Totilas derde in GP Wiesbaden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:42

DeMolenhoek schreef:
Jasmijn76 schreef:
ik snap niet dat je een paard van 10 miljoen in een andere rijstijl wil hebben...zou gewoon de knopjes volgen, dat werkte namelijk!

ben wel mee eens dat we rath/toot ook de tijd moeten gunnen..maar jeetje, waarom moeten ze nu al gelijk op wedstrijd...waarom gunnen ze elkaar niet de tijd om aan elkaar te wennen....maar dat zal het geld wel zijn wat speelt met rath en toot als speelbal!(wel een dure)

Toen hij maar niet op het wedstrijdterrein kwam schreeuwde 75% moord en brand. Nu hij eindelijk op het wedstrijdterrein staat, wil je hem er weer af? Tja, moesten ze me de hele tijd pushen om wedstrijden te gaan rijden zou ik na 3 maand ook wel gek worden en uiteindelijk op wedstrijd gaan.

hij had vanaf het begin moeten inzien dat hij niet in 5 maanden tijd een combie kon zijn en hij heeft genoeg kansen gehad om dat tegen de media te zeggen, en iedereen had dat begrepen...Rath is hier de prof hoor, hij had het moeten weten!!...jij en ik weten dat we zelfs met onze htk paard er langer over doen......Rath heeft dit onderschat...(of de mensen om hem heen, blijf er bij dat Rath/toot een speelbal zijn geworden van het grote geld)

tjoppie

Re: Totilas derde in GP Wiesbaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:43

eens met Jasmijn!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:45

Jasmijn76 schreef:
hij had vanaf het begin moeten inzien dat hij niet in 5 maanden tijd een combie kon zijn en hij heeft genoeg kansen gehad om dat tegen de media te zeggen, en iedereen had dat begrepen...Rath is hier de prof hoor, hij had het moeten weten!!...jij en ik weten dat we zelfs met onze htk paard er langer over doen......Rath heeft dit onderschat...(of de mensen om hem heen, blijf er bij dat Rath/toot een speelbal zijn geworden van het grote geld)

Dat geloof je toch zelf niet hoop ik?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:45

Ayasha schreef:
Uhu maar ik stel je de vraag waarom je verwachtte dat hij geen grote fouten zou maken gezien ik al opper dat dat IMO een oneerlijke verwachting is. Terug over de proef beginnen is dan geen antwoord, snap je? :D

Jasmijn: het snelle starten is denk ik een beetje bezwijken onder de druk van et volk en niet te vergeten, collega ruiters. :)

Niet een hele proef vol grote fouten maar dat zei ik al eerder in een post die jij qoute.
Waarom ik dat verwachte nou misschien omdat ik toch een iets hogere pet van Rath op heb dan dat onder andere jij denkt dat ik heb. Laat ik het zo stellen buiten dat ik het een vernedering voor Totilas vind vind ik dat het ook een vernedering voor Rath. Een ruiter die op dat niveau rijd zou toch op z'n minst de basis in een proef voor elkaar moeten hebben en ook op een nieuw paard.

Het verwachtingspatroon en de druk hebben ze zelf over zich afgeroepen. Nogmaals dan maar.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:47

Jasmijn76 schreef:
DeMolenhoek schreef:

Toen hij maar niet op het wedstrijdterrein kwam schreeuwde 75% moord en brand. Nu hij eindelijk op het wedstrijdterrein staat, wil je hem er weer af? Tja, moesten ze me de hele tijd pushen om wedstrijden te gaan rijden zou ik na 3 maand ook wel gek worden en uiteindelijk op wedstrijd gaan.

Inderdaad helemaal mee eens +:)+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:51

Wat een topic :=

Mensen, wees eens realistisch. Een paard als Totilas houdt je niet dusdanig lang op stal. En dat weet je al voor je hem koopt. Hem naar een goede samenwerking en een band toe-aaien gaat niet werken. Samenwerking is samen trainen én samen leren pieken op wedstrijden. En dat lukt je niet alleen op eigen terrein zonder publiek.

Ik ben geen fan van Totilas en al helemaal niet van Edward Gal. Snap de verheerlijking van laatstgenoemde ook niet zo. Vind het ook min dat elke 'fout' van Rath zo breed uit wordt gemeten op Bokt. Totilas is verkocht, niet meer op NLse bodem, get over it. 'We' laten ons nou wel héél erg kennen door dit soort 'discussies'.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:52

Ayasha schreef:
Jasmijn76 schreef:

Dat geloof je toch zelf niet hoop ik?

jawel..........en al zou het niet zo zijn!...hij is toch een ruiter, hij moet zn eigen weg en gevoel daar in volgen....en hij wist bij voorbaat al dat er commentaar zou zijn, hoe dan ook hij doet het nooit goed(dat wil ik je dan nog nageven)....maar kies dan voor het paard en de rust om elkaar te leren kennen, die redenen om later de willen starten hadden meer mensen begrepen, als nu zo snel te starten!

