Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tafje

Re: Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:09

Maar Imke heeft nog meer paarden van dat niveau (Toots?). Dat neemt de verwachtingen niet weg natuurlijk.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:10

Tafje schreef:
Niet iedereen heeft zijn emoties op dezelfde manier onder controle. Niet iedereen is hetzelfde. Maar het hoort zeker bij het ondernemerschap c.q. deze topsport..

Inderdaad! Verdriet mag ook best, maar blijf altijd professioneel. En als je dat niet kunt? Dan moet je stoppen met wat je doet. Bedenk wel, dat Edward een voorbeeld is voor onze kleine ruitertjes.....
Als overal te lezen is, dat hij Rath geen blik waardig gunt, of dit nu zo is of niet, dan gaan kinderen dat misschien ook normaal vinden.
Hij heeft gewoon een voorbeeldfunctie. Laat dan zien hoe het hoort ook al doet het nog zo'n pijn.

Ik wil ook wel eens schelden en vloeken als me tijdens het werk iets dwars zit, maar ik werk wel met kinderen en moet het goede voorbeeld geven, dus houd ik me keurig in als er een keer een collega iets gedaan heeft waar ik het helemaal niet mee eens ben en spreek ik dat later achter de schermen uit.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:11

Dat is ook wel weer zo..

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:14

Maar waar staat dan dat Edward hem geen blik waardig gunt?
Dat hij het moeilijk vindt om naar de kur te kijken van Toot snap ik best.
In het interview laatst bij de NOS zei Edward zelfs dat hij een keer bij Toot langs was geweest, lijkt me raar als hij MAR dan geen blik waardig gunt..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:16

Gisteren had ik het met mijn man over de Totilas-soap. Hij zei "als je Rossi op een totaal ander soort motor zet wint hij ook niet meteen een GP mee, zelfs aan een motor moet je wennen".

Zelfs als Rath en Totilas nooit ook maar één wedstrijd winnen zegt dat niets over de capaciteiten van Rath, noch over de capaciteiten van Totilas. Het zegt daarentegen álles over de combinatie van Gal- Totilas.

En, natuurlijk is het zuur voor Gal. Iedereen die ooit een klik heeft gehad met een bijrijdpaard dat later verkocht wordt weet dat dat soweiso al kut is. Als het dan gaat om een paard waarmee je de nummer 1 van de wereld was glimlach je dat echt niet even weg... tenzij je een hart van steen hebt. Voor Gal zat er geen enkel voordeel aan, hij kreeg al dat geld immers niet, hij is alleen 'zijn' topper kwijt en daarmee de wereldroem.

never change a winning team, zeggen ze dan. Helaas wordt een mens-paard combinatie niet per sé altijd als team gezien. Die Schockemuhle had de ruiter 'erbij moeten nemen', commercieel was dat denk ik het slimst geweest. Zoals voetballers dat doen zijn er ook ruiters die voor een ander land gaan rijden, wellicht had Gal dat ook wel gedaan.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:17

Fleur_V schreef:
In het interview laatst bij de NOS zei Edward zelfs dat hij een keer bij Toot langs was geweest, lijkt me raar als hij MAR dan geen blik waardig gunt..

Dat staat er ook niet, lees de zin nog maar eens goed ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:18

spatter schreef:
juist dat emotionele van Edward maakt waarschijnlijk dat hij zoveel uit een paard kan halen

Dit is dus wat we een slag in de lucht noemen, het is een aanname die nergens op de realiteit aansluit.

Edward had er misschien verstandig aan gedaan om die belofte van Kees Visser vast te laten leggen op papier. Dan had hij er mee kunnen zwaaien en er iets mee kunnen bereiken, nu kan hij er alleen maar zieligjes over piepen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:23

Fleur_V schreef:

Dat wordt in meerdere stukken gesuggereerd, dat hij dat niet doet.
En dan zeg ik niet, dat het zo is, maar als je een voorbeeldfunctie hebt, dan vind ik dat je er alles aan moet doen om zulke kritieken te voorkomen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:33

Tafje schreef:
Maar Imke heeft nog meer paarden van dat niveau (Toots?). Dat neemt de verwachtingen niet weg natuurlijk.

