Hickstead overleden tijdens concours in Verona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:22

Vreselijk!
Zo'n grootheid had een waardiger afscheid verdient!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:22

Verschrikkelijk, heb er geen andere woorden voor...

Wat ik me wel af vroeg, wat was dat geschreeuw aan het eind van het filmpje dat op de eerste pagina staat? Want mensen leken toen wel om zich heen t kijken waar dat vandaan kwam..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:23

Malkesta schreef:
Mijn zus en zwager hebben een paard gehad die op de baan overleden is aan een gesprongen aorta..ze waren zo verdrietig en helemaal van slag , om nog maar te zwijgen over het personeel...Heel erg...

Ik vind het filmpje er niet prettig uitzien, maar weet uit ervaring dat het bij mensen ook weleens zo gaat...het zit er heel erg uit...
Onze arts zei toen, je vader is er niet meer, dit is het lichaam wat nog vecht tegen het zuurstof te kort, loop weg zei hij toen..Want dit ziet er raar uit..
We bleven even staan en mijn zus en ik zijn toen weggelopen, mijn man en zwager zijn er helemaal bij gebleven, maar wij konden het niet meer aanzien...

Zo is dit ook, Hickstead is er niet meer, het is het lichaam die de bewegingen maakt....
En inderdaad wat fijn dat de groom nog zo goed voor hem zorgt...

wat vreselijk dit mee te hebben moeten maken bij je vader, :(:)

verder ben ik het wel met je eens,
ik den dat Hickstead er zelf maar weinig van mee heeft gemaakt.
dit is een vreemde maar natuurlijke reactie van het lichaam.
het is naar om te zien, maar het paard heeft er niks tot weinig van gemerkt.

een vreselijk groot verlies voor Eric en zijn team,
voor de hele springsport.

a champion is cone,
rust zacht Hickstead, zo een einde had je niet verdiend.
maar je zal voor altijd voortleven en vele harten.

sterkte voor Eric, voor het team en voor de toeschouwers Y;(

Deb100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:24

Heel naar om te zien. Wat moet dit verschrikkelijk zijn geweest voor iedereen die erbij was en die het paard lief heeft gehad. Ben er helemaal stil van. RIP Hickstead!

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:26

Stel je voor dat je paard voor je ogen sterft. Je staat erbij te kijken en je kan er niets aan doen...
Wat moet hij zich machteloos hebben gevoeld...

joke20

Varekaj schreef:
Ik zag het op facebook via dit filmpje:

http://www.sporza.be/cm/sporza/videozon ... /1.1149526

Gewoon verschrikkelijk. Geen woorden voor. Onbeschrijfelijk. Zat ook met tranen in m'n ogen, en de verslagenheid van Erik als je het paard tegen de vlakte ziet gaan en hij staat met de teugels in z'n handen te zwaaien naar een medewerker.

Mijn God, wat een nachtmerrie waar je dan in terecht komt....

OMG deze had ik nog niet gezien ;(

Netam89

Vreselijk, het idee dat je paard voor je ogen sterft en je niks kunt doen.. Arm dier

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:27

Is dat weer een ander filmpje dan die vorige twee?

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:27

ik heb dit bericht echt al een paar keer gelezen en ik kan het nog steeds niet geloven! RIP Hickstead we zullen je nooit vergeten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:28

Dit filmpje staat op pagina 12 ofzo..... is volgens mij de 2e?

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:28

Pffff, heb lang getwijfeld of ik de filmpjes ging kijken, maar toch gedaan.
Wat een vreselijk beeld. Laten we maar hopen dat Hickstead niet geleden heeft. Arme, arme ruiter en alle andere mensen erom heen.
Bizar om te zien was de video van zijn laatste ronde, heel de tijd gaat er door je hoofd ' straks ben je er niet meer'!!! |(
Geweldig om te zien wat een werkvermogen dit paard had, het werken met de achterhand op elke hindernis en gewoon alles springen of het niks is. Niets anders dan lof.

Beestje is in het harnas gestorven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:29

Het filmpje op pagina 11 heb ik gepost en komt van een Belgische sportzender. Je ziet echt heel duidelijk wat er gebeurd en ook wat ze doen.