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:53

Berdien schreef:

Mensen, wees eens realistisch. Een paard als Totilas houdt je niet dusdanig lang op stal. En dat weet je al voor je hem koopt. Hem naar een goede samenwerking en een band toe-aaien gaat niet werken. Samenwerking is samen trainen én samen leren pieken op wedstrijden. En dat lukt je niet alleen op eigen terrein zonder publiek.

Ik ben geen fan van Totilas en al helemaal niet van Edward Gal. Snap de verheerlijking van laatstgenoemde ook niet zo. Vind het ook min dat elke 'fout' van Rath zo breed uit wordt gemeten op Bokt. Totilas is verkocht, niet meer op NLse bodem, get over it. 'We' laten ons nou wel héél erg kennen door dit soort 'discussies'.

Amen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:53

Maar voordat je op wedstrijden wil en kan gaan pieken moet je het wel thuis helemaal voor elkaar hebben.
En op de laatste trainingsfilmpjes was zichtbaar dat het ook thuis nog verre van vlekkeloos gaat.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:54

Wat zijn bokkers vreselijk grappig.

In het topic dat totilas eerste was, was iedereen zooooo positief.
Wat deden ze het goed en wat leek het mooi.
1 'mislukte' proef en ze zijn ineens geen combinatie meer? :+

Het is en blijft een paard hoor.
En het is nog steeds een combinatie die aan elkaar moeten wennen.

blijkbaar stralen ze toch iets uit als ze met zoveel fouten nog 3e worden. :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:55

daNiielle_ schreef:

Hihiii dan heb jij dat topic niet goed of niet helemaal doorgelezen :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:56

Als je dat geloofd geef ik het op. Zelfs zijn mede ruiters gaven al commentaar en uitegerekend die moeten wel weten hoe moeilijk het is lijkt me. Dus zal hij bij de heil-toti-en-Gal types al helemaal geen begrip hebben gevonden. Hoe dan ook, ik zie het wel, mijn 15 miljoen is het nie dus mij zal het een zorg zijn :')

Ik ga mee met Berdien.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:57

Wat een heisa zeg!!! Ik vind de proef helemaal niet zo slecht..op de gigantische fouten na! Maar vond het begin van de proef erg goed! Ik vind ook de hoofd halshouding van het paard enorm verbetert. Maar al die discussies of hij wel of niet had moeten starten, iedereen weet dat een paard op wedstrijd toch anders is als thuis en ik kan me heel goed voorstellen dat hij voor het aankomende EK dressuur zo veel mogelijk kilometers wil maken op de wedtsrijden om ook daarvan te leren en te zien hoe hij Totilas zo optimaal door een proef heen kan loodsen. Ik zie ook zeker geen zure Totilas en ja als er een miscommunicatie is het ook niet raar dat het paard daarop reageert want ook het paard is geconcentreert met de proef bezig en zal ook even de kluts kwijt zijn.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:57

Berdien schreef:

hoezo??...ik gun Rath het als geen ander om succes te hebben met toot!...maar daarom mogen we toch wel vraagtekens hebben??..en zo'n paard niet langer op stal??...heeft ie rust gehad dan?....de eerste maanden op duitse bodum heeft ie bij PS alleen maar gedekt om vervolgens te verhuizen om gelijk aan de pers voorgesteld te worden....even een klein voorbeeld, Upido??...bij anky??..ookeeeeejjjj...misschien geen totilas(wie weet)..maar daarvan is er welgeteld 1 foto van naar buiten gekomen, de eerste maanden heeft zelfs sjef niet mogen kijken...en ook dat paard is GP!..die is ook niet gekocht om te aaien!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:59

easygoing schreef:
daNiielle_ schreef:

Hihiii dan heb jij dat topic niet goed of niet helemaal doorgelezen :=

Heb je gelijk in. Werd na 5 reacties al misselijk van hoe iedereen ineens complimenten gaf. :)

Ik vind het maar knap dat ze onder al die druk presteren.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:00

mimp3 schreef:
Wat een heisa zeg!!! Ik vind de proef helemaal niet zo slecht..op de gigantische fouten na! Maar vond het begin van de proef erg goed! Ik vind ook de hoofd halshouding van het paard enorm verbetert. Maar al die discussies of hij wel of niet had moeten starten, iedereen weet dat een paard op wedstrijd toch anders is als thuis en ik kan me heel goed voorstellen dat hij voor het aankomende EK dressuur zo veel mogelijk kilometers wil maken op de wedtsrijden om ook daarvan te leren en te zien hoe hij Totilas zo optimaal door een proef heen kan loodsen. Ik zie ook zeker geen zure Totilas en ja als er een miscommunicatie is het ook niet raar dat het paard daarop reageert want ook het paard is geconcentreert met de proef bezig en zal ook even de kluts kwijt zijn.

