Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mick75 schreef:Tita, er zit nogal een verschil tussen koliekaanvallen, zelfs al komen die regelmatig, dan een paard dat zo gruwelijk verminkt is geraakt door brand. In het artikel zelf staat al dat het dier tijdens de behandelingen gruwelijke pijn heeft gehad en dat gedurende 2 jaar aan een stuk door! Koliek duurt meestal hooguit een week.
Ook werken de dierenartsen in de VS heel anders dan hier, daar gaan ze gewoon door met behandelen, ook al is behandeling zo goed als uitzichtloos, zolang er betaald word. Hier zeggen ze op een gegeven moment dat het mooi geweest is, dat ze niets realistisch meer kunnen doen.
En nu het beestje genezen is verklaard mag ie het hele land doorsjouwen of erger om steun te bieden aan mensen in plaats van hem gewoon lekker paard te laten zijn en in de wei te gooien en er leuke dingen mee te gaan doen. Zogenaamd om andere mensen ermee te inspireren. Als ik ernstig ziek zou zijn en er komt iemand met een DIER langs dat hetzelfde heeft of heeft gehad word ik razend. Een mens is geen dier, een mens steekt anders in elkaar dan een paard en het is ronduit schandalig dat zo'n dier, na alles wat het heeft meegemaakt, nu ook nog eens overal heen word meegesleept "uit goedheid". Goedheid? Voor de knip van het baasje ja!
En nog even over de kosten. Al had ik het geld wel gehad, ik zou het er niet aan uitgegeven hebben. Ik zou mijn dier niet jarenlang van operatie naar operatie en pijnlijke behandeling naar pijnlijke behandeling hebben gestuurd, terwijl er ook aan die behandelingen nog veel risico's zitten. Uit liefde voor het dier zou het toch echt fijn gaan hemelen.
PhiaBink schreef:Waar ligt de grens??
tita schreef:hahahaah wat een een gewauwel hier mijn laatste post want mensen weten het constant beter zonder te kunnen oordelen...bovendien is het discussie-nivo nogal minmatig is ons tegen ons....en moet me praktisch elk woord verantwoorden.
Ik veroordeel niemand maar er worden woorden in mijn mond gelegd en tevens spreekt men zich (diverse mensen) mega tegen.
Ik ga er maar vanuit dat dit ook richting mij is. Ik wil toch even zeggen dat ik mijn mening zelf nog altijd het beste ken, en mezelf dus ook niet heb tegengesproken.Dat Filmpje ziet er goed uit. Paard loopt goed zuiver en vele plekken zijn waanzinnig goed genezen. Dat de behandeling pijnlijk is kan ik geen oordeel over geven maar jullie zien enkel het trillen van de huid en denken gelijk ooooo wat zielig. Goed dan heeft mijn paard dus ook heel veel pijn als ik elke keer weer de chabrak er op gooi. En als ik van alles en nog wat op zijn lichaam smeert en oja als ik het halster omdoe...dan vergaat hij van de pijn want hij schud flink met zijn hoofd
Filmpje ziet er fijn uit? Een nog steeds verbrand paard, met een nog steeds verbrand heeft met een ketting er rondomheen.
Als jouw paard zó reageert op het shabrakje als het paard op de behandeling, meidmeidmeid, dan heb ik wel medelijden met jouw paard. Want dan zijn er hoogstwaarschijnlijk rugproblemen aanwezig. Als je dát normaal paardengedrag vindt moet je van ver komen.Ik denk niet dat de dierengeneeskunde kickt op het feit dat men een dier in leven houdt. Ga dan eens een rondje kliniek doen (grote echte zoals Gent of Utrecht) dan kom je dus echt veel meer dierenleed tegen en nog erger ook.
Klinieken gaan niet een dieren in leven houden kost wat het kost om geld te verdienen of om in het medisch jaarboek te kunnen publiceren...het is iig niet mijn ervaring daarmee.
Als je nooit wat probeert, groeit de techniek nooit verder, zie ook mijn eerdere post waarin het verhaal wb DA's kort en duidelijk staat uitgelegd.
De DA overleggen wat ze kunnen doen en wat er kan gebeuren als een DA niet achter de behandeling staat zal hij er waarschijnlijk niet mee verder gaan.
Zie bovenstaand stukje.
Dat gezeur over jouw paard met koliek schiet met toch ook steeds in het verkeerde keelgat. Als jij dat vergelijkbaar vindt met het paard uit de OP heb je toch echt oogkleppen op. Ik ken er zoveel met zware koliek, ook met operaties, ken er een die het "chronisch" heeft, what's your point. Hartstikke fijn dat je paard erbovenop is gekomen, maar zo kan ik ook elke ziekte en gebrek van al onze paarden tot dusver gaan zitten uitkauwen, heeft er toch niks mee vandoen?
