Totilas wint eerste Grand Prix van Duitse kampioenschappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:16

Woest schreef:
wat is er met zijn beenactie gebeurt -O- Ik heb het idee en het gevoel dat dit paard niet mijn optimaal is omdat hij "zijn" ruiter kwijt is. Sinds hij verkocht is geweest is de spark gewoon weg.
Ik blijf erbij, veel mensen hebben "een paar van hun leven" maar ik denk dat dit voor paarden ook geldt, dat ze "hun ruiter voor hun leven" hebben. Ene waarmee het enorm goed klikt en die elkaar super kunnen aanvoelen.

Ik denk dat hij da een beetje kwijt is.

Dat wilde ik net zeggen. Ik denk dat Totilas niet lekker in zijn vel zit en misschien wel een vorm heeft van liefdesverdriet.
Als je hem terug zou halen naar Edward, dan zal dit paard waarschijnlijk weer langzaam de oude worden. Ik ben niet kleinzerig, maar als je dit ziet gebeuren dan wil je hem liever gisteren dan vandaag nog terug halen omdat dit gewoon erg sneu is voor het paard!

mylittlejoy

Re: Totilas wint eerste Grand Prix van Duitse kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:26

Nou, dat is ook weer overdreven. Ik denk niet dat Totilas in zijn stal traantjes weg zit te pinken en met weemoed terugdenkt aan zijn Edward-tijd. Paarden leven in het nu, niet in het verleden. Dat de klik met Mathias er niet is (of in ieder geval de afstemming tussen Totilas en Mathias niet wil lukken), geloof ik wel. Dat mede daardoor Totilas niet het beste van zichzelf kan laten zien, geloof ik ook. Maar meer dan dat is het volgens mij ook niet.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:31

Eens Mylittlejoy, dat is wel heel erg vermenselijken van een paard.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:58

elady schreef:
Dat wilde ik net zeggen. Ik denk dat Totilas niet lekker in zijn vel zit en misschien wel een vorm heeft van liefdesverdriet.
Als je hem terug zou halen naar Edward, dan zal dit paard waarschijnlijk weer langzaam de oude worden. Ik ben niet kleinzerig, maar als je dit ziet gebeuren dan wil je hem liever gisteren dan vandaag nog terug halen omdat dit gewoon erg sneu is voor het paard!

Ach maar ze mailen elkaar nog en sturen foto's en brieven. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:12

Jullie kunnen jezelf toch niet serieus nemen als jullie spreken over "liefdes verdriet" .... :=

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:16

Nee dit is serieus :+

Ayasha schreef:
:j een regelrechte schande, dat ze hem nog buiten durven laten komen... Niet meer om aan te zien dat arme scharminkel, een slachtpaard ie het geworden. :n :(:) Je zou hem 5 cent geven als je hem tegen kwam. Arme, arme Totilas... Om te janken... En dan nog mishandelen ook, een scheef paard door een GP proef dwingen... Pfff... Knoop hem op! Bind hem aan de schandpaal! Zoals vroeger! Dát zal ze leren om de wonderhengst zo te mishandelen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:18

Nee dat was absoluut niet serieus bedoelt. Ik hoopte dat het overduidelijk was, dat dat sarcastisch was maar misschien moet ik aan Bart een smiley vragen die een "sarcasm sign" vast heeft". :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:24

Ayasha schreef:
Nee dat was absoluut niet serieus bedoelt. Ik hoopte dat het overduidelijk was, dat dat sarcastisch was maar misschien moet ik aan Bart een smiley vragen die een "sarcasm sign" vast heeft". :+

Dus jij begrijpt jouw sarcasme wel maar dat van anderen niet en ook niet de :+ smiley :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:27

Woest en Elady hebben geen enkel teken van sarcasme in hun berichten zitten. Tenzij ik ze mis, kan ook.
Dat paddenpad sarcastisch was, was me al opgevallen ja. Over haar had ik het ook helemaal niet. :+

Zou maar erg zijn als ik mijn eigen sarcasme niet zou begrijpen he _O-

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:30

Hmm ik mis ook de expressie die ik van hem gewend ben. Oké hij oogt minder gespannen, maar ik vind hem zeker niet meer lengte in de hals hebben, zijn knieactie is niet meer wat het geweest is. Die knieactie was misschien iets te extreem, maar ik vind dit niet echt bijzonder er uit zien. In mijn ogen was het altijd een paard dat echt hard wilde werken en kei hard zijn best deed, nu lijkt het een paard dat braaf zijn rondje loopt..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:37

Woest schreef:
wat is er met zijn beenactie gebeurt -O- Ik heb het idee en het gevoel dat dit paard niet mijn optimaal is omdat hij "zijn" ruiter kwijt is. Sinds hij verkocht is geweest is de spark gewoon weg.
Ik blijf erbij, veel mensen hebben "een paar van hun leven" maar ik denk dat dit voor paarden ook geldt, dat ze "hun ruiter voor hun leven" hebben. Ene waarmee het enorm goed klikt en die elkaar super kunnen aanvoelen.

Ik denk dat hij da een beetje kwijt is.

Onzin, het is geen tovenarij. Het paard is een bepaalde manier van rijden gewend (die blijkbaar ook bij hem past) en heeft nu een ruiter die totaal anders op het paard zit. Kijk de film op de vorige pagina maar, daar worden de ruiters in vergeleken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:55

Een goede ruiter past zich aan het paard aan en haalt zo het beste in dat paard naar boven
Een ruiter zonder gevoel wil het paard dwingen zich aan hem/haar aan te passen.
Het ene paard kan dat en het andere niet

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:54

elady schreef:

Liefdesverdriet? Een paard? Doe toch even normaal zeg..
Denk je ook dat het Totilas zelf ook maar iets kan interesseren dat er een ander op z'n rug zit? Dat paard heeft er zelf toch geen enkel idee van dat 'ie eerst 90% liep en nu 80%.. Wat kan het hem schelen. Hij doet wat van hem gevraagd wordt, niet meer en niet minder. Als 'ie z'n brokken en hooi maar krijgt :')

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:31

een aantal mensen hier gaat wel uit van dat een paard een erg dom wezen is
het is geen cavia die alleen denkt aan eten, drinken en sex

een paard heeft wel degelijk een geheugen en Totilas heeft jaren bij Edward op stal gestaan
hij zal best onderscheid maken tussen toen en nu, al zal hij geen heimwee hebben , maar ik denk dat een paard wel besef heeft van een prettige plek en een minder prettige plek, anders zouden ze in het wild ook niet rondtrekken en terug komen in het voorjaar op plekken waar ze een jaar geleden ook waren

ik weet nog dat de familie Rath in het begin zeiden dat ze ook het beslag veranderd hadden, want dat klopte in hun ogen ook niet
daar zullen ze wel op terug gekomen zijn, zoals op zoveel dingen

Totilas loopt nu zijn rondjes, zo goed en zo kwaad als dat mogelijk is met deze ruiter
ik denk dat Rath te onervaren is /was voor Totilas en gewoon de kunde (nog) niet heeft om een andere rijstijl aan te nemen, eentje die Totilas kende
het is nu een talentvol zwart paard met leuke ruiter, maar het sprookje is zoek en ik ben bang dat dat ook niet terug komt bij Rath
het verschil in aanvoelen en rijstijl tussen Edward en Rath is te groot, dat laat de film wel zien
Edward heeft de kunde om heel veel talent te halen uit een paard, Rath is nog niet in staat om een zeer talentvol paard verder te rijden
kun je Rath ook niet kwalijk nemen als hij zo'n andere scholing heeft gehad

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:26

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:19