Matthias Alexander Rath traint bij Sjef Janssen ***UPDATE***

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:06

setteke schreef:
janderegelaa schreef:
En dankjewel, zak met geld voor Ed. Dat vergeet iedereen.

En? Wat denk je dat voor een sportman pur sang belangrijker is?
Dat geld was een pleister voor het bloeden.

Doe niet zo naïef, ook voor Edward is geld belangrijker dan een paard dat morgen dood kan liggen. Buiten sporter is hij ook zakenman.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:31

Ayasha schreef:
Doe niet zo naïef, ook voor Edward is geld belangrijker dan een paard dat morgen dood kan liggen. Buiten sporter is hij ook zakenman.

Denk je dat echt? Op geld rijden lijkt mij namelijk moeilijker dan op een (goed) paard.
Als je zoveel waarde hecht aan geld wordt je zakenman of iets in die richting. Dan kies je niet voor de paarden

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:33

Bizzybijtje schreef:
studiemiep schreef:
Het zou mij aan mijn derriere roesten van wie MAR les krijgt, ik zou het echt het leukste vinden als hij gewoon weer lekker in de ring kan verschijnen. Ik gun het Patrick Kittel ook om een medaille te halen en die lest ook bij Sjef...doen we toch ook niet moeilijk over.

Degene die het best op DAT moment rijd moet gewoon winnen en of dat nu een NL is een Brit, Zweed, of Duitsers dat maakt mij niets uit, zolang de jurering maar klopt.

Het zou toch vreselijk zijn als Adeline zou winnen terwijl ze niet de beste proef heeft gereden............

I.m.o. gebeurt het al veel te vaak dat de beste proef niet wint...

helaas wel, maar we hopen altijd het beste he. Het is in de loop der jaren al wel beter geworden..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:36

themuisje schreef:
Ayasha schreef:

Denk je dat echt? Op geld rijden lijkt mij namelijk moeilijker dan op een (goed) paard.
Als je zoveel waarde hecht aan geld wordt je zakenman of iets in die richting. Dan kies je niet voor de paarden

ook bij een sporter moet brood op de plank liggen ;)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:36

Wat dapper Matthias!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:48

M_D_H schreef:
ook bij een sporter moet brood op de plank liggen ;)

Tuurlijk, iedereen heeft geld nodig! maar om nu te zeggen dat geld belangrijker is dan het rijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:51

themuisje schreef:
Ayasha schreef:

voor veel geld koop je veel goede paarden en zonder geld mag je zo goed rijden als je wil, dan houdt de sport ook op. Dus ja, ik denk dat echt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:51

dat werd niet gezegd ;)
er werd gezegd dat edward naast ruiter ook zakenman is, en dat is hij ook!!
hij is een ondernemer, heeft ook zijn rekeningen, de huur van de accomodatie, voer en strooisel kosten, gas en water, elektriciteit, en natuurlijk zijn eigen onkosten nog ;)
hij moet geld verdienen en daar moet gewoon af en toe een paard voor verkocht worden :)
wil hij op het hoogste niveau mee blijven rijden moet hij daarvoor toch echt gewoon geld hebben...
dus ja geld is belangrijk, mischien nog wel belangrijker als talent...
ik weet niet of gezegd kan worden dat het belangrijker is als de sport, maar er is toch zeker wel een hoop geld nodig om deze sport op het hoogste niveau te kunnen beoefenen ;)

Elco

Re: Matthias Alexander Rath traint bij Sjef Janssen ***UPDATE***

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:56

Ach Matthias kan natuurlijk ook Nederlander worden.. :D

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:28

wat maakt het nou uit. geld is geld en dat heb je nou eenmaal nodig.
of het nou van edward komt of van matthias. en wees blij dat hij sjef heeft gevraagd is toch een goed teken.
hebben wij toch hier een heeeeel goeie trainer. waar we trots op kunnen zijn. _/-\o_
en laten we eerlijk zijn we willen allemaal wel les van sjef teminste ik wel maar hellaas geen geld er voor jammer :o

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:48

Wij betalen via de KNHS (contributie) het salaris van onze bondscoach Sjef Jansen dus dan kan het niet zo zijn dat hij zich gaat inzetten voor een ruiter uit een ander land. Daar hebben we Sjef niet voor ingehuurd toch?
Dan had hij maar geen bondscoach moeten worden en had hij dan vrij geweest om een ieder les te geven. Nu niet.. :n

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:26

Ik snap alle commotie niet, hoor. Sjef traint, zoals al veel vaker hier gezegd, ruiters uit alle landen. En als je kijkt naar alle topics die al over Rath zijn volgeschreven, zijn we er massaal van overtuigd dat hij toch niet kan rijden :D , dus waarom dan die drukte?

