Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:17

Ik kan het toch niet mooi vinden, Rath zit lelijk, handen onrustig, steeds die ophouding rechts en daardoor Toot niet ontspannen en vele missers... Als PS zo'n grote vinger in de pap heeft over het moment van starten is er in mijn ogen toch iets mis in het management van het geheel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:18

zipje71 schreef:
_San87_ schreef:

Dat jij hier nu voor Rath loopt te verkondigen dat het makkelijker is een combinatie te vormen met een GP-toppaard. Dat is bullshit, sommige mensen worden nooit een combinatie met hun paard. En het gaat echt niet altijd van een leien dakje.

Nee dat klopt, maar danhad ie lekker een voorbeeld aan anky moeten nemen en langer moeten wachte, als dat zo zou zijn. Ik blijf bij mijn standpunt dat het opleiden naar GP een langer traject nodig heeft dan het vormen van een combinatie tussen 2 gevestigde individuen.
Dat dit wel eens niet lukt, dat is weer een heel ander verhaal. Had Paul S Rath maar eerst moeten laten proefrijden. Doen wij toch ook als we paardje kopen :D

Wie zegt dat hij niet heeft proefgereden? Stond jij erbij en keek je ernaar toen Toot verkocht werd? Rath en Toot hebben hun debuut gemaakt, het was niet perfect, hij heeft wel gewonnen. Laten we niet vergeten dat er een enorme last op zijn schouders drukt en dat zal voor zijn zenuwen ook niet geholpen hebben. Een zenuwachtig mens maakt fouten.

zipje71

Re: Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:21

nou als hij al heeft proefgereden is dat gebeurd nadat PS totilas gekocht heeft. Maar je praat er nu gewoon weer omheen, hij had gewoon geduld moeten hebben en niet binnen 5 mnd. Europees kampioen willen worden.
En misschien hoort hij wel bij het groepje ruiters dat idd nooit een combi wordt met zijn paard, zoals jijzelf al eerder aanhaalde

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:22

_San87_ schreef:
hij heeft wel gewonnen.

Nou als hij zich op dat niveau blijft manifesteren, blijft hij ook wel winnen, maar ik dacht dat de OS Londen het uitgangspunt was.

Gewoon wat langer oefenen en dan op het niveau gaan starten dat Totilas waardig is, pas dan kan je er wat van zeggen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:22

San: het feit dat hij heeft gewonnen zegt helemaal niets. Kijk even naar de scores van de andere paarden. Hieruit kun je duidelijk concluderen dat de Totilas beter is dan het gemiddelde paard wat daar rondliep. Dan is het niet moeilijk om te winnen ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:23

sarabande schreef:
_San87_ schreef:
hij heeft wel gewonnen.

Nou als hij zich op dat niveau blijft manifesteren, blijft hij ook wel winnen, maar ik dacht dat de OS Londen het uitgangspunt was.

Gewoon wat langer oefenen en dan op het niveau gaan starten dat Totilas waardig is, pas dan kan je er wat van zeggen

Als ik eerlijk ben, vind ik dus Londen 2012 veel te snel voor Rath. Ik verwacht niet dat hij daar een goede score zal neerzetten.

imaudy

Volgens mij is hij vroeg gestart om fokkers over te halen om met totilas te dekken. Het loopt nog niet helemaal met rath, maar ook onder Rath is het een sympathiek paard.
Ziet er wel een beetje uit alsof Totilas wat veel getraind wordt en daardoor de concentratie wat verliest.
Laatst bijgewerkt door imaudy op 03-06-11 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

zipje71 schreef:
Adil schreef:
Wie zegt dat? Jij? Mag ik vragen vanuit welke persoonlijke ervaringen jij daar spreekt? :)

nou ik heb op veel doorgereden paarden (z en hoger) mogen rijden en dat ging me makkelijker af dan om zelf verder dan het M te komen.

Ik ben als als ponyruiter (EM-springen, thuis trainden we voor 't Z) op een internationaal springpaard gekomen. Ik kan je vertellen: Het was enorm moeilijk en het heeft lang geduurd voordat ik echt goed met dit paard uit de voeten kon.

