Rianneke schreef:Yvonne1313 schreef:en mogen we alleen op zaterdag stro pakken, met als gevolg dat mijn paard dus vanaf woensdag super ranzig staat
Dat meen je niet! Ik vind dat echt geen oplossing voor het duurdere stroZet dan als pensionhouder je prijzen omhoog zodat je gewoon naar hartelust kunt strooien, maar bij mij mogen de beesten niks tekort komen
Jouw paarden staan zeker niet aan huis? Altijd makkelijk om je 'af te geven' op een pensionstal.
Er is in sommige regio's een chronisch stro-tekort en dan zul je toch beperkingen op moeten gaan leggen (als er geen alternatieven zijn). Alle andere bodembedekking kan niet overal op dezelfde wijze afgevoerd worden als stro, dus zomaar een alternatief bieden.....dat heeft meer voeten in aarde. 20 klanten, 20 meningen. Als je 't allemaal zelf wilt doen zoals jij 't wilt.....dan moet je een huis met een stuk grond kopen en anders zul je je aan de regels van de stal moeten houden. Tuurlijk kun je overleggen wat je voorkeur heeft, maar zo stellig....dat jouw paarden niets tekort mogen komen......Ik denk dat niemand er op uit is om z'n paard iets te kort te laten komen (enkele idioten uitgezonderd).
Ik voer onbeperkt hooi, maar moest dit jaar ook behoorlijk schrapen en hamsteren om m'n voorraad voor 't komende jaar weer binnen te hebben (in goede kwaliteit), maar ik realiseer me ook dat er zomaar een keer een seizoen kan komen waarin ik niet onbeperkt hooi kan voeren (vanwege gebrek aan aanbod) en wat dan? Als er geen aanbod is, moet er toch een alternatief gezocht worden.