Vlaamse arabier mooiste paard ter wereld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:22

Fiffill schreef:
Beetje jammer trouwens dat je je hele post hierboven hebt veranderd, nou staat er heel wat anders dan waar ik op reageerde ;)

Naar mijn weten niet? Want ik heb gister (vanacht :P ) dat enorme lange stuk gepost.

Het is voornamelijk een betoog naar een paar mensen die eerder in het topic best wel lullige dingen hebben gezegd.
(Maar die laten zich inmiddels niet meer zien)
Ik ben zelf alleen maar naar AVS shows geweest. Wel eens op gewone dressuur wedstrijden etc. Waar meerdere keren is voorgekomen dat een Arabier toch wel braver is dan gekke KWPNers. Maar dit heb je bij ieder ras. (het was gewoon een voorbeeldje van een argument tegen de mensen die vooroordelen hebben dat Arabieren altijd druk en wild zijn) :)
Ben ook wel eens op een haflinger dag geweest waar ook één gekke haflinger de hele boel bij elkaar brulde.
Je hebt wel in ieder ras uitzonderingen natuurlijk.

En even OT; de titel van de prijs had wel anders gemogen. Ik vind QR Marc een mooie Arabier. Maar zeker niet de mooiste.

:)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:26

Ik bedoelde je andere post, die je vandaag geplaatst en aangepast hebt en waar ik op reageerde (toen het oude stukje er nog stond :P )

Wat ik bedoel is dat je zoiets gewoon niet als argument moet gebruiken, simpelweg omdat het nergens op slaat. Dat zijn gewoon geen rasgebonden dingen. En zoals ik al noemde, hier in NL gaat men heel anders met (KWPN) hengsten om dan bijv in het buitenland, daar heb ik andere rassen (geen Arabieren dus) ook zo zien staan, hengsten onder elkaar. Wat je zelf gezien hebt is gewoon geen goede graadmeter in dit geval.

Al vind ik het al niet nodig om een betoog te geven, laat die mensen lekker (van beide kanten trouwens). Elk ras heeft zo zijn mooie dingen! En als jij er maar blij mee bent toch :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:33

uhm geen arabier geen ander ras dus ja uniek zijn ze zeker.
Ik denk dat velen maar eens een boek moeten kopen hoe is mijn lievelings ras onstaan.
Of jullie nu willen of niet arabieren zijn nu eenmaal oer oud. Dat wij ze hebben verfijnd allah
Dat ze nu eenmaal in religies voorkomen en een ander ras niet, wil ook wat zeggen.
Dit zijn allemaal feiten en bewijzen. En laat maar komen die oorlog over mijn lievelings ras is beter what ever.
Ik denk dat we met zijn alle eens moeten na gaan. We houden wel of niet van een paard. Hoe ze eruit zien maakt toch geen bal uit! Ieder ras, paard heeft toch iets unieks.
En of wij de enigen zijn die onze paarden lopen op te maken, zelfs shetlanders worden tegenwoordig opgemaakt daar hoor je geen mens over. Laten we over gaan naar de orde van de dag. En bezig zijn met onze paarden. (nog effe en ze komen aandacht tekort door dit topic!!!!)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:35

Fiffill schreef:
Huh, waar zeg ik dat? :o? Of heb je het tegen spotje? :+

Nee, tegen spotje idd! :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:37

missfcdb schreef:
Ik denk dat velen maar eens een boek moeten kopen hoe is mijn lievelings ras onstaan.
Of jullie nu willen of niet arabieren zijn nu eenmaal oer oud. Dat wij ze hebben verfijnd allah
Dat ze nu eenmaal in religies voorkomen en een ander ras niet, wil ook wat zeggen.
Dit zijn allemaal feiten en bewijzen. En laat maar komen die oorlog over mijn lievelings ras is beter what ever.
Ik denk dat we met zijn alle eens moeten na gaan. We houden wel of niet van een paard. Hoe ze eruit zien maakt toch geen bal uit! Ieder ras, paard heeft toch iets unieks.
En of wij de enigen zijn die onze paarden lopen op te maken, zelfs shetlanders worden tegenwoordig opgemaakt daar hoor je geen mens over. Laten we over gaan naar de orde van de dag. En bezig zijn met onze paarden. (nog effe en ze komen aandacht tekort door dit topic!!!!)

Je hebt zelfs deze uitspraak op de arabier aangepast! :D

Ze komen uit het land waar de religie bestaat.. dat zal de reden zijn ;-)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:38

Waarom zijn er zoveel rassen?

Wij ( mensen ) hebben ze zelf gecreëerd, ooit voor werk, tegenwoordig meer voor ons vermaak/plezier. En ieder ras heeft natuurlijk zijn voorstanders.
Niks mis mee, smaken verschillen.

Maar een ras bv te gaan afkraken, omdat je het bewuste paard (ras) niet mooi vind, is nogal kortzichtig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:40

IMJ schreef:
missfcdb schreef:

Je hebt zelfs deze uitspraak op de arabier aangepast! :D

Ze komen uit het land waar de religie bestaat.. dat zal de reden zijn ;-)

;) goed opgemerkt
Intussen is de religie ook verplaatst en de arabier ook ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-12 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

spotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:41

@ threefingers.
Inderdaad en ''wij'' arabieren liefhebbers vinden het gewoon lullig dat de Arabier op van alles vage vooroordelen heeft.
Smaken verschillen en meningen verschillen. Maar dat wordt helaas dus niet gerespecteerd en geaccepteerd

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:43

Maar heel veel mensen hier kraken ze niet af, proberen neutraal te reageren. Ik vind het ook kortzichtig. Net zo kortzichtig als het afkraken van andere rassen hier. Persoonlijk vind ik ieder paard uniek.
Mijn paardje is voor mij de meest waardevolle, met z'n 21 jaartjes. Maar ik ken zat andere leuke dieren waaronder VA's.. en ja, ik vind ze ook prachtig!

spotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:46

IMJ schreef:
Maar heel veel mensen hier kraken ze niet af, proberen neutraal te reageren. Ik vind het ook kortzichtig. Net zo kortzichtig als het afkraken van andere rassen hier. Persoonlijk vind ik ieder paard uniek.
Mijn paardje is voor mij de meest waardevolle, met z'n 21 jaartjes. Maar ik ken zat andere leuke dieren waaronder VA's.. en ja, ik vind ze ook prachtig!