En ook ik heb de eer gehad een ex-GP dressuurpaard te mogen rijden (had Wim Schröder gekocht voor zijn vrouw meende ik, stond een tijd bij hun hoefsmid en ik mocht hem daar rijden) en ja, natuurlijk kon je er meer uit rijden dan bij een jong paard, maar ook dat was alsnog hartstikke moeilijk en ik heb vaak fouten gemaakt in het begin.

Ik zou niet durfen mezelf met iemand als Rath te vergelijken. Ik heb niet het talent om ooit aan de top te komen, maar ik heb wel al veel paarden gereden en ken de moeilijkheid van het rijden, ook op een paard wat alles al kent.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

zipje71 schreef:
nou als hij al heeft proefgereden is dat gebeurd nadat PS totilas gekocht heeft. Maar je praat er nu gewoon weer omheen, hij had gewoon geduld moeten hebben en niet binnen 5 mnd. Europees kampioen willen worden.
En misschien hoort hij wel bij het groepje ruiters dat idd nooit een combi wordt met zijn paard, zoals jijzelf al eerder aanhaalde

Waar staat dat hij binnen vijf maand Europees Kampioen wil worden dan? :D Dat heb ik nergens zien staan? :?

Ik praat nergens omheen, ik heb namelijk nooit aangehaald of hij wel op het goede moment is gestart. Ik heb het alleen gehad over het al dan niet vormen van een combinatie.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:24

Adil schreef:
Ik zou niet durfen mezelf met iemand als Rath te vergelijken. Ik heb niet het talent om ooit aan de top te komen, maar ik heb wel al veel paarden gereden en ken de moeilijkheid van het rijden, ook op een paard wat alles al kent.

En wie vergelijkt zichzelf dan met Rath? Ik zeer zeker niet

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:25

sarabande schreef:
_San87_ schreef:
hij heeft wel gewonnen.

Ik denk dat hij wel doorstroomt. Dit was de eerste wedstrijd voor die jongen. :) En laten we wel wezen, hoe lang rijdt hij Toot nu helemaal?

Deze wedstrijd kwam allicht te vroeg, maar hij heeft het wel gedaan en er zaten goede stukken bij.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:25

_San87_ schreef:
[
Waar staat dat hij binnen vijf maand Europees Kampioen wil worden dan? :D Dat heb ik nergens zien staan? :?

Dat is wat er naar buiten is gebracht na aankoop van totilas door PS en de hele zwik eromheen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:26

zipje71 schreef:
Adil schreef:

En wie vergelijkt zichzelf dan met Rath? Ik zeer zeker niet

Nee, dat heb ik ook niet gezegd, ik bedoel alleen: Ik geef een ervaring van mezelf, maar hier was uiteraard niet te spreken over een GP-ruiter op een GP-paard zoals bij Rath en Toot, snap je?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:26

zipje71 schreef:
_San87_ schreef:
[

Dat is wat er naar buiten is gebracht na aankoop van totilas door PS en de hele zwik eromheen

Ik ben benieuwd naar dat artikel dan, ik heb het nooit gelezen en het lijkt me geen haalbaar doel. :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:27

imaudy schreef:
Volgens mij is hij vroeg gestart om fokkers over te halen om met totilas te dekken. Het loopt nog niet helemaal met rath, maar ook onder Rath is het een sympathiek paard.
Ziet er wel een beetje uit alsof Totilas wat veel getraind wordt en daardoor de concentratie wat verliest.

Als dit zo is, hebben ze een grote fout begaan, want naar mijn idee zakt de waarde van Totilas na dit filmpje alleen maar....

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:27

ik begrijp je. Maar bij rath is dit dus wel het geval. Hij is wel jong maar rijdt al aantal jaartjes mee

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:30

Rath gaf aan dat hij met Totilas in het outdoor seizoen van 2011 wil beginnen met op wedstrijd te gaan. Hij lijkt goed met de druk die er rond het rijden van Totilas hangt, om te gaan: "Ik ben niet bang om op wedstrijd in Rotterdam te gaan. Als ik me kwalificeer zou ik heel blij zijn." "Toen ik de eerste of de tweede keer op Totilas reed, dacht ik wel na over die druk want wat Gal heeft bereikt is gewoon ongeloofelijk. We zullen hard werken om die prestaties te evenaren. Ik verwacht niet om twee nieuwe wereldrecords te rijden in de eerste wedstrijd. Ik ga proberen te starten waar Edward eindigde. "

