Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Malkesta schreef:Mijn zus en zwager hebben een paard gehad die op de baan overleden is aan een gesprongen aorta..ze waren zo verdrietig en helemaal van slag , om nog maar te zwijgen over het personeel...Heel erg...
Ik vind het filmpje er niet prettig uitzien, maar weet uit ervaring dat het bij mensen ook weleens zo gaat...het zit er heel erg uit...
Onze arts zei toen, je vader is er niet meer, dit is het lichaam wat nog vecht tegen het zuurstof te kort, loop weg zei hij toen..Want dit ziet er raar uit..
We bleven even staan en mijn zus en ik zijn toen weggelopen, mijn man en zwager zijn er helemaal bij gebleven, maar wij konden het niet meer aanzien...
Zo is dit ook, Hickstead is er niet meer, het is het lichaam die de bewegingen maakt....
En inderdaad wat fijn dat de groom nog zo goed voor hem zorgt...
Varekaj schreef:Ik zag het op facebook via dit filmpje:
http://www.sporza.be/cm/sporza/videozon ... /1.1149526
Gewoon verschrikkelijk. Geen woorden voor. Onbeschrijfelijk. Zat ook met tranen in m'n ogen, en de verslagenheid van Erik als je het paard tegen de vlakte ziet gaan en hij staat met de teugels in z'n handen te zwaaien naar een medewerker.
Mijn God, wat een nachtmerrie waar je dan in terecht komt....
Varekaj schreef:Je ziet op mijn filmpje goed dat het paard zich neerlegt, en dat hij eerst zijn hoofd op de grond laat zakken en pas erna begint te schokken.
Ik denk dat hij dus nog even leefde toen hij zich ging leggen, want dat leek al bij al nog best beheerst. Ook de rust waarmee zijn hoofd de grond raakte, voor mijn gevoel zie je hem daar echt overgaan van levende naar held die afscheid genomen heeft van het leven. Het schokken begint erna pas, daar heft hij niets meer van meegekregen.
heb het elf nog even opnieuw bekeken en me gefocussed op Erik. Jezus, die verlorenheid, die geslagenheid die je zo uit zijn acties en van zijn gezicht kan aflezen op het moment dat hij z'n cap van zijn hoofd neemt...
hanny_jelke schreef:ook ik heb de beelden van het laatse filmpje nog eens bekeken,
en ben tot de conclussie gekomen dat hij net voor de doeken om hem heen gezet werden stopte met ademen,
vreselijk genoeg heeft hij er meer van meee gekregen als we hoopte,
hanny_jelke schreef:ook ik heb de beelden van het laatse filmpje nog eens bekeken,
en ben tot de conclussie gekomen dat hij net voor de doeken om hem heen gezet werden stopte met ademen,
vreselijk genoeg heeft hij er meer van meee gekregen als we hoopte,