Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:31

ik vind het zo jammer dat in dit topic meer dan de helft van de berichten alleen maar bestaat uit 'moddergooien' naar elkaar. volgens een groot deel ligt het aan MAR, de andere geeft edward weer de schuld, of PS.. Maar worden we echt beter van dat afgunstige gedoe? :+ Oke, Totilas loopt niet zoals onder Gal. maar bedenk dat MAR een stuk minder ervaring heeft, onder druk staat en er misschien gewoon geen klik is. En dat heeft er niets mee te maken of hij wel of niet goed kan rijden, want ik denk dat 99,9% van de bokkers hier nooit zo ver zullen komen als hij, alleen maar smakelijk genieten als hij slecht presteert, wat een afgunst..

Ben bang dat ik hier ook weer een lading negatieve reacties op terug krijg, maar dat moet dan maar. :+
volgens mij ben ik een van de weinigen nog hier die het MAR gunt, en hoop dat die twee wat beter op elkaar ingespeeld zijn. Bij sommige combinaties duurt het gewoon wat langer, vind het jammer dat zoveel mensen meteen weer begint te roepen dat de ruiter absoluut niet kan rijden..

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:32

Wilawander schreef:
Ik heb Totilas altijd gezien als een paard met aangeleerde trucjes. Het was imo altijd te. En het is logisch dat als iemand hem nu normaal wil rijden dat dat moeilijk gaat worden. Altijd een hoop voorbeengezwaai en niks natuurlijks meer. Dus met die mechanische trucjesdoos ben ik het eens.

Het omzetten van het trucjesdoos naar een goed dresuurpaard zal jaren duren. Dus nee vindt het niet gek dat het nog geen combi is.

Daarbij 2 totaal verschillende ruiters, 2 totaal verschillende stylen. wat wil men? het is geen machine die op knopdruk functioneert.

Misschien is dit wat...... over een paar dagen start Edward Romanov in Vechta hij heeft dit paard pas een paar maanden op stal zullen we die ook opzoeken. Mijn idee dat wordt een mooie voorstelling. Overigens bedoel ik dit niet aanvallend

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:32

Maar heeft iemand het filmpje van MAR met Bretton Woods in Vechta????

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:33

Nou genieten als MAR niet goed rijdt, is een groot woord, maar toch wel een beetje leedvermaak.
Hij wist wat hij zich op de hals haalde om Totilas uit te gaan brengen.
En hij wist ook wat het paard onder Edward gepresteerd had.
Alle 'toeters en bellen' vlak na de verkoop van Toti heeft het ook geen goed gedaan. T-shirts e.d....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:33

wake_up schreef:
ik vind het zo jammer dat in dit topic meer dan de helft van de berichten alleen maar bestaat uit 'moddergooien' naar elkaar. volgens een groot deel ligt het aan MAR, de andere geeft edward weer de schuld, of PS.. Maar worden we echt beter van dat afgunstige gedoe? :+ Oke, Totilas loopt niet zoals onder Gal. maar bedenk dat MAR een stuk minder ervaring heeft, onder druk staat en er misschien gewoon geen klik is. En dat heeft er niets mee te maken of hij wel of niet goed kan rijden, want ik denk dat 99,9% van de bokkers hier nooit zo ver zullen komen als hij, alleen maar smakelijk genieten als hij slecht presteert, wat een afgunst..

Ben bang dat ik hier ook weer een lading negatieve reacties op terug krijg, maar dat moet dan maar. :+
volgens mij ben ik een van de weinigen nog hier die het MAR gunt, en hoop dat die twee wat beter op elkaar ingespeeld zijn. Bij sommige combinaties duurt het gewoon wat langer, vind het jammer dat zoveel mensen meteen weer begint te roepen dat de ruiter absoluut niet kan rijden..

ik gun het hem ook van harte. Ik denk dat de druk alleen te hoog is. PS, papa en schoonmama in de nek plus een groot publiek dat of hele hoge verwachtingen heeft of heel negatief is omdat ze er niet mee om kunnnen gaan dat Edje niet meer op zijn rug zit.
Ik hoop dat hij die druk aankan. En dan komt zijn tijd nog wel.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:34

sarabande schreef:
Maar heeft iemand het filmpje van MAR met Bretton Woods in Vechta????

