Prijzen voor hooi en stro nog steeds razendsnel omhoog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:52

Rianneke schreef:
Yvonne1313 schreef:
en mogen we alleen op zaterdag stro pakken, met als gevolg dat mijn paard dus vanaf woensdag super ranzig staat

Dat meen je niet! Ik vind dat echt geen oplossing voor het duurdere stro :(:) Zet dan als pensionhouder je prijzen omhoog zodat je gewoon naar hartelust kunt strooien, maar bij mij mogen de beesten niks tekort komen :o

Jouw paarden staan zeker niet aan huis? Altijd makkelijk om je 'af te geven' op een pensionstal.
Er is in sommige regio's een chronisch stro-tekort en dan zul je toch beperkingen op moeten gaan leggen (als er geen alternatieven zijn). Alle andere bodembedekking kan niet overal op dezelfde wijze afgevoerd worden als stro, dus zomaar een alternatief bieden.....dat heeft meer voeten in aarde. 20 klanten, 20 meningen. Als je 't allemaal zelf wilt doen zoals jij 't wilt.....dan moet je een huis met een stuk grond kopen en anders zul je je aan de regels van de stal moeten houden. Tuurlijk kun je overleggen wat je voorkeur heeft, maar zo stellig....dat jouw paarden niets tekort mogen komen......Ik denk dat niemand er op uit is om z'n paard iets te kort te laten komen (enkele idioten uitgezonderd).

Ik voer onbeperkt hooi, maar moest dit jaar ook behoorlijk schrapen en hamsteren om m'n voorraad voor 't komende jaar weer binnen te hebben (in goede kwaliteit), maar ik realiseer me ook dat er zomaar een keer een seizoen kan komen waarin ik niet onbeperkt hooi kan voeren (vanwege gebrek aan aanbod) en wat dan? Als er geen aanbod is, moet er toch een alternatief gezocht worden.

Yvonne1313

Re: Prijzen voor hooi en stro nog steeds razendsnel omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:55

over dat stuk grond en paarden aan huis, dat klopt en dat komt er ook, echter moeten we eerst zelf nog wat verkopen. Ik ben wel van mening als je een fikse pensionprijs neerlegt dat je dan toch wel de verwachting mag hebben van een allerredelijkst droog bed.

Ik heb het niet over tot de buik in het stro, maar een droog bed vind ik gewoon wel het minimale, schaarste of niet....

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:55

wij hebben er wel ook last van , maar vooral in vlas (daar staan die van ons op) die prijzen gaan ook super hard omhoog!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:59

Sh*t slecht nieuws gehad gister: onze hooiboer heeft zijn 2e snede niet van het land gekregen nog.... Optie 2; pakken van 400 kilo... maar wij hebben totaal geen opslagmogelijkheid.... handig dus. Nog maar eventjes wachten dus.
Stro nog niet naar gevraagd... ben benieuwd!

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:01

Ik schrik wel, hoe afhankelijk het is van de plaatsen hoor hier nu iemand over vlas hier betaal je al (ken het niet anders) 9,95 per pak bij een dorp naast ons 7,45 per pak maar ga ik op 100 km verder kijken dan maar 3,45 per pak.

Zo ook stro en hooi ik zie het allemaal wel ik betaal mijn huur gaat die omhoog dan gaat die omhoog zo niet nou dan niet !

Bij ons nu de eerste verhoging van 14 euro per paard per maand ( 1 van mijn paard maar 7 euro extra) en mijn vlas koop ik nu in partij scheelt weer wat en word voor maar 5 euro bezorgt hoef het gelukkig niet zelf te halen scheelt ook geld moest normaal iedere x rijden erheen en kon maar 2 pakken meenemen en nu krijg ik er 10 dus ik bespaar een klein beetje op dit vlak.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:06

Hier kwam net ook iemand aan de deur voor 2 pakjes hooi, heel internet had ze afgebeld. Niemand.... Heb ze voor normale prijs meegegeven.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:04

heb net eindelijk een bedrijf te pakken gekregen die einde van de week weer vlas zou kunnen leveren, 7 euro voor 20 kilobaal......

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:35

Yvonne1313 schreef:
heb net eindelijk een bedrijf te pakken gekregen die einde van de week weer vlas zou kunnen leveren, 7 euro voor 20 kilobaal......

hihihi ware is dat??? :o

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:58

heemskerk fourage

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:12

colette_007 schreef:
Hier kwam net ook iemand aan de deur voor 2 pakjes hooi, heel internet had ze afgebeld. Niemand.... Heb ze voor normale prijs meegegeven.

Netjes van je :j

Hier in de omgeving is het ook om te janken, zware kleigrond... 2e snee zal van ons land dus niet meer afkomen. Maar goede nieuws is dat de paarden er dan maar op kunnen, hopelijk redden ze het dan iig tot begin november op het land; scheelt ook weer hooi :P

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:48

@ vuurneon, dat is ook mijn idee. Nadeel is wel dat ze al zwemmend hun grasjes moeten sprokkelen hihi

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:50

Mijn hoefsmid zegt altijd: t is goede, schone klei: krijgen ze ook nog mooie hoeven van haha :P
(hoeven zien er inderdaad ook beeldig uit nu!)