Die heeft Gal toch ook?

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:36

_San87_ schreef:
Lovely schreef:
Dat gejammer over de scheiding van Ed en Totilas moet ook eens afgelopen zijn, laten we het lijstje eens langs gaan van paarden die bij anderen weggehaald zijn en in Harskamp zijn beland?

Blijkbaar is dat 'anders'. :).

Zo ervaren jullie het zeker wel gezien de reactie die hier geplaatst wordt.
Voor ieder ander zou het mijn inziens net zo erg zijn, maar daar is geen topic over he... ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:37

Ben ik helemaal met je eens Yvette...
Nou ja niet voor iedereen. Sommige mensen zijn ook blij als ze hun paard kwijt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:43

Ayasha schreef:
Tafje schreef:

Die heeft Gal toch ook?

Nou, dat hebben we gezien. Toch gek dat bij Imke Voice en Toots als volledig inwisselbaar worden gezien, maar voor Edward ineens niet en snapt iedereen dat je met Sisther niet hetzelfde kunt bereiken als met Totilas.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:39

Lovely schreef:
Nou, dat hebben we gezien. Toch gek dat bij Imke Voice en Toots als volledig inwisselbaar worden gezien, maar voor Edward ineens niet en snapt iedereen dat je met Sisther niet hetzelfde kunt bereiken als met Totilas.

Ik snap je reactie niet helemaal geloof ik..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:52

Lovely schreef:
Ayasha schreef:

Die heeft Gal toch ook?

Dat is wel apart ja. Maar ik heb wel vaker het idee dat wanneer het om Edward gaat er met twee maten gemeten wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:07

Even compleeeet off-topic: maar op de website van PS staat onder dekhengsten een foto van Totilas met Edward nog op. Mag dit eigenlijk? (beetje stomme vraag maar ik vroeg het me echt af :o )

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:14

Robin_S schreef:
Even compleeeet off-topic: maar op de website van PS staat onder dekhengsten een foto van Totilas met Edward nog op. Mag dit eigenlijk? (beetje stomme vraag maar ik vroeg het me echt af :o )

Vast wel, want anders zou hij het vast niet doen. Helemaal als er geen copyright op de foto zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:09

_San87_ schreef:
Lovely schreef:

Dat is wel apart ja. Maar ik heb wel vaker het idee dat wanneer het om Edward gaat er met twee maten gemeten wordt.

Of 3 of 4 desnoods.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:06

Tafje schreef:
Jammer dat de Hollandse ruiters niet te koop zijn anders had PS vast Edward én Adelinde naar Duitsland gehaald. :D

zal ook nog wel eens gebeuren net zoals in het voetbal. ik zou er niet raar van opkijken in ieder geval.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:15

Tendance schreef:
Robin_S schreef:

Vast wel, want anders zou hij het vast niet doen. Helemaal als er geen copyright op de foto zat.

Ik zie nergens die foto staan hoor op zijn site?
Kan je mij een link geven dan?
Ik zie wel een filmpje met Edward.

Je kan trouwens ook nog bij hem werken als je wilt!

Liezewies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:35

Dressuur blijft een jurysport. Dit ten eerste. Totilas heeft nu met Rath dingen laten zien die evengoed dezelfde score mocht verdienen als onder Gal. Dit als eerste.

Als tweede, Rath is een super ruiter. Een heel klassiek opgeleide ruiter en dat zie je ook aan Totilas. Meer hals, veel meer rug. Mijn gevoel zegt dat hij inderdaad beter de tijd had gekregen om hem achter de schermen door en door te leren kennen. Een opgeleid grand prix paard rijden is nu eenmaal niet zomaar knopjes drukken. Toch niet als je naar de 80 procent en meer gaat.