:n Heb jij hem? Ik ben wel benieuwd :j

RM94

wake_up schreef:

ben het met je eens we mogen best teleurgesteld zijn want volgens mij wil het meerendeel van horseloving nederland liever zien dat Totilas wint omdat hij zo fantastich loopt als een filmpje zoals Vechta maar we moeten gewoon inzien dat MAR en Totilas niet bij elkaar passen dat is geen schande maar ik ben bang dat MAR dit niet kan zeggen omdat er teveel geld en reclame omheen zit

sarabande

Wilawander schreef:
Ik heb Totilas altijd gezien als een paard met aangeleerde trucjes. Het was imo altijd te. En het is logisch dat als iemand hem nu normaal wil rijden dat dat moeilijk gaat worden. Altijd een hoop voorbeengezwaai en niks natuurlijks meer. Dus met die mechanische trucjesdoos ben ik het eens.

Het omzetten van het trucjesdoos naar een goed dresuurpaard zal jaren duren. Dus nee vindt het niet gek dat het nog geen combi is.

Daarbij 2 totaal verschillende ruiters, 2 totaal verschillende stylen. wat wil men? het is geen machine die op knopdruk functioneert.

Denk je nu echt dat al dat geld uitgegeven is voor een paard waar iemand normaal, wat is dat eigenlijk, op wil rijden???

En waarom zouden ze al in Rotterdam Sjef gevraagd hebben, omdat die zo normaal traint soms?????

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:35

Wilawander schreef:

Los van of ik het met je mening eens ben (wat niet zo is), zou een goede ruiter zich dan af moeten vragen wat de toegevoegde waarde is om een paard wat zijn leven lang zó anders geschoold is, nu te willen omscholen. Paard is er duidelijk niet beter van geworden. Een goed dressuurpaard was het al, het is nu juist geen goed gereden paard meer. De kwaliteit zit er nog steeds in, maar wordt er niet uitgehaald.

Omscholen naar klassiek, waar meer mensen hier zo op hameren, hoeft dus niet perse in het belang van het paard te zijn. En misschien is MAR daar ook niet de juiste ruiter voor.

Ik vind het gewoon voor alle partijen enorm triest eigenlijk. Maar het meest nog voor Toot zelf :(:).

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:37

wake_up schreef:

Ik denk dat iedereen het MAR gunt, echter moet je met een paard en ruiter die duidelijk niet in harmonie zijn, jezelf niet in het openbaar vertonen. Heb dan nog even geduld...

Echter ben ik wel van mening dat wanneer een ruiter en een paard vanaf het begin al geen combi zijn dat ze dit ook nooit meer zullen worden.

Om nog maar niet te spreken over de uit spraken die ze hebben gedaan bij de aanschaf van de sportrechten van Totilas. Op deze manier gaan ze het samen gewoon niet maken :n
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 07-02-12 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:37

sarabande schreef:
Wilawander schreef:

Denk je nu echt dat al dat geld uitgegeven is voor een paard waar iemand normaal, wat is dat eigenlijk, op wil rijden???

En waarom zouden ze al in Rotterdam Sjef gevraagd hebben, omdat die zo normaal traint soms?????

ik doelde met normaal op een correct gaand top dressuurpaard en geen voorbeenzwaaier met een hoop tam tam.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:38

Er zijn nogal wat mensen die suggereren dat Edward Totilas maar weer moet gaan rijden.
Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Totilas is bij Edward vertrokken toen hij records reed.
Mocht Totilas naar Edward terug gaan, dan krijgt Edward een verreden paard terug (of in ieder geval een verward, ánders gereden paard).

