedstrijd hebben ze al gehad Geerke ;) Ze waren op de terugweg.[/quote]

Ja???ze hebben dus het risico genomen...ik wist al een week dat het ging sneeuwen in het noorden.[/quote]

De wedstrijd in Barocca duurt ruim 2 weken dus............
Niets bekend toen ze er heen gingen! En denk dat in Portugal ook niet ruim van te voren bekend was dat er zulk slecht weer opkomst was. Niemand en zeker professionals kiest ervoor om in de sneeuw terecht te komen!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:52

jollyjoker schreef:
Niets bekend toen ze er heen gingen! En denk dat in Portugal ook niet ruim van te voren bekend was dat er zulk slecht weer opkomst was. Niemand en zeker professionals kiest ervoor om in de sneeuw terecht te komen!

Maar ze hebben geerke niet om weersvoorspellingen en advies gevraagd, dan is het altijd te risicovol. :j

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:53

Kahawa schreef:
jollyjoker schreef:

Maar ze hebben geerke niet om weersvoorspellingen en advies gevraagd, dan is het altijd te risicovol. :j

:')

NatasjavE

Re: Merel Blom al enkele uren vast op Franse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:58

Bovendien dachten ze ook niet 14 dagen geleden dat het misschien wel geinig is om is een keer een crosje in Portugal te rijden.
Op dit nivo worden dit zeer ruim van te voren geplant.

Ik had mijn geld er niet op ingezet dat er half maart zo'n bak met sneeuw naar beneden zou komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:00

Ik vind het echt zo ontzettend triest dat mensen er zo over gaan doorzeiken dat ze het had kunnen voorspellen. Denk je dat ze het voor haar plezier en dat van haar paarden deed? Echt walgelijk, en bovendien schiet je er ook nog eens helemaal niks mee op door zo te gaan zeiken. Maar je moet wat te doen hebben. Bah.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:06

_lautje_ schreef:
Tsjaad jury dat was bericht dat boller TG kreeg vanuit Frankkrijk van een vriendin die de trailer had geregeld. Sorry dat het niet helemaal accuraat was. Mijn diepste en meest nederige excuses daarvoor.

Nu tevreden? Wat een gezeik weer zeg.

Inderdaad Lau, volgende keer hou je de informatie lekker voor jezelf, en voor mij! :D

En wat het weer betreft: wij zijn eens op wedstrijd geweest zonder enige sneeuwvoorspelling, met om 15 uur mooi weer, om 16 uur werd het donkerder, om 17 uur begon het te sneeuwen zo hard dat wij het 2e rondje niet meer hebben gesprongen en halsoverkop ingepakt hebben.
Het was maar goed dat de sneeuwschuivers ons tegemoet kwamen want anders hadden we niet geweten wat weg of berm was.

En het is allemaal goed afgelopen (voor zover dat nu te zien is), laten we daar blij om zijn.
En ook hierbij geldt: de beste stuurlui staan aan wal! }:0

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:08

Jorienn schreef:
Ik vind het echt zo ontzettend triest dat mensen er zo over gaan doorzeiken dat ze het had kunnen voorspellen. Denk je dat ze het voor haar plezier en dat van haar paarden deed? Echt walgelijk, en bovendien schiet je er ook nog eens helemaal niks mee op door zo te gaan zeiken. Maar je moet wat te doen hebben. Bah.

Het ergste is dat het het op aannames is gebaseerd, het is een wedstrijd die twee weken duurt zoals hierboven te lezen.. Dan is het weer op de terugweg echt nog niet te voorspellen.

Maar dan wordt er gelijk vanuit gegaan dat die wedstrijd slechts een paar dagen duurde en haar vertrek naar Portugal ongeveer een week geleden was. Wedstrijdduur kan je makkelijk even opzoeken voordat je zoiets zegt.

Als het dan idd 1 dag wedstrijd was en ze idd 1 week geleden vertrokken was, vind ik het veel te kort door de bocht en onnodig, maar ok.

Belibaste

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:13

Sorry maar iedereen wist in Frankrijk dat het streng afgeraden was om op de weg te gaan, zeker met een vrachtwagen... het mocht niet. Er was een alert code rood
Het blijft vervelend voor haar en voor de paarden maar het had anders kunnen gaan.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:16

Het grote nadeel van Bokt... Iedereen heeft een mening, vooral de mensen zonder verstand van zaken. Deze discussie kan beter gesloten worden!

Ze rijden godzijdank weer! Hopelijk houden de paarden er niets aan over en rijd ze over 2 maanden in Badminton!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:17

Ze is nu op de radio :D

Ze is net NL binnen gereden en over een uurtje thuis.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:20

Ladybird schreef:
Djilna schreef:
Harry Smolders stond blijkbaar ook vast in Frankrijk.

Hoe staat het er bij hem voor dan?

Ik begreep dat die ook van diverse kanten hulp heeft gehad en veilig zat. Maar meer details heb ik ook niet.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:21

Ah, geen 538 dan :P
Maar fijn dat ze er bijna is!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:21

Belibaste schreef:
Sorry maar iedereen wist in Frankrijk dat het streng afgeraden was om op de weg te gaan, zeker met een vrachtwagen... het mocht niet. Er was een alert code rood
Het blijft vervelend voor haar en voor de paarden maar het had anders kunnen gaan.

code rood is pas dindag om 11 uur afgegeven !! En dat in slechts 2 departementen ..

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:23

Mensen ze is dus al bijna weer thuis *\o/*

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:24

Welkom thuis Merel!!!!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:26

Top Merel.
Slaap lekker vanavond in je warme bedje :j en de paarden in een lekkere warme stal.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 17:29

Hoedanook, het is fijn dat ze rijden!!!
Dit topic is niet geopend om verwijten of insinuaties richting Merel en haar team te maken.
Topic is puur geopend om haar team en de paarden te helpen en hen bij wijze van spreken een hart onder de riem te steken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:29

En niemand die zich voor kn stellen dat iemand, die kennelijk 2 weken op 'tournee' is geweest, gewoon moe vies en vuil is en naar huis wil?
Nog afgezien van dat in Portugal vermoedelijk niet wordt gewaarschuwd dat er in Frankrijk 2 meter sneeuw wordt verwacht, dus je bént al onderweg en dán wordt er gewaarschuwd. Dan ben je het point of no return wel al voorbij hoor. Dan is het vrij logisch dat 'ik wil naar huis' gewoonweg belangrijk blijft, en 'niet van de snelweg af' net zo logisch. En ja, dan maak je een risicoafweging, en die bleek risicovoller dan ingeschat. Ik ben er vrij zeker van dat die afweging heel bewust is gemaakt. Een eventingruiter doet niets anders dan continu beslissingen en risicoafwegingen maken, lijkt me.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:31

Kahawa schreef:
Ze is nu op de radio :D

Ze is net NL binnen gereden en over een uurtje thuis.

Dan zijn de laatste km's mooi snel gegaan. Superfijn.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:33

Ik sluit me helemaal bij Ibbel aan.
In september ben ik ook voor wedstrijd naar Portugal geweest en denk dat ik op de terug weg waarschijnlijk de zelfde keuze zou hebben gemaakt.
Ik ben heel blij te horen dat ze weer (bijna) thuis is.
Nu de paarden goed in de gaten houden en bijkomen van dit avontuur!!!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:33

Belibaste schreef:

voor de 100ste keer, de code rood werd pas afgegeven toen ze al lang en breed Vast stonden..

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:34

Wat fijn dat ze weer in Nederland is! :)