Adeline heeft verdient gewonnen, Matthias zijn vijfde plaats was onterrecht, hij was te laag gerangschikt. En de 2de plaats (ben even de naam van de ruiter kwijt) die heeft die ook alleen maar gekregen omdat hij nu bij Sjef gaat trainen. Maar goed, daar mogen we niet te hard over klagen, want op iedere wedstrijd zal de (paarden)politiek wel wat inspraak hebben.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:40

kinel schreef:
Tafje schreef:
Jammer dat de Hollandse ruiters niet te koop zijn anders had PS vast Edward én Adelinde naar Duitsland gehaald. :D

zal ook nog wel eens gebeuren net zoals in het voetbal. ik zou er niet raar van opkijken in ieder geval.

Ik blijf wel fanatiek aanhanger van Nederland. Met een Duitse vlag op de tribune zitten is me wat te gortig. We zullen wel zien. En wie weet staat er wel een multimiljonair op in Nederland die alle goede paarden uit Duitsland opkoopt voor Nederland. :D

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:41

Liezewies schreef:
En de 2de plaats (ben even de naam van de ruiter kwijt) die heeft die ook alleen maar gekregen omdat hij nu bij Sjef gaat trainen.

Volgens mij had je een vuiltje in je oog.. Carl Hester was helemaal terecht 2e. Volgens mij lest hij ook niet bij Sjef.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:02

Volgens mij heeft Liezewies het over de kür op zondag, maar de ruiter die ze bedoeld was 3e en niet 2e.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:12

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal berichten verwijderd. Graag vanaf hier met respect voor de andere Bokkers en met argumenten op de inhoud van een bericht reageren en niet op de persoon. Bedankt alvast.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:21

Liezewies schreef:
Dressuur blijft een jurysport. Dit ten eerste. Totilas heeft nu met Rath dingen laten zien die evengoed dezelfde score mocht verdienen als onder Gal. Dit als eerste.

Als tweede, Rath is een super ruiter. Een heel klassiek opgeleide ruiter en dat zie je ook aan Totilas. Meer hals, veel meer rug. Mijn gevoel zegt dat hij inderdaad beter de tijd had gekregen om hem achter de schermen door en door te leren kennen. Een opgeleid grand prix paard rijden is nu eenmaal niet zomaar knopjes drukken. Toch niet als je naar de 80 procent en meer gaat.

Adeline heeft verdient gewonnen, Matthias zijn vijfde plaats was onterrecht, hij was te laag gerangschikt. En de 2de plaats (ben even de naam van de ruiter kwijt) die heeft die ook alleen maar gekregen omdat hij nu bij Sjef gaat trainen. Maar goed, daar mogen we niet te hard over klagen, want op iedere wedstrijd zal de (paarden)politiek wel wat inspraak hebben.

Sorry, maar dan kan ik het echt niet mee eens zijn. Totilas kwam voorheen wellicht niet goed mee van achter, maar nu stond de hele achterkant nog op het inrijterrein. Daarnaast had rath gewoon teveel grote fouten om mee te mogen dingen naar de medailles. Ik noem de piaffes achterwaarts, de mislukte eners en tweeers, om nog maar te zwijgen over dat totilas zo strak stond van de spanning dat hij vrijwel de gehele proef tegen staking aan zat.

Uthopia had ook een grote fout, maar daar tegenover stonden steengoed uitgevoerde oefeningen. Of 84% terecht was, tja, misschien was het wat veel. Maar Carl Hester was duidelijk beter dan rath.

Hiermee wil ik niets negatiefs zeggen over de rijkunsten van rath overigens. Ik geloof best dat hij heel goed kan sturen. Ik betwijfel echter wel of hij de combi kan gaan vormen met totilas. De tijd zal het leren.