Al zou PS het willen, Edward gaat daar vast niet aan beginnen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:38

A_nouk schreef:
wake_up schreef:

Ik denk dat iedereen het MAR gunt, echter moet je met een paard en ruiter die duidelijk niet in harmonie zijn, jezelf in het openbaar vertonen. Heb dan nog even geduld...

Echter ben ik wel van mening dat wanneer een ruiter en een paard vanaf het begin al geen combi zijn dat ze dit ook nooit meer zullen worden.

Om nog maar niet te spreken over de uit spraken die ze hebben gedaan bij de aanschaf van de sportrechten van Totilas. Op deze manier gaan ze het samen gewoon niet maken :n

Ik denk dat hij wel moet. Die druk die erachter zit is imens. Net als de Tshirts drukken enz. Dat komt echt niet van Rath. Ik vermoed dat hem ook precies verteld wordt wat hij heeft te zeggen.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:39

Wilawander schreef:
wake_up schreef:

ik gun het hem ook van harte. Ik denk dat de druk alleen te hoog is. PS, papa en schoonmama in de nek plus een groot publiek dat of hele hoge verwachtingen heeft of heel negatief is omdat ze er niet mee om kunnnen gaan dat Edje niet meer op zijn rug zit.
Ik hoop dat hij die druk aankan. En dan komt zijn tijd nog wel.

Ik denk niet dat zijn tijd nog wel komt want hij is doodongelukkig met dit paard. In Rotterdam weigerde hij de Kur te rijden zijn vader heeft hem gedwongen. Ik heb wel degelijk medelijden met MAR

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:40

bertie schreef:

Dat weet ik niet, hij heeft nog nooit iets gevonden dat maar in de verste verte op Toot leek en als die verhuizing niet te lang gaat duren kan hij hem wel weer terugbrengen op niveau. Hij kon dat ook met Toot zijn vader

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:40

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:41

Wilawander schreef:

Met andere woorden: dat hadden PS en de Rath-clan zich dus ook - professionals zijnde - moeten realiseren.
Je zienswijze laat ik voor wat het is: jouw mening. Maar een goede ruiter doet er echt geen jaren over om een paard om te scholen. En zeker niet als je een intelligent paard onder zadel hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:42

bertie schreef:
Er zijn nogal wat mensen die suggereren dat Edward Totilas maar weer moet gaan rijden.
Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Totilas is bij Edward vertrokken toen hij records reed.
Mocht Totilas naar Edward terug gaan, dan krijgt Edward een verreden paard terug (of in ieder geval een verward, ánders gereden paard).

Nog afgezien daarvan weet niemand of het bij Edward Gal wel goed was blijven gaan. Misschien waren daar dezelfde problemen wel boven komen drijven??

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:43

Zoals Anoukie het zegt: het is voor alle partijen sneu maar vooral voor Totilas.
Niemand wil dit zien: Gal, Visser, PS, fam Rath, heel Duitsland en heel Nederland. Iedereen wil gewoon een goed paard zien die happy is en dat klikt met de ruiter. Dressuur kan hele mooie sport zijn als alles klopt maar dat doet het nu niet. Ik hoop voor alle partijen dat het ooit nog een combinatie gaat worden en als het niet met Rath is dan maar met iemand anders. Totilas is helaas zijn sprankeling op dit moment helemaal kwijt. Ik denk niet dat hij in Londen gaat lopen of er moet een wonder gebeuren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:46

Lovely schreef:
Nog afgezien daarvan weet niemand of het bij Edward Gal wel goed was blijven gaan. Misschien waren daar dezelfde problemen wel boven komen drijven??

Die problemen zijn er altijd geweest, waren er ook bij Gribaldi, het verschil is dat Ed dat op kon lossen en weer rust in de paarden kon brengen, dat kan hij zelfs bij Sister, zet daar Mar maar eens op dan ziet zelfs een leek het verschil, daar wordt hij namelijk meteen af gelanceerd

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:47

A_nouk schreef:
Ik denk dat iedereen het MAR gunt, echter moet je met een paard en ruiter die duidelijk niet in harmonie zijn, jezelf in het openbaar vertonen. Heb dan nog even geduld...