Mijn arme land haha, wel lastig om toe te kijken hoe het groene veld veranderd in een zwarte massa :D
Misschien dat er toch nog voordroog af gaat komen, ben nu hard aan het rekenen wat handiger is :+

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:55

Hier iemand die geluk heeft gehad.
Dit jr 2x kunnen kuilen en zo'n dikke 15rollen ''teveel'' (mooi voor volgend jr)
Heb wel kleine pakje's erbij gekocht dit om zo de aanzet naar de winter te kunnen overbruggen (paarden staan buiten) en die pakje's waren 5,- stuk,ombemest.
Kuil krijgen ze hier onbeperkt,vorig jr liep alles in het honderd en moest ik balen kopen,in het begin betaalde ik 25per baal aan het eind vd winter 40,- voor dezelfde baal!

Hoorde nu ook dat de balen al voor 50,-p/s verkocht worden!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:01

Ik heb net weer baaltjes hooi besteld voor as zaterdag, ik heb nog geen bericht terug gehad maar ben benieuwd wat de prijs is... geen bericht is 5.50 per baaltje weidehooi van ong 25 kg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:03

Zo, dat is ook aardig aan de prijs zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:07

25 kg zijn flinke balen, ik heb 16 kg voor 5 euro...en 21 kg was 6 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:08

Yvonne1313 schreef:

veel te duur, zou het niet doen. waar woon je? Heb wel een adres voor 6 euro.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:12

vuurneon schreef:
Zo, dat is ook aardig aan de prijs zeg!

Helaas wel... Nu moet ik wel zeggen dat ik al 4 jaar bij deze man afneem, en altijd 3.50 per baal kwijt was. Omdat Bregh koliekgevoelig is zorgt ie altijd voor zo grof mogelijk hooi, en al die jaren niet omhoog gegaan. Ook niet omlaag helaas, maar goed. :D Pas sinds vorig jaar zijn de prijzen omhoog gegaan, dus an sich kan het nog net.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:21

We moeten ook in gaan slaan, ik hou mijn hart al vast.
Hooi, wel te verstaan.
En dat terwijl alles al alsmaar steeds duurder word, waar eindigd het he?
Als iemand nog een goede tip heeft.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:23

pas ook op dat goedkoop duurkoop kan zijn..... ik zal vooral meerdere balen open willen zien om te zien of ze niet nat van binnen zijn, anders heb je straks alles met schimmel tegen de tijd dat je gaat voeren.
Dan betaal ik liever meer als ik zeker weet dat het goed is dan goedkoop en onbekend hooi wat je erna kan weggooien

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:26

Helaas is niet iedere boer daar happig op dat je zoveel openmaakt.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:27

waarom niet, als ik een paar baaltjes steekproefs gewijs over de lading test en ze zijn droog in het midden neem ik die open gemaakte gewoon mee.

mag je niet testen dan neem ik het echt niet mee. nu ken ik mijn hooiboer al 4 jaar en komt het grote gedeelte van eigen land maar vreemd hooi test ik altijd door een paar balen open te maken

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:28

MiniLoe schreef:
pas ook op dat goedkoop duurkoop kan zijn..... ik zal vooral meerdere balen open willen zien om te zien of ze niet nat van binnen zijn, anders heb je straks alles met schimmel tegen de tijd dat je gaat voeren.
Dan betaal ik liever meer als ik zeker weet dat het goed is dan goedkoop en onbekend hooi wat je erna kan weggooien

Goed advies alleen praktisch onmogelijk.......... hier doen veel boeren al moeilijk over 1 pak/baaltje open maken, laatstaan meerdere........ nu hooi al zo duur en schaars is, zijn er helaas genoeg mensen die gewoon kopen zonder ook maar ergens op te letten (en al helemaal niet de baal open willen hebben) dus denk dat je heel simpel zal worden afgewimpeld.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:30

misschien nu wel maarja dan zal ik verder zoeken, ik heb het tot nu toe 2x bij iemand anders moeten halen en daar mocht ik gewoon enkele balen naar keuze open maken om te testen of ze droog waren. 1 x ervan was vorig jaar en 1x is twee weken geleden, ik heb er vier of vijf open gemaakt en heb uiteindelijk de dertig balen mee genomen waar ik voor kwam
Laatst bijgewerkt door MiniLoe op 13-09-11 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:31

Ben er ook bang voor.

Ik hoop dat we een goede prijs kwaliteits verhouding tegen komen.

Ben wel van mening dat als iedereen maar roept dat het allemaal zo duur is dat het inderdaat makkelijk is voor de verkopers om dan nog meer te verhogen, helaas.
En ja ik ben nu dus ook schuldig.