Als je een paard kunt laten helpen, genezen, behandelen en er is kans op een paardwaardig leven? H?elemaal top. Dat het veel geld kost, dergelijke behandelingen, tja, dan had je niet aan paarden moeten beginnen. Maar als je paard de rest van de leven niet meer met zonlicht op het land mag, dan sla je de plank gigantisch mis.
Nogmaals, arm, arm paard.
Chaos schreef:En dus omdat jij de vergelijking naar een eigen kindje kunt maken zou, indien het jouw paard was, je ervoor kiezen 2jaar lang een paard met helse pijnen te laten leven? Petje af. Ik kan me daar zo niks bij voor stellen.
Hoezo is het niet egoistisch? Kan iemand mij dat dan misschien uitleggen??
Hoezo is het NIET egoistisch om een dergelijk paard te laten leven. Ik vindt van wel, het paardje heeft echt niet gevraagd of ze hem aub nog een kans wilde geven. Paard heeft ook vast niet aangegeven dat het te handelen is, de pijn en behandelingen. Paard heeft ook niet de keus kunnen maken, voor hetzelfde geld, als medische zorg ietsje later was gekomen had het paard wel dood geweest, daar heeft het de kans niet voor gekregen. En waarom moet dit paard blijven leven, opdat ie lekker op het land kan staan en misschien (hoop het zeker niet) zelfs weer bereden kan worden.
WIL het paard dat? Kan het me niet voorstellen dat mijn paard op zo'n moment het uitzicht op over een paar jaar op de wei zou verkiezen boven een spuitje. Sowieso kunnen ze niet relativeren: Daarom vind ik dat je als eigenaar het beste moet doen voor je paard. Afscheid nemen in zo'n situatie. Ik snap niet dat jullie dit voor jezelf kunnen rechtvaardigen.
Nogmaals, ik wil niemand aanvallen, maar ik kan het gewoon echt niet begrijpen dat men hun paarden, waar je zo veel van houdt, zoiets traumatisch zou willen laten doormaken, puur omdat jij nog geen afscheid kunt nemen.
Brainless schreef:@renatevb
Geen 1 dier wilt dood, wat hij ook mankeert, daarnaast staat in het artikel dat het paard 2 jaar lang (zeer) pijnlijke behandelingen en huidtransplantaties heeft moeten doormaken.
mick75 schreef:Tita, er zit nogal een verschil tussen koliekaanvallen, zelfs al komen die regelmatig, dan een paard dat zo gruwelijk verminkt is geraakt door brand. In het artikel zelf staat al dat het dier tijdens de behandelingen gruwelijke pijn heeft gehad en dat gedurende 2 jaar aan een stuk door! Koliek duurt meestal hooguit een week.
Ook werken de dierenartsen in de VS heel anders dan hier, daar gaan ze gewoon door met behandelen, ook al is behandeling zo goed als uitzichtloos, zolang er betaald word. Hier zeggen ze op een gegeven moment dat het mooi geweest is, dat ze niets realistisch meer kunnen doen.
En nu het beestje genezen is verklaard mag ie het hele land doorsjouwen of erger om steun te bieden aan mensen in plaats van hem gewoon lekker paard te laten zijn en in de wei te gooien en er leuke dingen mee te gaan doen. Zogenaamd om andere mensen ermee te inspireren. Als ik ernstig ziek zou zijn en er komt iemand met een DIER langs dat hetzelfde heeft of heeft gehad word ik razend. Een mens is geen dier, een mens steekt anders in elkaar dan een paard en het is ronduit schandalig dat zo'n dier, na alles wat het heeft meegemaakt, nu ook nog eens overal heen word meegesleept "uit goedheid". Goedheid? Voor de knip van het baasje ja!
En nog even over de kosten. Al had ik het geld wel gehad, ik zou het er niet aan uitgegeven hebben. Ik zou mijn dier niet jarenlang van operatie naar operatie en pijnlijke behandeling naar pijnlijke behandeling hebben gestuurd, terwijl er ook aan die behandelingen nog veel risico's zitten. Uit liefde voor het dier zou het toch echt fijn gaan hemelen.
tjoppie schreef:Elke beenbreuk heeft kans op herstel. Alle blessures hebben kans op herstel. Alles heeft kans op herstel.
al is het maar 1%

Arabiertje* schreef:Ik blijf van principe dat het paard het zelf zal aangeven of hij wel of niet nog zal willen leven.