Citaat:
Ik denk dat hij wel moet. Die druk die erachter zit is imens. Net als de Tshirts drukken enz. Dat komt echt niet van Rath. Ik vermoed dat hem ook precies verteld wordt wat hij heeft te zeggen.

Dan is hij toch ook nog steeds vrij om op dat paard te stappen ...
Al zullen ze het hem wel niet in dank afnemen :)

Maar dat is een heel ander verhaal, als waat het topic over gaat ;)

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:51

Weet je wat ik het meeste mis, de liefde en de chemie tussen ruiter en paard! Bij Edward en Totilas straalde dat er van af, dat heb ik bij Matthias en Totilas nooit gezien, het is allemaal zo gemaakt.

Natuurlijk is het een heet paard en ook Edward zal zijn handen daar aan vol gehad hebben en misschien niet altijd even vriendelijk geweest zijn, maar lucht kreeg hij zeker wel en voorwaarts gaan kon onder hem ook. Nu loopt hij alleen verzameld en Matthias lijkt er zwaar verkrampt op te zitten..

Ik denk dat Edward hem echt wel terug zou nemen hoor, de chemie tussen hem en Totilas was voor iedereen voelbaar en ik denk dat het moeilijk is dat gevoel ooit met een ander paard te evenaren, al heeft hij momenteel wel heel veel kwaliteit op stal staan (denk alleen niet dat dit ooit aan de orde zou zijn).

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:52

caro29 schreef:
Zoals Anoukie het zegt: het is voor alle partijen sneu maar vooral voor Totilas.
Niemand wil dit zien: Gal, Visser, PS, fam Rath, heel Duitsland en heel Nederland. Iedereen wil gewoon een goed paard zien die happy is en dat klikt met de ruiter. Dressuur kan hele mooie sport zijn als alles klopt maar dat doet het nu niet. Ik hoop voor alle partijen dat het ooit nog een combinatie gaat worden en als het niet met Rath is dan maar met iemand anders. Totilas is helaas zijn sprankeling op dit moment helemaal kwijt. Ik denk niet dat hij in Londen gaat lopen of er moet een wonder gebeuren.

Hier sluit ik me volledig bij aan. :j

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:55

Men_Sven schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=Dj78ubYSlak

in dit filmpje zie je ook goed dat toti veel spanning heeft...maar het komt een stuk beheerster over!

Ik zie hier dat Gal rust pakt bij foutjes/miscommunicaties en heetheid. En durft te belonen.
Je ziet gewoon dat hij dit paard door en door kent, de proeven zijn ook op Toot gemaakt... Waar die super heet van wordt kan hij in het volgende onderdeel weer stoom afblazen.

MAT wordt gespannen waar Gal rust zou pakken.
Ik vind het heeeel erg begrijpelijk dat Mat gespannen wordt met zoveel verwachtingen en ogen op hem. Ik denk echt dat hij faalangst heeft/ of krijgt :(:)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:57

Ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn als Edward Mar eerst nog een tijdje had begeleid? Het had Edward niet misstaan om Totilas en Mar te helpen een combinatie te worden. Hij was het in mijn ogen in ieder geval verplicht aan het paard. Het is nu eenmaal heel lastig voor een anders geschoolde ruiter, een paard te rijden dat LDR is afgericht. Zeker omdat Edward weet hoe sensibel Totilas is, had hij kunnen weten dat het niet zo zonder meer zou klikken tussen een andere ruiter en Totilas. Ik snap niet waarom dat niet is gebeurd. Hier heeft Edward toch ook verdriet van lijkt me zo. Misschien kan dan als nog gebeuren. Mar heeft Edward wel eens uitgenodigd, dus als hij nu eens er naar toe zou gaan en Mar eens zou helpen een tijdje...