Met rotterdam bedoelt MR de EK 2011

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:33

zipje71 schreef:
Rath gaf aan dat hij met Totilas in het outdoor seizoen van 2011 wil beginnen met op wedstrijd te gaan. Hij lijkt goed met de druk die er rond het rijden van Totilas hangt, om te gaan: "Ik ben niet bang om op wedstrijd in Rotterdam te gaan. Als ik me kwalificeer zou ik heel blij zijn." "Toen ik de eerste of de tweede keer op Totilas reed, dacht ik wel na over die druk want wat Gal heeft bereikt is gewoon ongeloofelijk. We zullen hard werken om die prestaties te evenaren. Ik verwacht niet om twee nieuwe wereldrecords te rijden in de eerste wedstrijd. Ik ga proberen te starten waar Edward eindigde. "

Ja, ALS hij zich kwalificeert... Nergens dat hij in 5 maanden naar het EK gaat en er staat ook nergens dat hij EU kampioen wordt, meedoen is niet eens zeker en dat weet Rath zelf ook. Ik vind hem redelijk overkomen.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 03-06-11 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:34

Jullie (degene die het doen ) kunnen zeiken wat je wil......ik vond het er voor de eerste keer goed uit zien.Ik zou van de spanning gewoon vergeten aan welke kant ik moet opstappen,lol.Zo veel mensen ,camera`s,bokt critici......
Daarnaast vond ik er een bepaalde rust vanuit gaan.....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:35

Marleen74 schreef:
Jullie (degene die het doen ) kunnen zeiken wat je wil......ik vond het er voor de eerste keer goed uit zien.Ik zou van de spanning gewoon vergeten aan welke kant ik moet opstappen,lol.Zo veel mensen ,camera`s,bokt critici......
Daarnaast vond ik er een bepaalde rust vanuit gaan.....

Er wordt hier gewoon gediscussieerd? Jij bent degene die over zeiken begint...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:35

zipje71 schreef:

Dat was dus veel te hoog gegrepen want hij reed niet eens op het niveau van Edward toen die met Totilas begon, dus hij heeft nog een hele lange weg te gaan om dat punt te halen.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:40

'ik ga properen te starten waar Edward eindigde' is dus geheel niet gelukt. Het was een wedstrijd met een klein deelnemersveld waar niemand zijn eerste paard startte. Ik ben van mening dat als je zulke uitspraken doet je onprofessioneel bezig bent en als je serieus genomen wilt worden op wereldbeker niuveau je echt wel wat meer moet laten zien.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:43

Erg jammer, vind beide als combinatie erg gespannen overkomen.. En idd ook ik denk dat na het plaatsen van dit filmpje de waarde van totilas afzakt. Tis zo'n heerlijk elastiekje normaal.

Wel gun ik het rath om het gevoel te evenaren, wat zijn streverspunt is..

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:43

imaudy schreef:

Rath moet 2x 64% gehaald hebben voordat hij 5***** mag starten.
Dan kan hij dat beter nu doen.
Na vandaag, ervan uitgaande dat hij boven 64% rijdt,
mag hij 5***** starten.

Anky moet ook eerst 2x 64% gereden hebben om 5* te mogen starten.
We zullen het zien van 7 t/m 10 juli in Falsterbo

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:47

Embe schreef:
'ik ga properen te starten waar Edward eindigde' is dus geheel niet gelukt. Het was een wedstrijd met een klein deelnemersveld waar niemand zijn eerste paard startte. Ik ben van mening dat als je zulke uitspraken doet je onprofessioneel bezig bent en als je serieus genomen wilt worden op wereldbeker niuveau je echt wel wat meer moet laten zien.

Hier ben ik het volledig mee eens. Ik mag daarbij hopen dat die nog op dat niveau kan komen.. Ik vind toot eigenlijk best wel achteruit gegaan.. Paard is strak in de bovenlijn en combinatie is te gespannen. Ondanks die camera's. maar vergeet niet mensen, het is geen verplichting geweest om dit paard te rijden, het is een eigen keuze, waar hij heel bewust van was.. Dus nu kunnen de mensen wel zeggen, spanning ivbm camera's media en pers, en zeer veel belangstellenden... wat had die anders moeten verwachten??