Als hij Totilas door een proef heen moet loodsen dan kan hij toch echt beter gaan breien of zo.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:12

Beetje verkeerd geformuleerd, ;) maar ik bedoel dat hij ervaring probeert op te doen zodat hij in Rotterdam zo goed mogelijk voor de dag kan komen
easygoing schreef:
mimp3 schreef:

Als hij Totilas door een proef heen moet loodsen dan kan hij toch echt beter gaan breien of zo.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:13

Ahh oke ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:20

tjoppie schreef:
Air schreef:
Ik had het dolgraag al willen zien, maar ik heb het nooit gezien :n

even een toevoegin. En je zal het ook nooit zien ook. Want om het te zien zal je enige kennis moeten hebben, als je die niet hebt dan kan je net zo goed een gorilla op een fjord zetten en die de GP ring in sturen. Als jij de magie niet zag, de correctheid niet zag en de gangen niet zag onder van Toot onder Gal, dan maakt het niet uit wat jij in de ring ziet.

Beelden liegen niet, nooit.
Air schreef:
tjoppie schreef:
Ik ben blij dat jij vind dat ik walchelijke dingen verkondig. liever dat ik het kan lezen dat jij dat zegt dan dat ik het helemaal niet kan lezen.
en daarnaast lees ik blijkbaar nog steeds een stuk beter dan dat jij begrijpt hoe het paardrijden in elkaar steekt. Want als er een ruiter van achterne naar voren reed is het gal wel, en dan krijg je dit gekrabbel niet wat rath laat zien met zijn doorgeslagen stang.

Van voor naar achter gereden, maar meer gewicht op het voorbeen....
Afbeelding

Afbeelding

Het juiste ruggebruik?
Afbeelding

Gal geen doorgeslagen stang?
Afbeelding

En nee, dit zijn geen goed opgezochte plaatjes, dit zijn gewoon foto's die op de eerste pagina van google staan.
Maar het is blijkbaar onzin, ze zijn vast allemaal gefotoshopt :j

Daarnaast leg je weer dingen in mijn mond die ik niet gezegd heb.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:25

Annekeee schreef:
Ik heb het filmpje gekeken. Moet toch zeggen dat ik wel een beetje respect voor Rath... Moet je zien al die mensen, en zodra hij binnenkomt al die fotocamera's :oo

Jammer dat er fouten uit voort vloeien door die spanning, je ziet duidelijk dat Toto het niet snapt... Maar wauw wat kan dit paard lopen zeg <3

Air schreef:
Ik kan mij alleen maar verheugen op de dag dat Totilas correct gereden wordt, met het juiste ruggebruik, tact en alles in harmonie.
Dat moet er supermooi uitzien, met geen woorden te beschrijven.

Jij gaat mij niet vertellen dat een paard zulke oefeningen kan doen als hij verkeerd / niet goed gereden wordt :?
Deze oefeningen kan hij alleen doen vanuit een GOEDE basis!!! En hij is niet voor niks WK geworden ;)

Goede basis, zoals dit bedoel je?:
[VN] Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:27

Sorry Air maar wat heeft dat hier nou mee te maken?

sarabande

Air

Dit topic is geloof ik ook wel redelijk onderverdeeld hoe de paardenwereld in elkaar zit.
90% rijd liever van voor naar achter dan aan zichzelf te werken en van achter naar voor, correct te rijden :D

Walgelijk eigenlijk.
Dat je dat als houden van kan benoemen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:29

Air schreef:
Dit topic is geloof ik ook wel redelijk onderverdeeld hoe de paardenwereld in elkaar zit.
90% rijd liever van voor naar achter dan aan zichzelf te werken en van achter naar voor, correct te rijden :D

Walgelijk eigenlijk.
Dat je dat als houden van kan benoemen.

Paar bladzijdes terug vroeg ik al wat het nou precies inhield en zo. Zoek het eens op een geef daar nou eens antwoord op. Niemand die de klassieke correcte manier hoog heeft staan heeft de moeite willen nemen om daar eens op te antwoorden. Opvallend?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:30

sarabande schreef:
Air schreef:

Wat totaal off topic

Beetje sneu dit als je geen argumenten meer hebt

En waarom is dat offtopic? Omdat het een andere tak van de sport is? Welke tak van paardensport je ook beoefent: it's all the same.
Alsof het in de western wel kloppend is dat een ruiter onrespectvol naar het paard toe is.
Maar het geeft duidelijk weer dat ook een paard wat niet goed behandeld word kan presteren.

En dat de meeste mensen zo'n bord voor hun kop hebben dat ze nieteens willen inzien dat paarden vrijwel ALLES voor ons geven.