In het begin van deze discussie/topic zijn de eerste 8 pagina's allemaal behoorlijke vooroordelen gepost.
Ik heb het dus nu ook niet over het latere deel wat de afgelopen 3/4 pagina's betreft.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:11

Ik vind je eigen ras ophemelen en boven anderen stellen (wat hier in het topic ook gebeurde) even kortzichtig. Doe je in feite hetzelfde, maar in andere bewoordingen. Kom op, elk ras heeft toch vooroordelen... ook daarin is de Arabier gewoon een paard. Ik ben dol op IJslanders, en die zijn misschien ook wel uniek te noemen, zuiver van oa Arabisch bloed, extra gangen etc. Maar het blijven paarden en ze zijn daarom niet beter dan anderen. Dingen aandragen daarvoor vind ik dan ook totaal nutteloos (ik ga toch ook niet roepen waarom ze zo uniek zouden zijn? Who cares)

Kortom ik denk dat de meesten het wel eens zijn leven en laten leven ;)

ThreeFingers

Re: Vlaamse arabier mooiste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:45

Dat zelfde geldt in mijn ogen met mensen net zo, we zijn allemaal mensen in verschillende kleuren en maten en vooral verschillende karakters, op de aardbol zijn we als mieren in een mierenhoop.......
Niemand is meer of minder.
je kunt wel om bepaalde personen meer geven, maar dat is persoonlijk, net als de voorkeur voor een paard.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:35

Eigenlijk is dit gewoon een zinloze discussie :') Want we komen er toch niet uit :') Het is en blijft een kwestie van smaak :) En iedereen heeft daarin zijn voorkeuren :) Prima toch?

Overigens is mijn paard natuurlijk wel de mooiste, de liefste en de knapste voor mij en wat een ander daar vind laat me eigenlijk volkomen koud :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:12

Nou ja, op zich is een Arabisch Volbloed wèl anders dan andere paarden, met wervels en ribben minder. Dat blijft toch iets aparts :) Anatomisch gezien zijn ze dus toch wel uniek t.o.v. andere rassen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:28

Klopt, en een ijslander tölt, een fjord heeft een aalstreep met rechtopstaande manen.

Ieder paard heeft wel iets bijzonders, zeker coor zijn eigenaar! :j Die van mij is bijzonder lief! :D

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:29

En een haflinger is ongelofelijk mooi en lief! <3

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:33

Er zijn ook Arabieren die tölten, die aalstrepen hebben (zelf ooit een topic over geopend) en die rechtopstaande manen zijn ook niet zeldzaam. Zijn er nog rassen met wervels/ribben minder?

Ik wil geen afbreuk doen aan andere rassen, maar je kan niet ontkennen dat de arabier qua anatomie toch een buitenbeentje is.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:34

Tieneke schreef:
Er zijn ook Arabieren die tölten, die aalstrepen hebben (zelf ooit een topic over geopend) en die rechtopstaande manen zijn ook niet zeldzaam. Zijn er nog rassen met wervels/ribben minder?

Ik wil geen afbreuk doen aan andere rassen, maar je kan niet ontkennen dat de arabier qua anatomie toch een buitenbeentje is.

Dat snap ik niet..

Ieder paard is wel speciaal.

Dus je kan eigenlijk niet vergelijken.

De ene pony is super lief,de ander heeft iets speciaal.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:36

Ik heb het toch helemaal niet over lief en dergelijke? :? Ik zeg ook helemaal niet dat andere paarden niet speciaal zijn. Ik zeg dat Arabische paarden qua anatomie speciaal is en dat arabieren die andere genoemde kenmerken ook kunnen bezitten.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:36

Een buitenbeentje ja! :D
Of er echt geen enkel ander paard is die een rib en wervel minder heeft weet ik niet, van de arab weet ik dat wel idd.
Zebra-strepen en aalstrepen weet ik ook maar niet dat die vanuit de maantop komen.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:38

Tieneke schreef:
Ik heb het toch helemaal niet over lief en dergelijke? :? Ik zeg ook helemaal niet dat andere paarden niet speciaal zijn. Ik zeg dat Arabische paarden qua anatomie speciaal is en dat arabieren die andere genoemde kenmerken ook kunnen bezitten.

Oke...

Als jij er zo over denkt zal dat wel zo zeker? :')

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:40

Die zinnen van mij die jij nu quote zijn gewoon feiten...

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:41

Tieneke schreef:
Die zinnen van mij die jij nu quote zijn gewoon feiten...

Als jij zo denkt zal dat wel! :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:42

Hoe als ik zo denk zal dat wel? Dat is zo, heeft niks te maken met wat ik denk... IS zo.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:43

Tieneke schreef:
Hoe als ik zo denk zal dat wel? Dat is zo, heeft niks te maken met wat ik denk... IS zo.

Dan IS het zo...

Maar ik heb nog nooit een Arabier gezien met een aalstreep en rechtopstaande manen.Zal wel aan mij liggen!