Mijn excuses als er mensen zouden zijn die het filmpje als te schokkend ervaren...

kollee3

Re: Hickstead overleden tijdens concours in Verona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:33

Wat ik nu lees mag ik hopen dat hickstead er niks van heeft gemerkt... Jeetje ben eigelijk best geschokt hiervan.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:33

Verschrikkelijk, geen woorden voor dit! ;(
Die reacties op GeenStijl zijn zoals gewoonlijk lekker misselijkmakend. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:34

Jee...ik weet gewoon niet wat te zeggen, wat vreselijk! Ik kan me niet voorstellen hoe Eric en de rest van het team rond Hickstead zich moeten voelen. Je geliefde dier zo ten onder zien gaan... :(:)
Wat een verdriet...
Laatst bijgewerkt door Jessica op 07-11-11 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

aliceO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:35

Verschrikkelijk!!!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:35

Filmpje 11 vind ik misschien nog wel het...mooist...hoe cru het klinkt.
Gewoon de harde waarheid: niks vertraagd of herhaald afgespeeld: gewoon...de harde waarheid.

Echt, hoe die grooms en mederwerkers reageren: mijn allerdiepst respect.
De liefde die door al die handen gaat om hem te helpen en te steunen...kreeg er tranen van en ik ben geen gevoelige kijker... :o

Gestorven in het harnas.
Een ware legende
(bijna alsof ie dacht: ja later dat ik ergens in een uithoek ga overlijden...doe het lekker op een legendary manier, zodat ze me noooooit vergeten :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:36

Je ziet op mijn filmpje goed dat het paard zich neerlegt, en dat hij eerst zijn hoofd op de grond laat zakken en pas erna begint te schokken.

Ik denk dat hij dus nog even leefde toen hij zich ging leggen, want dat leek al bij al nog best beheerst. Ook de rust waarmee zijn hoofd de grond raakte, voor mijn gevoel zie je hem daar echt overgaan van levende naar held die afscheid genomen heeft van het leven. Het schokken begint erna pas, daar heft hij niets meer van meegekregen.

heb het elf nog even opnieuw bekeken en me gefocussed op Erik. Jezus, die verlorenheid, die geslagenheid die je zo uit zijn acties en van zijn gezicht kan aflezen op het moment dat hij z'n cap van zijn hoofd neemt...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:39

Varekaj schreef:
Je ziet op mijn filmpje goed dat het paard zich neerlegt, en dat hij eerst zijn hoofd op de grond laat zakken en pas erna begint te schokken.

Ik denk dat hij dus nog even leefde toen hij zich ging leggen, want dat leek al bij al nog best beheerst. Ook de rust waarmee zijn hoofd de grond raakte, voor mijn gevoel zie je hem daar echt overgaan van levende naar held die afscheid genomen heeft van het leven. Het schokken begint erna pas, daar heft hij niets meer van meegekregen.

heb het elf nog even opnieuw bekeken en me gefocussed op Erik. Jezus, die verlorenheid, die geslagenheid die je zo uit zijn acties en van zijn gezicht kan aflezen op het moment dat hij z'n cap van zijn hoofd neemt...

ook ik heb de beelden van het laatse filmpje nog eens bekeken,
en ben tot de conclussie gekomen dat hij net voor de doeken om hem heen gezet werden stopte met ademen,
vreselijk genoeg heeft hij er meer van meee gekregen als we hoopte,

pinkie87

jah zag het op tv.
en heb echt niet snel dat ik ergens van schrik of dat het me zo diep raakt.
maar dat deed dit me wel heeel erg.
hoe de ruiter ondersteunt word toen hij weg ging bij het paard... nee geen woorden voor..
gewoon je passie, leven, vriendschap en liefde die je daar in hebt gelegd, zo onder je vandaan getrokken word.
onbegrijpelijk..
zei al tegen mijn moeder ik wil toch liever me paard zelf laten in slapen of hij moet heel oud zijn maar geliefd niet zo onverwachts... maar jah je heb het niet voor het zeggen

Freggel

Wat een enorme klap voor Eric en zijn team. Wat was dit een fenomenaal paard, gestorven waar hij groot is geworden......

Blue_Eyes

hanny_jelke schreef:
en ben tot de conclussie gekomen dat hij net voor de doeken om hem heen gezet werden stopte met ademen,

Dat zag ik ook inderdaad. Eerst ademt hij nog en dan net voor dat doek komt, zie je ineens die flank wegzakken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:40

Filmpje meteen weggeklikt toen ik het had open geklikt....wat een drama...zo plotseling uit het niets je grote held weg uit je leven.
Sterkte voor alle betrokkenen |(

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:41

hanny_jelke schreef:

Het feit dat hij ademt wil niet zeggen dat hij ook bij bewustzijn is.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:42