Ik vind het vooral zonde voor Rath, die me best sympathiek lijkt in interviews, dat hij zelfs niet meer kan gaan trainen waar hij wil zonder dat dat op zoveel weerstand stuit en ik vind het meten met twee maten om het niet erg te vinden dat andere ruiters in Erp trainen, maar dat het bij Rath taboe zou zijn.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:28

chevax schreef:
Ik snap alle commotie niet, hoor. Sjef traint, zoals al veel vaker hier gezegd, ruiters uit alle landen. En als je kijkt naar alle topics die al over Rath zijn volgeschreven, zijn we er massaal van overtuigd dat hij toch niet kan rijden :D , dus waarom dan die drukte?

Ik vind het vooral zonde voor Rath, die me best sympathiek lijkt in interviews, dat hij zelfs niet meer kan gaan trainen waar hij wil zonder dat dat op zoveel weerstand stuit en ik vind het meten met twee maten om het niet erg te vinden dat andere ruiters in Erp trainen, maar dat het bij Rath taboe zou zijn.

Amen _/-\o_

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:19

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:42

Doma_clasica schreef:
Wij betalen via de KNHS (contributie) het salaris van onze bondscoach Sjef Jansen dus dan kan het niet zo zijn dat hij zich gaat inzetten voor een ruiter uit een ander land. Daar hebben we Sjef niet voor ingehuurd toch?
Dan had hij maar geen bondscoach moeten worden en had hij dan vrij geweest om een ieder les te geven. Nu niet.. :n

Jij weet dat Sjef ook Patrik Kittel met Scandic traint???

Dat mag dus wel? Kennelijk....

:')

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:33

Die trainde hij al voor hij bondscoach werd, en bovendien is het Zweedse team niet een medaillekandidaat. Een heel groot verschil!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:10

Deze zelfde Kittel die tijdens het Europees kampioenschap een bronzen medaille in de wacht sleepte?

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:09

hihi grappig dit. Ach, wie weet rijdt Anky er straks op. Dan kom ik niet meer bij. hihi

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:32

hihi.. Sjef moest op het matje komen bij de KNHS, als hij dat zou doen zouden we wel heel erg onze eigen ruiten ingooien, niet?

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:11

SantaCruz schreef:
hihi grappig dit. Ach, wie weet rijdt Anky er straks op. Dan kom ik niet meer bij. hihi

:D Anky uit Oekraïne met toot

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:29

Suelza schreef:
Deze zelfde Kittel die tijdens het Europees kampioenschap een bronzen medaille in de wacht sleepte?

Het gaat over het Zweedse team, voor het geval je opmerking op mijn post sloeg. Als het Zweedse team een concurrent was voor de gouden medaille, kwam dat ook heel anders te liggen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:38

ceesje schreef:
SantaCruz schreef:

:D Anky uit Oekraïne met toot

volgens mij komt ze nog steeds voor Nederland uit, want ze heeft de Nederlandse nationaliteit.

dat ze een land traint als Oekraine, betekent niet dat ze ook voor dat land uitkomt :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:13

Hoop dat MAR na de Olymische Spelen fijn kan trainen bij Sjef Jansen en het zou mooi zijn als hij toch ook wat hulp zou krijgen met Totilas, misschien dat Edward over zijn hart kan strijken?

Dat het nu even niet zo handig is, snap ik wel, maar verder vind ik dat we niet met zoveel maten moeten meten... Iedereen heeft het recht een trainer te zoeken die bij ruiter en paard past en een trainer moet ook kunnen verdienen, en het is eerlijk werk...
Uiteindelijk wint de beste combinatie van de dag! En hoe hoger de kwaliteit van de sport, hoe leuker om er naar te kijken toch?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:09

joyce B schreef:
en het zou mooi zijn als hij toch ook wat hulp zou krijgen met Totilas, misschien dat Edward over zijn hart kan strijken?

Edward Gal mag straks alleen nog maar Glock paarden trainen, misschien dat meneer Glock Totilas kan terugkopen. Geld zat.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:04

Jannepauli schreef:
[Edward Gal mag straks alleen nog maar Glock paarden trainen, .

Dat laat Marcel Schoenmakers nooit toe. :D
Hij mag waarschijnlijk nog meer "de zwaai" op de dekhengsten zetten..w.o. Ziesto ;)

Afbeelding
Marcel :+

http://www.ghpc.at/

Citaat:
Grandioso, der Sohn von Springpferdevererber Grosso Z aus einer Palisandergrund-Mutter wurde bislang in den USA von Dr. Cesar Parra trainiert und erfolgreich bis Grand Prix-Niveau vorgestellt. Die achtjährige Stute Federleicht konnte bereits in Prüfungen der Klasse S überzeugen.

Beide Pferde werden künftig von Marcel Schoenmakers, dem sportlichen Leiter des GHPC, trainiert. "Wir freuen uns, Grandioso und Federleicht künftig im GHPC zu trainieren. Da es sich um absolute Ausnahmetalente handelt, setzen wir natürlich große Erwartungen in ihre sportliche Zukunft!“, so der in Kärnten lebende Niederländer.

http://www.pferderevue.at/?+Glock+ruest ... 3%25%2C%2C